(ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пина ?

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 444
Регистриран на: 31.03.2011
Местоположение: Sofia, Lozenetz
Пол: Мъж

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dreadx » 16 Май 2016, 20:29

А, ясно - при такава перка съм виждал (*само на снимки съм я виждал де) - че май по-скоро някои от транзисторите към намотките дават фира.
Може и тях да не ги запояват добре. Но при теб проблемът вероятно е бил в кабела.
- kaji kvo stana,kopele kvo stana?!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от hummer » 11 Авг 2017, 18:26

Какво стана,намери ли се начин за ремонт на тая сган :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 2.12.2003
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring 525d
Мечтае да кара: с четири ауспуха...
Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от didodi » 16 Юни 2018, 15:03

Явно не и към днешна дата
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от hummer » 16 Юни 2018, 16:04

Аз смених още една миналото лято..за сега работи.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 204
Регистриран на: 2.12.2003
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: E39 Touring 525d
Мечтае да кара: с четири ауспуха...
Детайли за колата: Лайфстайл комби просто.

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от didodi » 16 Юни 2018, 16:13

Подлежи ли на ремонт, или само смяна , тъй като съм поръчал нова , но само 4 пина за сега ми вадят в магазина.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 809
Регистриран на: 21.01.2008
Кара: E61 525d'09

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от hummer » 16 Юни 2018, 18:14

Взех втора ръка,не съм видял някой да се е похвалил с успешен ремонт :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от Dimitar_VN » 17 Юни 2018, 16:07

Аз също се опитах да я ремонтирам,но неуспешно.Имаше видимо разтопен транзистор смених го с аналогов ама нъц.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8775
Регистриран на: 18.12.2006
Местоположение: село Кестеново
Пол: Мъж
Кара: мфили

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от cod-cdbp » 17 Юни 2018, 16:56

Имам няколко забележки към колегите, предприели ремонт
- Силикона изолира топлината, затова препоръчвам да използвате лак, като не лакирате повърхностите на транзисторите които контактуват с радиатора.
- Запоявайте транзисторите пълноценно върху платката, защото виждам некачествен контакт между платката и корпуса. (Справка снимката)
- Електролитните кондензатори по платката на тези години и при тези условия 1000% са заминали така че подменете и тях. Може да е превантивно, но все пак те гарантират правилната работа на всичката микроелектроника (ШИМ генератор и тн).

Изображение
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 371
Регистриран на: 13.04.2014
Местоположение: Варна / Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от ivailo0 » 19 Юни 2018, 10:13

Тук във Варна колегата ги ремонтира успешно вече няколко перки ми е направил ;)

Потребител
Аватар
Мнения: 48
Регистриран на: 1.12.2015
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от Nikito 7301 » 01 Юли 2018, 12:39

Здравейте искам да попитам кой е колегата който ремонтира три пинови перки във Варна.И колко излиза ремонта

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от nightdriver » 11 Юли 2019, 20:48

здравейте колеги ,
има ли някой , който ремонтира трипиновите перки , за да му изпратя моята ?
моята извади една силна миризма на изгорял бакелит или някаква пластмаса и повече не тръгна...
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от jivakula » 04 Дек 2019, 22:14

dreadx написа:Ами виж, тук във форума положението е такова, че някой може да пита и разпитва - но в момента в който научи как се ремонтира или програмира нещо, веднага започва да си трае и да пуска оферти за извършване на услугата срещу заплащане. Може и някой да е открил защо горят транзисторите, но дори и да питаме - едва ли ще ни отговори.

Бих се опитал да ти помогна, но нямам голям практически опит с ремонта на тези перки - ремонтирал съм само една.

А някой, който има повече опит - да кажем някой, който е ремонтирал 10 или 100 (срещу заплащане естествено) - най-вероятно няма да ти помогне със съвет, че сакън да не му се развали бизнесът, ако вземе да дава съвети на този и на онзи колега от форума.

Нищо, че той самият *може* да ремонтира перки, заради това, че е прочел тук какво и как да направи. - заради това, че колега от форума го е светнал *безплатно*.

-----
Ако си проследил внимателно форумното развитие на въпроса с перката, то сигурно си забелязал, че ако колегата jivakula преди няколко месеца не беше написал как се ремонтират тези перки - нЕкои хора и до сега щяха да си мислят, че перката "не се ремонтира".

Направил си е труда да рови няколко часа в нет-а, събрал е тук всичката информация и се е опитал да помогне с каквото може.

И забележи: никой дори едно благодаря не му е казал за това. -- Но оферти за ремонт на перки веднага се появиха.

-----
Ето защо много бързо се научих да не чакам за съвети от тук, и че само ще си загубя времето.. :)

Сигурно ти е любопитно и какво точно е станало с перката на автора на темата - онази, дето един път й е сменил някакви транзистори, тя пак изгоряла, след това отново ги е сменил и .. темата приключва някъде там.
Веднага ще ти отговоря: -- неговата кола все още е без работеща перка.
Или по-точно положението с неговата перка е същото, каквото е споделил преди няколко месеца. Седи му в мазето, както си е със сменените транзистори - но не е ясно дали ако я пусне, тя няма да изгори отново.

И.. май му е омръзнало да се занимава. Доста труд е положил в желанието си да съберем на едно място всичката информация, да натрупаме и да обменим опит - и така да си помогнем взаимно.

-----
Но натрупване на знания и обмяна на опит в темата не се наблюдава. А единствената помощ за която може да става дума е, че с темата и с труда си е помогнал на определени хора да изкарат по някой лев от ремонт на перки.

Същите тези хора биха могли да върнат жеста, като например ти кажат от какво горят транзисторите. Но сигурно ще се окаже "сложно", и "в момента не могат да отделят време, за да пишат" = ще го направят, ама друг път. :)

-----
И на автора никой с нищо не помогна, за да си оправи перката. Поне да му бяха написали с какви точно транзистори сменят дефектните и от къде са ги закупили. Ама не - сакън да не се появи още някой, който може да ремонтира перки.

(- Всъщност преди известно време се заприказвахме и му предложих да я взема и да опитам. - хем и на мен ще ми е интересно, а и неговата явно е от по-интересните случаи. Пък и мисля, че този човек наистина заслужава да си има работеща перка в колата. :)

Колкото до другите ти въпроси, накратко:

1. За извеждането на платката с кабели под капака на мотора - там НЕ е по-хладно място, напротив.

2. Наистина би било по-добре платката да е достъпна, но трябва да е в някаква кутийка, която да я изолира добре от вода. Ще трябва да захраниш пет фази (моторът е с пет намотки) = 10 дебели жици, по които ще тече голям импулсен ток. А затихването на сигнала от датчика на Хол ще ти е най-малкият проблем.

3. Трудно е да се прогнозира надеждността на ремонта. Ще трябва да я пуснеш няколко пъти и ако не изгори при тестовете да я монтираш на колата - пък каквото сабя покаже.
Ако я тестваш в продължение на няколко часа - пускане/спиране и т.н., то може да очакваш, че ремонтът може би е успешен и вероятно няма да ти направи проблем.

Ако държиш на надеждност, може да потърсиш от по-старите колекторни двигатели с външното управление. И те се случва да правят мизерии, ама повечето май изкарват минимум по 200k.

------
Все пак се опитай да поправиш твоята перка.

Първо огледай за видими дефекти - например гледах едни снимки в нет-а, на които дроселът направо беше овъглен, издути кондензатори и т.н.

Ако няма такова нещо, забоди две карфици в силикона и измери дали транзисторът е на късо. Ако не е на късо, то изчовъркай силикона само около този транзистор, презапой го и опитай да пуснеш перката.

Мнението сред руснаците за разпояването на този транзистор беше - че транзисторът, просто от само себе си в даден момент се разпоява от платката. Следи от прегряване няма, но по снимките се вижда с какво оскъдно количество тинол фабрично е бил запоен.

Ако не се оправи от това, (или ако транзисторът се окаже на късо) - то ще трябва да изчовъркаш силикона и да извадиш цялата платка от металната кутийка - силовите транзистори са отгоре, обаче отдолу са още 100 части по управлението им.

След това вариантите за търсене на дефект са различни. Най-често хората се опитват да измерят всички части в които се съмняват, а ако открият дефектни ги подменят. От полза е обсъждането по форумите - кой каква част е намерил дефектна. Но както вече споменах, не се надявам тук някой да сподели опит.
Или ако съм чел нещо такова - коя част се е оказала дефектна *(за в някой конкретен случай) - то е било по руските форуми.
Браво dreadx! Благодаря все пак за думите и дано и други във форума ги разберат! Прав си.....всеки който разбере нещо как се ремонтира и след това започва да взема пари за услуга...е хайде не всички, че аз срещнах един двама колеги, които евала...не са такива.
Лично аз съм помогнал на няколко човека с каквото знам, без да вземам пари, и все пак да кажа - моята перка не можах да си я отремонтирам и колеги ми поискаха пари те да ми я отремонтират, след като им дадох всичко за ремонта! Дано някой наистина ги ремонтира и цената не колкото на нова.

Аз вече съм в е60/61 форума ама и там е подобно!

Но, както и да е! Желая на всички здраве и дълголетие!

Sent from my SM-A705FN using Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dak » 12 Май 2020, 23:16

Колеги здравейте , забелязах че моята перка се държи по същия начин , колата ми е от подписа . Някой може ли да помогне със съвет . Перката е 3 пинова.

Потребител
Аватар
Мнения: 31
Регистриран на: 2.11.2019
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i E39 1998
Мечтае да кара: Audi A5

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от nukeproof » 01 Юни 2020, 19:27

Баща ми има един лаф, който е много актуален за отговора на въпроса, какво е накарало германеца да промени перката с 4 пина с това недоразумение с 3-и пина и дъно на компютър за управление, та той гласи: Дявола, като си нямал работа си ебял децата!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 704
Регистриран на: 29.05.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 530D 184 кс. седан

Re: (ВИДЕО) Подлежи ли на ремонт перката на климатика с 3 пи

Мнение от dak » 04 Юни 2020, 10:04

хм , в такъв случай има ли възможност да поставая такава с 4 пина вместо да поправям моята . Иначе питах за нова и ми предложиха Hella за 270лв.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook