520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Здравейте колеги, колата 96-та година, 520 автоматик, колата е с газов инжекцион. От 3-4 дни насам колата взе да забиваа муцуна след 4000-4500 оборота, това го прави и на газ и на бензин, също с това взе и да държи леко нестабилен празен ход докато не се е разработила (покарала известно време). Към същото нещо добавяме висок разход (с около 3-4 литра отгоре на нормалното, и за градско и извън) и колата е като, че една идея по-мудна. С паленето няма проблеми, пали като нова кола!
Преди да хвърлям пари (които нямам) за диагностики, насочете ме на какво може да се дължат тези аномалии, за да мога съответно да пробвам с части от приятели
Датчик на колянов вал?
Датчик на разпределителен вал?
Нещо свързано с ваноса?
Ламбда сонди?
Преди да хвърлям пари (които нямам) за диагностики, насочете ме на какво може да се дължат тези аномалии, за да мога съответно да пробвам с части от приятели

Датчик на колянов вал?
Датчик на разпределителен вал?
Нещо свързано с ваноса?
Ламбда сонди?
Последна промяна boywalking на 15 Юни 2014, 1:36, променена общо 1 път
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- larry_boy
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 323
- Регистриран на: 25.12.2013
- Местоположение: Трявна
- Пол: Мъж
- Кара: 540i M
- Детайли за колата: С бебе в колата...
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Що ли си мисля, че хвърлянето на пари ще започне, ако не отидеш на диагностика...
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Нито 1 от изброените.Насочи се към дебитомера. 

- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
За оборотите да уточня, при палене сутрин са неспокоини и се мъчи да гасне, но това го има от малко повече време, като мине синята зона на температура и стават стабилни, но от време на време и при загрял двигател се разколебават на моменти, но по-рядко!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- dbanchev
-
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Направи една диагностика колега, за 20-30лв ще разбереш какво и е на колата вместо да си блъскаме главите и да гадаем.......
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Днес експериментално откачих буксата на дебитомера и се оказа, че колегата @GecataBMW-E46 се оказа прав, колата заработи коренно различно, изчезнаха трептения и вибрации, колата започна да върви в пъти по-добре!
Въпрос! Докато си намеря нов дебитомер - какво ще се случи с колата като карам с разкачена букса на същия ? Т.е. може ли да се повреди мотора, или най-много да си понахарчва гориво ???
Въпрос! Докато си намеря нов дебитомер - какво ще се случи с колата като карам с разкачена букса на същия ? Т.е. може ли да се повреди мотора, или най-много да си понахарчва гориво ???
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- GecataBMW-E46
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 647
- Регистриран на: 8.06.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
boywalking написа:Днес експериментално откачих буксата на дебитомера и се оказа, че колегата @GecataBMW-E46 се оказа прав, колата заработи коренно различно, изчезнаха трептения и вибрации, колата започна да върви в пъти по-добре!
Въпрос! Докато си намеря нов дебитомер - какво ще се случи с колата като карам с разкачена букса на същия ? Т.е. може ли да се повреди мотора, или най-много да си понахарчва гориво ???
да ти се дигне разхода с половин литър г/д,нищо му няма на мотора.Тоя дебитомер може да пробваш да го спасиш с спрей за карбуратори/дебитомери не е много от значение важното е да е на ацетонова основа да обезмаслява и да се изпарява напълно без да остава по сензора.
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Да не е само кориселин че не действа много добре на пластмаса 

- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
навъртях тая вечер около 20-тина км по мокрите улици, колата осезаемо работи по-добре и се набира супер, НО на моменти пак има прекъсване след 4000-4500 оборота (по-слабо от преди) но го има!!!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Здравейте колеги, имаме известно развитие по темата. Закачихме колата на диагностика и резултатите са следните:
1. Със закачен дебитомер диагностиката изписва грешки:
202 - Намаляване гориво банка 1, надхвърлен позволен диапазон.
203 - Ламбда датчик контролен лимит, банка 2
При този вариант колата на празен ход работи много неравномерно, мудна и разхода градско с повече настъпване е 21-23/100.
2. С откачена букса на дебитормера диагностиката изписва същото + откачен датчик на входящия въздух.
Тук обаче колата работи много спокойно и равномерно, вървежа е нормален, не се усеща тежест.
Тук разхода е 25/100 (с повече настъпване)
Когато взех колата януари месец до преди да започне преоблемите харчеше 17/100. което за условията (широки гуми, автомат, малък мотор) са нормални.
1. Със закачен дебитомер диагностиката изписва грешки:
202 - Намаляване гориво банка 1, надхвърлен позволен диапазон.
203 - Ламбда датчик контролен лимит, банка 2
При този вариант колата на празен ход работи много неравномерно, мудна и разхода градско с повече настъпване е 21-23/100.
2. С откачена букса на дебитормера диагностиката изписва същото + откачен датчик на входящия въздух.
Тук обаче колата работи много спокойно и равномерно, вървежа е нормален, не се усеща тежест.
Тук разхода е 25/100 (с повече настъпване)
Когато взех колата януари месец до преди да започне преоблемите харчеше 17/100. което за условията (широки гуми, автомат, малък мотор) са нормални.
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- hishnika
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 182
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Кюстендил
- Пол: Мъж
- Кара: 96' e39 520
- Детайли за колата: m52b20
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
И аз бях с този мотор и градско ми даваше 17-19 литра, със ръчна кутия и нормално каране, според мен свещите и филтъра на картерните газове трябва да се погледнат 

- zvetiko
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 6272
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
boywalking написа:навъртях тая вечер около 20-тина км по мокрите улици, колата осезаемо работи по-добре и се набира супер, НО на моменти пак има прекъсване след 4000-4500 оборота (по-слабо от преди) но го има!!!
Откачането на един изправен датчик, може да доведе до грешка, която да компенсира до известна степен грешката от работата на наистина неизправният датчик. Затова след замяната на откаченият, "дефектен" датчик с нов, може да има неприятна изненада. За диагностика на дебитомера, трябва да се види сигнала му в реално време и количеството на въздуха, което отчита. Грешките не са написани много добре, но доколкото разбирам, горивната смес е прекалено богата и е достигнат лимита за регулирането и.
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Ясно ми е, че разход от типа на 17-18-19 за тази кола е нормален като се има предвид, че съм 2.0 мотор, автомат и гуми 245/45/17.
Свещите са сменени, както и филтрите.
@zvetiko, уикенда ще ти звънна да запазя час за през седмицата, за да замериме на първо време ламбдите на осцилоскоп, за да отстранявам една по една неизправностите!
Свещите са сменени, както и филтрите.
@zvetiko, уикенда ще ти звънна да запазя час за през седмицата, за да замериме на първо време ламбдите на осцилоскоп, за да отстранявам една по една неизправностите!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Днес с колегата @zvetiko направихме пълна диагносника + осцилоскоп, налице са следните проблеми и със симптоми:
* Запущен клапан на картерните газове - тресене при студен двигател и неравномерни обороти.
* Блокирали и двете ламбда сонди в едно положение - висок разход и слаб вървеж.
* Дефектирал датчик на коляновия вал - забиването след 4000 оборота. (за датчика имаме съмнение, че е неоригинален за мотора!!!)
Ламбдите и датчика са на лице, утре ще се подменят, до ден два и клапана на картерните газове ще бъде "излекуван" отново от колегата @zvetiko.
След приключване на манипулациите ще пиша как се чувства колата.
* Запущен клапан на картерните газове - тресене при студен двигател и неравномерни обороти.
* Блокирали и двете ламбда сонди в едно положение - висок разход и слаб вървеж.
* Дефектирал датчик на коляновия вал - забиването след 4000 оборота. (за датчика имаме съмнение, че е неоригинален за мотора!!!)
Ламбдите и датчика са на лице, утре ще се подменят, до ден два и клапана на картерните газове ще бъде "излекуван" отново от колегата @zvetiko.
След приключване на манипулациите ще пиша как се чувства колата.
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
- boywalking
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 726
- Регистриран на: 16.06.2008
- Местоположение: Kassel/Germany
- Пол: Мъж
- Кара: е39
- Мечтае да кара: E38
Re: 520iA,m52 се дави след 4000об, (газ и бензин)
Здравейте колеги, имаме решение на всички проблеми...
от колегата @Изрода си взех на топ цена двете ламбди + датчика колянов вал, а колегата @zvetiko ми отремонтира запушения клапан на картерните газове, като покрай това прочисти половината датчици и уреди (дроселова клапа, стъпков мотор, клапана за вентилация на резервоара) маркучи, скоби, всичко необходимо с много старание и за всяка манипулация обяснява обстойно!
Колата заработи като по книжка!
п.п.
Клана за картерните газове не е за подценяване, доста проблеми създава!
от колегата @Изрода си взех на топ цена двете ламбди + датчика колянов вал, а колегата @zvetiko ми отремонтира запушения клапан на картерните газове, като покрай това прочисти половината датчици и уреди (дроселова клапа, стъпков мотор, клапана за вентилация на резервоара) маркучи, скоби, всичко необходимо с много старание и за всяка манипулация обяснява обстойно!
Колата заработи като по книжка!
п.п.
Клана за картерните газове не е за подценяване, доста проблеми създава!
Жената е нежна струна, просто трябва да знаеш как да я опънеш...
30 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани