Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6210
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от zvetiko » 21 Окт 2014, 7:37

todorakis82 написа:
Z3Ro* написа:
racing_team_vidin написа:това е pressure boost sensor, виж си инсталацията, това че си го сменил с друг, незначи че и кабелите си сменил


Аз съм ти го показал актуатора, но и аз както колегата мисля, че по-скоро проблемът е в МАП-а - отиди на електричар да проверите кабелите, също не е лошо да почистиш колектора отвътре, ако не си го правил. Входа за МАП-а ако е запушен, също няма да работи коректно и турбината няма да надува... :yes:

MAP-ът е зад колектора, актуаторът е до турбината /под кутията на въздушния филтър/...№1 от схемата горе... :yes:

П.С. - в чуждите форуми също при такава грешка визират МАП сензорът... :yes:

Колектора го чистих преди 3-4 месеца със силна водоструйка когато ми правиха турбото и премахнаха пеперудите.
Ще направя всичко което сте ме посъветвали при първа възможност колеги дано да има ефект ще пиша за крайния резултат.


Колега, дори колектора да е почистен със силна водоструйка, е възможно отвора за МАП сензора да остане частично запушен от вътрешният край. Опитай да го почистиш с парче тел или малка отверка.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 21 Окт 2014, 8:59

При палене вакуума дърпа актуатора на геометрията до край, като даваш газ го отпуска ;)
Което ме навежда на мисълта, колегата да гледа актуатора и някой да запали двигателя, актуатора трябва да се движи до крайна позиция надолу

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 21 Окт 2014, 10:27

Колеги възможно ли е когато ми направиха турбото и го сложиха да са направили нещо не както трябва, иначе колата върви много добре само в ниските обороти е мудна.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 21 Окт 2014, 10:38

racing_team_vidin написа:При палене вакуума дърпа актуатора на геометрията до край, като даваш газ го отпуска ;)
Което ме навежда на мисълта, колегата да гледа актуатора и някой да запали двигателя, актуатора трябва да се движи до крайна позиция надолу


Току-що го погледнах - при палене се движи докрай надолу, а при плавно покачване на оборотите се отпуска вакуума и се отваря геометрията... :yes: :bowdown:
Но си мисля, че ако колегата откачи буксата на МАП-а и няма промяна в поведението на колата, то вероятно около него е проблема.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 21 Окт 2014, 11:08

пипан ли е актуатора- ако да може и от него да е, но все пак си остава грешката за мап-а

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 22 Окт 2014, 10:06

racing_team_vidin написа:пипан ли е актуатора- ако да може и от него да е, но все пак си остава грешката за мап-а

Незнам колега дали е пипан актуатора, преди 3-4 месеца рециклирах турбото на стойност 700лв. вътре в охлюва е сменено всичко, също охлюва беше почистен общо взето турбото си беше като ново.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 26 Окт 2014, 19:40

Колеги днес запалих колата и мой приятел гледаше актуатора, които не се движеше надолу стой си в едно положение мисля, че стои нагоре.
Ако проблема ми е в МАП сензора като го сменя актуатора ще започне ли да се движи докрай надолу и да реша проблема, МАП сензора ли ръководи актуатора или проблемът ми ще е в самия актуатор но на диагностика излиза "presure boost sensor".
Утре ще направя диагностика живи данни да видим МАП сензора какви стойности дава.
Хубавото е, че имам МАП сензор, клапан N75 и актуатор но са от Е38 730Д 184 к.с. а мойта е 194 к.с. незнам ще станат ли?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 26 Окт 2014, 21:03

Ако актуаторът не мърда, търси проблема около него, клапанът, който го управлява или вакуумите покрай него + вакуумния резервоар. Щом скоро си рециклирал турбо, не вярвам да ти е зацапана геометрията. Иначе за тест можеш да дадеш директно вакуум на актуаторът и да запалиш - ако и тогава не мърда, проблемът вероятно е в него.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 26 Окт 2014, 21:14

Z3Ro* написа:Ако актуаторът не мърда, търси проблема около него, клапанът, който го управлява или вакуумите покрай него + вакуумния резервоар. Щом скоро си рециклирал турбо, не вярвам да ти е зацапана геометрията. Иначе за тест можеш да дадеш директно вакуум на актуаторът и да запалиш - ако и тогава не мърда, проблемът вероятно е в него.

Колега да разбирам, че проблема няма да е в МАП сензора но, защо излиза като грешка да правя ли диагностика живи данни какви стойности показва МАП сензора.
Клапанът или актуаторът имаш ли представа дали ще станат от Е38 730Д 184к.с. за моята 530ДА 193к.с

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от Z3Ro* » 26 Окт 2014, 22:22

Клапанът илзиза с еднакъв сериен номер и на Е38 в РеалОем. Актуаторът също мисля, че е съвместим, но нека някой по-запознат потвърди - турбините са еднакви, би трябвало и актуаторът да е съвместим. Иначе ако си сигурен, че актуаторът не мърда като запалиш, със сигурност има проблем около него и управлението му - ако не мърда надолу, значи не затваря геометрията, от което колата би следвало да е "лагава" /мудна в ниските/, но да си върви нормално при по-високи обороти. Аз като откача МАП-а, колата умира и в ниските, и във високите. Въпреки всичко е добре да отидеш на качествен диагностик, за да не сменяш части, които не е нужно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от todorakis82 » 28 Окт 2014, 16:47

Колеги проблемът е решен :yes: смених МАП сензора и вече не излиза като грешка "presure boost sensor", и един маркуч около турбото е бил сцепен и напукан сега немога да си позная колата, като ракета е в ниските върти гуми и премигва АСЦ-то. :driving:
Смятам в най скоро време да сменя всички вакум маркучи въпросът ми е много ли са те, и много ли е работата за смяната им?
Благодаря ви колеги за помоща и съветите. :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от jorfii » 12 Ное 2017, 13:48

Извинявам се на колегата че ползвам неговата тема, но да не пускам друга подобна. И аз имам проблем грешката е charge air pressure sensor. Мисля че става въпрос за този, който е на колектора. При мен и кабелите нещо са снаждани. Слизат някъде на долу към двигателя и там са пипани. На много кофти място с триста зора успях да огледам единия запоен е и отгоре е сложен изолационен шлаух . Изглежда грамотно направено но все пак ми се иска да си взема друг датчик заедно с буксата и кабелите. Въпроса е къде отиват тези кабели някой ако знае.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1057
Регистриран на: 10.10.2008
Местоположение: Видин
Пол: Мъж
Кара: E65 black- sport package

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от racing_team_vidin » 12 Ное 2017, 17:25

3 кабела директно в компютъра.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от FaceOff » 12 Ное 2017, 23:38

Колега, лесно можеш да проследиш кабелите от буксата на МАП-а в кой сноп към компютъра отиват. После по цветовете ги намираш в снопа и ги прозвъняваш с мултицет. Правих го преди 2-3 седмици, лесно е. Според мен проблемът е в датчика, защото без него (или прекъснат кабел) колата тотално умира.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 329
Регистриран на: 23.06.2008
Местоположение: sofia
Пол: Мъж
Кара: e-36 вече и е39
Мечтае да кара: х6 ама има време

Re: Къде се намира този датчик (pressure boost sensor) на 53

Мнение от jorfii » 28 Ное 2017, 22:23

Кабелите ги прозвъних и са наред. Почистих датчика и ще видим какво ще излезе. Грешката се появява от време на време, не е постоянна. Във вървенето не намирам разлика. И точно тука е проблема колата в никакъв случай не е умряла но аз знам как вървеше преди. Работя като шофьор но всеки път когато настъпех тази кола чак страх ме хващаше. Сега обаче не е точно така. Усещам че не върви както преди, но не знам от какво.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook