Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Колега zAcK, направих една сметка, която е свързана с разходи и бих искал да я прегледаме всички заедно. Далеч съм от мисълта да се заяждам или да давам акъл на някого и то най-малкото, защото намирам мненията ти за доста полезни, премерени и премислени.
От това, което понахвърлях, получих следното: Ако приемем, че разходът на бензин за тези 20 хил. км е 11/100, то нека приемем, че на газ би бил 15/100 при същия стил на каране. Тогава при цена на газта над двойно под бензина, нека приемем, че е двойно по-ниска, ще получим, че колата все едно е горила 7,5/100 бензин, което пък от своя страна докарва до разлика от 11-7,5=3,5 литра бензин на 100 км пробег спестени от това, че се кара на газ. Тези 3,5 литра умножено по 2,20 лв./литър се получават едни 7,70 лева спестени пари на 100 километра. В 20 хил. км имаме 200 пъти по 100 километра, което прави 200 пъти * 7,70 лева = 1540 лева, които биха били спестени, ако тези километри бяха изминати на газ от същия автомобил, който излиза, че има газова уредба, която не се ползва и не е споменато да прави разни проблеми.
П.П.: Сметките са приблизителни и са в полза на карането на бензин по принцип. Питането е какво мислите, дали са верни? А вторият въпрос е защо на бензин, а не на газ?
От това, което понахвърлях, получих следното: Ако приемем, че разходът на бензин за тези 20 хил. км е 11/100, то нека приемем, че на газ би бил 15/100 при същия стил на каране. Тогава при цена на газта над двойно под бензина, нека приемем, че е двойно по-ниска, ще получим, че колата все едно е горила 7,5/100 бензин, което пък от своя страна докарва до разлика от 11-7,5=3,5 литра бензин на 100 км пробег спестени от това, че се кара на газ. Тези 3,5 литра умножено по 2,20 лв./литър се получават едни 7,70 лева спестени пари на 100 километра. В 20 хил. км имаме 200 пъти по 100 километра, което прави 200 пъти * 7,70 лева = 1540 лева, които биха били спестени, ако тези километри бяха изминати на газ от същия автомобил, който излиза, че има газова уредба, която не се ползва и не е споменато да прави разни проблеми.
П.П.: Сметките са приблизителни и са в полза на карането на бензин по принцип. Питането е какво мислите, дали са верни? А вторият въпрос е защо на бензин, а не на газ?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Колега, то аз имам навъртени и над 300 000 км. на БЕНЗИН на 520-ките
Някой ще ги сметне ли, при среден разход над 10л./100км.
P.S. А па колко малцово имам навъртяно, ако сметнем и него
Някой ще ги сметне ли, при среден разход над 10л./100км.
P.S. А па колко малцово имам навъртяно, ако сметнем и него
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
zAcK написа:Колега, то аз имам навъртени и над 300 000 км. на БЕНЗИН на 520-ките
Някой ще ги сметне ли, при среден разход над 10л./100км.
P.S. А па колко малцово имам навъртяно, ако сметнем и него
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Здравейте колеги,
Имах същия проблем със скоростната кутия, затова се запознах с темата.
Моят опит да почистя/продухам топлообменника се оказа несполучлив, затова предприех по-радикална стъпка: сложих радиатор от кола с мотор без ваноси.
Купих втора употреба радиатора, маркучите с тръбите, планки, скоби, болтчета, все.
Оказа се, че кондензаторът на климатика си има гнездото за радиатора. С ушите, скобите, каналите за тръбите.
Направо го щракнах. О-рингите и дихтунгите ги има налични при официалния представител. 20-ти лева всичко.
Само нареждах, никакво преправяне или други манипулации.
Резултатът е 105 градуса на маслото на място. Преди държеше 140 градуса на място.
Не знам на колко градуса влизаше в "hot mode", но сега вече всичко е ОК.
А, най-интересният резултат е, че разходът ми падна с 2 единици.
Ясно ми е, че с топлообменника кутията държи стабилни 93-95 градуса, а при радиатора ще играят доста, но в моя случай това беше единственото решение.
Това от мен, като опит по въпроса.
Поздрави,
ДК
Имах същия проблем със скоростната кутия, затова се запознах с темата.
Моят опит да почистя/продухам топлообменника се оказа несполучлив, затова предприех по-радикална стъпка: сложих радиатор от кола с мотор без ваноси.
Купих втора употреба радиатора, маркучите с тръбите, планки, скоби, болтчета, все.
Оказа се, че кондензаторът на климатика си има гнездото за радиатора. С ушите, скобите, каналите за тръбите.
Направо го щракнах. О-рингите и дихтунгите ги има налични при официалния представител. 20-ти лева всичко.
Само нареждах, никакво преправяне или други манипулации.
Резултатът е 105 градуса на маслото на място. Преди държеше 140 градуса на място.
Не знам на колко градуса влизаше в "hot mode", но сега вече всичко е ОК.
А, най-интересният резултат е, че разходът ми падна с 2 единици.
Ясно ми е, че с топлообменника кутията държи стабилни 93-95 градуса, а при радиатора ще играят доста, но в моя случай това беше единственото решение.
Това от мен, като опит по въпроса.
Поздрави,
ДК
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Колега, две питанки: При температура на охладителната течност на мотора от 103-104-105 градуса Целзий, как кутията ще е на 93-95 с топлообменник? И какво значи с 2 единици... От 11/100 е паднал на 9/100 ли?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- larry_boy
- младши ентусиаст
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Абе аз доколкото схванах, при ванусовият мотор радиатора за охладителната течност и радиатора за маслото са моноблок. Докато без ванусовият е с два отделни радиатора...
Ако съм прав, във вторият вариант няма пряк топло-обмен между антифриза и маслото в кутията....
Ако съм прав, във вторият вариант няма пряк топло-обмен между антифриза и маслото в кутията....
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
При ванусовите маслото на кутията се "охлажда" от охладителната течност на двигателя чрез топообменник и термостат (незнайно защо наречен Voltage regulator от BMW). При безванусовите охлаждането на маслото на скоростната кутия става с въздушен радиатор намиращ се отпред при климатичния и водния радиатори, няма термостат.
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Здравейте колеги,
off topic правите, колеги.
Тема за разхода има на първа страница и е доста активна гледам.
Температурата на мотора е съвсем друга тема. Ако някой се интересува, нека пусне отделна тема, въпреки, че сигурен съм, много пъти е дискутирана.
По темата: В менюъла на ZF 5HP24 пише, че работната температура на маслото е 93 degC и не трябва да превишава 115 degC.
Поздрави,
ДК
off topic правите, колеги.
Тема за разхода има на първа страница и е доста активна гледам.
Температурата на мотора е съвсем друга тема. Ако някой се интересува, нека пусне отделна тема, въпреки, че сигурен съм, много пъти е дискутирана.
По темата: В менюъла на ZF 5HP24 пише, че работната температура на маслото е 93 degC и не трябва да превишава 115 degC.
Поздрави,
ДК
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Колега, аз не видях къде е оффтопикът... Става дума за охлаждне на скоростна кутия - автомат. Ако ти си открил някаква схема, при която разходът пада по начин, по който се опитах да уточня с предишния си пост, то давай да видим кое как е и да почваме да преработваме всяка Е39-ка и Е38-ца с "грешното" охлаждане. А иначе не вярвам за някой да е тайна, че антифризът при М62 си е на 103-104 градуса по Целзий... Как ще охлади маслото на скоростната до 93 градуса по Целзий не зная, тъй като и без това то си се грее от самата кутия... Не съм забелязал някакъв радиатор по картерите на ZF 5HP24...
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Тук по скоро се нормализира разхода от колкото да се е понижил от нормалния за този двигател. Причината за по-високия (от нормалния) разход когато кутията прегрява - по една или друга причина, е че не превключва на горна предавка. Така компютъра на кутията се опитва да понижи температурата на маслото а единствения му механизъм за това е да предизвика преминаването му с по-висока скорост през топлообменника, а тази по висока скорост се осигурява от водача, който иска да се движи с 60км/ч да речем. За да се движи колата с тази скорост ако всичко е наред става на 5-та с около 1000 и нещо об/мин но в случая кутията е на 2-ра и двигателя на около 3000об/мин. Така е и при по-високите скорости на движение вместо на 5-та колата се движи на 3-та 4-та. И ето я причината за високия разход.
Той Дамян ще каже какво е усешането да се кара така и колко е нервна 40-ката в тези обороти
Той Дамян ще каже какво е усешането да се кара така и колко е нервна 40-ката в тези обороти
- ddddk
- ентусиаст
- Мнения: 1419
- Регистриран на: 6.08.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E65
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Да минеш покрай полицай с палка в ръка на втора с 60 км/ч, 3000 об., пуснат климатик и зацепено виско: безценно е
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Привет,
Да попитам, че един кретен ме удари в калника и някак успя да ми пукне термостата на топлообменника,
та обмислям да сложа и аз радиатор за скоростната при климатичния и охлаждането на хидравликата!
Има ли нещо по-специално при тая процедура и трябва ли да сменям радиатора за двигателя?
Смятам да сменя всичко с ново, като мисля да понижа още малко работната температура на 540-ката
В момента съм с термостат и капачка от дизел.
Да попитам, че един кретен ме удари в калника и някак успя да ми пукне термостата на топлообменника,
та обмислям да сложа и аз радиатор за скоростната при климатичния и охлаждането на хидравликата!
Има ли нещо по-специално при тая процедура и трябва ли да сменям радиатора за двигателя?
Смятам да сменя всичко с ново, като мисля да понижа още малко работната температура на 540-ката
В момента съм с термостат и капачка от дизел.
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Радиаторите се различават единствено дали са Hot-climate version или не. Само се добавят маркучите към кутията и радиатора, мисля че си има и място за крепежите.
- ghostbobi
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 16.02.2011
- Местоположение: Козлодуй
- Пол: Мъж
- Кара: 530 D
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Колеги, да ползвам темата, моят въпрос е "Oil ageing" какво означава, че маслото е достигнало 90% от живота си ли?
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Охлаждане на автоматична скоростна кутия
Незнам в Е39 да има сензори които да оценяват (директно) качеството на маслата. Предполагам че това "стареене" е свързано с някой сервизен интервал, на който му идва времето.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани