Проблем с температурата на двигателя - 530d

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Ivo_Borisov » 21 Дек 2014, 20:16

Трябва първо да отидеш на меню 19 и да отключиш и тогава ще ти излизат другите менюта. А иначе си за термостат.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от spower » 21 Дек 2014, 21:22

Термостата с пластмасовото тяло ли върви в комплект или си е самостоятелен елемент. Досега на предишните бмвта съм слагал Беер термостат предполагам,че пак такъв ще стане или? Пп Иво, как се отключва меню 19 ?
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Ivo_Borisov » 21 Дек 2014, 21:42

Ето:
menuBC.doc
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от todorakis82 » 26 Апр 2015, 11:53

Колеги искам да споделя за моите температурни стойности от скритото меню на големия борд.
Снощи пътувах от Пловдив за София температурата по скритото меню беше 96/98 градуса, когато стигнах Ихтиман при нагорнище температурата достигна 101/102 градуса, при надолнище температурата падна на 94/96 градуса при външна темпетатура 6/7 градуса. На връщане по правата на Пазарджик ръчках колата на няколко пъти вдигнах 225 км/ч температурата варираше 94/96 градуса.
Градско каране показанията са 96/98 според вас колеги нормални ли са тези стойности или имам проблем на който трябва да обърна внимание.
Двата термостата са сменени в началото на зимата водната помпа е "Долз" на 5/6000 км. виското не го чух да се включва.
Колата е 530ДА 193 к.с. 2001 г. фейслифт.
Колеги имам друго питане не свързано с темата колко сте вдигали най-много с 530Д снощи на няколко пъти вдигнах 225 км/ч. мисля, че това беше максимума. С тези ограничения по магистралата разхода който ми даде е 6.1 литра до 6.5 :lalala: хем бърза, хем икономична. :mhihi:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Ivo_Borisov » 26 Апр 2015, 13:12

Според мен ти е малко по висока температурата отколкото трябва. Моята държи градско около 91 гр при външна около 20, а и не съм я виждал повече от 95-96. Ако не си чистил радиаторите, направи го, запушват се и не може ефективно да охлаждат антифриза.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от todorakis82 » 26 Апр 2015, 13:36

Ivo_Borisov написа:Според мен ти е малко по висока температурата отколкото трябва. Моята държи градско около 91 гр при външна около 20, а и не съм я виждал повече от 95-96. Ако не си чистил радиаторите, направи го, запушват се и не може ефективно да охлаждат антифриза.

Забравих да споделя преди 7/8 месеца чистих радиаторите на една автомивка без да свалям водния радиатор незнам колко се е изчистило между радиаторите но бая мръсотия излезе. Как да изчистя качествено между радиаторите каква е процедурата лесно ли се сваля водния радиатор много разглобяване ли има, трябва ли да сменям антифриза, защото в началото на зимата сложих розов антифриз "Феби".
Колега виското трябваше ли да се включи или трябва външната температура да е висока и тогава ще го чуя да фучи.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Ivo_Borisov » 26 Апр 2015, 14:14

Ами най добре да го свалиш и почистиш че иначе не може да се изчисти между тях.
Аз също съм с розов антифриз, така че карай си с този.
А виското при над 90 градуса, трябва да започва да стяга и да се върти по трудно. Но ако радиаторите са ти запушени и не може да мине достатъчно струя за да загрее виското, може и да не ти работи коректно. Затова първо радиаторите, тогава мисли за виското.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от kalingk » 27 Апр 2015, 8:06

Аз моите само ги разкачих.Само водният де и бръкнах с водоструйката вътре.Става супер и не е нужно да се източват антифриза.Е само малко ва3ди ръцете от водоструйката,докато държиш разтворени радиаторите,че на мен направо ми отряза кожата,но става.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 28.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 39 520i
Мечтае да кара: F10
Детайли за колата: фейс 2002 год 170 кс

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от toshkoy » 27 Апр 2015, 8:16

Привет колеги да се включа и аз малко в темата че идват жегите и трябва да го отстраня този проблем.Та той е че при тези темперетури около 20C,колата загрява до към 105С(от скритото меню гледам) и виското не се включва а перката от 80-100С в си се върти бавно може с ръка да се спре .Питането ми е виското на колко градуса трябва да зацепи или някой термостат не дава коректни стойности?
П.С. радиаторите са изчистени преди месец някъде :)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от adovet » 27 Апр 2015, 8:32

toshkoy написа:Привет колеги да се включа и аз малко в темата че идват жегите и трябва да го отстраня този проблем.Та той е че при тези темперетури около 20C,колата загрява до към 105С(от скритото меню гледам) и виското не се включва а перката от 80-100С в си се върти бавно може с ръка да се спре .Питането ми е виското на колко градуса трябва да зацепи или някой термостат не дава коректни стойности?
П.С. радиаторите са изчистени преди месец някъде :)

Смени си виското, че да не изпушиш като чайник скоро

Потребител
Аватар
Мнения: 44
Регистриран на: 28.01.2014
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E 39 520i
Мечтае да кара: F10
Детайли за колата: фейс 2002 год 170 кс

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от toshkoy » 27 Апр 2015, 10:38

Ясно че май то е заминало ,но имаш ли представа г/д на какви градуси се включва за да знам поне по това да установя дали е сдало багажа или по-какво се познава(симптомите) че е прецакано ?
Последна промяна toshkoy на 27 Апр 2015, 13:45, променена общо 1 път
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Elesar74 » 27 Апр 2015, 10:49

около 92 знам аз, но може и да греша.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от todorakis82 » 14 Май 2015, 22:51

todorakis82 написа:Колеги искам да споделя за моите температурни стойности от скритото меню на големия борд.
Снощи пътувах от Пловдив за София температурата по скритото меню беше 96/98 градуса, когато стигнах Ихтиман при нагорнище температурата достигна 101/102 градуса, при надолнище температурата падна на 94/96 градуса при външна темпетатура 6/7 градуса. На връщане по правата на Пазарджик ръчках колата на няколко пъти вдигнах 225 км/ч температурата варираше 94/96 градуса.
Градско каране показанията са 96/98 според вас колеги нормални ли са тези стойности или имам проблем на който трябва да обърна внимание.
Двата термостата са сменени в началото на зимата водната помпа е "Долз" на 5/6000 км. виското не го чух да се включва.
Колата е 530ДА 193 к.с. 2001 г. фейслифт.
Колеги имам друго питане не свързано с темата колко сте вдигали най-много с 530Д снощи на няколко пъти вдигнах 225 км/ч. мисля, че това беше максимума. С тези ограничения по магистралата разхода който ми даде е 6.1 литра до 6.5 :lalala: хем бърза, хем икономична. :mhihi:

Вдигам малко темата колеги днес отидох на една автомивка на мой познат да измием между радиаторите обаче всичко си беше чисто. Температурата вчера вдигна 101 градуса след доста ръчкане, когато намалих скороста температурата падна на 94-96 градуса, което според мен е много, днес при температура от 96 градуса пипах долния маркуч той беше студен. При тези температурни стойности виското не го чух да фучи. Термостатите ги смених в началото на зимата големият е марка "Facet", а малкият "Behr" преди по малко от година смених водната помпа с "Dolz".
От къде да започна незнам какво бихте ме посъветали, защо този долния маркуч е студен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Май 2015, 6:54

При 96 градуса долния маркуч трябва да е топъл. Термостата трябва да започва да отваря при към 87 градуса. Виското няма да го чуеш при положение че радиатора е студен и не може да обдухва виското с горещ въздух за да го зацепи. Според мен проблема ти е големия термостат. Виж в казанчето дали има струйка вода от малкия маркуч, ако има значи водната помпа е добре и си за термосат.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d

Мнение от todorakis82 » 15 Май 2015, 10:31

Ivo_Borisov написа:При 96 градуса долния маркуч трябва да е топъл. Термостата трябва да започва да отваря при към 87 градуса. Виското няма да го чуеш при положение че радиатора е студен и не може да обдухва виското с горещ въздух за да го зацепи. Според мен проблема ти е големия термостат. Виж в казанчето дали има струйка вода от малкия маркуч, ако има значи водната помпа е добре и си за термосат.

Колега струйка вода има от малкия маркуч, сега при 96 градуса долния маркуч пак е студен стиснах го няколко пъти и започна да се стопля но не стана горещ като горния маркуч. През това време колата си работеще на място видях, че температурата от 96 падна на 93-94 градуса незнам дали има общо с тава стискане на маркуча температурата молко да падне виското пок не се чуваше.
Колега имам термостат голям на него пише БМВ който го смених с този италянски Фачет тогава реших да сменя и двата термостата, защото колата загряваше много бавно но явно проблемът е бил в малкия термостат той си беше отворен все едно да духниш през тръба, големият според мен не е бил за смяна.
Колега имаш ли представа дали мога да купя само гарнитурата на големия термостат сматам да ги сменя и колко ще ми струва тя.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook