Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от jorfii » 01 Дек 2017, 16:01

Z3Ro* написа:Колата ти е забила, защото турбината ти е пренадула - стигна на клипа 2480 мбара, което, ако нямаш ремап, е висока стойност. Причината за това може да е затапен ЕГР, а може и да има проблем около турбото. Но ако го прави само при първи старт, по-скоро заради ЕГР. Дебитомерът ти стига 1000мг, но чак при 3000 оборота - това трябва да става при пълен товар около 2300 оборота. Отделно мери малко мудно, изостава на моменти и според мен му е нужно най-малкото чистене. Имаш ли катализатори, дпф? Грешката за МАП-а е за окабеляването му и може да е стара, ако колата е палена с откачена букса например. Накарай някой да изфорсира колата на място плавно, а ти хвани маркуча точно пред ЕГР и се опитай да го стиснеш - ако успееш да го смачкаш, турбото не надува добре... Проблемът може да е в дебитомера, но може и да има проблем още някъде - за съжаление ще трябва да гледаш и да опитваш. От мню activate можеш да погледнеш как е положението с клапана на турбото - избираш charge air pressure control и гледаш актуатора. Това задейства геометрията на 50%, тоест лостът трябва да мръдне нагоре, към капака на колата, с около половин сантиметър. Така трябва да остане точно 1 минута, след което вакуумът трябва да го дръпне докрай надолу...

П.С. - забележи, че когато налягането на турбината мина 2400, дебитомерът даде реална стойност 940, след което върна на 740, а исканата за момент си остана 940...

Много благодаря за насоките. Както казах сега се уча с тия диагностики и тия неща дето си посочил ми убягват. Грешката за мапа я няма от както преди няколко дни го свалях отново да го чистя. При мен и кабелите са снаждани отзад зад двигателя но изглеждат добре направени, запоени и с изолационен шлаух отгоре. Замерих ги до компа и няма проблем, здрави са. ЕГР-а съм го чистил гледайки една тема тук във форума не е изолиран. Когато го разглобих очаквах да е в ужасно състояние подобно на снимките, които колегите са споделили в темата, но той беше учудващо чист. Иначе си работи. Ще го разглобя пак ама малко да се оправи времето. Дебитомера също съм го чистил. Специално си поръчах това http://www.amavto.com/images/objects/20 ... t_7039.jpg за него. Нямам ДПФ катализаторите са махнати. Много време колата работи на място за да заредя добре акумулатора. Работата ми е само на четири километра и за това. Скоро си оправих печката и още търся начин да я ползвам през таймерите като я карам на толкова близко и не мога да зареждам акумулатора както трябва. Паркирам до една улична лампа и вече сериозно се замислям да вържа един контакт за нея :mhihi: При толкова бръмчене на място генерацията се задръства. Особено осезаемо е когато е студено. Колата започва да пуши отзад и определено не прилича само на конденз. Иска си да се изкара извънградско да продуха малко. Мисълта ми е дали заради това запушване да ме питаш за катализаторите и дпф? Иначе с бръмченето на място бая съм се престарал този месец, покрай ремонта на печката явно и последвалите проби ама за 200 километра минати близо 50 литра нафта ги няма.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 01 Дек 2017, 17:46

Питам те за катализатори и дпф, защото колегата Faceoff имаше подобни ядове с колата. И при теб, както и при него, МАП сензорът отчита стойност под 1000мбара при работа на място... Ако погледнеш една онлайн прогноза, ще видиш, че атмосферното е над 1 бар. При него след доста сменени части се оказа, че когато са му махали катализаторите, само са му взели парите и всичко си е оставено вътре. Съответно са се позапушили, оттам обратно налягане и колата не върви, турбината започва първо да пипа маслото, и т.н. Потърси му темата, скоро беше актуална...
Ето я темата, има доста инфо:
viewtopic.php?f=35&t=422678

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от FaceOff » 01 Дек 2017, 19:04

Брат, интересно, че взех нов мап, вярно че куча марка, но и с него ми показва по-ниска стойност на празен ход - 950-970мбар. С него обаче колата живна още повече при ускорение, и намирам разлика между стария и новия мап, но на новия в един момент му идва явно повече налягането и колата забива, та ще го сменям, но това е друг въпрос.
Интересно, на колко колеги мап-а им показва по-ниска стойност (950-980) на празен ход, и на колко - колкото е атмосферното към момента (1000-1015) примерно? Дали пък не е в компютъра проблема, в DDE?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 02 Дек 2017, 14:36

Чета, и вярвате ли ми, че точен проблем немога да посоча!
При, запушена генерация, дебитомера отчита под 800, а тук е 1000.
искано дадено и на дебитомер и на турбо са еднакви, това означава, че колата сама си бута турбото.
а го бута заради дебитомера, защото иначе, щеше да има дебитомер, без налягане.
значи предполагаеми проблемни звена: въздушен филтър, дебитомер, или генерация (полу запушена)
Други варианти... :roll:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от jorfii » 02 Дек 2017, 19:57

Ами то и аз съм се насочил към дебитомера вече. Даже отправих запитване към колегата Laviatan за цената. Пробвал съм го с откачена букса и усещам колата по зле от колкото с дебитомер. Явно мери нещо ма не баш квото трябва. Чел съм и една тема с забиване на колата когато я смачка след първото палене и при него май излезна дебитомера накрая. Сега я търся пак тая тема. А и разхода ми се струва голям на тая кола. Оригинално бош ли беше дебитомера за е39 530д края на 2002 ра година и ще трябва ли някакви адаптации да му се правят или нещо от сорта. Относно генерацията ще трябва и нея да я проверя. То от темата на колегата той е бил там и са го излъгали че са му махнали катализатора. А при мене разни разбирачи само са гледали отгоре през капака на колата и викат махнати са ти катализаторите ама зная ли ще трябва да проверя тази работа.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 187
Регистриран на: 30.07.2017
Пол: Мъж
Мечтае да кара: 3.0TFSI със Revo stage 3 ;)

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Хрuсто » 02 Дек 2017, 22:56

То и моя дебитомер работеше и не бичеше грешки, но беше муден и след като го смених колата тръгна по-добре

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Elesar74 » 04 Дек 2017, 9:25

И аз го смених моя. Между другото, аз съм с DPF и как мога да разбера в какво състояние е? Че неволите на Faceoff, хич не ща да ми се случват.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 04 Дек 2017, 13:19

Elesar74 написа:И аз го смених моя. Между другото, аз съм с DPF и как мога да разбера в какво състояние е? Че неволите на Faceoff, хич не ща да ми се случват.


Аз на две е60 съм гледал запушен филтър - както караш с малко газ - примерно с около 1800 оборота, в момента, в който пуснеш газта, реалното налягане на турбото пада под 900мбара... Даже, доколкото помня, стигаше почти 800. Предполагам обаче, че зависи колко е запушен.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 04 Дек 2017, 13:22

При 60и нагоре можеш да го хванеш по налягането преди и след дпф- а
При 39ка... мисля че варианта да го хванеш е само с дебитомера, ако е много запушен.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Elesar74 » 04 Дек 2017, 13:47

racing_team_vidin написа:При 60и нагоре можеш да го хванеш по налягането преди и след дпф- а
При 39ка... мисля че варианта да го хванеш е само с дебитомера, ако е много запушен.

По-конкретно?
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 04 Дек 2017, 15:37

Elesar74 написа:......... неволите на Faceoff

Така, по живи данни много редовно, ако е тръгнал да се запушва за месец единиците на дебитомера ще паднат.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Elesar74 » 04 Дек 2017, 15:41

Разбрах. Благодаря.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от FaceOff » 04 Дек 2017, 18:05

..
Последна промяна FaceOff на 04 Дек 2017, 18:37, променена общо 1 път

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от FaceOff » 04 Дек 2017, 18:05

Elesar74 написа:И аз го смених моя. Между другото, аз съм с DPF и как мога да разбера в какво състояние е? Че неволите на Faceoff, хич не ща да ми се случват.



А това не е ли вариант? - https://www.youtube.com/results?search_query=back+pressure+test+catalytic+converter
Така и не разбрах ДПФ ли е, или метален катализатор. Според Реалом е ДПФ, но колите с ДПФ имат и катализатор, другото, което не разбрах е, дали така е излязла от завода, или е сложен на мястото на горните два катализатора, когато са се запушили..
Преди да отида при лазаров да го изтърбушва (първият път) си имаше една странна миризма от ауспуха, която след половинчатата му намеса се премахна, но последните няколко месеца, преди да го изтърбуша изцяло пак се беше появила (и се чудих защо.. след като катализатора е изтъбушен :kuku: ) Та, ако имаш по-странна миризма от ауспуха колега, наи-вероятно е запушен, а ако ме питаш мен, за тия години няма как да не е..
Тук обаче идва един кофти момент с въпросният катализатор, или ДПФ. След като го изтърбуших изцяло звукът от турбината не се траеше :mhihi: Чувах всяко надуване на турбината като северния вятър.. но още по-неприятен беше звукът от разтоварването на турбината - как си махнех крака от газта, се чуваше едно силно - тийууууу, дори се бях научил да не махам рязко кракът от газта, така почти нямаше "тийуууу.." Причините според мен бяха две - първо, че обема на това кюмбе е доста голям, и второ, че в него влиза една тръба (откъм турбото) и излизат две, и сякаш когато е празно газовете се завихрят вътре, докато си намерят двата отвора за да излезнат.. А не съм чул никой от колегите с 4 катализатора - 2 горни и 2 долни (както са сигурно 99% от тия коли) да се оплаква от такива шумове след изтърбушване на катализаторите. Та, с две думи, ако решиш да го изтърбушваш.. не се занимавай изобщо, или си намери предварително двата горни катализатора от някъде (по-вероятно изтърбушени), или като мен минаваш на една тръба изцяло.

Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 04 Дек 2017, 18:11

Аз имам един въпрос, защо подяволите ги бушите тези неща, а не ги заменяте я с тръба, я с резонатор.
Никога не съм бушил катализато или дпф, винаги ги режа и слагам тръба.
В момента на седмицата съм само с крайно гърне, което незнам как е направено, но отзад няма промяна колата си е все така тиха.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook