Едно ново начало
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Едно ново начало
Здравейте колеги, преди месец поради нелеп инцидент се наложи да сменя колата. Старата беше Е36 325tds с всевъзможни екстри и глезотийки, които проектирах и монтирах по моя вкус, като запазих ОЕМ визията, както в интериора, така и в екстериора. Всичко или почти всичко описах е една тема с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти. viewtopic.php?f=8&t=179527
Новата придобивка е 523i и като един заклет BMW фен, съм решл да направя някой ъпгрейди по колата, които ще опиша в тази тема. Както написах в заглавието: "Едно ново начало" и се започна.
Така купих колата:









За един месец и навъртях 1500 км, като една седмица бях в планината на почивка, една седмица си почивах в Бургас и две седмици се занимавах с идеи, проекти и планове за бъдещия ъпгрейд на колата. На практика се получиха малко неща, но тепърва предстои голямото разглобяване
Като начало реших да се захвана с таблото. Имах едно, купувано за проект в Е36 и макар, че е в мили го монтирах за проба:

Оказа се, че има само една колона липсващи пиксели и е в пъти по-добре от моето. Лесно го препрограмирах за моята кола и си карах с него в продължение на една седмица, докато не ми попадна това:

също е в мили, но това изобщо не ми пречи. След монтажа в колата не изглежда зле:




Съжалявам за качеството на снимките, но телефонът толкова може.
Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото, но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Новата придобивка е 523i и като един заклет BMW фен, съм решл да направя някой ъпгрейди по колата, които ще опиша в тази тема. Както написах в заглавието: "Едно ново начало" и се започна.
Така купих колата:









За един месец и навъртях 1500 км, като една седмица бях в планината на почивка, една седмица си почивах в Бургас и две седмици се занимавах с идеи, проекти и планове за бъдещия ъпгрейд на колата. На практика се получиха малко неща, но тепърва предстои голямото разглобяване

Като начало реших да се захвана с таблото. Имах едно, купувано за проект в Е36 и макар, че е в мили го монтирах за проба:

Оказа се, че има само една колона липсващи пиксели и е в пъти по-добре от моето. Лесно го препрограмирах за моята кола и си карах с него в продължение на една седмица, докато не ми попадна това:

също е в мили, но това изобщо не ми пречи. След монтажа в колата не изглежда зле:




Съжалявам за качеството на снимките, но телефонът толкова може.
Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото, но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:51, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Bavarcho
- Пантерчо
-
- Мнения: 4700
- Регистриран на: 16.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: WBS нов внос
- Мечтае да кара: Е30 от скъпите
Re: Едно ново начало
Добре дошъл в раздела! Честита да ти е 39-ката, да те случа много
Чакам с нетърпение проектите които ще се случат по нея, ако съдим по темата за 36-цата ни очакват доста
Как се надявам и аз на едно такова табло
Надявам се да напишеш подробно как става играта с температурата на маслото
Ако си още с този волан се чудя как караш, седи много зле в Е39 (в Е36 си е на място)

Чакам с нетърпение проектите които ще се случат по нея, ако съдим по темата за 36-цата ни очакват доста

Как се надявам и аз на едно такова табло


Ако си още с този волан се чудя как караш, седи много зле в Е39 (в Е36 си е на място)


- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Едно ново начало
stony1 написа:Сега остава да направя управлението на диодите и стрелката за температурата на маслото,
но тази информация ще я споделя след като имам 100% работещи уреди.
Това ще очаквам да го покажеш с най-голямо нетърпение

Като един ненормален фен, със сигруност ще се надъхам да сменя още доста неща по кошницата


Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Направил съм малък пропуск, като не съм отбелязал, че смених волана още на третия ден. Трилъчевият продадох веднага след подмяната му с този:


Веднага, да не казвам едновременно с волана, смених и оригиналния касетофон на Philis с едно CD53 на Alpine:

Това ще остане така поне още месец, докато подготвя стойките за навигацията и окабеляването за Hi-Fi пакета.
В петък взех и стойката за актуатора на темпомата:

Щях да забравя, смених и подлакътника с такъв, който има телефон. На една от снимките се вижда в единия ъгъл. Докато си карах така ме осени идеята да съвместя подлакътник, който се отваря и плъзга едновременно с подлакътник с телефон, който се плъзга. Така ще може да се ползва пространството под подлакътника, както и функцията с приплъзване и телефона. Дори си мисля, че един Bluetooth модул и подлакътник с бутон за свързване, ще е най-доброто решение.


Веднага, да не казвам едновременно с волана, смених и оригиналния касетофон на Philis с едно CD53 на Alpine:

Това ще остане така поне още месец, докато подготвя стойките за навигацията и окабеляването за Hi-Fi пакета.
В петък взех и стойката за актуатора на темпомата:

Щях да забравя, смених и подлакътника с такъв, който има телефон. На една от снимките се вижда в единия ъгъл. Докато си карах така ме осени идеята да съвместя подлакътник, който се отваря и плъзга едновременно с подлакътник с телефон, който се плъзга. Така ще може да се ползва пространството под подлакътника, както и функцията с приплъзване и телефона. Дори си мисля, че един Bluetooth модул и подлакътник с бутон за свързване, ще е най-доброто решение.
Последна промяна stony1 на 19 Фев 2018, 15:53, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- ivailo0
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Едно ново начало
Евалла колега, с интерес ще следим проекта, току виж почерпили идеи
.

- ares2
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6155
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Едно ново начало
С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала

Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- spacepl
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3351
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Няма датчик за t на маслото при него. Не знам дали с правилните съпротивления не може да се ползва t на антифриза.
- georgi_1986
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 426
- Регистриран на: 6.01.2011
- Пол: Мъж
- Кара: e39 528i 1996г.
Re: Едно ново начало
Ако се сложи друго тяло на масления филтър от по-новите с датчик за температура няма ли да е по-лесно? Тъкмо ще се ревизира един проблемен възел на двигателя
- zAcK
- Старши Алкохолик
-
- Мнения: 3928
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Едно ново начало
Дано да успееш да го направиш
Това сигурно си го чел. Пише, че е подкарвано на 525iT с доработки
http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)


http://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?2155153-State-of-the-mod-M5-cluster-gt-540-(yes-I-ve-read-the-old-threads)
Последна промяна zAcK на 31 Авг 2015, 9:04, променена общо 1 път
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!

E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real




E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real

- b00st
- User
-
- Мнения: 4609
- Регистриран на: 17.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 330XD
- Детайли за колата: the silent power
Re: Едно ново начало
Честито и успех. Пешо е напред с материала, така че тия датчици току виж заработили 

- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
-
- Мнения: 3688
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Едно ново начало
stony1 написа:Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала, но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.
Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.
- stony1
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Едно ново начало
Ilko Ivanov написа:stony1 написа:Ilko Ivanov написа:С диодите и температурата на маслото бая зор ще видиш........ Правили сме го вече,но на твоята кола няма как да заработят.
Радвам, се че сте го правили, евала, но ме дразнят изказавния от сорта "...на твоята кола няма как да заработят" без да са обосновани и без да са дадени някакви разяснения и насоки за ентусиазираните BMW фенове. Та аз смятам да ги направя работещи точно на моята кола.
Без лоши чувстава и без да навлизаме повече в дискусии относно прословутото табло, като приключа с него, ще споделя опита и ще го опиша подробно в тази тема.
Температурата на маслото идва до таблото ЕДИНСТВЕНО И САМО по CAN шина от моторния комп.
Дори и да сложиш датчик за температурата,няма как моторния комп да превърне тази информация в CAN съобщение.....
Успяхме да го подкараме точно на колата на колегата ZACK ,но наляхме принудително на моторния комп софт от Х5 4.6IS.
Напълно съм наясно с това как и по каква шина се обменя информацията между IKE и DME. Това, че е по Can изобщо не ме притеснява. Както се казва "Безплатен обяд няма", но идеята за една обща информационна шина дава в пъти повече възможности, отколкото лудото аналогово окабеляване и проектиране на модули с n-брой релета.
Относно термодатчика за маслото - разбира се, че със стоковия няма да се получи и ще трябва ъпгрейд.
Относно флашването на DME - хората дава пари за "чипосване", аз пък реших да се захвана с ъпгрейд, който поне според мен е по-полезен и съм наясно с предизвикателствата.
Нека обобщя - започнах темата с идеята да помогна на колегите с информация по техните текущи и бъдещи проекти, както направих в Е36 подфорума. Също и да събера колкото се може повече систематизирана информация в една тема. За съжаление в нашия форум доста реализирани проекти остават несподелени или липсва детайлна информация относно тяхната реализация.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dream_BMW
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 658
- Регистриран на: 25.04.2008
- Местоположение: Малко в страни от цивилизацията.
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i седан .03
- Мечтае да кара: Това което има
- Детайли за колата: Черна.
Re: Едно ново начало
Ако английските показания на таблото те дразнят ето първия вариант който ми попадна в немския Ибей.
http://www.ebay.de/itm/BMW-Tachoscheibe ... 3cfccedc8b
http://www.ebay.de/itm/BMW-Tachoscheibe ... 3cfccedc8b
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани