Проблем с температурата на двигателя - 530d
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Трябва първо да отидеш на меню 19 и да отключиш и тогава ще ти излизат другите менюта. А иначе си за термостат.
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Термостата с пластмасовото тяло ли върви в комплект или си е самостоятелен елемент. Досега на предишните бмвта съм слагал Беер термостат предполагам,че пак такъв ще стане или? Пп Иво, как се отключва меню 19 ?
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Ето:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Колеги искам да споделя за моите температурни стойности от скритото меню на големия борд.
Снощи пътувах от Пловдив за София температурата по скритото меню беше 96/98 градуса, когато стигнах Ихтиман при нагорнище температурата достигна 101/102 градуса, при надолнище температурата падна на 94/96 градуса при външна темпетатура 6/7 градуса. На връщане по правата на Пазарджик ръчках колата на няколко пъти вдигнах 225 км/ч температурата варираше 94/96 градуса.
Градско каране показанията са 96/98 според вас колеги нормални ли са тези стойности или имам проблем на който трябва да обърна внимание.
Двата термостата са сменени в началото на зимата водната помпа е "Долз" на 5/6000 км. виското не го чух да се включва.
Колата е 530ДА 193 к.с. 2001 г. фейслифт.
Колеги имам друго питане не свързано с темата колко сте вдигали най-много с 530Д снощи на няколко пъти вдигнах 225 км/ч. мисля, че това беше максимума. С тези ограничения по магистралата разхода който ми даде е 6.1 литра до 6.5 хем бърза, хем икономична.
Снощи пътувах от Пловдив за София температурата по скритото меню беше 96/98 градуса, когато стигнах Ихтиман при нагорнище температурата достигна 101/102 градуса, при надолнище температурата падна на 94/96 градуса при външна темпетатура 6/7 градуса. На връщане по правата на Пазарджик ръчках колата на няколко пъти вдигнах 225 км/ч температурата варираше 94/96 градуса.
Градско каране показанията са 96/98 според вас колеги нормални ли са тези стойности или имам проблем на който трябва да обърна внимание.
Двата термостата са сменени в началото на зимата водната помпа е "Долз" на 5/6000 км. виското не го чух да се включва.
Колата е 530ДА 193 к.с. 2001 г. фейслифт.
Колеги имам друго питане не свързано с темата колко сте вдигали най-много с 530Д снощи на няколко пъти вдигнах 225 км/ч. мисля, че това беше максимума. С тези ограничения по магистралата разхода който ми даде е 6.1 литра до 6.5 хем бърза, хем икономична.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Според мен ти е малко по висока температурата отколкото трябва. Моята държи градско около 91 гр при външна около 20, а и не съм я виждал повече от 95-96. Ако не си чистил радиаторите, направи го, запушват се и не може ефективно да охлаждат антифриза.
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Ivo_Borisov написа:Според мен ти е малко по висока температурата отколкото трябва. Моята държи градско около 91 гр при външна около 20, а и не съм я виждал повече от 95-96. Ако не си чистил радиаторите, направи го, запушват се и не може ефективно да охлаждат антифриза.
Забравих да споделя преди 7/8 месеца чистих радиаторите на една автомивка без да свалям водния радиатор незнам колко се е изчистило между радиаторите но бая мръсотия излезе. Как да изчистя качествено между радиаторите каква е процедурата лесно ли се сваля водния радиатор много разглобяване ли има, трябва ли да сменям антифриза, защото в началото на зимата сложих розов антифриз "Феби".
Колега виското трябваше ли да се включи или трябва външната температура да е висока и тогава ще го чуя да фучи.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Ами най добре да го свалиш и почистиш че иначе не може да се изчисти между тях.
Аз също съм с розов антифриз, така че карай си с този.
А виското при над 90 градуса, трябва да започва да стяга и да се върти по трудно. Но ако радиаторите са ти запушени и не може да мине достатъчно струя за да загрее виското, може и да не ти работи коректно. Затова първо радиаторите, тогава мисли за виското.
Аз също съм с розов антифриз, така че карай си с този.
А виското при над 90 градуса, трябва да започва да стяга и да се върти по трудно. Но ако радиаторите са ти запушени и не може да мине достатъчно струя за да загрее виското, може и да не ти работи коректно. Затова първо радиаторите, тогава мисли за виското.
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Аз моите само ги разкачих.Само водният де и бръкнах с водоструйката вътре.Става супер и не е нужно да се източват антифриза.Е само малко ва3ди ръцете от водоструйката,докато държиш разтворени радиаторите,че на мен направо ми отряза кожата,но става.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
- toshkoy
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 28.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 520i
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: фейс 2002 год 170 кс
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Привет колеги да се включа и аз малко в темата че идват жегите и трябва да го отстраня този проблем.Та той е че при тези темперетури около 20C,колата загрява до към 105С(от скритото меню гледам) и виското не се включва а перката от 80-100С в си се върти бавно може с ръка да се спре .Питането ми е виското на колко градуса трябва да зацепи или някой термостат не дава коректни стойности?
П.С. радиаторите са изчистени преди месец някъде
П.С. радиаторите са изчистени преди месец някъде
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
toshkoy написа:Привет колеги да се включа и аз малко в темата че идват жегите и трябва да го отстраня този проблем.Та той е че при тези темперетури около 20C,колата загрява до към 105С(от скритото меню гледам) и виското не се включва а перката от 80-100С в си се върти бавно може с ръка да се спре .Питането ми е виското на колко градуса трябва да зацепи или някой термостат не дава коректни стойности?
П.С. радиаторите са изчистени преди месец някъде
Смени си виското, че да не изпушиш като чайник скоро
- toshkoy
- Потребител
- Мнения: 44
- Регистриран на: 28.01.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E 39 520i
- Мечтае да кара: F10
- Детайли за колата: фейс 2002 год 170 кс
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Ясно че май то е заминало ,но имаш ли представа г/д на какви градуси се включва за да знам поне по това да установя дали е сдало багажа или по-какво се познава(симптомите) че е прецакано ?
Последна промяна toshkoy на 27 Апр 2015, 13:45, променена общо 1 път
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
около 92 знам аз, но може и да греша.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
todorakis82 написа:Колеги искам да споделя за моите температурни стойности от скритото меню на големия борд.
Снощи пътувах от Пловдив за София температурата по скритото меню беше 96/98 градуса, когато стигнах Ихтиман при нагорнище температурата достигна 101/102 градуса, при надолнище температурата падна на 94/96 градуса при външна темпетатура 6/7 градуса. На връщане по правата на Пазарджик ръчках колата на няколко пъти вдигнах 225 км/ч температурата варираше 94/96 градуса.
Градско каране показанията са 96/98 според вас колеги нормални ли са тези стойности или имам проблем на който трябва да обърна внимание.
Двата термостата са сменени в началото на зимата водната помпа е "Долз" на 5/6000 км. виското не го чух да се включва.
Колата е 530ДА 193 к.с. 2001 г. фейслифт.
Колеги имам друго питане не свързано с темата колко сте вдигали най-много с 530Д снощи на няколко пъти вдигнах 225 км/ч. мисля, че това беше максимума. С тези ограничения по магистралата разхода който ми даде е 6.1 литра до 6.5 хем бърза, хем икономична.
Вдигам малко темата колеги днес отидох на една автомивка на мой познат да измием между радиаторите обаче всичко си беше чисто. Температурата вчера вдигна 101 градуса след доста ръчкане, когато намалих скороста температурата падна на 94-96 градуса, което според мен е много, днес при температура от 96 градуса пипах долния маркуч той беше студен. При тези температурни стойности виското не го чух да фучи. Термостатите ги смених в началото на зимата големият е марка "Facet", а малкият "Behr" преди по малко от година смених водната помпа с "Dolz".
От къде да започна незнам какво бихте ме посъветали, защо този долния маркуч е студен.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
При 96 градуса долния маркуч трябва да е топъл. Термостата трябва да започва да отваря при към 87 градуса. Виското няма да го чуеш при положение че радиатора е студен и не може да обдухва виското с горещ въздух за да го зацепи. Според мен проблема ти е големия термостат. Виж в казанчето дали има струйка вода от малкия маркуч, ако има значи водната помпа е добре и си за термосат.
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Проблем с температурата на двигателя - 530d
Ivo_Borisov написа:При 96 градуса долния маркуч трябва да е топъл. Термостата трябва да започва да отваря при към 87 градуса. Виското няма да го чуеш при положение че радиатора е студен и не може да обдухва виското с горещ въздух за да го зацепи. Според мен проблема ти е големия термостат. Виж в казанчето дали има струйка вода от малкия маркуч, ако има значи водната помпа е добре и си за термосат.
Колега струйка вода има от малкия маркуч, сега при 96 градуса долния маркуч пак е студен стиснах го няколко пъти и започна да се стопля но не стана горещ като горния маркуч. През това време колата си работеще на място видях, че температурата от 96 падна на 93-94 градуса незнам дали има общо с тава стискане на маркуча температурата молко да падне виското пок не се чуваше.
Колега имам термостат голям на него пише БМВ който го смених с този италянски Фачет тогава реших да сменя и двата термостата, защото колата загряваше много бавно но явно проблемът е бил в малкия термостат той си беше отворен все едно да духниш през тръба, големият според мен не е бил за смяна.
Колега имаш ли представа дали мога да купя само гарнитурата на големия термостат сматам да ги сменя и колко ще ми струва тя.
68 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани