Подгревни свещи или реле
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Подгревни свещи или реле
ares2 написа:значи Методи ако прекъсваме временно тези два управляващи пина за да подгреят свещите колата ще запали?
Без управление от компа и ако модула е изправен , свещите ще подгряват постоянно за около 2 минути (след това модула прекъсва подаването на ток към свещите).
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Подгревни свещи или реле
metodi80 написа:ares2 написа:значи Методи ако прекъсваме временно тези два управляващи пина за да подгреят свещите колата ще запали?
Без управление от компа и ако модула е изправен , свещите ще подгряват постоянно за около 2 минути (след това модула прекъсва подаването на ток към свещите).
Така е, но две минути са си доста време и колегата ще започне да се оплаква от проблеми с акумулатора. Ако пък кара предимно градско ще започне да съжалява, че не е обслужил колата по-рано, защото ще му се наложи и акумулатор да купува.
Последна промяна stony1 на 24 Сеп 2015, 13:29, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
stony1 написа:Elesar74 написа:Единия начин - с INPA, другия(не съм пробвал, предполагам), откачаш температурния датчик, то ще отчете -40 и би трябвало да се включи подгрева.
Самият датчик е двоен и едната двока пинове дава инфо на DDE за температурата на двигателя, а другите два пина са за показанията на таблото. Като я откачиш тази букса компа ще си "мисли", че колата вечно е студена и ще държи обороти като на самолет преди излитане, а стрелката на температурата няма да показва нищо.
Винаги научавам нещо ново от тебе. Благодарско
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Подгревни свещи или реле
stony1 написа:metodi80 написа:ares2 написа:значи Методи ако прекъсваме временно тези два управляващи пина за да подгреят свещите колата ще запали?
Без управление от компа и ако модула е изправен , свещите ще подгряват постоянно за около 2 минути (след това модула прекъсва подаването на ток към свещите).
Така е, но две минути са си доста време и колегата ще започне да се оплаква от проблеми с акумулатора. Ако пък кара предимно градско ще започне да съжалява, че не е обслужил колата по-рано, защото ще му се наложи и акумулатор да купува.
Както и колегата се е изразил , става дума за временно прекъсване .... за целите на теста примерно и в никакъв случай за постоянно ползване по този начин .....
- yasen_penev
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28.05.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525d
- Детайли за колата: Черна :)
Re: Подгревни свещи или реле
Колеги, дайте най-лесният начин за проверка на подгревните свещи на Е61 525d LCI, на диагностиката ми дава изгорели свещи на 3-ти и 4-ти цилиндър, но ми казаха, че има голяма вероятност да е прецакано релето а свещите да са здрави. До колкото знам трябва да сваля колектора за да стигна до свещите, ако има по-лесен начин ще ме олесни от гледна точка на това, че ако се наложи да сменям свещ ще си купя и гарнитури на колектора и ще си го направя както трябва да е.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Мериш свещите на входа на релето. Откачаш тяхната букса и мериш с мултицет съпротивлението на всяка , единия пин на мултицета на съответния кабел на свещта, другия на маса на купето. Дискутирано е по назад в темата. В моя случай, аз свалях колектора и мерих свещите директно, а преди ги бях мерил по горния начин. Показанията и в двата случая бяха еднакви. Така че, повреда в релето, е по-малката вероятност.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Подгревни свещи или реле
Другия вариант е сваляш свещите и с един акумулатор и клещи за подаване на ток ги "закачаш" и свеща трябва да грейне
enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност
Re: Подгревни свещи или реле
doomy525 написа:Другия вариант е сваляш свещите и с един акумулатор и клещи за подаване на ток ги "закачаш" и свеща трябва да грейне
Ше грейне...ама за последно.Не знам дали знаеш,но на по новите мотори с ДДЕ5.0,свещите работят на 5волта...или 5.2волта,не мога да кажа с точност.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- yasen_penev
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 28.05.2015
- Местоположение: Хасково
- Пол: Мъж
- Кара: E61 525d
- Детайли за колата: Черна :)
Re: Подгревни свещи или реле
За олеснение хората са написали на самата свещ на колко волта работи, моите работят на 5V, премерих с уред двете които диагностиката нарочи и примерих останалите, на всички други ми даде късо суединение което означава според мен че работят а на въпросните две нямаше никакво съпротивление и така, прекръстих се и ги развих успешно
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- pricheska
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 25.02.2009
- Местоположение: Петрич
- Пол: Мъж
- Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i
Re: Подгревни свещи или реле
Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже как да извадя това реле? Как ли не го мъчих, дърпах, бърках с отверки, но не помръдва. Някакви насоки да ми дадете?
Благодаря предварително
Някой може ли да ми каже как да извадя това реле? Как ли не го мъчих, дърпах, бърках с отверки, но не помръдва. Някакви насоки да ми дадете?
Благодаря предварително
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Подгревни свещи или реле
pricheska написа:Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже как да извадя това реле? Как ли не го мъчих, дърпах, бърках с отверки, но не помръдва. Някакви насоки да ми дадете?
Благодаря предварително
Колега, трябва да отвъртиш две гайки.
За олеснение хората са написали на самата свещ на колко волта работи, моите работят на 5V, премерих с уред двете които диагностиката нарочи и примерих останалите, на всички други ми даде късо суединение което означава според мен че работят а на въпросните две нямаше никакво съпротивление и така, прекръстих се и ги развих успешно
Сблъсквал съм се със случаи, при които проблема е едновременно и в свещта и в модула.
- pricheska
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 60
- Регистриран на: 25.02.2009
- Местоположение: Петрич
- Пол: Мъж
- Кара: 03`E39 530dA Exclusive; E34 520i
Re: Подгревни свещи или реле
zvetiko написа:pricheska написа:Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже как да извадя това реле? Как ли не го мъчих, дърпах, бърках с отверки, но не помръдва. Някакви насоки да ми дадете?
Благодаря предварително
Колега, трябва да отвъртиш две гайки.
Колега не виждам там къде може да има две гайки. Можеш ли поясбиш? Аз се опитвах да го издърпам нагоре по релсите, но не мога да го освободя от щипката.
Бензин, а не кръв! Инжекцион, а не сърце! Бутала, а не мускули!.. Машина, а не човек !
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Малко повдигам темата. миналата година на 30.12 смених и шестте свещи с нови, Beru. И в тази връзка, въпрос. Сега като дам на втора позиция ключа и гледам, че не ми гаснат жълтите лампи по таблото както преди, а се застояват да светят и след известно време угасват. Мисля, това е защото свещите вече работят. Обаче искам да питам, надписа preheating кога излиза и от какво зависи. Защото доколкото си спомням, през далечната 2008 когато си купих колата, май съм виждал preheating на борда, а сега няма.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- FireFoXa
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 12.07.2009
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: M-Power
Re: Подгревни свещи или реле
Открих малко интересна информация относно работата на подгревните свещи и реле в нета, касаеща М47 и М57 моторите:
Източник: http://www.cobraclub.com/forum/showthre ... 0XNnOcKcQQ
Купих колата с грешка "Glow plug or glow plug relay", и преди да паднат температурите нямаше проблеми. Паднеха ли под нула и около нула палеше трудно, свещите са проверени - работят, остана релето. Поръчал съм само оригинално (200лв с отстъпка, при цени някъде и 350-400лв ) и като го сменя очаквам да се оправи проблема.
Горния материал го споделям, понеже ако материала е достоверен, че свещите работят не само под 5 градуса външна температура, ами и под 20 градуса, което реално при несработващи свещи трябва да доведе до различно представяне на двигателя. Аз лично не намерих подробно обиаснение тук на български, надявам се някой от по-разбиращите да потвърди достоверността на работата.
Колата ми е м57 2.5 с DDE 4.0
When was your car manufactured, does it have M57 or M57N (204 hp) engine? This is because these engines have different ECU's DDE 4.0 vs. DDE 5.0 and hence totally different activation of glow plugs.
DDE 4.0 has only one trouble code if the relay or any of the plugs are faulty. In this case it's best to measure the plugs from relay connector (<2 ohm).
DDE 5.0 glow activation is from its own control module and this has full diagnostic capabilities.
Anyway I would invetigate this further before changing the plugs. The job is quite big because you have to remove the intake manifold and there is always a risk for snapping the glow plug when taking apart.
=====================
Glow plugs have other purposes beside enabling start.
Preheating
At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.
After-heating
At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics. E39 530dA
============================
Preheating System DDE 3.0 (M47) / DDE 4.0 (M57)
The voltage for the preheater plugs is supplied via the preheater relay. The relay is switched by the DDE control unit.
The heater plugs are designed as sheathed-element glow plugs.
Preheater time control
The preheating duration is dependent on the engine coolant temperature and battery voltage and is indicated by the preheating/DDE indicator.
Preheating DDE 3.0
Preheating takes place for approx. 2 seconds between 6 °C and 20 °C. No preheating takes place at temperatures above this value.
Preheating DDE 4.0
At temperatures below 5 °C, preheating takes place for at least 4 seconds. The preheating time increases as the temperature decreases.
After-heating DDE 3.0
After-heating takes place after engine start at temperatures below 40 °C in order to improve idle and exhaust characteristics.
After-heating DDE 4.0
After-heating takes place after engine start at temperatures below 20 °C in order to improve idle and exhaust characteristics.
Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Troubleshooting
The DDE control unit itself detects a short/break in relay activation (type of fault "activation short-circuit ..." or "activation break ..."). The DDE control unit receives a fault signal from the preheater relay in the form of the S_GRS signal if there is a fault in the preheater plugs, preheater relay or in the voltage supply of the relay (type of fault "preheater system fault"). Fault code 3505 "Preheating system" is stored in both cases.
Източник: http://www.cobraclub.com/forum/showthre ... 0XNnOcKcQQ
Купих колата с грешка "Glow plug or glow plug relay", и преди да паднат температурите нямаше проблеми. Паднеха ли под нула и около нула палеше трудно, свещите са проверени - работят, остана релето. Поръчал съм само оригинално (200лв с отстъпка, при цени някъде и 350-400лв ) и като го сменя очаквам да се оправи проблема.
Горния материал го споделям, понеже ако материала е достоверен, че свещите работят не само под 5 градуса външна температура, ами и под 20 градуса, което реално при несработващи свещи трябва да доведе до различно представяне на двигателя. Аз лично не намерих подробно обиаснение тук на български, надявам се някой от по-разбиращите да потвърди достоверността на работата.
Колата ми е м57 2.5 с DDE 4.0
44 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани