За ламбда сондите и премахване на катализатора...

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

За ламбда сондите и премахване на катализатора...

Мнение от Scouser » 25 Юли 2006, 5:48

Колеги тука чета аз че много от вас ги премахват катализаторите и се чудите за ламбда сондите. Значи аз имам малко познание за тия работи и реших да допринеса малко на форума, така че ако има някой който се интересува да може да почете малко :) . Значи при редовите двигатели има една сонда на изпускателните тръби ПРЕДИ катализатора(да я наречем прекат) и една СЛЕД него(следкат). Главната цел на прекат-ната е да изпраща информачия до ЕКУ-то за състоянието на изгорелите газове и по този начин дали двигателя работи по параметри. Тази сонда е важната защото от нея екуто разбира дали сместта на гориво към кислород е в параметри. Ако тази сонда се развали (в повечето случеи просто се замърсява от изгорелите газове) колата почва да гори повече и се губи от мощността също. Колкото до следкат-ната тая е маловажна. Единствената и цел е да проверява дали катализатора не пропуска вредни изгорели газове в атмосферата. С една дума дали е в изправност катализатора. Тази сонда ако се премахне няма да навреди на нищо, просто Check Engine лампичката ще свети постоянно. С един приятел слагахме суперджарджер на джипа му и тои не искаше да запази катализатора та намерихме ей тия джаджи които лъжат еку-то че сондата е на място и всичко е наред. Също така знаем всички колко са скъпи сондите (особенно на БМВ) и може да се спестят малко $$$ ако ви замине следкат-ната сонда и не искате лампичката да свети.
ВАЖНО: Тия симулатори да НЕ СЕ използват за предкат-ната сонда която както споменах е изключително важна за работата на двигателя. Също използвайте на собствен риск. Аз лично съм слагал на 2 автомобила ( Chevy Tracker, Mazda RX-8 ) и всичко бачка перфектно.

http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=oxygen+sensor+simulator&category0=

ПП. Това предполагам че са просто обикновенни резисторчета или нещо такова, и съм сигурен че има жичкаджий между нас които вече са го открили тоя пиниз. Ако имате някакви въпроси питайте и ще се опитам да отговоря до колкото ми стига познанието.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 649
Регистриран на: 29.11.2004
Местоположение: Европа
Кара: Е91 325i N53

Мнение от Georgieff » 25 Юли 2006, 17:03

Благодаря за информацията колега.

За Е39 специално, така наречената следкат сонда я слагат след 1999 или 2001, не знам точно, но на моята кола я няма по принцип.
Touring & windsurf club

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 25 Юли 2006, 23:19

По принцип OBD-1 кoлите нямат следкат-на сонда. OBD-2 са задължителни. В щатите 96 год. се сменят от OBD-1 на OBD-2 , за европа обаче не съм сигурен. Предполагам че е същото и там.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 25 Юли 2006, 23:21

Tова си е просто съпротивление. Mери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 25 Юли 2006, 23:25

stanchev написа:това си е просто съпротивление. мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.


Мерси колега за пояснението.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 16.05.2005
Местоположение: София

Мнение от MaxMan » 26 Юли 2006, 0:02

stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
:nono:
В грешка си. Тогава всички щяхме да ги махаме, а не да даваме луди пари за нови. Ламбда сондата по-точно е един температурен сензор, който според температурата на изгорелите газове казва дали е богата или бедна сместа. Ако сложиш един резистор 100 ома (примерно), при ускорение колата трябва да пусне повече гориво и тогава ЕКУ-то подава информация за друга стойност на сондата, примерно за 200 ом а а ти си сложил резистор 100 ома. Какво прави тогава колата според теб?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 26 Юли 2006, 0:24

MaxMan написа:
stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
В грешка си....

За това говорим за сондата след катализатора която не показва нищо друго освен дали катализатора работи като хората.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 16.05.2005
Местоположение: София

Мнение от MaxMan » 26 Юли 2006, 0:35

Не съм чувал за такава система. Сонда преди и сонда след катализатора.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 5014
Регистриран на: 18.05.2005
Местоположение: PB
Пол: Мъж
Кара: 7er

Мнение от Stanchev » 26 Юли 2006, 8:00

Съпротивлението на работеща сонда е около 4-5 ома (но все пак трябва да се премери). И просто като сложиш съпротивлението лъжеш компютъра, че сондата отчита добра смес. ;)
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 274
Регистриран на: 20.07.2006
Местоположение: Детройт, Плевен

Мнение от Scouser » 26 Юли 2006, 20:21

MaxMan написа:Не съм чувал за такава система. Сонда преди и сонда след катализатора.


Изображение

Номера 5 и 9. 5 Преди, 9 след

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Мнение от lowdriver » 27 Юли 2006, 12:56

MaxMan написа:
stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
В грешка си. Тогава всички щяхме да ги махаме, а не да даваме луди пари за нови. Ламбда сондата по-точно е един температурен сензор, който според температурата на изгорелите газове казва дали е богата или бедна сместа. Ако сложиш един резистор 100 ома (примерно), при ускорение колата трябва да пусне повече гориво и тогава ЕКУ-то подава информация за друга стойност на сондата, примерно за 200 ом а а ти си сложил резистор 100 ома. Какво прави тогава колата според теб?

Дали пък ламбда сондата не е "един" температурен сензор, а е един сензор, който работи
на принципа на електро-химични реакции. И не, не мери температурата на изгорелите
газове, а отчита количеството свободен кислород в тях. Като база използва количеството на
кислорода във въздуха (калибриране). Основният елемент е циркониев или титаниев
(много рядко) с елементи от платина. Въз основа на протичането на електрохимичните реакции,
сензора генерира напрежение. Характера на сигнала е нелинеен.
...Нека преди да пишеме нещо, в което не сме сигурни, да не забравяме, че "google is your friend"..
Изображение
Driver's Racing Team

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 16.05.2005
Местоположение: София

Мнение от MaxMan » 27 Юли 2006, 17:35

Ок, може да съм в грешка, но аз съм прочел това което казах. Стори ми се по-логично от това, че я махаш, слагаш един резистор и работата заспива. Не съм ходил в един завод до София скоро, иначе щях да разпитам технолозите точно какво е. Tам правят ламбда сонди за доста от новите модели автомобили, включително и за BMW-Е60 М5.

IBIZA Killer
Аватар
Мнения: 2038
Регистриран на: 6.03.2003
Местоположение: North Hollywood

Мнение от bawareca » 14 Ное 2006, 18:34

Бе резистор малко НЕ върши работа , щото на таз сонда изходния сигнал е напрежение , между 0.5 и 1.5 волта в общия случай.
Изображение


Аватар
Мнения: 1588
Регистриран на: 7.01.2005
Местоположение: SF
Пол: Мъж
Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD

Мнение от V-max » 09 Окт 2007, 1:55

Има и други варианти за справяне с проблема - софтуерно се коригира лимитерите на 2рата сонда и лампата много много рядко светва.

Едно пояснение още - показанията на ламбда сондата при бензиновите мотори със СИЕМЕНС управление са от първостепенна важност при определянето ма сместа - тоест ЕКУто следи доста точно тези данни и се ръководи от тях .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 1.02.2006

Мнение от CuMo » 10 Окт 2007, 16:02

bawareca написа:Бе резистор малко НЕ върши работа , щото на таз сонда изходния сигнал е напрежение , между 0.5 и 1.5 волта в общия случай.


И графиката е синусоидална до колкото си спомням. Лесно се наблюдава на всеки мотор-тестер в ЕЛКОН сервизите.
Ламбда сондата прави минимум две отчитания на всяка секунда, както е писал bawareca, сигнала осцилира около средна стойност.

Датчикът е с постоянно изменчив сигнал.
:smoke:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook