Сняг, лед, задно и DSC

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Z3Ro* » 08 Окт 2017, 13:59

Аз също не съм засядал с моята, а съм и автомат - пета година я карам. Карал съм повече коли на задно и не мога да кажа, че съм имал проблеми. Но и не мога да кажа, че предното е по-слабо зимата. Всичко опира до констукции, но когато се наложи маневра и предните колела са в дълбок сняг, задното може да не успее да избута тежестта на колата... Докато предното хем завива, хем тегли. Истината е, както и някой по-нагоре спомена, че е39 си е нормално проходима кола - далеч е от легендите, че зимата е само за гаража. Но колите с предно обикновено са една идея по-проходими...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Dirty M5 driveR » 08 Окт 2017, 14:11

Хрuсто написа:При пасата проблема е, че е дълъг, широк, а отпред малък 1.8т мотор.


:mhihi: Ако на пасата не те кефи колко тежест има отпред, при положение, че ДВГ му е ПРЕД моста, а СК ВЪРХУ него... Значи теорията ви "мотора е върху предните гуми, затова върви много" издиша жестоко. Ще се повторя, но дано го разберат повече претендиращи за знания хора - има разни коли с предно, които са известни със слабото си поведение на сняг. Както и Ладата не е олицетворение на всички автомобили със задно.
Оставяме на заден план стремежа да се набухаш в пряспата и като не излезеш успешно да кажеш "Еб*х тая кочина, не върви зимата!". Това не са БТР-и, а автомобили, и места с 40-50см сняг не са предназначени за шофиране, а за игра на малките деца.

В духа на темата и аз искам да изкажа полза от т.н. хаф-моуд на АСЦ. Определени издърпва по-добре и е голямо предимство на мокъв асфалт, където заради отворения диф колата не може да ти достави грам удоволствие. Миналата зима на сняг го пробвах и не останах очарован, но гумите ми бяха зле. Тази с новите ще видим как ще се държи.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 726
Регистриран на: 26.04.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E39 Individual, A8L W12, Z4 30i

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Don_Diego » 08 Окт 2017, 14:14

Аз старото ми ауди 80 quattro за 3 зими съм го бутал/изкопавал повече, отколкото бмвто за същия брой зими :mhihi:
А6-та пък беше засилвана и се окопаваше много, при най-лекото подаване на газ и почваше да буксува
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 599
Регистриран на: 3.04.2011
Пол: Мъж
Кара: ше Е36 Cupe
Мечтае да кара: М5 Комби

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от ozBMW » 08 Окт 2017, 17:06

Преди години имах Ауди а3 2врати 1.8 без турбо,та зимата с чисто нови гуми по един байр ама сериозен байр и почти обратен завой стигнах до средата някъде и толко,завивм си в завоя и то стой на място и само се мести на ляво на дясно без да катери никаква файда от това че предните колела са задвиждащи и завиващи :lol: :lol: Пробвах и със заден пак не можа да се изкачи,давах я на мой приятели и те да пробват да видят дали съм аз некадърен,е никой не можа да я качи :lol: След малко минаха познати с Е30-ки и е36-ци и на горе с мръсна газ излезнаха без да закъсват :lol: После минах на е39,никакви проблеми на същото място,с е36 също никакви проблеми и то със стари гуми ама с шпер :lol:
Един прост пример: Някоя кола като не може да запали и нямате въже да я теглите с друга,какво правите? Нареждате се зад нея и почвате да я бутате или заставате пред нея хващате някъде и я дърпате с ръце :D Кое е по леснот :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от vladobate » 09 Окт 2017, 23:27

И няма спирка за глупостите със това как тежестта отивала назад при потегляне . Да не карате млековоз наполовина пълен та да му се люшка част от теглото напред-назад. Кое на автомобила му се мести като тежест при потегляне или спиране освен някой милиметър от окачване та толкоз драстично да се преразпределя теглото преден-заден мост. Предно предаване ама що не го сравните с някоя тежка колица ми с тез въшки по тон, ....айде моля има разлика особено като се дават примери за драпане по нанагорнища. Пасата е по лек от Нисан Примера 2000г. , която пък е по-лека от Е36 , което пък...Е39 с почти 1800 кила е предостатъчно проходима и ще бие преднячка със подобни килограми , гаранция. Що по всички клипове с великото Ауди са само с 4х4 , да снимат едно кьопаво предно ама с теглото на Е39 . Таз зима на старт , сняг, лед ...нямаше кой да ме бие . Учудващо и за мен определено ( което го споделих отдавна ) , но факт . Интересно е и потегляне или измъкване от някъде снежно с лека ръчна , има ефект. Идеята е при рязка загуба на сцепление да се намали скоростта на завъртане на пробоксуващото колело. Точно това прави и халф-мода , само дет със ръчна е постоянно действащо , а елекрониката има някакъв лаг на задействане.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Окт 2017, 6:22

vladobate написа:И няма спирка за глупостите със това как тежестта отивала назад при потегляне . Да не карате млековоз наполовина пълен та да му се люшка част от теглото напред-назад. Кое на автомобила му се мести като тежест при потегляне или спиране освен някой милиметър от окачване та толкоз драстично да се преразпределя теглото преден-заден мост.


Първо никой не твърди и най-малко аз, че това помага на задното през зимата да върви добре. А колко се мести теглото можеш сам да забележиш, достатъчни си грамотен. И то не зависи само от това колко потъва окачването, а главно колко надлъжно ускорение се генерира. Аз при 10 спирания 100-10 стоплих предните дискове до 250 градуса, а задните само до 160. При положение, че точно в онзи момент колата ми тежеше 50:50 между осите, ако уейт шифта беше незначителен то задните ми спирачки, бидейки с по-малка площ на контакт щяха да се затоплят поне като предните. Само че системата е пресметната да не прави такова усилие там, защото значителна част от тежестта се мести напред. Друг пример - трейл брейкинг. Защо при изпълнението му се усеща осезаемо повече сцепление върху предната ос при завиване?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Хрuсто » 10 Окт 2017, 8:31

То ако не действаха подобни сили щеше масова да има преднячи на по 400-500+ коня. Защо почти всички спорто ориентирани коли са или със задно или 4х4? Явно при ускорение теглото бяха от предните колела, а от там се влошава и сцеплението. Не е като да съм нямал кола на предно с 260 коня и не е като да не съм го изпитал.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2483
Регистриран на: 26.02.2010
Пол: Мъж

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от vladobate » 10 Окт 2017, 12:31

Dirty M5 driveR написа:
vladobate написа:И няма спирка за глупостите със това как тежестта отивала назад при потегляне . Да не карате млековоз наполовина пълен та да му се люшка част от теглото напред-назад. Кое на автомобила му се мести като тежест при потегляне или спиране освен някой милиметър от окачване та толкоз драстично да се преразпределя теглото преден-заден мост.


Първо никой не твърди и най-малко аз, че това помага на задното през зимата да върви добре. А колко се мести теглото можеш сам да забележиш, достатъчни си грамотен. И то не зависи само от това колко потъва окачването, а главно колко надлъжно ускорение се генерира. Аз при 10 спирания 100-10 стоплих предните дискове до 250 градуса, а задните само до 160. При положение, че точно в онзи момент колата ми тежеше 50:50 между осите, ако уейт шифта беше незначителен то задните ми спирачки, бидейки с по-малка площ на контакт щяха да се затоплят поне като предните. Само че системата е пресметната да не прави такова усилие там, защото значителна част от тежестта се мести напред. Друг пример - трейл брейкинг. Защо при изпълнението му се усеща осезаемо повече сцепление върху предната ос при завиване?

Не съм те цитирал никъде. Против съм и стоя зад думите си , че твърдението за преместване центъра на тежестта ( център на масите ) на автомобила при спиране или тръгване напред или назад е меко казано глупаво и противоречащо на физиката . Използвайте термини за други сили действащи на автомобила като триене , въртящ момент и т.н. , но масата я оставете, това е твърд обект и примера с млякото не е случаен.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 558
Регистриран на: 8.04.2008
Местоположение: кестен сити
Пол: Мъж
Кара: 545i
Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Wierdo » 10 Окт 2017, 13:01

vladobate написа:
Dirty M5 driveR написа:
vladobate написа:И няма спирка за глупостите със това как тежестта отивала назад при потегляне . Да не карате млековоз наполовина пълен та да му се люшка част от теглото напред-назад. Кое на автомобила му се мести като тежест при потегляне или спиране освен някой милиметър от окачване та толкоз драстично да се преразпределя теглото преден-заден мост.


Първо никой не твърди и най-малко аз, че това помага на задното през зимата да върви добре. А колко се мести теглото можеш сам да забележиш, достатъчни си грамотен. И то не зависи само от това колко потъва окачването, а главно колко надлъжно ускорение се генерира. Аз при 10 спирания 100-10 стоплих предните дискове до 250 градуса, а задните само до 160. При положение, че точно в онзи момент колата ми тежеше 50:50 между осите, ако уейт шифта беше незначителен то задните ми спирачки, бидейки с по-малка площ на контакт щяха да се затоплят поне като предните. Само че системата е пресметната да не прави такова усилие там, защото значителна част от тежестта се мести напред. Друг пример - трейл брейкинг. Защо при изпълнението му се усеща осезаемо повече сцепление върху предната ос при завиване?

Не съм те цитирал никъде. Против съм и стоя зад думите си , че твърдението за преместване центъра на тежестта ( център на масите ) на автомобила при спиране или тръгване напред или назад е меко казано глупаво и противоречащо на физиката . Използвайте термини за други сили действащи на автомобила като триене , въртящ момент и т.н. , но масата я оставете, това е твърд обект и примера с млякото не е случаен.


Примера с млякото ти е малко неточен, защото всичките тея цистерни, които превозват течност в тях са с деления вътре. Относно преместването на тежестта - извинявай, ма ми се струва, че редовно си бягал от часовете по Физика в училище. Ако ти е интересно потърси в нета и ще намериш немалко клипчета и текст за това как точно се пренася тежестта.
Ще ти дам елементарен пример - трейл-брейка не е толкова с цел да се намали скоростта, колкото да се прехвърли маса върху предната ос и съответно да може да се завива по-добре. А, сетих се още нещо - на мотора като му навъртиш масура защо се вдига предницата? Искаш да ни убедиш всичките, в нещо което просто не е вярно :lol:

Ето и един цитат, за да не съм голословен. Извинявам се, но е в оригинал на английски:

In wheeled vehicles, load transfer is the measurable change of load borne by different wheels during acceleration (both longitudinal and lateral). This includes braking, and deceleration (which is an acceleration at a negative rate). No motion of the center of mass relative to the wheels is necessary, and so load transfer may be experienced by vehicles with no suspension at all. Load transfer is a crucial concept in understanding vehicle dynamics. The same is true in bikes, though only longitudinally.

Цитатът е от https://en.wikipedia.org/wiki/Weight_transfer.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Dirty M5 driveR » 10 Окт 2017, 18:00

vladobate написа:Не съм те цитирал никъде. Против съм и стоя зад думите си , че твърдението за преместване центъра на тежестта ( център на масите ) на автомобила при спиране или тръгване напред или назад е меко казано глупаво и противоречащо на физиката . Използвайте термини за други сили действащи на автомобила като триене , въртящ момент и т.н. , но масата я оставете, това е твърд обект и примера с млякото не е случаен.


Ти да видя някъде да казвам, че масата се мести? ;) Нарочно го написах и на английски, за да се разбере точно и ясно какво имам предвид. Центъра на масите в автомобила е в една точка. Преместване на тежестта или weight transition е породено точно от ускоренията, които колата изпитва - надлъжно и напречно. Пример може да бъде даден и при завой - защо външните гуми са по-натоварени от вътрешните. Да - въртящият момент с рамо разстоянието от центъра на масите до асфалта действа на колата и се стреми да я завърти, и точно заради това външните гуми изпитват сила на натиск. Този натиск определяме като пренасяне на тежест върху тях.
Днес влизам аз в една крива (щото е силно казано завой, взема се с няколко градуса ъгъл на волана) със 170 и понеже към края исках да съм намалил значително започнах да натискам спирачка (умерено, не съм самоубиец :mhihi: ) в самата крива. Леееекичко усетих как отзад почва да отлепя, дори не се наложи корекция с волана. Това дали стана защото тежестта избяга напред или някой друг физичен закон, непознат за мен повлия на колата? ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1870
Регистриран на: 8.04.2012
Местоположение: Търново
Пол: Мъж
Кара: 318td compact '03
Мечтае да кара: M3
Детайли за колата: с две порти

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от vvasilev1 » 10 Окт 2017, 21:17

vladobate написа:И няма спирка за глупостите със това как тежестта отивала назад при потегляне . Да не карате млековоз наполовина пълен та да му се люшка част от теглото напред-назад. Кое на автомобила му се мести като тежест при потегляне или спиране освен някой милиметър от окачване та толкоз драстично да се преразпределя теглото преден-заден мост. Предно предаване ама що не го сравните с някоя тежка колица ми с тез въшки по тон, ....айде моля има разлика особено като се дават примери за драпане по нанагорнища. Пасата е по лек от Нисан Примера 2000г. , която пък е по-лека от Е36 , което пък...Е39 с почти 1800 кила е предостатъчно проходима и ще бие преднячка със подобни килограми , гаранция. Що по всички клипове с великото Ауди са само с 4х4 , да снимат едно кьопаво предно ама с теглото на Е39 . Таз зима на старт , сняг, лед ...нямаше кой да ме бие . Учудващо и за мен определено ( което го споделих отдавна ) , но факт . Интересно е и потегляне или измъкване от някъде снежно с лека ръчна , има ефект. Идеята е при рязка загуба на сцепление да се намали скоростта на завъртане на пробоксуващото колело. Точно това прави и халф-мода , само дет със ръчна е постоянно действащо , а елекрониката има някакъв лаг на задействане.


https://youtu.be/dZTTn2gq67I

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Хрuсто » 10 Окт 2017, 22:52

Колко щяха да са прости нещата ако гравитацията и изместването на тежеста ги нямаше... нямаше да ги има и активните окачвания за една торба прички :)

И най-простия пример. До слоро карах куатро 335 коня и 500 нютона. Та нищо че и четирите колела драскаха, то като тръгвах с лънч контрола задницата клякаше, а предницата се повдигаше. Именно това “олекотява” предницата на кола с предно и се губи сцепление.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Dextuar » 11 Окт 2017, 6:39


Вървят си БМВ-тата зимата, ела пък с новите системи :yes: Аз ползвам DTC-то по същия начин и наистина те пази да не "предОбриш".

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Сняг, лед, задно и DSC

Мнение от Elesar74 » 11 Окт 2017, 14:14

На Е39-ките им трябват едни хубави зимни гуми и нямат спиране. Лично, пробвано, тествано, проверено и т.н. за 9 г. За half mode чух едва миналата година и има ефект от него също.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook