Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Ромбоидния ключ няма транспондер чип. Той работи на принципа на автоалармените дистанционни.
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
kener написа:Ромбоидния ключ няма транспондер чип. Той работи на принципа на автоалармените дистанционни.
Колега, с това твърдение ти направо изби рибата дето се казва...! Я сега вземи да обясниш, като какъв е този "принцип на автоалармените дистанционни..." и как така ключът работи без транспондер !
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
xm_net написа:kener написа:Ромбоидния ключ няма транспондер чип. Той работи на принципа на автоалармените дистанционни.
Колега, с това твърдение ти направо изби рибата дето се казва...! Я сега вземи да обясниш, като какъв е този "принцип на автоалармените дистанционни..." и как така ключът работи без транспондер !
Използва радио честота(433МХз) за да предава криптирани данни към ЕВС-а. Предаването е не само докато пали ами и докато работи. Моя единия ключ не работеше. Отворих го, заредих батерията и почна да работи но данните прекъсваха. Случваше се това, което съм описъл в първия си пост в темата. Подмених един кондензатор за да донастроя честотата на предаване и вече работи. Преместих платката в заготовка със сгъваем ключ(май от теб я взех) и вече 30к км си карам с него.
Отвори една снимка на срязан ромбоиден ключ и се опитай да намериш къде е транспондера. Факта, че може да се ползва ключ с транспондер е съвсем различно нещо от принципа на работа на оригиналния ромбоиден ключ.
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Колега, от написаното в последния ти пост е вярно само числото 433 MHz (ако трябва да сме точни 433,92)! Нямам намерение да влизам в подробности, защото темата на колегата е в друг смисъл, а и доста трябва да се пише, но недей да твърдиш така убедено неща, които както виждам не са ти напълно ясни - не за друго, така заблуждаваш несъзнателно и други колеги! Честотата, която си споменал е тази на радиосигнала, чрез който платката за дистанционното в ключа "общува" с приемника в колата и този сигнал няма нищо общо с обмяната на данни между транспондерния чип в ключа и имобилайзерния блок (в случая EWS). Оригиналният ключ "ромб" има чип, както всеки друг, само че чипът е SMD-монтаж т.е. той е запоен върху платката в ключа, а не е отделен, както например при по-стария ключ преди фейслифта. Дотук спирам, защото усещам, че иначе ще стане твърде дълго... !
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
За мен има разлика между стандартните транспондери, които са подобни на магнитните карти(със записан един код) и платка с електроника, която изпраща кода посредством антена. Най-малкото едните можеш да ги прочетеш(копираш) а другите не. Това е все едно да кажеш, че GSM и радиостанциите са едно и също.
Не знам кой кого хвърля в заблуждение, но ако колата е с ромбоидния ключ и ти трябва нов най-лекия начин да се сдобиеш с такъв е от оторизирания дилър.
Не знам кой кого хвърля в заблуждение, но ако колата е с ромбоидния ключ и ти трябва нов най-лекия начин да се сдобиеш с такъв е от оторизирания дилър.
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Колега, продължаваш да бъркаш здраво нещата и понеже виждам, че ромбоидния ключ ти е любима тема ще се спра само на него. Платката която се намира вътре в ключа и за която ти споменаваш, че "...изпраща кода посредством антена" всъщност е общата платформа на която са монтирани всички елементи осигуряващи формирането на два типа сигнали - един за комуникация между транспондерния чип и EWS-a и друг за комуникация с приемника на радиосигнала за дистанционно управление на комфорт-модула.
В предния си пост ме призоваваш да отворя снимка на срязан ромбоиден ключ и да намеря къде е транспондера - е, понеже не ми се налага да го търся, тъй като много добре знам къде е, ето виж го и ти! За да изпрати сигнал към антената (гривната на контактния патрон) транспондерът получава захранване чрез бобината, която се вижда много добре на снимката и този сигнал няма нищо общо с радиосигнала, който служи за дистанционно управление на комфорт-модула. За сведение честотата на която се излъчва сигнала от транспондера е 125 или 134 KHz (не си спомням точно как е при BMW) и е далече от честотата 433,92 на която работи системата за дистанционно управление. По твоята логика би следвало ако батерията в ключа се изтощи и той не може да изпрати сигнал, колата да не може да запали, нали така? Не мислиш ли, че доста подценяваш инженерите на BMW, а и не само - да оставят въпроса дали колата ще запали или не, да зависи от състоянието на някаква си батерия !
В предния си пост ме призоваваш да отворя снимка на срязан ромбоиден ключ и да намеря къде е транспондера - е, понеже не ми се налага да го търся, тъй като много добре знам къде е, ето виж го и ти! За да изпрати сигнал към антената (гривната на контактния патрон) транспондерът получава захранване чрез бобината, която се вижда много добре на снимката и този сигнал няма нищо общо с радиосигнала, който служи за дистанционно управление на комфорт-модула. За сведение честотата на която се излъчва сигнала от транспондера е 125 или 134 KHz (не си спомням точно как е при BMW) и е далече от честотата 433,92 на която работи системата за дистанционно управление. По твоята логика би следвало ако батерията в ключа се изтощи и той не може да изпрати сигнал, колата да не може да запали, нали така? Не мислиш ли, че доста подценяваш инженерите на BMW, а и не само - да оставят въпроса дали колата ще запали или не, да зависи от състоянието на някаква си батерия !
- нищо вярно колега, нищо! Принципът е абсолютно един и същ, само че при карбоновите (керамични) или стъклени транспондери бобинката за която стана дума и която се вижда върху платката е вградена вътре в самия транспондер.kener написа:Факта, че може да се ползва ключ с транспондер е съвсем различно нещо от принципа на работа на оригиналния ромбоиден ключ.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Отново се заформя интересен диалог и отново истината е някъде между редовете.
Няма никакво значение, от кой тип е ключа - ромбоиден или кръглоиден. Във всеки има транспондер. При по-старите ключове, транспондерът е едно малко черно нещо, което може да се пренася от един ключ на друг. Какво има под обвивката, не съм проверявал. При прословутия ромбоиден ключ, транспондерът е монтиран на платката на дистанционното, но няма нищо общо с него. И в двата случая, за да стартирате двигателя на автомобила ви е необходим ключ с транспондер, като държа да подчертая, че при по-новия ключ може да се свали батерията, която е акумулаторна и колата пак ще запали. Транспондерите са енергонезависими - не се нуждаят от захранване, за да работят и да си вършат работа. Програмирането и на двата вида транспондери става по един и същ начин. В транспондерът се записва ISN (individual serial number), а EWS го прочита и ако този код съвпада с това, което е записано в EWS модула и DME/DDE, EWS разрешава стартирането на двигателя.
П.П. GSM е вид радиостанция с ограничена мощност в определен честотен диапазон.
Няма никакво значение, от кой тип е ключа - ромбоиден или кръглоиден. Във всеки има транспондер. При по-старите ключове, транспондерът е едно малко черно нещо, което може да се пренася от един ключ на друг. Какво има под обвивката, не съм проверявал. При прословутия ромбоиден ключ, транспондерът е монтиран на платката на дистанционното, но няма нищо общо с него. И в двата случая, за да стартирате двигателя на автомобила ви е необходим ключ с транспондер, като държа да подчертая, че при по-новия ключ може да се свали батерията, която е акумулаторна и колата пак ще запали. Транспондерите са енергонезависими - не се нуждаят от захранване, за да работят и да си вършат работа. Програмирането и на двата вида транспондери става по един и същ начин. В транспондерът се записва ISN (individual serial number), а EWS го прочита и ако този код съвпада с това, което е записано в EWS модула и DME/DDE, EWS разрешава стартирането на двигателя.
П.П. GSM е вид радиостанция с ограничена мощност в определен честотен диапазон.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
stony1 написа:П.П. GSM е вид радиостанция с ограничена мощност в определен честотен диапазон.
Ха-ха, колега с това мислех да започна отговора си на колегата kener, само че трябваше да тръгнем в друга посока и се въздържах ! Само да допълня, че не си напълно прав, че "...транспондерът е монтиран на платката на дистанционното, но няма нищо общо с него"! Има общо и това е, че през две от крачетата на транспондера минава зарядната верига за зареждане на акумулаторната батерия, а тя както знаеш е запоена върху платката и захранва кварца, който генерира радиосигнала на честота 433,92 MHz. Иначе се радвам, че и ти се опитваш да обясниш същото на колегата, каквото и аз !
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Моя ключ не палеше колата с паднала батерия на ключа. След като я заредих започна да пали. Докато ключа не палеше го дадох на автоключар и той неможа да го прочете. След като заредих ключа и запалих колата направих едно кръгче(6-7км) и загасих колата. Тя вече нямаше палене. Нито с въпросния ключ, нито със здравия. След като изтрих грешките колата започна отново да пали и с двата ключа. С INPA-та в менюто, в което се вижда кой ключ е активен видях, че не ми го разпознава еднакво(греши) докато колата е запалена, което доведе и до корекция на схемата. Това всичко са факти(случили ми се на мен), които ме карат да разсъждавам по горния начин.
Интегралната схема, която се вижда на снимката изисква външно захранване(+ и маса) и се програмира с кабели и програматор посредством електрически интерфейс. Транспондер чиповета(PCF7935AS например) са си StandAlone устройства(чипове) и се самозахранват от електромагнитните вълни на излъчателя. с който ще си комуникиират.
Ако знаете някой, който може да копира оригинални ромбоидни ключове дайте му координатите. Би било полезно за всички нас, които искаме или сме искали да си извадим дубликат на ключа(интервенции по ЕВС-а са недопустими за мен). Обикновенните ключове с транспондери почти всички автоключари могата да дублират.
П.С. : в радио станциите сигнала си остава аналогов за разлика от ГСМ-ите.
Интегралната схема, която се вижда на снимката изисква външно захранване(+ и маса) и се програмира с кабели и програматор посредством електрически интерфейс. Транспондер чиповета(PCF7935AS например) са си StandAlone устройства(чипове) и се самозахранват от електромагнитните вълни на излъчателя. с който ще си комуникиират.
Ако знаете някой, който може да копира оригинални ромбоидни ключове дайте му координатите. Би било полезно за всички нас, които искаме или сме искали да си извадим дубликат на ключа(интервенции по ЕВС-а са недопустими за мен). Обикновенните ключове с транспондери почти всички автоключари могата да дублират.
П.С. : в радио станциите сигнала си остава аналогов за разлика от ГСМ-ите.
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
- добре, да предположим че е така!kener написа:Моя ключ не палеше колата с паднала батерия на ключа. След като я заредих започна да пали.
- и какво трябваше да прочете ключарят!?! Километрите ли или...? Всеки свестен автоключар знае, че чиповете на BMW не се копират, а се програмират!kener написа:Докато ключа не палеше го дадох на автоключар и той неможа да го прочете.
- добре де, нали след, като си заредил батерията и колата е започнала да пали...? Не виждаш ли, че сам си противоречиш!kener написа:След като заредих ключа и запалих колата направих едно кръгче(6-7км) и загасих колата. Тя вече нямаше палене.
- та какво общо имаше с това батерията?kener написа:След като изтрих грешките колата започна отново да пали и с двата ключа.
Колега, мога да продължа по същия начин докрая с всичките ти твърдения от последния пост, но не виждам смисъл... Аз мисля да не участвам повече в тази дискусия. Като се замисля, какъв ми е проблемът на мен даже ако някой си мисли, че транспондерът се захранва чрез фотоволтаици !
- bgpavlp
- младши ентусиаст
- Мнения: 521
- Регистриран на: 23.06.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Колега kener,
гледам че си от Пловдив, ела и ще ти изкарам нов ключ, по какъвто искаш начин.
НО, едно голямо НО, ще ти кажа, не всеки иска да вади дубликат по начина, по който ти искаш. Всичко си има рискове. И в този случай, риска ще бъде за теб, а не за мен.
Спора за мен е безмислен, тъй като тези неща са обеснявани многократно в този форум, а и принципа на работа ми е ясен, но ти си малко в грешка. Безмислено е да спориш с хора, които с това си вадят хляба. По добре се вслушай и асимилирай прочетено, и ще разбереш къде ти бяга тънкия момент.
гледам че си от Пловдив, ела и ще ти изкарам нов ключ, по какъвто искаш начин.
НО, едно голямо НО, ще ти кажа, не всеки иска да вади дубликат по начина, по който ти искаш. Всичко си има рискове. И в този случай, риска ще бъде за теб, а не за мен.
Спора за мен е безмислен, тъй като тези неща са обеснявани многократно в този форум, а и принципа на работа ми е ясен, но ти си малко в грешка. Безмислено е да спориш с хора, които с това си вадят хляба. По добре се вслушай и асимилирай прочетено, и ще разбереш къде ти бяга тънкия момент.
Ако нема у глава, има у Google.
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
xm_net написа:
След като заредих батерията колата запали 5-6 пъти порет без проблем. Реших да я покарам малко и след като я загасих вече нямаше палене. В кое точно е противоречието. Писах в темата защото колегата, който я е пуснал има идентичен проблем. Поне на мен така ми изглежда от написаното от него.
@ bgpavlp - Да разбирам ли, че ако дойда при теб и ти дам само ключа(работещия оригинален ромбоиден), то ти пред мен ще ми изработиш ключ, който ще ми запали колата, без да пипаш нищо друго по колата.
Продължавам да споря в темата, защото автора и има ключ като моя и тук му обяснявате как да отиде при ключар да му нареже заготовка и да си прехвърли (или да му запишат нов) транспондера. Незнам това да е възможно.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
xm_net написа:stony1 написа:П.П. GSM е вид радиостанция с ограничена мощност в определен честотен диапазон.
Ха-ха, колега с това мислех да започна отговора си на колегата kener, само че трябваше да тръгнем в друга посока и се въздържах ! Само да допълня, че не си напълно прав, че "...транспондерът е монтиран на платката на дистанционното, но няма нищо общо с него"! Има общо и това е, че през две от крачетата на транспондера минава зарядната верига за зареждане на акумулаторната батерия, а тя както знаеш е запоена върху платката и захранва кварца, който генерира радиосигнала на честота 433,92 MHz. Иначе се радвам, че и ти се опитваш да обясниш същото на колегата, каквото и аз !
Абсолютно си прав за зарядката, просто инженерите на БМВ са решили, че с едно "зарядно" устройство може да се поддържа повече от една верига. Така и така ключът е вкаран в патрона, по антемата около него има сигнал (протича ток), който индуцира напрежение в бубинката, която е запоена на платката и си е разхищение да не се ползва.
Нямам идея как колегите си рамонтират неработещите ключове, но има една тънкост. Ако разполате с един работещ и няколко неработещи транспондера и използвате работещия за стартиране на колата, сдлед загасяне на двигателя EWSа изчаква 10 секунди в готовност за повторно палене без да прави проверка на транспондера. При това положения, автомобилът може да бъде стартиран с всеки от другите ключове, на които транспондерите им не работят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
stony1 написа: В транспондерът се записва ISN (individual serial number), а EWS го прочита и ако този код съвпада с това, което е записано в EWS модула и DME/DDE, EWS разрешава стартирането на двигателя.
П.П. GSM е вид радиостанция с ограничена мощност в определен честотен диапазон.
EWS модула и DME/DDE, EWS разрешава стартирането на двигателя това става не с ISN кода, а евс-а разпознава ID-to на чипа и така пали ISN кода е кода между евс и моторна електроника.
Забавлявам се като чета темата безмислени спорове, още повече в темата пишат хора които са в час с нещата, а никой не ги слуша.
Топлата вода отдавна е открита
- zvetiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 6210
- Регистриран на: 24.04.2007
- Местоположение: София
- Кара: Е39М54В30
Re: Синхронизация на ЕВС<=>ключ
Има дванайсет значна парола за достъп до ключа. При несъотвествие на паролата в транспондера на ключа и модула на EWS, ключа не се възприема и колата не пали.
Отделно всеки ключ има фиксирана постоянна парола+ променлива парола, която се изменя при всяко запалване на двигателя.
Има четири значна парола за съгласуване между EWS и DDE/DME, която трябва да е еднаква в двата модула. Има променлив код на съгласуване между EWS и DDE/DME. Състои се от две области с по четири байта+ контролна сума.
Ако всичко описано по-горе е наред, двигателя ще запали. Ако нещо не е както трябва, си има начини да се оправи, но може и просто цялата тази история да се премахне.
Отделно всеки ключ има фиксирана постоянна парола+ променлива парола, която се изменя при всяко запалване на двигателя.
Има четири значна парола за съгласуване между EWS и DDE/DME, която трябва да е еднаква в двата модула. Има променлив код на съгласуване между EWS и DDE/DME. Състои се от две области с по четири байта+ контролна сума.
Ако всичко описано по-горе е наред, двигателя ще запали. Ако нещо не е както трябва, си има начини да се оправи, но може и просто цялата тази история да се премахне.
70 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани