За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Колеги тука чета аз че много от вас ги премахват катализаторите и се чудите за ламбда сондите. Значи аз имам малко познание за тия работи и реших да допринеса малко на форума, така че ако има някой който се интересува да може да почете малко . Значи при редовите двигатели има една сонда на изпускателните тръби ПРЕДИ катализатора(да я наречем прекат) и една СЛЕД него(следкат). Главната цел на прекат-ната е да изпраща информачия до ЕКУ-то за състоянието на изгорелите газове и по този начин дали двигателя работи по параметри. Тази сонда е важната защото от нея екуто разбира дали сместта на гориво към кислород е в параметри. Ако тази сонда се развали (в повечето случеи просто се замърсява от изгорелите газове) колата почва да гори повече и се губи от мощността също. Колкото до следкат-ната тая е маловажна. Единствената и цел е да проверява дали катализатора не пропуска вредни изгорели газове в атмосферата. С една дума дали е в изправност катализатора. Тази сонда ако се премахне няма да навреди на нищо, просто Check Engine лампичката ще свети постоянно. С един приятел слагахме суперджарджер на джипа му и тои не искаше да запази катализатора та намерихме ей тия джаджи които лъжат еку-то че сондата е на място и всичко е наред. Също така знаем всички колко са скъпи сондите (особенно на БМВ) и може да се спестят малко $$$ ако ви замине следкат-ната сонда и не искате лампичката да свети.
ВАЖНО: Тия симулатори да НЕ СЕ използват за предкат-ната сонда която както споменах е изключително важна за работата на двигателя. Също използвайте на собствен риск. Аз лично съм слагал на 2 автомобила ( Chevy Tracker, Mazda RX-8 ) и всичко бачка перфектно.
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=oxygen+sensor+simulator&category0=
ПП. Това предполагам че са просто обикновенни резисторчета или нещо такова, и съм сигурен че има жичкаджий между нас които вече са го открили тоя пиниз. Ако имате някакви въпроси питайте и ще се опитам да отговоря до колкото ми стига познанието.
ВАЖНО: Тия симулатори да НЕ СЕ използват за предкат-ната сонда която както споменах е изключително важна за работата на двигателя. Също използвайте на собствен риск. Аз лично съм слагал на 2 автомобила ( Chevy Tracker, Mazda RX-8 ) и всичко бачка перфектно.
http://search.ebay.com/search/search.dll?cgiurl=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.com%2Fws%2F&fkr=1&from=R8&satitle=oxygen+sensor+simulator&category0=
ПП. Това предполагам че са просто обикновенни резисторчета или нещо такова, и съм сигурен че има жичкаджий между нас които вече са го открили тоя пиниз. Ако имате някакви въпроси питайте и ще се опитам да отговоря до колкото ми стига познанието.
- Georgieff
- младши ентусиаст
- Мнения: 649
- Регистриран на: 29.11.2004
- Местоположение: Европа
- Кара: Е91 325i N53
Благодаря за информацията колега.
За Е39 специално, така наречената следкат сонда я слагат след 1999 или 2001, не знам точно, но на моята кола я няма по принцип.
За Е39 специално, така наречената следкат сонда я слагат след 1999 или 2001, не знам точно, но на моята кола я няма по принцип.
Touring & windsurf club
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
По принцип OBD-1 кoлите нямат следкат-на сонда. OBD-2 са задължителни. В щатите 96 год. се сменят от OBD-1 на OBD-2 , за европа обаче не съм сигурен. Предполагам че е същото и там.
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Tова си е просто съпротивление. Mери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
stanchev написа:това си е просто съпротивление. мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
Мерси колега за пояснението.
stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
В грешка си. Тогава всички щяхме да ги махаме, а не да даваме луди пари за нови. Ламбда сондата по-точно е един температурен сензор, който според температурата на изгорелите газове казва дали е богата или бедна сместа. Ако сложиш един резистор 100 ома (примерно), при ускорение колата трябва да пусне повече гориво и тогава ЕКУ-то подава информация за друга стойност на сондата, примерно за 200 ом а а ти си сложил резистор 100 ома. Какво прави тогава колата според теб?
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
MaxMan написа:В грешка си....stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
За това говорим за сондата след катализатора която не показва нищо друго освен дали катализатора работи като хората.
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Съпротивлението на работеща сонда е около 4-5 ома (но все пак трябва да се премери). И просто като сложиш съпротивлението лъжеш компютъра, че сондата отчита добра смес.
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
MaxMan написа:Не съм чувал за такава система. Сонда преди и сонда след катализатора.
Номера 5 и 9. 5 Преди, 9 след
MaxMan написа:В грешка си. Тогава всички щяхме да ги махаме, а не да даваме луди пари за нови. Ламбда сондата по-точно е един температурен сензор, който според температурата на изгорелите газове казва дали е богата или бедна сместа. Ако сложиш един резистор 100 ома (примерно), при ускорение колата трябва да пусне повече гориво и тогава ЕКУ-то подава информация за друга стойност на сондата, примерно за 200 ом а а ти си сложил резистор 100 ома. Какво прави тогава колата според теб?stanchev написа:Това си е просто съпротивление. Мери се съпротивлението на сондата, премахва се и се слага съпротивление със същите параметри.
Дали пък ламбда сондата не е "един" температурен сензор, а е един сензор, който работи
на принципа на електро-химични реакции. И не, не мери температурата на изгорелите
газове, а отчита количеството свободен кислород в тях. Като база използва количеството на
кислорода във въздуха (калибриране). Основният елемент е циркониев или титаниев
(много рядко) с елементи от платина. Въз основа на протичането на електрохимичните реакции,
сензора генерира напрежение. Характера на сигнала е нелинеен.
...Нека преди да пишеме нещо, в което не сме сигурни, да не забравяме, че "google is your friend"..
Driver's Racing Team
Ок, може да съм в грешка, но аз съм прочел това което казах. Стори ми се по-логично от това, че я махаш, слагаш един резистор и работата заспива. Не съм ходил в един завод до София скоро, иначе щях да разпитам технолозите точно какво е. Tам правят ламбда сонди за доста от новите модели автомобили, включително и за BMW-Е60 М5.
- V-max
- Мнения: 1588
- Регистриран на: 7.01.2005
- Местоположение: SF
- Пол: Мъж
- Кара: E30 318hi ---> E30 328ihA
- Детайли за колата: Бърз, здрав и безумно чист , това е моят автомобил :) Съвсем скоро M52B28 inside :DD
Има и други варианти за справяне с проблема - софтуерно се коригира лимитерите на 2рата сонда и лампата много много рядко светва.
Едно пояснение още - показанията на ламбда сондата при бензиновите мотори със СИЕМЕНС управление са от първостепенна важност при определянето ма сместа - тоест ЕКУто следи доста точно тези данни и се ръководи от тях .
Едно пояснение още - показанията на ламбда сондата при бензиновите мотори със СИЕМЕНС управление са от първостепенна важност при определянето ма сместа - тоест ЕКУто следи доста точно тези данни и се ръководи от тях .
bawareca написа:Бе резистор малко НЕ върши работа , щото на таз сонда изходния сигнал е напрежение , между 0.5 и 1.5 волта в общия случай.
И графиката е синусоидална до колкото си спомням. Лесно се наблюдава на всеки мотор-тестер в ЕЛКОН сервизите.
Ламбда сондата прави минимум две отчитания на всяка секунда, както е писал bawareca, сигнала осцилира около средна стойност.
Датчикът е с постоянно изменчив сигнал.
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани