Синхронизация на ЕВС<=>ключ

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от oci » 20 Юни 2014, 19:07

zvetiko написа:Има дванайсет значна парола за достъп до ключа. При несъотвествие на паролата в транспондера на ключа и модула на EWS, ключа не се възприема и колата не пали.

Отделно всеки ключ има фиксирана постоянна парола+ променлива парола, която се изменя при всяко запалване на двигателя.

Има четири значна парола за съгласуване между EWS и DDE/DME, която трябва да е еднаква в двата модула. Има променлив код на съгласуване между EWS и DDE/DME. Състои се от две области с по четири байта+ контролна сума.

Ако всичко описано по-горе е наред, двигателя ще запали. Ако нещо не е както трябва, си има начини да се оправи, но може и просто цялата тази история да се премахне. ;)


Е защо да се премахва, то така ги крадът за секунди а като се премахне ще почнат с отвертката да въртят контактния ключ и да палят колата и малките джамбазчета :mhihi:
Иначе браво понаучил си ги вече нещата.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от spower » 21 Юни 2014, 23:00

Мисля, че тук е момента да питам проблем ли ще е ако залея със епоксидна смола крачетата на чипа на ЕВС-а сещате се защо питам и за кой точно чип става въпрос в платката на ЕВСа...

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от bgpavlp » 22 Юни 2014, 6:32

Ако имаш в предвид да не може да се прочете, то няма смисъл. Прочита се без директен контакт с чипа.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1499
Регистриран на: 28.09.2005
Кара: любимата ни марка да е първа ;)
Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от spower » 22 Юни 2014, 7:33

И какъв е вариянта в случая да се премести ЕВСа на труднодостъпно място ли?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: :lalala: https://bit.ly/3fQigcM

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от oci » 22 Юни 2014, 20:01

spower написа:И какъв е вариянта в случая да се премести ЕВСа на труднодостъпно място ли?

Sent from my GT-I9195 using Tapatalk

:yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 29.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: Жив и здрав в добра компания!
Детайли за колата: 525D,2002, sedan, W211- 270- sedan, E83, 3.0D

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от sash_clev » 25 Юни 2014, 13:45

Здравейте на всички, понеже все още не съм решил проблема с ключа и ЕВС-а, та реших да сложиa емулатор, по-точно това- http://olx.bg/bmw-ews-immo-emulator-i49203995
Някой има ли мнение за това? Ползва ли се, дава ли дефекти?
"Купувай си най-скъпото, което можеш да си позволиш"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от xm_net » 25 Юни 2014, 20:43

sash_clev написа:Здравейте колеги, накратко искам да си взема някакъв скенер за синхронизация на ключ към ЕВС , понеже напоследък ме остави два пъти на пътя( единия път извън граница )

Колега, а как точно искаш да си решиш проблема с това обяснение в първия си пост? Досега не си дал никакво по-подробно описание на това как точно колата те е оставила на пътя, за да може да се определи някаква насока в която да бъде търсена евентуална причина за твоята драма...!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 29.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: Жив и здрав в добра компания!
Детайли за колата: 525D,2002, sedan, W211- 270- sedan, E83, 3.0D

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от sash_clev » 25 Юни 2014, 22:29

Веднага ти отговарям, колата спира да пали, това според мен е "оставяне на път" . Първия път се случи в София и Благодарение на колега от bmwpower-bg.нет, които дойде на място и запали колата проблема беше решен. Само, че втория път се случи в Австрия и там нещата стояха по различно:) Извиках тяхна пътна помощ, те отначало започнаха да удрят стартера, аз им обясних , че според мен не е там проблема, и човека ми каза да ходя да си извадя нов клъч от дилър на БМВ за 500 еуро и колата щяла да запали. Разбира се, аз не си извадих, а разглобих евс-а, антената, отворих и клуча (който е отварян един път, незнам защо) почистих всичко и след 7 часа въртене, колата запали! Незнам поради каква зависимост! От там газ до София без да я гася никъде. И след това 25 дни колата си палеше до вчера, когато я вкарах в гаражa и след това "умря"!
Та, ако не си ме разбрал, въпросния скенер ми трябваше за да мога евентулано да си запаля съм колата, ако пак ми се наложи разбира се.
За това и пуснах настоящата тема, върши ли работа този скенер или не!
А причините за проблема за мен са ясни- или е ключа, или ЕВС или антената или всичко на куп! А moжe и DDE/ДМЕ да има някакъв бъg!

Сега си мисля, че ако тази платка, за която питам дали става, наистина работи, е добро решение на "моята драма"
Ти какво ще kaжeш относно това ми решение?
"Купувай си най-скъпото, което можеш да си позволиш"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от xm_net » 26 Юни 2014, 11:01

sash_clev написа:А причините за проблема за мен са ясни- или е ключа, или ЕВС или антената или всичко на куп! А moжe и DDE/ДМЕ да има някакъв бъg!

Колега, ако на това му казваш "ясни" причини, здраве му кажи! Или това, или онова или всичко накуп... ;) Имах предвид да споделиш, дали например преди колата да направи този номер с отказа да запали не се е случило да ти падне акумулатора по някаква причина, защото в такава ситуация е възможно в EWS-a да се изгубят част от данните, които модула ползва, за да ги сравни с тези в ключа, дали след като си се прибрал си отишъл да направиш една диагностика и ако да, какъв е бил резултата и ето такива неща... Идеята ми е да се даде някаква отправна точка, за да се търси вероятния проблем. Както виждаш никой не ти е отговорил директно и конкретно на въпроса нито за скенера, нито за емулатора и мисля, че точно това е причината, защото в темата ти писаха и хора, които имат какво да кажат по въпроса (не става дума за мен).

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от kener » 26 Юни 2014, 11:20

Аз съм описъл абсолютно същата ситуация, но останах явно неразбран. От всичко прочетенено едно не разбрах само - кое е събитието, което кара ключа да смени на следващия променлив код. Според мен ключа не сменя кода така, както ЕВС очаква и затова се блокира запалването. Този проблем се ресетва с INPA. Но за да не се повтаря трябва нов ключ или ремон на съществуващия.
40653

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от xm_net » 26 Юни 2014, 13:12

Процесът по идентификация на ключа от страна на EWS-a описан накратко и без подробности е следният:
1. При завъртане на ключа в положение "контакт" транспондерът в ключа получава захранване чрез антената (гривната на контактния патрон) и изпраща данните за ключа на електронния блок за управление на EWS-a;
2. Електронният блок за управление на EWS-а проверява коректността на данните от транспондера (чипа) и само в случай на съответствие изпраща разрешаващ сигнал към блока за управление на двигателя съответно и към стартера. При моделите с автоматични скорости освен това се изпраща и запитване за положението на лоста за скоростите и разрешаващ сигнал се подава само ако той е в положение "P" или "N";
3. След стартиране на двигателя EWS-a генерира нови данни необходими за следващото запалване и ги изпраща към транспондера в ключа;
4. Стартерът се изключва чак след като електронният блок за управление на EWS-a разпознае определена честота на въртене в продължение на определено време, като този параметър (имам предвид честотата на въртене и времето) е различен в зависимост от типа на двигателя;

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 62
Регистриран на: 29.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E39
Мечтае да кара: Жив и здрав в добра компания!
Детайли за колата: 525D,2002, sedan, W211- 270- sedan, E83, 3.0D

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от sash_clev » 26 Юни 2014, 13:57

Здравейте отново, на въпроса на колегата- акумулатора е чисто нов, на два месеца, диагностиката показва грешка на еввс- а, дори преди да тръгна за Австрия направих една диагностика, е така, за мое успокоение и тогава всичко беше наред. Незнам дали забелязваш, аз не питам- "Колеги абе защо ми се прецаква така колата, от какво ли е това" Аз знам отговорите! Питам за друго, надявам се, че си ме разбрал до сега, но и да не си не биг деал!
Така и така се отказах от емулатора, мисля да купа целия комплект, ебс, ключ и антена и се надявам да спре тази боза. Поздрави
"Купувай си най-скъпото, което можеш да си позволиш"

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 521
Регистриран на: 23.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от bgpavlp » 26 Юни 2014, 14:34

[quote="xm_net"]
3. След стартиране на двигателя EWS-a генерира нови данни необходими за следващото запалване и ги изпраща към транспондера в ключа;
[quote]

Това не го знаех, мислех си че се отнася само за DME/DDE.
Изображение

Ако нема у глава, има у Google.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6206
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от zvetiko » 27 Юни 2014, 16:57

sash_clev написа:Здравейте отново, на въпроса на колегата- акумулатора е чисто нов, на два месеца, диагностиката показва грешка на еввс- а, дори преди да тръгна за Австрия направих една диагностика, е така, за мое успокоение и тогава всичко беше наред. Незнам дали забелязваш, аз не питам- "Колеги абе защо ми се прецаква така колата, от какво ли е това" Аз знам отговорите! Питам за друго, надявам се, че си ме разбрал до сега, но и да не си не биг деал!
Така и така се отказах от емулатора, мисля да купа целия комплект, ебс, ключ и антена и се надявам да спре тази боза. Поздрави


Някак си с друг модул на EWS и друг транспондер, след съответната обработка, двигателя запали. ;) Казаха ми, че имало голяма вероятност бъга да се е дължал на чипа на Motorola в модула на EWS, но това вече е изключено, проблема може да е идвал и от транспондера, но и той е друг. В момента основното, което може да е създавало проблема е подменено, дано да е това и колегата да е приключил с неприятните изживявания.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 255
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ

Мнение от xm_net » 27 Юни 2014, 17:13

sash_clev написа:Здравейте отново, на въпроса на колегата- акумулатора е чисто нов, на два месеца, диагностиката показва грешка на еввс- а

Колега, това за акумулатора го казах просто така, като пример, но ето - казваш, че е имало грешка в EWS-a, а това аз не видях да си го споменал в първия си пост с който всъщност започваш темата. Както и да е, дали аз съм разбрал какво си казал или си искал да кажеш или не съм, няма никакво значение, важното е че доколкото сега разбирам проблемът вече е решен. Това да се чува!

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook