Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 19 Окт 2014, 20:32

Помагайте колеги, къде се намира този сензор (pressure boost sensor) с гутъл превод (датчик за налягане) на диагностика излиза, че има прекъсната връзка.
Колата е мудна в ниските обороти тръгва да се изстрелва след 2500-3000 оборота.
Казаха ми, че този сензор бил някаде около турбото.
Зад колекторите има сензор незнам МАП сензор ли се води точно, замених го с сензор от колега но промяна нямаше пак беше мудна колата.
Колеги имам ли на ЕГР-а датчик и там или нямам.
Ще съм благодарен ако ме насочите къде да го търся този датчик.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 19 Окт 2014, 21:08

Според мен добре сте се насочили към MAP сензора - щом излиза прекъсната връзка, отиди на електричар да ти провери буксата и кабелите към него, ако ти не можеш сам. Може някой кабел да е прекъснат... :yes:
Другият сензор, пряко свързан с управлението на налягането на турбото, е №1 от тази схема:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2337&hg=11&fg=45
Намира се до турбината - като махнете кутията на въздушния филтър, ще го видите. Може да опиташ за всеки случай с друг от колега за пробата, но мисля, че при проблем с него грешката беше: charge air pressure control/actuator.
Също MAP-a можете да го гледате на живи данни - трябва да дава около 1MPa и малко по-малко - ако дава 0.400MPa/400HPa, значи не работи коректно и проблемът е някъде около него.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1420
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от predel » 20 Окт 2014, 8:23

Що не си провериш и вакумите?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 20 Окт 2014, 13:33

Вакумите са проверени няма проблем, на диагностиката излизе "boost pressure sensor" но незнам къде се намира точно.
Както по горе споменах колата е мудна в ниските обороти като подам рязко газ не премигва АСЦ-то и не върти гуми.
Турбото е рециклирано преди 3-4 месеца.

П.С.
Колеги възможно ли е тази грешка и повединието на колата да е в следствие на това, че когато рециклирах турбото премахнахме и така наречените "пеперудки" или "лопадки".

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 20 Окт 2014, 18:24

на всмукателния колектор, от към купето отдолу, можеш да го напипаш с едно болтче е захванат

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 20 Окт 2014, 18:45

racing_team_vidin написа:на всмукателния колектор, от към купето отдолу, можеш да го напипаш с едно болтче е захванат

Не е този датчик колега това е МАП сензора, както писах по-горе замених го с колега но нямаше разлика незнам, като се замени трябва ли да се направи пак диагностика да се изтрие грешката или трябваше да се изтреля колата, и като дам рязко газ от място педала до долу да завъртя гуми.
Имам съмнения за този сензор №1 от схемата, който колегата "Z3Ro" ме е посъветвал:
66.png

Незнам лесно ли се сменя и като го сменя ще усетя ли разлика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 20 Окт 2014, 18:55

това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 20 Окт 2014, 19:35

racing_team_vidin написа:това е presure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил

Колега имаш впредвид, че "presure boost sensor" е това което съм го посочил на схемата или този който е зад колекторите хванат с едно болтче, как да сменя и кабелите?
Замених тази сензор които е зад калекторите доколкото знам се казва МАП сензор промяна не усетих.
На диагностика излиза "presure boost sensor".
Като не усетих разлика в колата за това се насочих към №1 от схемата.
Вече се умотах с тези сензори и как да сменя и кабелите :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 20 Окт 2014, 19:51

racing_team_vidin написа:това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил


Аз съм ти го показал актуатора, но и аз както колегата мисля, че по-скоро проблемът е в МАП-а - отиди на електричар да проверите кабелите, също не е лошо да почистиш колектора отвътре, ако не си го правил. Входа за МАП-а ако е запушен, също няма да работи коректно и турбината няма да надува... :yes:

MAP-ът е зад колектора, актуаторът е до турбината /под кутията на въздушния филтър/...№1 от схемата горе... :yes:

П.С. - в чуждите форуми също при такава грешка визират МАП сензорът... :yes:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 20 Окт 2014, 20:43

Z3Ro* написа:
racing_team_vidin написа:това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил


Аз съм ти го показал актуатора, но и аз както колегата мисля, че по-скоро проблемът е в МАП-а - отиди на електричар да проверите кабелите, също не е лошо да почистиш колектора отвътре, ако не си го правил. Входа за МАП-а ако е запушен, също няма да работи коректно и турбината няма да надува... :yes:

MAP-ът е зад колектора, актуаторът е до турбината /под кутията на въздушния филтър/...№1 от схемата горе... :yes:

П.С. - в чуждите форуми също при такава грешка визират МАП сензорът... :yes:

Колектора го чистих преди 3-4 месеца със силна водоструйка когато ми правиха турбото и премахнаха пеперудите.
Ще направя всичко което сте ме посъветвали при първа възможност колеги дано да има ефект ще пиша за крайния резултат.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 20 Окт 2014, 21:11

Map- Manifold Absolute Pressure Sensor
Изображение
Актуатор:
Изображение
Клапан N75:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 20 Окт 2014, 21:34

racing_team_vidin написа:Map- Manifold Absolute Pressure Sensor
Изображение
Актуатор:
Изображение
Клапан N75:
Изображение


Неточността е моя - номер 1 от схемата е клапан/управлението на актуатора, както се вижда от снимките на колегата... :yes: /третата снимка/

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 20 Окт 2014, 22:03

Колеги има ли варянт проблема да е в този клапан от третата снимка и да го дава като записана грешка "boost pressure sensor" или със сигурност е МАП сензора.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 20 Окт 2014, 22:09

Ако има проблем с н75, най-често пренадува, т.е. charge air pressure грешка
Вижте я тази кола на живи данни какво дава, така само гадаем. Тя ще си каже всичко.
Интересува те, най вече мап-а какви стойности дава.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 21 Окт 2014, 7:31

Това с пренадуването не е съвсем така. Управлението на турбото, както всеки преобразувател на налягане, когато не е изправно, не задържа вакуум. В такъв случай актуаторът не затваря геометрията и няма надув на турбината. Скоро имаше тема на колега, където се оказа, че турбината не надува поради неизправно управление - колегата смени клапана и колата се оправи... :yes:
Управлението на турбото се вижда и на място дали затваря геометрията - при натоварване на мотора, след 1500 оборота актуаторът трябва да започва да затваря/да мърда надолу като се гледа на око/ и да държи докато се подава газ, като е възможно да отпуска по малко, ако се задържа на определени обороти... :yes:
За МАП-а колегата ще трябва да иде на диагностика и живи данни, ако иска да го изключи/установи като проблем на 100%, но проблемът с него може да следствие на кабелите към него, както и на запушен вход за самия сензор към колектора.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook