Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 530ДА

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 530ДА

Мнение от todorakis82 » 15 Май 2014, 11:51

Автоматикът си работи добре превключва предавките без проблем и почти неусетно маслото не е сменяно никога, но когато сменям позициите от "P" на "R" и "D" усещам ритане и изщракване, самата задница на колата някак си се намества.
Колеги имах скъсан тампон на мотора и според запознати това ритане се получава от него, смених тампона но проблема си остана, има ли и други тампони на скоростите на които да обърна внимание?
Ако има колега с проблем като моя нека сподели как го е разрешил. :help:
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от dbanchev » 15 Май 2014, 12:12

Имаш тампони на кутията колега, ако някой е сдал багажа може да се получава това ритане. Виж в realoema там ще ти излезе схемата колко и какви са тампоните. Маслото е хубаво да го смениш все пак. Тези приказки за несменяемо масло особено на автомат са легенди, смени го да ти е мирна главата, при смяната си огледай и тампоните и си ти....... :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от memorex » 15 Май 2014, 12:20

todorakis82 написа:Автоматикът си работи добре превключва предавките без проблем и почти неусетно маслото не е сменяно никога, но когато сменям позициите от "P" на "R" и "D" усещам ритане и изщракване, самата задница на колата някак си се намества.
Колеги имах скъсан тампон на мотора и според запознати това ритане се получава от него, смених тампона но проблема си остана, има ли и други тампони на скоростите на които да обърна внимание?
Ако има колега с проблем като моя нека сподели как го е разрешил. :help:
Колата е 530ДА 193к.с. 2001г. фейслифт.

Идентичен проблем на следващия модел .Намаляло масло,разбит маншон /с 6те болта/на задвижващия вал .Ако се погледне на канал ще стане ясно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от todorakis82 » 15 Май 2014, 13:37

memorex написа:Идентичен проблем на следващия модел .Намаляло масло,разбит маншон /с 6те болта/на задвижващия вал .Ако се погледне на канал ще стане ясно.

Колега как се проверява нивото на маслото, защото няма щека. Ще отида при някой майстор който се занимава с автоматици да погледне този маншон на задвижващия вал. Преди седмица рециклирах турбото и казах на майстора да погледне и за тези тампони на скоростите но според него били ОК но аз му нямам доверие.
Забравих да пиша, че по трудно се предвижва лоста от дадена позиция дали има общо с ритането. Доколкото знам лоста трябва мазно да влиза в дадена позиция.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1202
Регистриран на: 3.12.2011
Пол: Мъж
Кара: –ше Е60 530 d

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от memorex » 15 Май 2014, 14:02

todorakis82 написа:
memorex написа:Идентичен проблем на следващия модел .Намаляло масло,разбит маншон /с 6те болта/на задвижващия вал .Ако се погледне на канал ще стане ясно.

Колега как се проверява нивото на маслото, защото няма щека. Ще отида при някой майстор който се занимава с автоматици да погледне този маншон на задвижващия вал. Преди седмица рециклирах турбото и казах на майстора да погледне и за тези тампони на скоростите но според него били ОК но аз му нямам доверие.
Забравих да пиша, че по трудно се предвижва лоста от дадена позиция дали има общо с ритането. Доколкото знам лоста трябва мазно да влиза в дадена позиция.

За да няма риск маслото трабва да се провери в сервиз за АСК.От горната пробка за наливане се гледа но при определени условия които спецовете ги знаят.
За вала дето говоря всеки които прави реглаж може да го провери.Това е вала след скоростната кутия а маншона/ карето е между този вал и вала дето излиза от кутията.И още едно каре има на другия край отзад.При теб явно маслото е за смяна а също и намаляло макар че нищо не казваш за теч.
И още нещо , тоците също трябва да са наред.Акумулатор алтернатор как са?Това е малко вероятно но само за информация.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от todorakis82 » 15 Май 2014, 15:41

memorex написа:За да няма риск маслото трабва да се провери в сервиз за АСК.От горната пробка за наливане се гледа но при определени условия които спецовете ги знаят.
За вала дето говоря всеки които прави реглаж може да го провери.Това е вала след скоростната кутия а маншона/ карето е между този вал и вала дето излиза от кутията.И още едно каре има на другия край отзад.При теб явно маслото е за смяна а също и намаляло макар че нищо не казваш за теч.
И още нещо , тоците също трябва да са наред.Акумулатор алтернатор как са?Това е малко вероятно но само за информация.

Колега теч на масло нямам всичко е сухо. Тоците са наред акумолаторът е БОШ 100 А часа, алтернаторът е сменен преди 7-8 месеца със същия като моя Валео втора ръка проверен и обслужен в сервиз.
Според теб колега всичко идва от маслото това ритане и по трудното влизане на лоста като сменям позициите. От тази горна пробка щека ли има как го проверяват нивото питам просто информативно.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от Elesar74 » 15 Май 2014, 16:15

Смени тампоните на кутията, ако можеш и маслото.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 210
Регистриран на: 15.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от shmotza » 15 Май 2014, 17:08

1.трудното влизане м/у позициите на лоста не е добре и не трябва да бъде така...първо да проверят дали жилото от лоста към кутията е разместено...дано е от това.

2."ритането" при пренинаване към R и D - аз също мисля като колегата по-горе, че след като тампоните на двг. и АСК са ОК - най-вероятно проблема ти идва от гуменото каре м/у кардана и скоростите...ако не е от него да погледнат задното такова на диф-а, също и опората на кардана. /е39-ката ми в момента е със същия проблем /като включа R и задницата ми подскача леко/, но вече карето е толкова разплетено, че при кик ми чука по купето...и все не намирам време да го сменя, а здравото е в багажника... :mhihi: /

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от todorakis82 » 16 Май 2014, 14:27

Колеги днес бях на сервиз за АСК и направо ме разбиха, не можело до се провери нивото на маслото защото колата трябва да е студена. Не искаха да я вдигнат на подемник защото тези тласаци (ритане) няма да са от тампони или от гуменото каре м/у кардана и скоростите. Качи се един от майсторите и започна да сменя позициите и си каза тежката дума за ремонт на скоростната кутия, за скромната сума от 3000лв. Каза също, че тези кутии GM били най-най смотаните, и мойта кутия била 100 процента правена, от предишния собственик защото не може да изкара 300 хил. километра а на толкова ми е колата. Реално нищо добро не чух казах на "майстора", че предавките ги сменя неусетно но според него това е последното нещо което може да се развали дори кутията за нищо да не става предавките ще си ги сменя добре без боксуване и т.н.
Проблемът ми е единствено в ритането като сменям позициите от лоста и не така мазното влизане на лоста като сменям дадена позиция. Откакто имам колата една година никога не е влизала в авариен режим.
Казаха също, че няма смисъл да сменям маслото, защого проблемът ще си остане единствено ремонт които може да стигне до 3000лв. :banghead:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2067
Регистриран на: 20.01.2006
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: МПС-та
Мечтае да кара: самолет

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от turbo » 16 Май 2014, 14:52

Тоя майстор :bang: . Тя, ако беше правена нямаше да изкара само 300 хил. км. Имам познат, който караше служебна кола (служебна!!!) и за 340 хил. км не беше сменял съединител, след което му дадоха друга, защото тази била на километри вече :mhihi: . Идеята ми е, че винаги зависи как се кара дадена кола. За тези GM-и изкарват без никакво пипане по тях (на масла,филтри, ала-бала) около 200-250 хил. км наистина, но пак казвам зависи и как е карана, и как е поддържана кутията.
БМВ на газ не може ли? Ето тук ти прочети и отново помисли! Изображение 552 к.с. GAS POWERED
Video -> AC Schnitzer GP3.10; Video -> AC Schnitzer GP3.10 "There are days in your life..."

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 345
Регистриран на: 28.02.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 530ДА 193к.с. 2001г. Комби

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от todorakis82 » 16 Май 2014, 15:01

turbo написа:Тоя майстор :bang: . Тя, ако беше правена нямаше да изкара само 300 хил. км. Имам познат, който караше служебна кола (служебна!!!) и за 340 хил. км не беше сменял съединител, след което му дадоха друга, защото тази била на километри вече :mhihi: . Идеята ми е, че винаги зависи как се кара дадена кола. За тези GM-и изкарват без никакво пипане по тях (на масла,филтри, ала-бала) около 200-250 хил. км наистина, но пак казвам зависи и как е карана, и как е поддържана кутията.

Колега сега кутията ли да сменям зарди това ритане :dunno: направо ми пуши главата. Ако намеря втора ръка колко пари ще ми вземат за работа.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от Z3Ro* » 16 Май 2014, 18:15

Тоя майстор те е почнал направо откъм кожата на гърба... :mhihi: То за 2500 се намира рециклирана кутия с гаранция, той ти вика 3000 лева от раз. Щом сменя предавките мазно, ако има проблем в кутията, то той ще е в турбината, а си мисля, че тия пари са много дори и за нова турбина... :dunno:
Намери приятел с канал и огледайте каретата - според мен е много по-вероятно те да са проблемът... :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 50
Регистриран на: 16.12.2006

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от nqkuv_lud » 17 Май 2014, 9:29

колега и аз имам подобен проблем но не е ритане е леко мръдване на колата което според мен са тампони
пробвай спри колата натисни спирачката,дай Н,после дръпни ръчната и пусни спирачката,дай сега на паркинг при мен когато съм на ръчна никога го няма това леко мръдване на колата, предполагам и при теб ще е така


Аватар
Мнения: 761
Регистриран на: 29.08.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e39 M52 газов котлон
Мечтае да кара: колело на кило ракия

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от dbanchev » 17 Май 2014, 13:13

Аве какви 3к ве тия луди ли са на тоя ако бях 3000глави ще му ударя, те колите ни станаха по 3-4 вече........ :kuku: Колега огледай хубаво тампони, кардан, карета отдолу. Ако е прецакана кутията, как така ще сменя неусетно предавките....... Ей аман от ,,разбирачи,, кожодери.........

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 721
Регистриран на: 3.01.2005
Местоположение: на СЕЛО
Пол: Мъж
Кара: E39 530dA touring,Е30 320i
Мечтае да кара: E30 кабрио с V8

Re: Тласък след смяна на позициите от "P" на "R" и "D" на 53

Мнение от liort » 19 Май 2014, 8:30

Провери и тампони заден мост. Моите бяха капут, имах сходен проблем, само дето при смяната от P-N-D лоста ми върви мазно, след смяната това "подскачане" на задницата изчезна. Появи се друго, като дам газ до ламарината, малко след тръгване на колата се усеща едно тупане при ускорение, все едно имам прецакано каре. Всичко по ходовата част е ПЕРФЕКТНО, потвърдено е от двама Майстора. Казаха ми, че това е признак за смяна на масло на автомата, човек който разбира, е сряда я вкарвам за пореден преглед на тампони и карета+ висящ лагер и т.н. След това ще пиша какво е станало. Относно 3000лв за ремонт, както казва професор Вучков АААААбе тия лУУУУУУУдилиса БЕ. Ако се стигне до там земи си втора ръка.

П.П. като отстраниш проблема НЕ забравяй да пишеш, какъв е бил проблема.
-Тате, татеее, от къде идват облаците?
-От гумите на БМВ-тата, моето момче!

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook