(ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пина ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 15.07.2015
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от georgi_82bs » 17 Юли 2015, 17:43

И при мен се получи същия проблем. По време на тестовете работи добре, след като и сложих термопаста и покрих платката с изолационен спрей завъртя и пак изгоря същия транзистор.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от metodi80 » 18 Юли 2015, 16:01

jivakula написа:Странно!
Изгорели са пак Q9 IRF 1010NS(SUB70N06) и диода D9 ES3G(MURD320). Другите елементи са добре. За втори път горят тези елементи след като перката е работила един-два пъти нормално.


Момчета , това е импулсно захранване , което се управлява от ШИМ контролер , за да "думкат" транзисторите , значи честотата е извън строя , а причините за това може да са няколко (като се започне от самия контролер и се мине през R-C честотно определящите вериги , може и да се самовъзбуждат някои драйвери ......изисква се настройка на осцилоскоп и тогава вече може да се подменят транзистори и т.н. иначе те винаги ще "думкат". Вие мерите дискретните елементи и като намерите неработещ , смятате , че с подмянта му нещата ще се оправят , но както казах , първо трява да се изправи честотата . ).

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 15.07.2015
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от georgi_82bs » 08 Авг 2015, 19:13

Вече отремонтирах две перки от тези с трите пина. Ако иска някой да погледна и неговата да пише.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от jivakula » 10 Авг 2015, 11:29

Какво направи за да не ти гърмят елементите? Какво друго смени?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 15.07.2015
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от georgi_82bs » 10 Авг 2015, 11:39

Нищо друго на следващия път тръгна и вече работи без проблем. Може да не съм бил запоил добре някой от транзисторите .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 814
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от hummer » 01 Сеп 2015, 13:14

Някой почна ли да ги ремонтира?

Днес я видях в гаража старата и ми се ще да си я оправя .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от jivakula » 01 Сеп 2015, 14:55

Моята седи в мазето със запоени нови елементи, наполовина залята със силикон и ...... не съм я пускал. Обърнах внимание на това което писа колегата metodi80 и мисля, че трябва да се подмени и някой друг кондензатор...ама сега нямам време.
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.03.2015
Пол: Мъж
Кара: конджул
Мечтае да кара: дълги години със здраве...

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от batzman » 11 Апр 2016, 11:31

Колеги,

Понеже мисля да се пробвам да ремонтирам и моята перка на климатика, та да питам дали има някакво развитие по темата. Виждам има вече 2 успешно ремонтирани, но се намират и такива дето пак горят... Въпросът ми към по-запознатите е дали се намери конкретна причина за повторно горене на транзисторите и може ли да се отстрани повредата, относително надеждно.

Мислех си също, дали е възможно на мястото на платката да се остави само Хол сензора а самата платка да се изведе с кабели някъде под капака на мотора на по хладно място, за да не се товари температурно от радиаторите и където да може да се демонтира и ремонтира по-лесно в случай че се налага. Предполагам проблем може да се получи ако се постави по-далече и кабела за хол сензора е много дълъг и затихва сигналът...или ако се ползва добре екраниран кабел и това няма да е проблем...? :dunno:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dreadx » 11 Апр 2016, 21:42

Ами виж, тук във форума положението е такова, че някой може да пита и разпитва - но в момента в който научи как се ремонтира или програмира нещо, веднага започва да си трае и да пуска оферти за извършване на услугата срещу заплащане. Може и някой да е открил защо горят транзисторите, но дори и да питаме - едва ли ще ни отговори.

Бих се опитал да ти помогна, но нямам голям практически опит с ремонта на тези перки - ремонтирал съм само една.

А някой, който има повече опит - да кажем някой, който е ремонтирал 10 или 100 (срещу заплащане естествено) - най-вероятно няма да ти помогне със съвет, че сакън да не му се развали бизнесът, ако вземе да дава съвети на този и на онзи колега от форума.

Нищо, че той самият *може* да ремонтира перки, заради това, че е прочел тук какво и как да направи. - заради това, че колега от форума го е светнал *безплатно*.

-----
Ако си проследил внимателно форумното развитие на въпроса с перката, то сигурно си забелязал, че ако колегата jivakula преди няколко месеца не беше написал как се ремонтират тези перки - нЕкои хора и до сега щяха да си мислят, че перката "не се ремонтира".

Направил си е труда да рови няколко часа в нет-а, събрал е тук всичката информация и се е опитал да помогне с каквото може.

И забележи: никой дори едно благодаря не му е казал за това. -- Но оферти за ремонт на перки веднага се появиха.

-----
Ето защо много бързо се научих да не чакам за съвети от тук, и че само ще си загубя времето.. :)

Сигурно ти е любопитно и какво точно е станало с перката на автора на темата - онази, дето един път й е сменил някакви транзистори, тя пак изгоряла, след това отново ги е сменил и .. темата приключва някъде там.
Веднага ще ти отговоря: -- неговата кола все още е без работеща перка.
Или по-точно положението с неговата перка е същото, каквото е споделил преди няколко месеца. Седи му в мазето, както си е със сменените транзистори - но не е ясно дали ако я пусне, тя няма да изгори отново.

И.. май му е омръзнало да се занимава. Доста труд е положил в желанието си да съберем на едно място всичката информация, да натрупаме и да обменим опит - и така да си помогнем взаимно.

-----
Но натрупване на знания и обмяна на опит в темата не се наблюдава. А единствената помощ за която може да става дума е, че с темата и с труда си е помогнал на определени хора да изкарат по някой лев от ремонт на перки.

Същите тези хора биха могли да върнат жеста, като например ти кажат от какво горят транзисторите. Но сигурно ще се окаже "сложно", и "в момента не могат да отделят време, за да пишат" = ще го направят, ама друг път. :)

-----
И на автора никой с нищо не помогна, за да си оправи перката. Поне да му бяха написали с какви точно транзистори сменят дефектните и от къде са ги закупили. Ама не - сакън да не се появи още някой, който може да ремонтира перки.

(- Всъщност преди известно време се заприказвахме и му предложих да я взема и да опитам. - хем и на мен ще ми е интересно, а и неговата явно е от по-интересните случаи. Пък и мисля, че този човек наистина заслужава да си има работеща перка в колата. :)

Колкото до другите ти въпроси, накратко:

1. За извеждането на платката с кабели под капака на мотора - там НЕ е по-хладно място, напротив.

2. Наистина би било по-добре платката да е достъпна, но трябва да е в някаква кутийка, която да я изолира добре от вода. Ще трябва да захраниш пет фази (моторът е с пет намотки) = 10 дебели жици, по които ще тече голям импулсен ток. А затихването на сигнала от датчика на Хол ще ти е най-малкият проблем.

3. Трудно е да се прогнозира надеждността на ремонта. Ще трябва да я пуснеш няколко пъти и ако не изгори при тестовете да я монтираш на колата - пък каквото сабя покаже.
Ако я тестваш в продължение на няколко часа - пускане/спиране и т.н., то може да очакваш, че ремонтът може би е успешен и вероятно няма да ти направи проблем.

Ако държиш на надеждност, може да потърсиш от по-старите колекторни двигатели с външното управление. И те се случва да правят мизерии, ама повечето май изкарват минимум по 200k.

------
Все пак се опитай да поправиш твоята перка.

Първо огледай за видими дефекти - например гледах едни снимки в нет-а, на които дроселът направо беше овъглен, издути кондензатори и т.н.

Ако няма такова нещо, забоди две карфици в силикона и измери дали транзисторът е на късо. Ако не е на късо, то изчовъркай силикона само около този транзистор, презапой го и опитай да пуснеш перката.

Мнението сред руснаците за разпояването на този транзистор беше - че транзисторът, просто от само себе си в даден момент се разпоява от платката. Следи от прегряване няма, но по снимките се вижда с какво оскъдно количество тинол фабрично е бил запоен.

Ако не се оправи от това, (или ако транзисторът се окаже на късо) - то ще трябва да изчовъркаш силикона и да извадиш цялата платка от металната кутийка - силовите транзистори са отгоре, обаче отдолу са още 100 части по управлението им.

След това вариантите за търсене на дефект са различни. Най-често хората се опитват да измерят всички части в които се съмняват, а ако открият дефектни ги подменят. От полза е обсъждането по форумите - кой каква част е намерил дефектна. Но както вече споменах, не се надявам тук някой да сподели опит.
Или ако съм чел нещо такова - коя част се е оказала дефектна *(за в някой конкретен случай) - то е било по руските форуми.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.03.2015
Пол: Мъж
Кара: конджул
Мечтае да кара: дълги години със здраве...

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от batzman » 12 Апр 2016, 20:36

Много ти благодаря за изчерпателния отговор.
Определено мисля да се пробвам с моята перка. Вече потърсих частите описани в линка към руския сайт и тези от постовете на колегата jivakula. Всички ги има в комет в Дружба в София - не оригиналите, но заместителите, та ще сменя каквото е изгоряло като силов транзистор или диод и ще пробвам дали работи. Ако е нещо по R-C веригите, то това ще са някои от онези 100 елемента от долната страна, което мисля ще е фатален проблем и сигурно ще ме откаже. Ако имам някакъв успех или провал обещавам поне да споделя, след като ти отдели толкова дълъг пост за това ... :)

Sent from my Lenovo P70-A using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 16.05.2014
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: Е61

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от hakko » 27 Апр 2016, 20:54

Здравейте колеги и аз имам проблем с перката ходих да напълнят системата всичко е наред на диагностиката не изпуска но перката не работи подават и принудително ток и завърта леко.Проверих дали по кабела има фаза но няма има ли начин да се подмени или да търся в някой бушони

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dreadx » 28 Апр 2016, 20:13

Как така леко завърта? - ако всичко й е наред, не би трябвало да върти само с подадени 12 волта, без команда по управлението.

@batzman: Какво стана с твоята перка? - ако има изгоряли от мощните транзистори, то почти сигурно е че има и от малките елементи - а ако дори един от тях не работи, то всичко пак ще изгори. Ако трябва, отвори капачката и премери всички части около мощния транзистор.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.03.2015
Пол: Мъж
Кара: конджул
Мечтае да кара: дълги години със здраве...

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от batzman » 14 Май 2016, 11:25

Здрасти,

Съжалявам за забавянето, но известно време нямах възможност да се занимавам с перката.
Иначе преди 2 седмици я разглобих, но единственият проблем, който успях да намеря "с просто око" беше клеясал и разпоен кабел на управлението. Надявам се да се окаже, че това е проблема а не съм го внесъл аз този дефект при разглобяването. Както и да е, презапоих го, но още не съм я събрал да пробвам. Мерих всички транзистори без да ги свалям и имат еднакви показания, което ме кара да се надявам, че няма изгорял елемент. Надявам се тези дни да ми остане време да събера и да тествам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dreadx » 14 Май 2016, 18:24

Включи я външно към колата за проба, няма нужда да я монтираш. Щом си намерил изгнил кабел, може би е от това.
Евентуално може да презапоиш този транзистор, за който говори колегата по-горе, че често гори. Според руснаците (а и май баш си е така) транзисторът фабрично е запоен с оскъдно количество тинол и спойката между корпуса му и платката е предразположена към спукване.
Само че за да го презапоиш, ще трябва да човъркаш заливката около него и след това да го намажеш с нещо, за да се изолира от влага. (но ако сега се окаже, че перката работи, то май е по-добре да го направиш и това - понеже ако заради някаква такава глупост впоследствие изгори транзисторът става много по-сложно..)
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 23.03.2015
Пол: Мъж
Кара: конджул
Мечтае да кара: дълги години със здраве...

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от batzman » 15 Май 2016, 22:01

Пропуснах да добавя в горният пост, че перката се оказа от вида с големите радиатори (за справка виж първата снимка от втора страница на темата, коментара на jivakula със снимките). Различава се от тази, която масово е описано как се ремонтира и не е като в руския форум. Това не знам дали променя нещата, но като гледам транзисторите са запоени хубаво.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook