Проблем с климатика!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
- Николай К
- младши ентусиаст
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Проблем с климатика!
oci написа:Bavarcho написа:oci написа:Bavarcho написа:Първо - проверяваш дали има фреон. Отпред където се пълни натисни с ключа примерно, трябва да има доста налягане
Второ - ако има фреон, включва ли перката на климатика
Трето - ако горните две са ОК вероятно са клапите за които писаха нагоре
това първото не го препоръчвам да го правиш, това се прави със нужното оборудване, така като натиснеш и не се върне обратно игличката всичко отива във въздуха, и какво ще провериш така нищо ще видиш дали има изобщо нещо, но дали е толкова колкото трябва няма да стане.
е чесно си казвам на поне сто коли съм пробвал по този начин има ли фреон не е имало кола игличката да не се върне. може и такива случай да има де.
със сигурност няма да види колко фреон има, но ще види има ли налягане. ако има компресора трябва да включи и да изстудява (може да не е на 100% но пак да изстудява)
колко количество фреон има може да ти проверят по един начин - изтегля се стария фреон с машина и се вижда колко фреон е имало, после ти го пълнят колкото го дават по каталог
компресора тръгва в момента в който му пусна точно 120 грама фреон мога да ти го демонстрирам но на система около 700 грама със 120 грама на изхода ще вади 20 градуса и пак оставаш с впечатление, че климатика не работи
Това е абсолютно вярно, на моята преди двадесетина дни ходих да й допълнят системата, и извадиха от нея само 300 грама, и компресора си работеше...
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с климатика!
За съжаление ,тези дни бачках на сгъстен график и нямах време да се занимавам с колата. Но ми дадохте много идеи, все някое от изброените ще да е Като има развитие ,ще пиша
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Проблем с климатика!
Николай К написа:oci написа:Bavarcho написа:oci написа:Bavarcho написа:Първо - проверяваш дали има фреон. Отпред където се пълни натисни с ключа примерно, трябва да има доста налягане
Второ - ако има фреон, включва ли перката на климатика
Трето - ако горните две са ОК вероятно са клапите за които писаха нагоре
това първото не го препоръчвам да го правиш, това се прави със нужното оборудване, така като натиснеш и не се върне обратно игличката всичко отива във въздуха, и какво ще провериш така нищо ще видиш дали има изобщо нещо, но дали е толкова колкото трябва няма да стане.
е чесно си казвам на поне сто коли съм пробвал по този начин има ли фреон не е имало кола игличката да не се върне. може и такива случай да има де.
със сигурност няма да види колко фреон има, но ще види има ли налягане. ако има компресора трябва да включи и да изстудява (може да не е на 100% но пак да изстудява)
колко количество фреон има може да ти проверят по един начин - изтегля се стария фреон с машина и се вижда колко фреон е имало, после ти го пълнят колкото го дават по каталог
компресора тръгва в момента в който му пусна точно 120 грама фреон мога да ти го демонстрирам но на система около 700 грама със 120 грама на изхода ще вади 20 градуса и пак оставаш с впечатление, че климатика не работи
Това е абсолютно вярно, на моята преди двадесетина дни ходих да й допълнят системата, и извадиха от нея само 300 грама, и компресора си работеше...
Ще работи колега достатъчни са само 120 грама за да има налягане и пресостата да подаде сигнал и да пусне компресора, но друг е въпроса колко ще охлажда
- Николай К
- младши ентусиаст
- Мнения: 292
- Регистриран на: 27.02.2010
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 52Oi
Re: Проблем с климатика!
oci написа:Николай К написа:oci написа:Bavarcho написа:oci написа:Bavarcho написа:Първо - проверяваш дали има фреон. Отпред където се пълни натисни с ключа примерно, трябва да има доста налягане
Второ - ако има фреон, включва ли перката на климатика
Трето - ако горните две са ОК вероятно са клапите за които писаха нагоре
това първото не го препоръчвам да го правиш, това се прави със нужното оборудване, така като натиснеш и не се върне обратно игличката всичко отива във въздуха, и какво ще провериш така нищо ще видиш дали има изобщо нещо, но дали е толкова колкото трябва няма да стане.
е чесно си казвам на поне сто коли съм пробвал по този начин има ли фреон не е имало кола игличката да не се върне. може и такива случай да има де.
със сигурност няма да види колко фреон има, но ще види има ли налягане. ако има компресора трябва да включи и да изстудява (може да не е на 100% но пак да изстудява)
колко количество фреон има може да ти проверят по един начин - изтегля се стария фреон с машина и се вижда колко фреон е имало, после ти го пълнят колкото го дават по каталог
компресора тръгва в момента в който му пусна точно 120 грама фреон мога да ти го демонстрирам но на система около 700 грама със 120 грама на изхода ще вади 20 градуса и пак оставаш с впечатление, че климатика не работи
Това е абсолютно вярно, на моята преди двадесетина дни ходих да й допълнят системата, и извадиха от нея само 300 грама, и компресора си работеше...
Ще работи колега достатъчни са само 120 грама за да има налягане и пресостата да подаде сигнал и да пусне компресора, но друг е въпроса колко ще охлажда
Все едно беше на парно... , но сега си е супер хладилника... духа си като от северния полюс.
Поздрави!
Николай Кадийски
Николай Кадийски
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Проблем с климатика!
Аз съм забравил за тази тема Оказа се, че фреона е изтекъл което изобщо не го очаквах. Един месец по рано като го напълнихме нямаше проблеми и изведнъж всичко е изтекло
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
Re: Проблем с климатика!
Където е текло, пак ще тече.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Bimmer_M30B35
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 19.07.2012
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 528iA
- Мечтае да кара: Mustang Shelby 500 GT '67
Re: Проблем с климатика!
m.dimitrov1992 написа:Аз съм забравил за тази тема Оказа се, че фреона е изтекъл което изобщо не го очаквах. Един месец по рано като го напълнихме нямаше проблеми и изведнъж всичко е изтекло
Виж на загрял двигател дали перката на климатика се включва в рамките на минута, ако не се включва гаси климатика и си търси перка.
П.п хубаво е и една профилактика със сваляне на бронята, ако сменяш перката и измиване на цялото радиаторно войнство.
- omegaart
- ентусиаст
- Мнения: 1266
- Регистриран на: 29.11.2007
- Местоположение: Sofia/Bulgaria
- Пол: Мъж
- Кара: E39 - 540
- Мечтае да кара: Trabant
Re: Проблем с климатика!
Bimmer_M30B35 написа:m.dimitrov1992 написа:Аз съм забравил за тази тема Оказа се, че фреона е изтекъл което изобщо не го очаквах. Един месец по рано като го напълнихме нямаше проблеми и изведнъж всичко е изтекло
Виж на загрял двигател дали перката на климатика се включва в рамките на минута, ако не се включва гаси климатика и си търси перка.
П.п хубаво е и една профилактика със сваляне на бронята, ако сменяш перката и измиване на цялото радиаторно войнство.
Ако ти е изгоряла 1-ва степен ич не я търси на 1-ва минута ами само като дигне налягане т.е. като загрее. Мене така искаха да ме сурвакат за изтичащ фреон и неработеща перка март месец.
Оказа се , че уреда им изпуска и че просто нямам 1-ва степен на перката. 5 месеца по-късно в колата под 20 градуса не се живее и всичко е супер.
- Dyakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 258
- Регистриран на: 20.09.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39
Re: Проблем с климатика!
Здравейте колеги, вдигам старата тема, защото проблема ми е свързан с нея, за да не пускам нова. Днес ходих в автоклиматичен сервиз за диагностика на системата, която не работи откакто взех колата. Първо се оказа, че системата е напълно празна, след това я надуха с азот и не изпускаше отникъде, след което се напълни с фреон и при пробите се оказа, че компресора включва, но не вдига налягане. Климатинчта перка (4-пиновата с резисторите) също не включва. Според майсторите перката не вклюва, защото не вдига налягане, но за първата степен съм почти сигурен, че няма връзка с пресостата и налягането в система (трябва да погледна какви й бяха схемите в ИСТА), тъй като на предната ми Е39 климата си работеш съвсем спокойно без да има първа степен. С перката не съм се занимавал да проверявам резисторите, релетата, бушоните или изобщо дали не е блокирал ел. мотора, но в случая това не е от голямо значение.
Въпроса ми е следния, тъй като ми обявиха едни прекрасни цени за рециклиране на компресора (или съответно друг рециклиран) и придружаващи го действия:
Първо дали е задължително ако компресора е достатъчно зле да сменя и кондензатора и дехидрататора, за второто съм съгласен, ама за кондензатора, не съм съвсем сигурен, че е необходимо, защото се мъчеха да ме убедят, че колкото и да се продухвал, не можел да се изчисти добре и ако имало останли стружки, новия (стар) компресор щял да се скапе мн. бързо;
Второ, ако някой е наясно, при ревизия на компресора (ако не е тотално скапан), какво точно е необходимо да се обслужи и замени (за клапана, осевия уплътнител, гарнитурите и лагера за шайбата съм наясно) и каква е себестойността на небходимите консумативи, съответно къде могат да се намерят. Мисля, че ако си ги набавя, ще мога да се справя сам.
Благодаря!
Въпроса ми е следния, тъй като ми обявиха едни прекрасни цени за рециклиране на компресора (или съответно друг рециклиран) и придружаващи го действия:
Първо дали е задължително ако компресора е достатъчно зле да сменя и кондензатора и дехидрататора, за второто съм съгласен, ама за кондензатора, не съм съвсем сигурен, че е необходимо, защото се мъчеха да ме убедят, че колкото и да се продухвал, не можел да се изчисти добре и ако имало останли стружки, новия (стар) компресор щял да се скапе мн. бързо;
Второ, ако някой е наясно, при ревизия на компресора (ако не е тотално скапан), какво точно е необходимо да се обслужи и замени (за клапана, осевия уплътнител, гарнитурите и лагера за шайбата съм наясно) и каква е себестойността на небходимите консумативи, съответно къде могат да се намерят. Мисля, че ако си ги набавя, ще мога да се справя сам.
Благодаря!
24 мнения
• Страница 2 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани