Странен проблем с перката на климатроника

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от turbo » 01 Сеп 2014, 15:44

Има коли '99-та с "интелигентната" перка (3 пина - два дебели и един по-тънък кабел) и коли 2001 с перка с резистори (4-ри пина, 4-ри дебели проводника). Тази, конкретно, е с електроника (вижда се на снимките и колегата е описал, че е припоявал по платката). :idea:
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от Pavlinius » 18 Апр 2015, 19:59

VAT написа:Здравейте колеги, бях писал че ако всичко е наред ще опиша как отстраних проблема...Перката работи безотказно, мисля че проблема е отстранен на 100%, защото вече и при диагностика всичко е ОК (преди това на диагностиката ми излизаше че не работи перката)...та да започвам по същество...

Оказа се че в корпуса на самия ел.двигател(моторчето) и на платката(управлението) е влизало влага, като последиците от тази влага са окисляване на връзката между платката и ел.двигателя, като връзката е осъществена посредством обувки (мъжки-женски), също така и имаше няколко студени спойки...след зачистване на въпрсните обувки и презапояване на спойките проблема изчезна...

Първо трябва да се демонтира перката, има доста теми за това как се демонтира перката, затова мисля, че няма смисъл да обяснявам и аз...след като вече е свалена перката, за да се разглоби моторчето, трябва да се развият четирите болта(еврейска звезда) които държат задния капак на моторчето, те се намират точно под самата перка(виждат се като погледнете отпред)...отзад на самия капак има три малки гайки, които са завити на три шпилки, те държат платката, развиват се, след което внимателно се повдига капака така че да не се нарани платката(платката е точно под него), след като е свален капака, внимателно се издърпва платката и тя излиза.........в общи линии е това, някой ако има въпроси нека пита няма проблем...ето и няколко снимки да добиете по-добра представа

030820143041.jpg
030820143038.jpg
030820143040.jpg



Днес и аз почнах да разглобявам моята перка (с 3 пина е и изглежда като тази на снимката). Отвих 4-те болта, после отвих и 3-те гайки, обаче задния капак не иска да излиза. Не съм го напъвал, но изглежда все едно нещо го държи. Пропускам ли нещо ? И още един въпрос имам как да проверя, че перката работи без да я монтирам на колата ?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 30.07.2014
Пол: Мъж

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от VAT » 19 Апр 2015, 13:42

Трябва да издърпаш кабела така, че да имаш място да отвориш капака, защото на капака има дупка през която минава кабела и в момента кабела не ти позволява да го отвориш...погледни първата снимка....а перката без да я монтираш на колата(поне буксата да е вкл.) мисля, че няма как да е пробваш, защото на нея и трябва управление

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от Pavlinius » 22 Апр 2015, 13:46

VAT написа:Трябва да издърпаш кабела така, че да имаш място да отвориш капака, защото на капака има дупка през която минава кабела и в момента кабела не ти позволява да го отвориш...погледни първата снимка....а перката без да я монтираш на колата(поне буксата да е вкл.) мисля, че няма как да е пробваш, защото на нея и трябва управление


Мерси. Пак ще пробвам. За проверката на перката, предполагам и че след като я включа в колата трябва и да е топло и колата да загрее ? Демек в това време май ще ми е трудно да я проверя.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от turbo » 24 Апр 2015, 21:28

Пускаш климатика и след няколко секунди (или пиши го минута) трябва да тръгне перката.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

ентусиаст
Аватар
Мнения: 892
Регистриран на: 15.11.2006
Кара: само БМВ-а

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от Pavlinius » 05 Май 2015, 16:10

Днес разглобих моята перка, която е 3 пинова от 530D 09.2002, обаче ми изглежда доста по-различна. Платката е закрепена към метален капак и е цялата залята с нещо прозрачно, което явно я предпазва от влага и т.н. Ще пробвам да почистя контактите и ще стискам палци да тръгне, защото така на вид платката и елементите ми изглеждат доста добре предпазени. Иначе перката няма луфт и се върти свободно, та може би проблема е в контактите, които са доста замърсени и клеясали. Прикачвам снимки на перката, за който му е интересно.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 127
Регистриран на: 17.09.2013
Местоположение: Varna
Пол: Мъж
Кара: е39 525д

Re: Странен проблем с перката на климатроника

Мнение от Dimitar_VN » 13 Фев 2018, 9:46

Здравейте колеги, да се включа и аз с тези перки 3 пиновите. Моята е от тези по сложните и при разглобяване видимо имаше разтопен транзистор от тези големите сменихме го почистих я основно конектори и клей д вд40 събрах я и я сложих на колата.Обаче уви перката не тръгва прави само опити както колегата бе описал по назад в темата.

Давам снимка на транзистора който подмених.
20180212_113013.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook