Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от CuMo » 05 Мар 2014, 0:45

Общо взето положението стои точно така.
Ако още малко ме ядоса и не мога да разбера какво тропа, ще я засиля или на вторични или на първия, който даде малко повече пари и ще си взема друга.

От трети автосервиз ми вдигат рамене и не могат да познаят от къде идва тропането.
А то се състои в следното:

Предно дясно колело (от към шофьора - карам в Англия).
Като минавам дори по малки неравности или плитки дупки - в купето се чува като хлуп, хлуп, хлуп, друдрудрудруу (да ме извиняват Солунските братя Кирил и Методи).

И го прави дори когато минавам по назъбен асфалт - т.е. колебанието на колелото е рязко в посока нагоре/надолу.
Клатихме я вдигната на платформа, и отгоре и отдолу и силно и слабо, клатих я 1000 пъти на равно, вечерта и на тихо я клатих - нищо не се чува!
Трябва колелото да се движи рязко нагоре надолу както когато минаваш по неравности.

И трите сервиза ми казват, че всичко което могат да напънат е стегнато.
Сменихме четири биалетки - файда нулева.
Сменихме гумените тампони на напречната стабилизираща щанга, че бяха износени - файда нулева освен че малко намаля накланянето в завой.

Имало малко луфт на кормилната рейка, но не вярвам че от нея може да тропа така.

Проверени са спирачните апарати - аз проверих доколкото мога и в сервиза са ги проверили.

Интересното е, че ако държа леко педала на спирачката - тропането изчезва. Обяснявам си го с факта, че тежестта се пренася отпред и малкия луфт който търсим се обира.

Останаха амортисьори като потенциален заподозрян, но преди да ги сменя, защото тук трудът си е цифра, бих искал малко повече мнения, от сблъсквали се с предницата на Е39.

Колата е на 134 000 мили (200 000км някъде). До колкото успях да видя предните амортисьори са оригинални на BMW.

Колата е 523i SE с М-ков волан и ръчна скоростна кутия. 1998г.

Всякаква информация ще е полезна, за да живее колата. Мразя нещо като не е наред и винаги гледам да го оправя, но при положение че 3 сервиза не могат да познаят, не разполагам с канал и гараж, може да се наложи да я прежаля въпреки че двигател, електроника, всичко друго общо взето работи забележително добре.
:smoke:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 647
Регистриран на: 8.06.2013
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от GecataBMW-E46 » 05 Мар 2014, 0:48

рейка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 624
Регистриран на: 25.11.2007
Местоположение: София, западния край
Пол: Мъж
Кара: Е46 323CI
Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от vankatagsi » 05 Мар 2014, 0:50

и аз залагам на кормилна рейка

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 323
Регистриран на: 25.12.2013
Местоположение: Трявна
Пол: Мъж
Кара: 540i M
Детайли за колата: С бебе в колата...

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от larry_boy » 05 Мар 2014, 1:02

Аз пък залагам на накладки...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от CuMo » 05 Мар 2014, 1:05

Нищо не се усеща във волана. :conf:
:smoke:

Потребител
Аватар
Мнения: 39
Регистриран на: 8.01.2014
Пол: Мъж
Кара: E36 Cabrio

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от PaKo87 » 05 Мар 2014, 1:18

Спирачни апарати, луфта който обираш с леко натисната спирачка е на водачите им.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1013
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от dan-dam » 05 Мар 2014, 1:20

Я си провери супортите щом изчезва при натисната спирачка.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328i
Мечтае да кара: F22 M240i

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от vortex29 » 05 Мар 2014, 1:51

Колега и аз имах подобен проблем пак с десен волан е39 и пак на дясната. Оправи се със смяна на амортесьор (виждаше се че е омаслен). При мен отчетливо се чуваше след преминаване на някаква дупка или шахта, не толкова плавна неравност, и беше като бавно затихващо неколкократно тропане след първоначалното такова от дупката. След смяната едно че се държеше по-стабилно на пътя друго че вече "тропаше" само по веднъж и много по-приглушено. Моя съвет е да я дигнеш с крика и да видиш в какво състояние е амортесьора.
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i :driving:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 557
Регистриран на: 9.06.2012
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW и VAG

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от zafirovp » 05 Мар 2014, 1:58

Качи я на тресачка ако имаш възможност.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 626
Регистриран на: 21.11.2006
Местоположение: РУСЕ
Пол: Мъж
Кара: ше е39 530dM-sport,e60 530d M-sport

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от 320iPower » 05 Мар 2014, 2:58

и аз залагам на амортисьор при мен имам същото хлопане в дясно
във волана не се усеща нищо

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 65
Регистриран на: 21.01.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 328i
Мечтае да кара: F22 M240i

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от vortex29 » 05 Мар 2014, 3:21

Да, забравих да спомена, и при мен не се усещаше във волана.
e36 318i - sold, e39 530i - sold, e46 328i :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от Smoocki » 05 Мар 2014, 9:09

Тропането може да е от горно опорните тампони на амортесьора .Там натиска който прилагат с ръка е неравносилен на тежестта на колата и е доста трудно олувим .Колега по -горе който беше написал ,че е сменил амортесьорите вероятно е сменил и тампоните отгоре 8)
Изображение

Ацалов
Аватар
Мнения: 3416
Регистриран на: 16.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Колело
Мечтае да кара: Лодка в морето

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от Atsalov » 05 Мар 2014, 10:00

Smoocki написа:Тропането може да е от горно опорните тампони на амортесьора .Там натиска който прилагат с ръка е неравносилен на тежестта на колата и е доста трудно олувим .Колега по -горе който беше написал ,че е сменил амортесьорите вероятно е сменил и тампоните отгоре 8)


Ами то си е мазохизъм да не ги смениш опорите.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 163
Регистриран на: 27.02.2006
Местоположение: София
Кара: BMW E21

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от AUTOMAX » 05 Мар 2014, 10:06

Аз залагам на проблем със спирачните апарати. Когато натиснеш леко спирачката им обираш луфтовете и затова изчезва.
Ако са предни амор. ходи на тресачка и веднага ще ги хванеш. 10-15лв. струва.
Ако е рейка ще се усеща във волана много отчетливо.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1422
Регистриран на: 18.02.2007
Местоположение: Вече в собствена колибка!
Пол: Мъж
Кара: Е38, понякога Е61, Е34 и Е65
Мечтае да кара: КА-50

Re: Спасете едно Е39 преди да замине за скрап

Мнение от predel » 05 Мар 2014, 10:59

А може ли да са омекнали тампони на задния долен носач?
Ако няма повреда в компютъра - бийте провайдера :)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook