Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Здравейте колеги и на мен ми се прецака абс модула и питах на 1 място и ми обявиха 250лева за ремонт.Ако ще тия пари да ги изкарвам за 1час няма да им пълня гушите на прословутите майстори и съм решил сам да си го ремонтирам.Стигна ли до платката е лесно,но с какво да го одрежа този черния капак както е одрязан на снимката.
Моля за помощ,ако успея ще ремонтирам и вашите на символична цена
Моля за помощ,ако успея ще ремонтирам и вашите на символична цена
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
един лист ножовка и си ти , силикона е тегава работа ,после да махнеш поцинкованото покритие инак не лепни калая и запояваш
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6206
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Mamar4o написа:Здравейте колеги и на мен ми се прецака абс модула и питах на 1 място и ми обявиха 250лева за ремонт.Ако ще тия пари да ги изкарвам за 1час няма да им пълня гушите на прословутите майстори и съм решил сам да си го ремонтирам.Стигна ли до платката е лесно,но с какво да го одрежа този черния капак както е одрязан на снимката.
Моля за помощ,ако успея ще ремонтирам и вашите на символична цена
Колега, ако разгледаш много внимателно подчертаните места, ще видиш многобройните тънки златни нишки, за електрически вериги. Сигурно с бургия ще успееш да премахнеш силиконовото покритие, без да ги прекъснеш, имаш необходимото да ги провериш, имаш златен припой от 58лв/гр и останалото необходимо за да ги презапоиш...
Не случайно този модул струва около 800 евро. Рециклирането му за мен е загубена кауза- не зная вече колко обаждания съм получавал да го пререциклирам, защото първите 150-250лв са останали без покритие. За мен единственото правилно решение е модул втора ръка.
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Отворих го счупих 2 макетни ножчета(само това имах под ръка) рязах като луд и успях.До колкото видях имам 2 скъсани нишки До тук изглежда добре утре ще го разгледам по подробно и като си го монтирам обратно ще ви кажа резултата.Мисля да ги презапоя всичките нишки и да ги залея с топлоустойчив силикон,който издържа до 300градуса и се бетонира за 24часа.Така според мен няма да се късат и модула ще стане вечен (да се надяваме ) За златен припой не знам,мисля че и оловен ще свърши работа Да попитам като съм го свалил нужно ли е пак да се кодира за колата или 1 път щом е кодиран няма проблеми ?
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
На малко грешен път си ......
Викаш стигнеш ли до платката и е лесно .... напротив , тогава почва трудното !
Опитай да премахнеш силикона , особено ако прекъснатите нишки (обикновено посребрените) са в близост до златните ..... значи почти сигурно при премахването на силикона от посребрените,си откъснал тънките като косъм златни нишки, които са в съседство (колкото и да си внимателен) .....
Ако пък имаш късмет, посребрените да са по - далече от златните , тогава може и да махнеш силикона , но пък запояването е да си е*е......
Ако мислиш , че с обикновен припой , ще стане , далече , ама много далече си от истината !
Трябва да ползваш стеаринова киселина с която да обработиш преди спояването , или ти трябва специализиран припой (различен за посребрените и за златните връзки). Освен това ти трябва мощен поялник ( от и над 60 вата) , който същевременно да е с тънка човка , за да може да легне на мястото за запояване , без да хваща съседни участъци.
Защо мислиш , че тези , които предлагат такъв ремонт , го правят за такава цена , ми щото или не е лесно ,или са вложили пари в апаратура и материяли ( за да е малко по -лесно). Както вече беше коментирано в тази тема (и не само в нея) , по добре е да се купи нов модул (примерно от e-bay, защото е на поносима цена) , или друг втора ръка (въпреки , че това също не е за предпочитане , понеже не се знае колко ще кара).
По принцип предлагам такъв ремонт , но честно казано го избягвам , именно по причина , че е труден , резултата не е 100% гарантиран (в смисъл въпреки опита ми има процент на неуспешни ремонти, макар и малък.....).
За заливането с термоустойчив силикон , то това ти е най -малката грижа ....
Не е нужно да прекодираш ..... то това си е твоя модул и ти нищо не си правил по него , освен спояване ....
Може да се наложи само да изчистиш грешката (ако не я изчисти сам)....
Та мога да ти пожеля успех .....
Викаш стигнеш ли до платката и е лесно .... напротив , тогава почва трудното !
Опитай да премахнеш силикона , особено ако прекъснатите нишки (обикновено посребрените) са в близост до златните ..... значи почти сигурно при премахването на силикона от посребрените,си откъснал тънките като косъм златни нишки, които са в съседство (колкото и да си внимателен) .....
Ако пък имаш късмет, посребрените да са по - далече от златните , тогава може и да махнеш силикона , но пък запояването е да си е*е......
Ако мислиш , че с обикновен припой , ще стане , далече , ама много далече си от истината !
Трябва да ползваш стеаринова киселина с която да обработиш преди спояването , или ти трябва специализиран припой (различен за посребрените и за златните връзки). Освен това ти трябва мощен поялник ( от и над 60 вата) , който същевременно да е с тънка човка , за да може да легне на мястото за запояване , без да хваща съседни участъци.
Защо мислиш , че тези , които предлагат такъв ремонт , го правят за такава цена , ми щото или не е лесно ,или са вложили пари в апаратура и материяли ( за да е малко по -лесно). Както вече беше коментирано в тази тема (и не само в нея) , по добре е да се купи нов модул (примерно от e-bay, защото е на поносима цена) , или друг втора ръка (въпреки , че това също не е за предпочитане , понеже не се знае колко ще кара).
По принцип предлагам такъв ремонт , но честно казано го избягвам , именно по причина , че е труден , резултата не е 100% гарантиран (в смисъл въпреки опита ми има процент на неуспешни ремонти, макар и малък.....).
За заливането с термоустойчив силикон , то това ти е най -малката грижа ....
Не е нужно да прекодираш ..... то това си е твоя модул и ти нищо не си правил по него , освен спояване ....
Може да се наложи само да изчистиш грешката (ако не я изчисти сам)....
Та мога да ти пожеля успех .....
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Силикона го махнах лесно,утре ще видя как ще стане със спояването И спокойно в работата си имам всичко микроскоп+всякакви тиноли,флюс на паста,а за поялника няма смисъл да говоря 300евро е бройката на Ersa до 450 градуса
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Няма ли да стане с поялник с горещ въздух по-лесно?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3925
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
zvetiko написа:Не случайно този модул струва около 800 евро.
Само една корекция. Модулът може да се закупи от Германия нов за около 700 лева.
За толкова купих нов за 520-ката преди 4-5 години, че не ми се занимаваше с глупости и още си работи перфектно
P.S. Имам и един 001 тука в офиса, за резерва. Ако някой ден карам нещо различно от Е39, ще го продам
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Mamar4o написа: И спокойно ....
По някакъв начин съм ти прозвучал неспокойно ли ?!
Elesar74 написа:Няма ли да стане с поялник с горещ въздух по-лесно?
Да , с подходящ накрайник (от най -тънките, именно този вариянт ползвам аз) .....
zAcK написа:Само една корекция. Модулът може да се закупи от Германия нов за около 700 лева.
За толкова купих нов за 520-ката преди 4-5 години, че не ми се занимаваше с глупости и още си работи перфектно
Най -добрия вариянт и според мен (не за цената , а за подхода към нов модул).
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Колега не с заяждам просто така си говоря Така да подновя темата оказа се,че в работата нямам такъв златен припой имаме оловни няколко вида,безоловен със със сребро Sn96Ag4,но бяхте прави не стана и не се и опитвах Въобще не знаех с какво се захващам.Купих си златен на другия ден,пак беше мъка,но успях да споя всичко златните (тънките нишки) се спояват лесно,но другите се късат супер лесно като задържа с поялника.Преди малко слагам модула(с одрязан капак) абс-а и блокажа изгаснаха,но незнам защо стрелката за температура избяга максимално в дясно и ми се включи ел.перката.Помислих,че датчика за температура е заминал,но извадих модула завъртях ключа и лампите светнаха,а стрелката за температура не помръдва...... Дали може да е защото го сложих без капака и не съм сложил силикон или просто съм прецакал нещата..... Нещо не мога да навържа нещата този модул и температурата на водата каква връзка имат
- TERLIKA
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 124
- Регистриран на: 7.12.2009
- Пол: Мъж
- Кара: е36 325tds,e39 520d,Alpina D10
- Мечтае да кара: Alpina D5
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
май си гейм овер и аз така един майстор го барника слагаме го и перката щеше да излети
1981 – Немското списание “ Auto, Motor und Sport” ораганизира заедно с Shell маратон, целящ изминаването на максимален брой километри с колкото се може по-малко гориво. 3-литровия автомобил все още не е актуалена тема, но БМВ 318i Alpina побеждава в своя клас с разход от 2,672 литра на 100 километра.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Mamar4o написа: Дали може да е защото го сложих без капака и не съм сложил силикон или просто съм прецакал нещата..... Нещо не мога да навържа нещата този модул и температурата на водата каква връзка имат
Имат общо , комуникационните линии CAN-L и CAN-H , които излизат от 36 и 37 пин на компютъра и отиват към абс-модула и към таблото . Ако си окъсил тези линии или нещо друго в модула (макар и да не го виждаш) , може да се получи този ефект ....
Проблема не е в това , че не си сложил силикон , няма нищо общо .... проблема най -вероятно е в това , че нещо се е омазало по платката на абс-а ....
- Mamar4o
- младши ентусиаст
- Мнения: 299
- Регистриран на: 15.08.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320d 02
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
metodi80 написа:Mamar4o написа: Дали може да е защото го сложих без капака и не съм сложил силикон или просто съм прецакал нещата..... Нещо не мога да навържа нещата този модул и температурата на водата каква връзка имат
Имат общо , комуникационните линии CAN-L и CAN-H , които излизат от 36 и 37 пин на компютъра и отиват към абс-модула и към таблото . Ако си окъсил тези линии или нещо друго в модула (макар и да не го виждаш) , може да се получи този ефект ....
Проблема не е в това , че не си сложил силикон , няма нищо общо .... проблема най -вероятно е в това , че нещо се е омазало по платката на абс-а ....
Благодаря ти много колега,с електроника се занимавам от 3 години и половина (сега уча и задочно) и не съм толкова навътре в нещата като теб.Наистина много ми помогна оценявам го и много харесвам такива хора като теб,въпреки знанията си не се правиш на интересен и си обективен във всяко едно нещо ЕВАЛА ! Утре правя един последен опит,ако не стане ще го ремонтирам с 5килограмовия чук и ще си поръчам един от ибей
Re: Ремонт на АБС МОДУЛ 001
Mamar4o написа:ще го ремонтирам с 5килограмовия чук и ще си поръчам един от ибей
Запази си чука обаче, защото може да ти трябва и за другия. Коя е гаранцията като го вземеш от eBay няма да е същия като твоя?
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани