Подгревни свещи или реле
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Подгревни свещи или реле
stony1 написа: с един мултицет провери дали има напрежение на електрода на свещта. Ако има напрежение, значи проблема е в свещите, ако няма, проблемът е в релето.
Toва е начина (бързо и точно се определя проблема).
Можеш да провериш и съпротивлението на свещите (дали го има... мери се електрода спрямо маса ) ,ако дават съпротивление са здрави , ако не , не са...
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Колега kalinqk, много благодаря за този съвет. Аз как ли не се чудих и се спрях на хард варианта да разпробия главите на имбусите и така да я отворя тази пуста кутия. После как ще я затворя не знам, ама така мислех. Сега ще постъпя както ме съветваш. Благодаря.
P.S. То се е видяло, че ще се сваля колектора та..... дано се постопли само. Иначе днес мисля да взема нов акумулатор и да хвърля стария, та си мисля, дали да не се върна на положението на Иво и свещите дали бачкат или не....
P.S. То се е видяло, че ще се сваля колектора та..... дано се постопли само. Иначе днес мисля да взема нов акумулатор и да хвърля стария, та си мисля, дали да не се върна на положението на Иво и свещите дали бачкат или не....
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Подгревни свещи или реле
Е за какво ще сваляш колектора.Свещите както казах може да ги мериш директно на буксата на релето.Там шесте,мисля бяха кафяви са за свещите.Директно бъркаш с мултицета на всеки пин и другата сонда на маса от купето.Е няма да си сигурен коя свещ е заминала,но поне щр знаеш дали има такива и колко са.Другото което е че мож3 да видиш и дали релето сработва и подава ток за тях.На пиновете му за свещите при под 5градуса ли там колкото когато трябва да изпише preheating трябва да има 12в.Или с инпата го активираш принудително.Няма ли 12в,отиваш на бушона в багажника първо,ако е здрав....реле.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Значи така:
1. Смених акумулатора с нов. Свършиха мъките ми от 3-4 г. Ко да се прави, има по-важни неща от акумулатор.
2. Отворих тази кутия по описания от колегата начин, отново благодаря.
3. Замерих напрежението на буксата на 6-те свещи, беше навсякъде 0.18 v, при втора позиция на ключа. На червената жица с бяло, беше 12. Мисля, добре. Не можах по никакъв начин да измъкна релето от кутията как ли не се мъчих, не можах. Обаче забравих, че мога да активирам принудително през INPA-та, не че знам как става, ама съвсем забравих.
4. Проверих силовите бушони в багажника, всички са здрави.
Днес при външна 1.5 градуса, запали без да се замисли. Ще чекам да стане минус, да видя тогава.
1. Смених акумулатора с нов. Свършиха мъките ми от 3-4 г. Ко да се прави, има по-важни неща от акумулатор.
2. Отворих тази кутия по описания от колегата начин, отново благодаря.
3. Замерих напрежението на буксата на 6-те свещи, беше навсякъде 0.18 v, при втора позиция на ключа. На червената жица с бяло, беше 12. Мисля, добре. Не можах по никакъв начин да измъкна релето от кутията как ли не се мъчих, не можах. Обаче забравих, че мога да активирам принудително през INPA-та, не че знам как става, ама съвсем забравих.
4. Проверих силовите бушони в багажника, всички са здрави.
Днес при външна 1.5 градуса, запали без да се замисли. Ще чекам да стане минус, да видя тогава.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Здравейте отново колеги. Преди време намерих време да направя замерванията на свещите, ето един клип в тази връзка. Не знам коя e точно, но някоя/някои свещи са заминали определено и ще се наложи смяна. Сложих мултицета на позиция 2к и така мерих. При мен кабелите са на 2 реда по 3 и всичките с различен цвят.
https://vid.me/qfMy
https://vid.me/qfMy
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Подгревни свещи или реле
Elesar74 написа:Здравейте отново колеги. Преди време намерих време да направя замерванията на свещите, ето един клип в тази връзка. Не знам коя e точно, но някоя/някои свещи са заминали определено и ще се наложи смяна. Сложих мултицета на позиция 2к и така мерих. При мен кабелите са на 2 реда по 3 и всичките с различен цвят.
https://vid.me/qfMy
Така като мериш в пиновете , знаеш ли кои номера на пинове са и дали целиш тези , които отиват до свещите ?
Освен това съпротивлението на свещите е от порядъка на няколко ома (в смисъл малка стойост ) , а на теб мултицета ти показва (където показва ) високи стойости ....мисля, че не целиш правилните пинове (не твърдя категорично , щото не може да се прецени от видеото ) .
В предния пост пишеш , че си мерил напрежение на буксата на свещите 0.18в ,на буксата на свещите имаш едно захранващо напрежение 12в(което ти казваш , че намираш) , една маса и един управляващ сигнал от компютъра на колата , иначе на самите свещи нямаш напрежене (когато буксата е откачена) , а можеш да мериш само съпротивлението на свещите, то напрежението за свещите идва от модула , тоест трябва да мериш на пиновете на самия модул (а не на буксата). Освен това , напрежението трябва да го мериш веднага след подаване на контакт , щото модула подава сигнала за извествно време (дори като няма товар в изхода) и след това спира аварийно.
На буксата имаш 6 извода за свещите , плюс , маса и управляващ сигнал от компютъра .... За справка на пиновете можеш да видиш в аутодата или в схемите за модела (ако не можеш да се ориентираш сам , драсни коя година е колата , ще ти кажа кои пинове да мериш ,или ако ти е удобно и желаеш , звънни една шайба , ще ти обясня на бързо къде какво и как да мериш и ще си определиш проблема .... ) .
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Благодаря за включването колега, утре ще ти звънна с повече информация, че сега е късно вече. Иначе мерих напрежението като буксата е закачена за релето, навирах мултицета между кабелите отвън. Ами и аз се съмнявах, че не меря правилните пинове, обаче ги гледах и като дебелина, еднакви са и двете тройки за свещите и са отделени от другите пинове с едни такива вдлъбнатини по самата букса, не знам как да го опиша. Ще ти звънна утре.
Иначе това ми е релето, аз мерих тия дето съм очертал:
Иначе това ми е релето, аз мерих тия дето съм очертал:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Elesar74 на 22 Сеп 2015, 21:01, променена общо 1 път
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Подгревни свещи или реле
ще ползвам темата за една консултация.
как може да се накара релето на подгряващите свещи да нагрее принудително?
дали се маха някои кабел които мери темературата?
става дума за тдс
как може да се накара релето на подгряващите свещи да нагрее принудително?
дали се маха някои кабел които мери темературата?
става дума за тдс
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Единия начин - с INPA, другия(не съм пробвал, предполагам), откачаш температурния датчик, то ще отчете -40 и би трябвало да се включи подгрева.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Подгревни свещи или реле
Аз доколкото виждам от клипа на колегата, уредът му е на позиция за мерене на верига/"просвирване". Ако не е така и уредът е на позиция 2к ома, при тези показания би трябвало всички свещи да са за смяна - някои дават прекалено високи стойности, а някои дори стойности "извън обхват"=1. Прекалено високи стойности говорят за "пробила" свещ...
Иначе това са пиновете на подгревните свещи...
Иначе това са пиновете на подгревните свещи...
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Подгревни свещи или реле
Значи за 325tds и този тип модул (това е по -новия тип модул за 6 подгревни свещи ) , пиновете/цветовете са следните :
свещ 1 - пин 9 /черно -зелен
свещ 2 - пин 8 /черно -виолетов
свещ 3 - пин 7 /черно -жълт
свещ 4 - пин 3 /черно -червен
свещ 5 - пин 2 /черно -бял
свещ 6 - пин 1 /черно -кафяв
Пин номер 5 /кафяв на модула - маса
Пин номер 12 /червен-бял (или червен-жълт) - + 12 волта
Пин номер 11 /черен -червен - управляващ сигнал от компютъра
Пин номер 10 /черен -жълт - управляващ сигнал от компютъра
За да се подкара модула "на празен ход" е нужно да се откачат връзките към пинове 10, 11 ....
Това е за модул 6 свещи , за модул 4 свещи разпиновката е друга ....
Идва зимата и модулите рано , рано почват да се побъркват .... от моя опит , модулите подгревни свещи (на тия години) в големия си процент или са повредени ,или са пред повреждане ... имат си слабо място и според мен е нарочно направено .... но пък след ремонт , стават "вечни" .... а подгревните свещи ако не са вадени и недай боже запекли , е тогава става интересно .....
свещ 1 - пин 9 /черно -зелен
свещ 2 - пин 8 /черно -виолетов
свещ 3 - пин 7 /черно -жълт
свещ 4 - пин 3 /черно -червен
свещ 5 - пин 2 /черно -бял
свещ 6 - пин 1 /черно -кафяв
Пин номер 5 /кафяв на модула - маса
Пин номер 12 /червен-бял (или червен-жълт) - + 12 волта
Пин номер 11 /черен -червен - управляващ сигнал от компютъра
Пин номер 10 /черен -жълт - управляващ сигнал от компютъра
За да се подкара модула "на празен ход" е нужно да се откачат връзките към пинове 10, 11 ....
Това е за модул 6 свещи , за модул 4 свещи разпиновката е друга ....
Идва зимата и модулите рано , рано почват да се побъркват .... от моя опит , модулите подгревни свещи (на тия години) в големия си процент или са повредени ,или са пред повреждане ... имат си слабо място и според мен е нарочно направено .... но пък след ремонт , стават "вечни" .... а подгревните свещи ако не са вадени и недай боже запекли , е тогава става интересно .....
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Подгревни свещи или реле
Z3Ro* написа:Аз доколкото виждам от клипа на колегата, уредът му е на позиция за мерене на верига/"просвирване". Ако не е така и уредът е на позиция 2к ома, при тези показания би трябвало всички свещи да са за смяна - някои дават прекалено високи стойности, а някои дори стойности "извън обхват"=1. Прекалено високи стойности говорят за "пробила" свещ...
Иначе това са пиновете на подгревните свещи...
Объркал съм клипа(имам и в двете положения). Мерих и на 2к, същата работа само със разлика в десетичната запетая. Значи отдолу по буксата има едни мааалки номерца издълбани, гледах, гледах, не можах да намеря някаква логическа последователност кое какво може да е и огледах кабелите. Шестте кабела за свещите са абсолютни еднакви като дебелина и са различни спрямо другите, само са с различна разцветка. Както и да е, за мен извода е проблем във в свещите, не в релето, макар че не е изключено на този етап и се моля само да не скъсам някоя като взема да ги сменям.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- ares2
- старши ентусиаст
- Мнения: 6142
- Регистриран на: 27.03.2009
- Местоположение: Regensburg
- Пол: Мъж
- Кара: Е30Е36Е39E34<---E63E65
Re: Подгревни свещи или реле
metodi80 написа:Значи за 325tds и този тип модул (това е по -новия тип модул за 6 подгревни свещи ) , пиновете/цветовете са следните :
свещ 1 - пин 9 /черно -зелен
свещ 2 - пин 8 /черно -виолетов
свещ 3 - пин 7 /черно -жълт
свещ 4 - пин 3 /черно -червен
свещ 5 - пин 2 /черно -бял
свещ 6 - пин 1 /черно -кафяв
Пин номер 5 /кафяв на модула - маса
Пин номер 12 /червен-бял (или червен-жълт) - + 12 волта
Пин номер 11 /черен -червен - управляващ сигнал от компютъра
Пин номер 10 /черен -жълт - управляващ сигнал от компютъра
За да се подкара модула "на празен ход" е нужно да се откачат връзките към пинове 10, 11 ....
Това е за модул 6 свещи , за модул 4 свещи разпиновката е друга ....
Идва зимата и модулите рано , рано почват да се побъркват .... от моя опит , модулите подгревни свещи (на тия години) в големия си процент или са повредени ,или са пред повреждане ... имат си слабо място и според мен е нарочно направено .... но пък след ремонт , стават "вечни" .... а подгревните свещи ако не са вадени и недай боже запекли , е тогава става интересно .....
дойде един познат и ме помоли някак да му накарам ТДС-а да пали топъл докато си смени веригата с там всичките му истории около нея..
но аз си представях три отделни датчика от главата.. оказа се един общ и реших да не пипам нищо..
значи Методи ако прекъсваме временно тези два управляващи пина за да подгреят свещите колата ще запали?
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Подгревни свещи или реле
Elesar74 написа:Единия начин - с INPA, другия(не съм пробвал, предполагам), откачаш температурния датчик, то ще отчете -40 и би трябвало да се включи подгрева.
Самият датчик е двоен и едната двока пинове дава инфо на DDE за температурата на двигателя, а другите два пина са за показанията на таблото. Като я откачиш тази букса компа ще си "мисли", че колата вечно е студена и ще държи обороти като на самолет преди излитане, а стрелката на температурата няма да показва нищо.
ares2 написа:ще ползвам темата за една консултация.
как може да се накара релето на подгряващите свещи да нагрее принудително?
дали се маха някои кабел които мери темературата?
става дума за тдс
Управлението на релето се изважда с допълнителен модул, който при контакт на втора позиция работи 12 секунди и спира. Лесно може да се реализира с един таймер 555.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
44 мнения
• Страница 2 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани