Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- iasen_h
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 15.07.2008
- Кара: e39 530D
- Мечтае да кара: M6 , X6
- Детайли за колата: 530D - чип - 240hp
Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Искам да споделя едно мнение понеже взимам две 530-ки една 184 коня и една 193 коня.И двете имаха такъв проблем та искам да споделя ако някой има подобен проблем да прочете! Значи ако колата ви не набира и върви тромаво и до 2000 оборта и след 2000 оборота пак няма рязко изпъване значи има някакво гадно проблемче. Та при мен единия път проблема се оказа във спукани вакуум маркучи колата не вървеше въобще до 2500 оборота нямаше никой и чак след това имаше някакво изтегляне след смяна на всички вакуум маркучи колата стана пушка от 1700 оборота грабише здраво на 2ра само с газ натискаш и почва да върти ! Та какво трябва да провери майстора ви .. или вие самите. Първо разбира се една диагностика.Там ако покаже нещо сменяте . Първо сменяте всички вакуум маркучи и други маркучи които водят към турбото ! 2ро проверявате клапана на турбото -> 
Този клапан е важен прецака ли се бърка турбото и му дава грешки с две думи турбото все едно го няма. Ако не е от това другото важно интеркулера има уплътнения гумени кръгли сменяте ги всичките и го почиствате целия кулер ! 3то задължително проверявате дебитомер от друга 530-ка сваляте която върви пробвате на вашата и след това по-добре си взимате 2ра ръка вместо китайски ! Задължително проверявате и егр клапана и филтъра за картерните газове ! Това са основните неща които трябва да проверите ако взимате кола нов внос както разбира се и въздушен и горивен филтър. При мен 2рия път се оказа отново пукнат маркуч и скъсани уплътнения гумени на кулера ! след смяната пак нямаше ряз колата но после сменихме и дебитомер сега отново колата е пушка ! Стария дебитомер не надуваше както трябва след смяната всичко дойде по местата си. Надявам се да съм бил полезен .
Ето пълен комплект на клапан картерни газове
Дебитомер -

Този клапан е важен прецака ли се бърка турбото и му дава грешки с две думи турбото все едно го няма. Ако не е от това другото важно интеркулера има уплътнения гумени кръгли сменяте ги всичките и го почиствате целия кулер ! 3то задължително проверявате дебитомер от друга 530-ка сваляте която върви пробвате на вашата и след това по-добре си взимате 2ра ръка вместо китайски ! Задължително проверявате и егр клапана и филтъра за картерните газове ! Това са основните неща които трябва да проверите ако взимате кола нов внос както разбира се и въздушен и горивен филтър. При мен 2рия път се оказа отново пукнат маркуч и скъсани уплътнения гумени на кулера ! след смяната пак нямаше ряз колата но после сменихме и дебитомер сега отново колата е пушка ! Стария дебитомер не надуваше както трябва след смяната всичко дойде по местата си. Надявам се да съм бил полезен .
Ето пълен комплект на клапан картерни газове

Дебитомер -

BMW FOREVER
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Как се проверява клапана на турбото дали е изправен ?
- iasen_h
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 15.07.2008
- Кара: e39 530D
- Мечтае да кара: M6 , X6
- Детайли за колата: 530D - чип - 240hp
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Закачаш на диагностика ... ако го покаже грешка значи е за смяна попринцип не набира въобще ако клапана е прецакан може да влиза и в авариен режим .. Ако не го хваща като грешка.. може да пробваш за всеки случай с друг работещ клапан.. но него диагностиката си го хваща ако е прецакан
BMW FOREVER
- parabadabal
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: 18.10.2008
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 530 xi e61
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
А можете ли да кажете коя е грешката, която се отнася за този клапан ?
__________BMW__________
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/
\<oOO)_(||||) (||||)_(OOo>/
\_o___\\_________//___o_/
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
През Инпа - "charge air pressure control"...
Но не я записва винаги - ако има проблем с електронната част на клапана, ще я запише. Ако проблемът е с вакуума, може и да не я запише.

Но не я записва винаги - ако има проблем с електронната част на клапана, ще я запише. Ако проблемът е с вакуума, може и да не я запише.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Здравейте колеги.Искам да ползвам темата,за да не отварям нова.Питането ми е някой сменял ли е скоро вакуум маркучите и от къде си ги е купил.На мен ми предстои цялостната им смяна защото като ги погледнах вчера бяха супер напукани и при допир се ронят направо.Питах в един магазин за авточасти и ми казаха 7 лв за метър,без оплетка.Моля,ако някой скоро ги е сменал да сподели от къде си ги е купил,колко пари е дал и колко метра ще трябва да купя за цялостаната им смяна.Иначе знам,че размера е 3,5 x 2 , но става и 3,2 x 2.Предварително благодаря за отговорите. 

- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Аз като сменях моите, взех Семперит от Елит кар - 4 лева за метър беше цената, взех си фи 3.2 мм. За всичко + тези на тампоните на мотора ще ти стигнат на 100% 6 метра - без тампоните и 5 метра те оправят... 

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Между другото аз мисля да си ги сменя сам,но проблема е,че не знам къде и кои са всичките маркучи.Тези които видя ще ги сменя,но може да пропусна някой.Има ли по принцип схема за тези маркучи някъде за да видя всички и да сменя съответно.Или ако няма моля накой колега да обясни ако му се занимава къде са за да знаят и други хора след мен какво да сменят.Много благодаря предварително.



- Z3Ro*
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1659
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Сваляш всмукателния колектор и ще видиш къде вървят маркучите - към турбото, към тампоните на мотора, към ЕГР, ако си автомат и към клапите на колектора. Може и да пропускам нещо, но като свалиш колектора всички маркучи ще видиш накъде вървят... 

- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Благодаря за отговора.Няма ли да се оправя без сваляне на колектора,че преди месец го свалях за смяна на тройника на антифриза и като знам каква кушия е,хич не ми се сваля пак за едни маркучета.Пропуснах да напиша,става въпрос за 530 дизел-184 коня-ръчни скорости. 

Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Споко колега ,сега още по-бързо ще го свалиш 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Трудно влизат тия 3,2. Ама няма други.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Влизат влизат, днес точно смених двата от вакуумното оправление на турбината.
По каталог ги дават 3,5x2 и 3,5x1,8, но и 3,2x2 стават. От Ауто + на Черни връх 5лв/на метър. Води се маркуч за обратната нафта.
По каталог ги дават 3,5x2 и 3,5x1,8, но и 3,2x2 стават. От Ауто + на Черни връх 5лв/на метър. Води се маркуч за обратната нафта.
- tiho_madjarov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 209
- Регистриран на: 1.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 325Ci
- Мечтае да кара: М5
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
А трябва ли да има оплетка в крайна сметка маркуча? Моите оригиналните ги гледам,че имат нещо като черна мрежичка отвън,но не по цялата дължина,а само на места.И между другото ще пробвам да ги сменя без да свалям всмукателния колектор,не знам дали ще се получи.Според вас ще стане ли така магията или е неизбежна играта с многото разглобяване? 

- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: Проблем (Решен) - мудно набира ,няма мощност е39-530д
Става, ако можеш да бръкнеш под колектора. Доста е трудно и засукано да ги наденеш на накрайниците, още повече че не са стандартния размер, но аз така ги смених моите. Стискаш зъби, въоражаваш се с търпение и си ти.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
39 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани