Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА
Помагайте колеги, къде се намира този сензор (pressure boost sensor) с гутъл превод (датчик за налягане) на диагностика излиза, че има прекъсната връзка.
Колата е мудна в ниските обороти тръгва да се изстрелва след 2500-3000 оборота.
Казаха ми, че този сензор бил някаде около турбото.
Зад колекторите има сензор незнам МАП сензор ли се води точно, замених го с сензор от колега но промяна нямаше пак беше мудна колата.
Колеги имам ли на ЕГР-а датчик и там или нямам.
Ще съм благодарен ако ме насочите къде да го търся този датчик.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
Колата е мудна в ниските обороти тръгва да се изстрелва след 2500-3000 оборота.
Казаха ми, че този сензор бил някаде около турбото.
Зад колекторите има сензор незнам МАП сензор ли се води точно, замених го с сензор от колега но промяна нямаше пак беше мудна колата.
Колеги имам ли на ЕГР-а датчик и там или нямам.
Ще съм благодарен ако ме насочите къде да го търся този датчик.
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Според мен добре сте се насочили към MAP сензора - щом излиза прекъсната връзка, отиди на електричар да ти провери буксата и кабелите към него, ако ти не можеш сам. Може някой кабел да е прекъснат...
Другият сензор, пряко свързан с управлението на налягането на турбото, е №1 от тази схема:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2337&hg=11&fg=45
Намира се до турбината - като махнете кутията на въздушния филтър, ще го видите. Може да опиташ за всеки случай с друг от колега за пробата, но мисля, че при проблем с него грешката беше: charge air pressure control/actuator.
Също MAP-a можете да го гледате на живи данни - трябва да дава около 1MPa и малко по-малко - ако дава 0.400MPa/400HPa, значи не работи коректно и проблемът е някъде около него.
Другият сензор, пряко свързан с управлението на налягането на турбото, е №1 от тази схема:http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2337&hg=11&fg=45
Намира се до турбината - като махнете кутията на въздушния филтър, ще го видите. Може да опиташ за всеки случай с друг от колега за пробата, но мисля, че при проблем с него грешката беше: charge air pressure control/actuator.
Също MAP-a можете да го гледате на живи данни - трябва да дава около 1MPa и малко по-малко - ако дава 0.400MPa/400HPa, значи не работи коректно и проблемът е някъде около него.
- predel
- ентусиаст
- Мнения: 1420
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Вече в собствена колибка!
- Пол: Мъж
- Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
- Мечтае да кара: КА-50
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Що не си провериш и вакумите?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Вакумите са проверени няма проблем, на диагностиката излизе "boost pressure sensor" но незнам къде се намира точно.
Както по горе споменах колата е мудна в ниските обороти като подам рязко газ не премигва АСЦ-то и не върти гуми.
Турбото е рециклирано преди 3-4 месеца.
П.С.
Колеги възможно ли е тази грешка и повединието на колата да е в следствие на това, че когато рециклирах турбото премахнахме и така наречените "пеперудки" или "лопадки".
Както по горе споменах колата е мудна в ниските обороти като подам рязко газ не премигва АСЦ-то и не върти гуми.
Турбото е рециклирано преди 3-4 месеца.
П.С.
Колеги възможно ли е тази грешка и повединието на колата да е в следствие на това, че когато рециклирах турбото премахнахме и така наречените "пеперудки" или "лопадки".
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
на всмукателния колектор, от към купето отдолу, можеш да го напипаш с едно болтче е захванат
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
racing_team_vidin написа:на всмукателния колектор, от към купето отдолу, можеш да го напипаш с едно болтче е захванат
Не е този датчик колега това е МАП сензора, както писах по-горе замених го с колега но нямаше разлика незнам, като се замени трябва ли да се направи пак диагностика да се изтрие грешката или трябваше да се изтреля колата, и като дам рязко газ от място педала до долу да завъртя гуми.
Имам съмнения за този сензор №1 от схемата, който колегата "Z3Ro" ме е посъветвал:
Незнам лесно ли се сменя и като го сменя ще усетя ли разлика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
racing_team_vidin написа:това е presure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил
Колега имаш впредвид, че "presure boost sensor" е това което съм го посочил на схемата или този който е зад колекторите хванат с едно болтче, как да сменя и кабелите?
Замених тази сензор които е зад калекторите доколкото знам се казва МАП сензор промяна не усетих.
На диагностика излиза "presure boost sensor".
Като не усетих разлика в колата за това се насочих към №1 от схемата.
Вече се умотах с тези сензори и как да сменя и кабелите
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
racing_team_vidin написа:това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил
Аз съм ти го показал актуатора, но и аз както колегата мисля, че по-скоро проблемът е в МАП-а - отиди на електричар да проверите кабелите, също не е лошо да почистиш колектора отвътре, ако не си го правил. Входа за МАП-а ако е запушен, също няма да работи коректно и турбината няма да надува...
MAP-ът е зад колектора, актуаторът е до турбината /под кутията на въздушния филтър/...№1 от схемата горе...
П.С. - в чуждите форуми също при такава грешка визират МАП сензорът...
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Z3Ro* написа:racing_team_vidin написа:това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил
Аз съм ти го показал актуатора, но и аз както колегата мисля, че по-скоро проблемът е в МАП-а - отиди на електричар да проверите кабелите, също не е лошо да почистиш колектора отвътре, ако не си го правил. Входа за МАП-а ако е запушен, също няма да работи коректно и турбината няма да надува...
MAP-ът е зад колектора, актуаторът е до турбината /под кутията на въздушния филтър/...№1 от схемата горе...
П.С. - в чуждите форуми също при такава грешка визират МАП сензорът...
Колектора го чистих преди 3-4 месеца със силна водоструйка когато ми правиха турбото и премахнаха пеперудите.
Ще направя всичко което сте ме посъветвали при първа възможност колеги дано да има ефект ще пиша за крайния резултат.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Map- Manifold Absolute Pressure Sensor
Актуатор:
Клапан N75:
Актуатор:
Клапан N75:
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
racing_team_vidin написа:Map- Manifold Absolute Pressure Sensor
Актуатор:
Клапан N75:
Неточността е моя - номер 1 от схемата е клапан/управлението на актуатора, както се вижда от снимките на колегата... /третата снимка/
- todorakis82
- младши ентусиаст
- Мнения: 345
- Регистриран на: 28.02.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Колеги има ли варянт проблема да е в този клапан от третата снимка и да го дава като записана грешка "boost pressure sensor" или със сигурност е МАП сензора.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Ако има проблем с н75, най-често пренадува, т.е. charge air pressure грешка
Вижте я тази кола на живи данни какво дава, така само гадаем. Тя ще си каже всичко.
Интересува те, най вече мап-а какви стойности дава.
Вижте я тази кола на живи данни какво дава, така само гадаем. Тя ще си каже всичко.
Интересува те, най вече мап-а какви стойности дава.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1636
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53
Това с пренадуването не е съвсем така. Управлението на турбото, както всеки преобразувател на налягане, когато не е изправно, не задържа вакуум. В такъв случай актуаторът не затваря геометрията и няма надув на турбината. Скоро имаше тема на колега, където се оказа, че турбината не надува поради неизправно управление - колегата смени клапана и колата се оправи...
Управлението на турбото се вижда и на място дали затваря геометрията - при натоварване на мотора, след 1500 оборота актуаторът трябва да започва да затваря/да мърда надолу като се гледа на око/ и да държи докато се подава газ, като е възможно да отпуска по малко, ако се задържа на определени обороти...
За МАП-а колегата ще трябва да иде на диагностика и живи данни, ако иска да го изключи/установи като проблем на 100%, но проблемът с него може да следствие на кабелите към него, както и на запушен вход за самия сензор към колектора.
Управлението на турбото се вижда и на място дали затваря геометрията - при натоварване на мотора, след 1500 оборота актуаторът трябва да започва да затваря/да мърда надолу като се гледа на око/ и да държи докато се подава газ, като е възможно да отпуска по малко, ако се задържа на определени обороти...
За МАП-а колегата ще трябва да иде на диагностика и живи данни, ако иска да го изключи/установи като проблем на 100%, но проблемът с него може да следствие на кабелите към него, както и на запушен вход за самия сензор към колектора.
68 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани