Подгревни свещи или реле

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 05 Яну 2015, 15:15

Здравейте колеги. Забелязах тук от няколко пъти, че колата пали трудно сутрин, особено когато бяха яките студове и забелязах, че на борда не изписва preheating както би трябвало при ниски температури навън и минали зими съм виждал. Датчика за температурата си работи, поне показанията на борда изглеждат реалистични. Пуснах я на ИНПА-та, показа ми следната грешка: glow plug or glow plug relay. Въпросът е, кое от двете, свещи или реле. Вече съм се наточил да сменям свещите, че не съм ги сменял никога, ама си мисля, че ако не работи една или повече свещ, все пак няма ли да покаже на борда preheating? А така, нищо. Въртя ключа, чакам, няма никой.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от stony1 » 05 Яну 2015, 15:23

Вдигай предния капак, свали пластмасата над двигателя и с един мултицет провери дали има напрежение на електрода на свещта. Ако има напрежение, значи проблема е в свещите, ако няма, проблемът е в релето.
Аз обаче да толкова години, не съм виждал прецакано реле за подгрева на tds моторите.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 05 Яну 2015, 16:54

Трябва да сваля колектора мисля, че свещите са под него.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Ivo_Borisov » 05 Яну 2015, 17:59

И на мен ми излиза същата грешка. Но аз паля сутрин винаги след подгряване на печката и реално паля само топла кола :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от zvetiko » 05 Яну 2015, 18:17

stony1 написа:Вдигай предния капак, свали пластмасата над двигателя и с един мултицет провери дали има напрежение на електрода на свещта. Ако има напрежение, значи проблема е в свещите, ако няма, проблемът е в релето.
Аз обаче да толкова години, не съм виждал прецакано реле за подгрева на tds моторите.


Честити 2222 мнения. :yes:
Колегата е писал, че колата е D.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Z3Ro* » 05 Яну 2015, 18:59

На е39 не съм го правил и в момента не мога да погледна на моята, но колегата може да опита да махне буксата на релето - на повечето коли е отбелязано кой пин за кой цилиндър е или на буксата /там, където влизат пиновете на релето/, или на самото реле. Ако няма означения с цифри, пиновете за свещите ще са или двете тройки, дето са една над друга , или в една редица от 6. Малко сложно го казах, ама не ми стига език... :oops: Ето го релето:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=61_4011&hg=61&fg=36.
Та, колега, като махнеш буксата и установиш кои кабели са за свещите, можеш да ги премериш с мултицет през буксата - мериш на всяка свещ съпротивление и ако е изправна същата, трябва да видиш стойност около 2 - 2.5 ома. Видиш ли единица или прекалено висока стойност от сорта на 160 ома - свещта е заминала. Също можеш да провериш и бушона - дават го F2 в същата кутия, в която е релето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 05 Яну 2015, 23:13

Иво, едно време и аз бях така с печката, ама акумулатора ми сега не става за тая цел и плаче за смяна.
Колего Z3Ro*, благодаря за инфото, както казах, опасявах се, че ще трябва да отворя кутията под левия филтър, ама вече през уикенда ще я мъча, уж ще стане по-топло.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от stony1 » 05 Яну 2015, 23:34

zvetiko написа:
stony1 написа:Вдигай предния капак, свали пластмасата над двигателя и с един мултицет провери дали има напрежение на електрода на свещта. Ако има напрежение, значи проблема е в свещите, ако няма, проблемът е в релето.
Аз обаче да толкова години, не съм виждал прецакано реле за подгрева на tds моторите.


Честити 2222 мнения. :yes:
Колегата е писал, че колата е D.


Благодаря, може да ми поправиш поста и на мястото на tds да напишеш само d. Някакви идеи по темата или просто за спорта си драскаш?

Към колегата Elesar74 - понякога и акумулаторът може да е причина за гореописания проблем. Мислех да го пиша в първия си пост, но понеже не го беше споменал, предположих, че нямаш проблем с акумулатора. Иначе има вариант да премериш състоянието на свещите като откачиш буксата на релето, както колегата Z3Ro* го е описал. Просто трябва да си избереш по-лесния за теб начин.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 06 Яну 2015, 14:38

Аз заредих акумулатора в неделя вечерта, снощи го сложих на колата и си играх с печката и диагностика изобщо. Ама пак не излезе надпис preheating и вече ще му търся колая да разглобя кутията на компютъра под филтъра.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от kalingk » 07 Яну 2015, 9:18

Тдс или комън рейл е последно?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 07 Яну 2015, 13:47

Common Rail - 525D
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от kalingk » 07 Яну 2015, 19:57

Бушона поне при седана за подгрева е в багажника.Става дуюа за силовите бушони дето се закрепват с гайки и са директно след акумулатора.Мисля беше 205(100А) бушон.Виж моите теми там съм описал кой беше точно.За най сигурно мери след него,че моя беше изгорял и пак даваше 3в.Кабела от този бушон ходи директно на релето на подгрева.6 кафяви кабела (най-дебелите),са за свещите,ако имаш гръмнали свещи внимавай какви купуваш,че твоите са на 11-12волта,а на следващият мотор са на 5волта(Е60).Релето на подгрева ти е при екуто,под филтъра на купето.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2753
Регистриран на: 16.08.2008
Местоположение: Бургас
Кара: F07 535D
Мечтае да кара: SL500

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от anzak » 07 Яну 2015, 20:11

Щом дори не ти излиза надписа за подгрев провери имащ ли + на буксата на релето не силовия плюс за който говори колегата той не играе за надписа предпазителя за него номер 2 в кутията на компютрите кабела е червено с бяло на 12-и пин в буксата на релето ако и той е здрав температурен датчик или връзката на релето с ДДЕ-то ако всичко е наред остава ти реле
Барай шишарката Минкеее ....

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от Elesar74 » 08 Яну 2015, 9:33

Благодаря колеги, събота или неделя живот и здраве, ще се сборя с превъртелите болтове на кутията на ЕКУ-то и ще пиша за резултата.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Подгревни свещи или реле

Мнение от kalingk » 08 Яну 2015, 17:53

Само съвет и моите превъртяха в пластмасата.С малкото гедоре взех да отивам и с отверка подпрех между двете пластмаси и излязоха заедно с гаиките.След това по обратният ред.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook