За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
- xela
- младши ентусиаст
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Здравейте,
При 8 цилиндровите мотори имаме по-голям проблем с въпросните сонди, но не само с тях а и с катализаторите.
Схемата при тях, е че преди и след катализаторите има по две сонди от всяка една страна, т.е. 4 броя.
На всичкото от горе компютъра сравнява показаният на сондите, преди и след катализатора, и ако е избушен, т.е. няма разлика в показаният на сондите регистрира проблем и колата не върви.
Същото се отнася и ако показанията са с голяма разлика – запушен катализатор, това е добре, защото може да пострада двигателя сериозно.
Казва ли са ми, че може да се „оправи” това нещо и компютъра да не следи показанията на 4 сонди а само на две от тях, като при другите мотори. Също така че може въобще да се премахне нуждата им.
Не ме еня за 4 сонди, а за катализаторите, един ден като дадат фира и ще олекна с едни 3000 лева.
Още нямам проблем, но след друга година и това ще стане. Някой има ли идея за това как може да се реши с по малко финикийски знаци.
Поздрави,
Сашо.
При 8 цилиндровите мотори имаме по-голям проблем с въпросните сонди, но не само с тях а и с катализаторите.
Схемата при тях, е че преди и след катализаторите има по две сонди от всяка една страна, т.е. 4 броя.
На всичкото от горе компютъра сравнява показаният на сондите, преди и след катализатора, и ако е избушен, т.е. няма разлика в показаният на сондите регистрира проблем и колата не върви.
Същото се отнася и ако показанията са с голяма разлика – запушен катализатор, това е добре, защото може да пострада двигателя сериозно.
Казва ли са ми, че може да се „оправи” това нещо и компютъра да не следи показанията на 4 сонди а само на две от тях, като при другите мотори. Също така че може въобще да се премахне нуждата им.
Не ме еня за 4 сонди, а за катализаторите, един ден като дадат фира и ще олекна с едни 3000 лева.
Още нямам проблем, но след друга година и това ще стане. Някой има ли идея за това как може да се реши с по малко финикийски знаци.
Поздрави,
Сашо.
- xela
- младши ентусиаст
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
- Scouser
- младши ентусиаст
- Мнения: 274
- Регистриран на: 20.07.2006
- Местоположение: Детройт, Плевен
Всички OBD2( 1996<*) коли са с по 2 сонди както при теб, симулаторите за които съм писал в първия пост е точно за това.
- xela
- младши ентусиаст
- Мнения: 350
- Регистриран на: 12.04.2005
- Пол: Мъж
- Кара: ше: E39 -540 iA, E34 - 525 TDS
- Мечтае да кара: E30 - M3
Scouser написа:Всички OBD2( 1996<*) коли са с по 2 сонди както при теб, симулаторите за които съм писал в първия пост е точно за това.
Благодаря ти, то требе да се чУте!
Сашо.
- sotir4o
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 116
- Регистриран на: 22.08.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 528i sport
- Детайли за колата: M52B28TU sport edition
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Привет,днес се сдобих с Е39 528 с М52TU и установих,че катализаторите са заминали(запушени).Разрових се във форума и видях темата...Да споделя,че ламда сондата е КИСЛОРОДЕН датчик(сензор) който измерва количеството кислород в отработените газове и по този начин компютъра се стреми да използва максимално кислорода който е постъпил в цилиндрите,да не е бедна сместа(детонации),или пък богата(преразход на гориво и емисии).Разбира се компа смята бъдещи стойности в таблицата,също така има много променливи които са трудни за прогноза )) В най-общи линии,ако се махне катализатора,трябва да се помисли как да се намали скоростта на газовете,защото ако са твърде високи сензора просто ще отчита грешно или ще се повреди.Може и да се промени програмата и компа да не "търси" сигнала от нея...
- VRPerformance
- ентусиаст
- Мнения: 1106
- Регистриран на: 8.10.2008
- Местоположение: Ruse
- Кара: Дизели
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Точно това правя в такива случаиsotir4o написа:.....Може и да се промени програмата и компа да не "търси" сигнала от нея.....
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
VRPerformance написа:Точно това правя в такива случаиsotir4o написа:.....Може и да се промени програмата и компа да не "търси" сигнала от нея.....
Как?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Колеги аз сам с BMW 320 i 2002 и имам 4 ламбда сонди можете ли да ми кажете читав сервиз в пловдив каде да ги махна катализаторите и да ми излажат ламбда сондите?
- minimalcoholic
- младши ентусиаст
- Мнения: 503
- Регистриран на: 26.10.2011
- Местоположение: Русе
- Мечтае да кара: e46 330i
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Здравейте колеги, заминала ми е 1 от сондите на изпускателите. Въпроса ми е дали мога да преместя тази, която е след катализаторите и трябва ли нещо да се преправя ? Става въпрос за мотор м52б25
Re: За ламбда сондите и премахване на катализатора...
Здравейте колеги, За да не правя нова тема ще пиша тук,въпреки че не е писано от доста време.
Нека и аз се оплача; Още като взех колата тя беше без катализатор а с резонаторно гърне.Колата е е46 99-та м43 с ГИ.Сменил съм няколко неща, които симптомизираха за проблем с играещи обороти невървеж, и остана само ламбдата като вариант,но без катализатор файда няма.Четох из няколко форуми,но не виждам конкретно решение за този проблем, а и бих искал, ако някой има нещо в предвид да е от този форум.Малко се вманиачавам, но когато по колата нещо не е наред дори от най малкия досаден шум в купето,но особено за този проблем не ми дава мира.Харчи 14-15 газ без никакво ръчкане даже почти не пускам климатика вече, но не се подобрява.По някога при палене без подаване на газ,не може да запали само отива до 250-350 об. и все едно се дави.Играят оборотите на празен ход + тресене, а за вървежа да не говорим както е и 316.Свещите,бобината също са сменени високия разход ме убеждава,че проблема е тук.Майстора който прави колата (само един е понеже прави само бмв) също с него минахме през почти всички варианти, и оставаме до този.Каза някой ден да му я занеса да я види на елкон сондата,но и да работи,и да не работи нормално,каза че без катализатора няма какво да се направи.
Нека и аз се оплача; Още като взех колата тя беше без катализатор а с резонаторно гърне.Колата е е46 99-та м43 с ГИ.Сменил съм няколко неща, които симптомизираха за проблем с играещи обороти невървеж, и остана само ламбдата като вариант,но без катализатор файда няма.Четох из няколко форуми,но не виждам конкретно решение за този проблем, а и бих искал, ако някой има нещо в предвид да е от този форум.Малко се вманиачавам, но когато по колата нещо не е наред дори от най малкия досаден шум в купето,но особено за този проблем не ми дава мира.Харчи 14-15 газ без никакво ръчкане даже почти не пускам климатика вече, но не се подобрява.По някога при палене без подаване на газ,не може да запали само отива до 250-350 об. и все едно се дави.Играят оборотите на празен ход + тресене, а за вървежа да не говорим както е и 316.Свещите,бобината също са сменени високия разход ме убеждава,че проблема е тук.Майстора който прави колата (само един е понеже прави само бмв) също с него минахме през почти всички варианти, и оставаме до този.Каза някой ден да му я занеса да я види на елкон сондата,но и да работи,и да не работи нормално,каза че без катализатора няма какво да се направи.
40 мнения
• Страница 3 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани