Проблем с чистачки
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- johnni_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр.Тутракан
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 525D 2001г.седан
Проблем с чистачки
Колеги, знам че има доста изписано по въпроса, но при мен липсва въпросното реле, за което се споменава.Колата е 525 ТДС.По WIN излиза, че е произведена 03.97г.Та въпроса ми е къде се намира релето за чистачките.Прилагам и една снимка:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- saleene
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 171
- Регистриран на: 21.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X6
- Мечтае да кара: BMW X6M
- Детайли за колата: BMW X6 4.0D M-performance pack 2017 , black 313bhp N57D30TOP
Re: Проблем с чистачки
В твоя случай се пада второто лилаво.
- Stennli
- младши ентусиаст
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с чистачки
Колега,опиши си първо проблема.Ако търсиш сигнал до мотора на чистачките и там нямаш напрежение,не е задължително да имаш проблем с релето.Обикновено моторчето блокирва.Опцията му е такава на това реле че подава напрежение,и ако не тръгнат чистачките(моторчето)веднага,спира да подава напрежение,с цел ако имаш натрупан сняг или лед по стъклото да не изгори мотора.Минах през този проблем преди седмица.На диагностика изписва,поне до колкото се сещам и превеждам"блокиран мотор на чистачки,ралето спира да подава напрежение".И помежду другото защо търсиш релето в този раздел като караш 3-ка?
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита
- johnni_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр.Тутракан
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 525D 2001г.седан
Re: Проблем с чистачки
Преди една седмица си купих 525 Тдс 97г. колега.Още не съм си обновил профила.До днес всичко беше идеално, докато не ми отказаха чистачките на път за работа. Не тръгват на нито една степен.Само пръскалките работят за малко и после и те спират.Като изключа от контакт и пак включа, тръгват само пръскалките и то само за кратко и пак спират. И така е всеки път като изключа контакта и пак го включа. Почистих и двете лилави релета, но чистачките не тръгват. Вадя буксата на моторчето и меря, но няма напрежение.Също така няма видими следи там да се е наводнявало. Та накратко това е проблема.
- Stennli
- младши ентусиаст
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с чистачки
Блокирал ти е мотора.Махаш левия филтър(пред шофьора),и подай на моторчето директен плюс и минус от клемата между колектора и някаде по купето.Сигурен съм че ти е спекал мотора!!!Аз моя като го отворих беше пълен с лайна.Едно почистване и гресиране и заспа.На самото моторче,на оста на ротора в дъното има една ябълка(втулка).Там ти е проблема трябва да се раздвижи,и смаже.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита
- johnni_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр.Тутракан
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 525D 2001г.седан
Re: Проблем с чистачки
А целия механизъм ли се вади, или може само моторчето да се свали без да се разглобява всичко?
- Stennli
- младши ентусиаст
- Мнения: 476
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Русенец в Пловдив
- Кара: Е39 520i 98г.
- Мечтае да кара: Всичко на което пише BMW
Re: Проблем с чистачки
Разглобяването си е бая.Трябва целия механизъм.
http://m.youtube.com/watch?v=cDj5RjJDQGU
Изгледай този клип.Трябва ти и скоба за вадене на лагери,за да махнеш рамената на чистачките.
http://m.youtube.com/watch?v=cDj5RjJDQGU
Изгледай този клип.Трябва ти и скоба за вадене на лагери,за да махнеш рамената на чистачките.
Таралежа е странна птица,не го ли ритнеш не излита
- gentata
- старши ентусиаст
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Проблем с чистачки
От 03.1996 до 09.1997 има две релета за чистачките (K36 и K37).
Ето и схемата:
Ето го местоположението на двете релета:
Или иначе казано това са двете лилави релета при теб. Но тъй като си ги погледнал и ако си сигурен че всичко с тях е наред виж да не би да има някой предпазител изгорял (F1, F26). Възможно е да има проблем и с ръчката, GM модула или пък самото моторче. Това са всичките неща свързани с чистачките.
Ето и схемата:
Ето го местоположението на двете релета:
Или иначе казано това са двете лилави релета при теб. Но тъй като си ги погледнал и ако си сигурен че всичко с тях е наред виж да не би да има някой предпазител изгорял (F1, F26). Възможно е да има проблем и с ръчката, GM модула или пък самото моторче. Това са всичките неща свързани с чистачките.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна gentata на 30 Авг 2014, 22:21, променена общо 1 път
- johnni_b
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 89
- Регистриран на: 9.02.2008
- Местоположение: гр.Тутракан
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 525D 2001г.седан
Re: Проблем с чистачки
Колеги, проблема е решен.Оказа се моторчето.Като го разглобих, беше пълно с вода,кал,боклуци и всякаква мизерия.Даже имаше и избила ръжда.Сложих друго моторче, и чистачките си заработиха нормално.А другото моторче е от Е36 седан,но си пасна идеално.Само че, сега изникна и друг въпрос, за кората под чистачките.Доста се е изпекла от слънцето и на няколко места има отчупени парченца, точно където се прилепя към предното стъкло.Така няма ли да се стича вода при двигателния отсег, или при кутията с релетата?
- Николай К
- младши ентусиаст
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Проблем с чистачки
johnni_b написа:Колеги, проблема е решен.Оказа се моторчето.Като го разглобих, беше пълно с вода,кал,боклуци и всякаква мизерия.Даже имаше и избила ръжда.Сложих друго моторче, и чистачките си заработиха нормално.А другото моторче е от Е36 седан,но си пасна идеално.Само че, сега изникна и друг въпрос, за кората под чистачките.Доста се е изпекла от слънцето и на няколко места има отчупени парченца, точно където се прилепя към предното стъкло.Така няма ли да се стича вода при двигателния отсег, или при кутията с релетата?
Там трябва да има дупки за дренаж, така че не би трябвало да има проблем. Освен ако не те дразни счупеното.
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- boby_turbo
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 29.05.2008
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем с чистачки
Много се извинявам, че не питам точно по темата, но въпросът ми е свързан пак с реле. Та да питам къде се намира релето за клаксона?
Boby turbo
- mmc
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 102
- Регистриран на: 3.11.2009
- Местоположение: Sofia
- Пол: Мъж
- Кара: 525 TDS '97
Re: Проблем с чистачки
boby_turbo написа:Много се извинявам, че не питам точно по темата, но въпросът ми е свързан пак с реле. Та да питам къде се намира релето за клаксона?
[img]K2.jpg[/img]
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с чистачки
Здравейте , колеги искам да попитам имам странен проблем със позицията на чистачките като ги изключа не падат плътно до долу , а остават в по горно положение , доста е дразнещо даже не се вижда добре пътя от тях. Каква може да е причината.
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Проблем с чистачки
Най-вероятно релето ти е за смяна , едно високо двойно светло кафяво реле , което се намира в бялата кутия отдясно на мотора...направило е нагар
- Vik
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 14.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: карам бавно 'щот ме кефи
- Детайли за колата: 520i touring 04/1999
M52b20TU - 20 6S 3/4
Re: Проблем с чистачки
Само споделям опит...
При мен есента отведнъж чистачките започнаха да работят на неравномерни интервали, да спират не долу, ами правят един цикъл, слизат долу, качват се на 2-3-5 см и спират, автоматичната чистачка спря да работи.
3 или 5 дни по-късно започна да присветва лампата на акумулатора , като гаснеше първо при над 1500 оборота, после 2000-2500-3000 и т.н и накрая спря да гасне.
Четките на алтернатора бяха издържали само 17 години и 200000 км. Смяна на четките и всичко заработи още от първото палене.
Колега, провери колко волта подава алтернаторът при включени консуматори.
При мен есента отведнъж чистачките започнаха да работят на неравномерни интервали, да спират не долу, ами правят един цикъл, слизат долу, качват се на 2-3-5 см и спират, автоматичната чистачка спря да работи.
3 или 5 дни по-късно започна да присветва лампата на акумулатора , като гаснеше първо при над 1500 оборота, после 2000-2500-3000 и т.н и накрая спря да гасне.
Четките на алтернатора бяха издържали само 17 години и 200000 км. Смяна на четките и всичко заработи още от първото палене.
Колега, провери колко волта подава алтернаторът при включени консуматори.
17 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани