Странен проблем с перката на климатроника
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Странен проблем с перката на климатроника
Здравейте колеги, имам доста странен проблем с перката на климатроника, изчетох доста теми но не намирам нищо свързано с моя проблем, затова и пускам тази тема.
Проблема е там че перката си включва когото си пожелае, правя опити като включвам и изключвам климатроника и в рамките на 10 включвания едва 1-2 пъти да тръгне(като тръгне не спира да работи, докато е включен климатроника), пробвах да е пусна принудително през INPA същата работа един път тръгне три пъти не тръгне, тръгва когато си пожелае, друго което видях е, че докато работи климатроника и тя не е тръгнала през 2-3 мин. прави опити да тръгне като се завърта леко ту на ляво ту на дясно и толкова. Перката на ръка се върти много леко, спокойно си прави един оборот. За уточнение колата е 525D, има фреон в системата, перката е с 3 пиновата букса.
Благодаря предварително !
Проблема е там че перката си включва когото си пожелае, правя опити като включвам и изключвам климатроника и в рамките на 10 включвания едва 1-2 пъти да тръгне(като тръгне не спира да работи, докато е включен климатроника), пробвах да е пусна принудително през INPA същата работа един път тръгне три пъти не тръгне, тръгва когато си пожелае, друго което видях е, че докато работи климатроника и тя не е тръгнала през 2-3 мин. прави опити да тръгне като се завърта леко ту на ляво ту на дясно и толкова. Перката на ръка се върти много леко, спокойно си прави един оборот. За уточнение колата е 525D, има фреон в системата, перката е с 3 пиновата букса.
Благодаря предварително !
- hacker4eto1
- ентусиаст
- Мнения: 1243
- Регистриран на: 22.01.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Сива Бима
- Мечтае да кара: Черна Голяма Бима
- Детайли за колата: Лачена
Re: Странен проблем с перката на климатроника
най-вероятно е да и е заминало управлението
Последен проект https://youtu.be/oRvrTuwa_Rg
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Или управлението или четките.
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Проблема за сега е отстранен, оказа се, че проблема е в управлението на самата перка. Ще направя няколко дни тест и ако всичко е наред и перката работи, ще опиша как отстраних проблема.
- turbo
- старши ентусиаст
- Мнения: 2067
- Регистриран на: 20.01.2006
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: МПС-та
- Мечтае да кара: самолет
Re: Странен проблем с перката на климатроника
И? Продължават ли тестовете? Успехи?
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."
- snaiperist0
- Мнения: 579
- Регистриран на: 21.08.2008
- Местоположение: Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: бавно
- Мечтае да кара: e30 m3
Re: Странен проблем с перката на климатроника
turbo написа:И? Продължават ли тестовете? Успехи?
аз имам същия проблем от няколко дни , като допоследо климата си работеше перфектно.затова опиши ако можеш какво направи за да тествам и аз
БМВ не е нито най-бързата кола, нито най-луксозната, сигурно не и най-красивата, тя е просто НАЙ-ДОБРАТА!
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Прави ми впечатление, че доста често се пускат теми за проблеми с климатика/перката на климатика. В момента сигурно има поне 5 такива теми само на първа страница.
Мисля, че ще е удачно да се направи една важна тема горе, в която да се опишат най-честите проблеми и решения за тези перки, за да не се пускат нови теми през няколко дни.
Мисля, че ще е удачно да се направи една важна тема горе, в която да се опишат най-честите проблеми и решения за тези перки, за да не се пускат нови теми през няколко дни.
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Странен проблем с перката на климатроника
M5 написа:Прави ми впечатление, че доста често се пускат теми за проблеми с климатика/перката на климатика. В момента сигурно има поне 5 такива теми само на първа страница.
Мисля, че ще е удачно да се направи една важна тема горе, в която да се опишат най-честите проблеми и решения за тези перки, за да не се пускат нови теми през няколко дни.
Ако мислиш , че и да се направи важна ( дори светкаща ) ще се чете и няма се пускат теми се лъжеш жестоко
Сигурно ще има едни 2-3 % дето ще прочетат още 4-5 дето ще ползват търсачката и всички останали ще пускат нови теми.
- M5
- младши ентусиаст
- Мнения: 338
- Регистриран на: 13.09.2004
- Местоположение: София
- Кара: '97 520i - продадена
- Мечтае да кара: M5
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Като се направи една важна, всяка нова такава тема ще се заключва/трие и готово
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Здравейте колеги, бях писал че ако всичко е наред ще опиша как отстраних проблема...Перката работи безотказно, мисля че проблема е отстранен на 100%, защото вече и при диагностика всичко е ОК (преди това на диагностиката ми излизаше че не работи перката)...та да започвам по същество...
Оказа се че в корпуса на самия ел.двигател(моторчето) и на платката(управлението) е влизало влага, като последиците от тази влага са окисляване на връзката между платката и ел.двигателя, като връзката е осъществена посредством обувки (мъжки-женски), също така и имаше няколко студени спойки...след зачистване на въпрсните обувки и презапояване на спойките проблема изчезна...
Първо трябва да се демонтира перката, има доста теми за това как се демонтира перката, затова мисля, че няма смисъл да обяснявам и аз...след като вече е свалена перката, за да се разглоби моторчето, трябва да се развият четирите болта(еврейска звезда) които държат задния капак на моторчето, те се намират точно под самата перка(виждат се като погледнете отпред)...отзад на самия капак има три малки гайки, които са завити на три шпилки, те държат платката, развиват се, след което внимателно се повдига капака така че да не се нарани платката(платката е точно под него), след като е свален капака, внимателно се издърпва платката и тя излиза.........в общи линии е това, някой ако има въпроси нека пита няма проблем...ето и няколко снимки да добиете по-добра представа
Оказа се че в корпуса на самия ел.двигател(моторчето) и на платката(управлението) е влизало влага, като последиците от тази влага са окисляване на връзката между платката и ел.двигателя, като връзката е осъществена посредством обувки (мъжки-женски), също така и имаше няколко студени спойки...след зачистване на въпрсните обувки и презапояване на спойките проблема изчезна...
Първо трябва да се демонтира перката, има доста теми за това как се демонтира перката, затова мисля, че няма смисъл да обяснявам и аз...след като вече е свалена перката, за да се разглоби моторчето, трябва да се развият четирите болта(еврейска звезда) които държат задния капак на моторчето, те се намират точно под самата перка(виждат се като погледнете отпред)...отзад на самия капак има три малки гайки, които са завити на три шпилки, те държат платката, развиват се, след което внимателно се повдига капака така че да не се нарани платката(платката е точно под него), след като е свален капака, внимателно се издърпва платката и тя излиза.........в общи линии е това, някой ако има въпроси нека пита няма проблем...ето и няколко снимки да добиете по-добра представа
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Martuc1
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 29.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530d & CL605
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Явно при мен е същия проблем Март месец реших да сменя моята умряла перка 3 пина, намерих от колега, който коректно предложи да я закачим да видим кво се случва преди да я заплатя , тя завъртя след 15-20 сек направо ще излети. Всичко ток, слагам я аз след седмица, обаче всички знаете април и май месец бяха за парно, а не за климатик и не съм го и ползвал. Наложи ми се да замина за работа в Истанбул, тук пече, камък се пука - клима йок перката претрепва по 1/8 оборт, а у лево а у десно ама не е** да завърти. Та, докато не тръгна по магистрлата с 60км/ч + или да загрее и вискотто да е зацепило добре, клима няма. тръбите от радиатора на климатика парят, и ако няма обдухване след 2мин климатика спира... после пак тръгва и така , забава
Колега VAT , ако видиш поста и ти се занимава , дали ще можеш да провериш между различните пинове съпротивленията, да видя евентуално какво да очаквам при вече почистени контакти. Също така освен доброто почистване , някакви специални спрейове за спойки или прочее използва ли , някакви проблеми със силовите транзистори които виждам , общо взето са по един за краче от платката?
Благодаря предварително !
Колега VAT , ако видиш поста и ти се занимава , дали ще можеш да провериш между различните пинове съпротивленията, да видя евентуално какво да очаквам при вече почистени контакти. Също така освен доброто почистване , някакви специални спрейове за спойки или прочее използва ли , някакви проблеми със силовите транзистори които виждам , общо взето са по един за краче от платката?
Благодаря предварително !
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Martuc1 няма как да проверя съпротивленията, защото трябва да разглобявам перката....мериш между двата дебели кабела на буксата, трябва да имаш +12V, а на тънкия от +2 до 7V...след почистването на обувките ги напръсках с контактен спрей, а платката след като презапоих спойките е залях с епоксидна смола, така че всички елементи да се покрият, защото голяма част от тях също бяха започнали да корозират и по този начин да се запазят...
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Странен проблем с перката на климатроника
VAT написа:...
Колега като го разглобява вентилатора има ли някакви лагери или е на втулки. Има ли нужда да се развива гайката с която е захваната перката към ротора. Че при мен има луфт на перката и вентилатора работи по-шумно от нормалното.
Re: Странен проблем с перката на климатроника
На втулки е...гайката не е нужно да се развива...ако е правиш да знаеш че е голяма играчка, защото втулките представляват едни ябълки и ако те са износени е сложно...
Re: Странен проблем с перката на климатроника
Едно въпросче - коя година е колата, тоест тази от интелигентните перки ли е или от онези със съпротивленията ?
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани