E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
ДСЦ-то работи примерно 10 минути и светва заедно с тези лампи на снимката (снимката е примерна от Интернет)
След това може да свети от София до Бургас (последно беше така) без да спирам, а може и да изгасне след 2 сек. и естествено да не светне пак бая време.
Като цяло си свети и гасне когато си иска, случвало се е за 5 мин. да светва и гасне 3-4 пъти ( Да добавя смених каумулатора + алтернатора всичко зарежда и е О.К. и пак си е така, бушоните са здрави)
На диагностика показа някакъв сензор (датчик) за налягане на АБС модула обаче се съмнявам там да е проблема понеже колкото и теми да прочетох никъде не се споменава този сензор (датчик) за налягане на АБС модула.
В писаните теми не можах да намеря такъв проблем така, че колеги дайте предложения
След това може да свети от София до Бургас (последно беше така) без да спирам, а може и да изгасне след 2 сек. и естествено да не светне пак бая време.
Като цяло си свети и гасне когато си иска, случвало се е за 5 мин. да светва и гасне 3-4 пъти ( Да добавя смених каумулатора + алтернатора всичко зарежда и е О.К. и пак си е така, бушоните са здрави)
На диагностика показа някакъв сензор (датчик) за налягане на АБС модула обаче се съмнявам там да е проблема понеже колкото и теми да прочетох никъде не се споменава този сензор (датчик) за налягане на АБС модула.
В писаните теми не можах да намеря такъв проблем така, че колеги дайте предложения
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- E30_DK
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: 6.10.2007
- Местоположение: София
- Мечтае да кара: S63, но не AMG, а B44tu
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
ABS/DSC модула какъв е - на 001 ли му завършва номера?
След като на диагностика е излязъл проблем с въпрония датчик, защо не го приемаш като причинител на проблема?
След като на диагностика е излязъл проблем с въпрония датчик, защо не го приемаш като причинител на проблема?
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Провери сензора за ъгъла на завъртане на волана "Steering Angle Sensor"
Като начало опитай при запален двигател да завъртиш волана няколко пъти от край до край или направо го инициализирай на диагностика.
Като начало опитай при запален двигател да завъртиш волана няколко пъти от край до край или направо го инициализирай на диагностика.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Добре дошъл в отбора на светещите. Като ти чета симптомите си 1:1 с моите.
При мен лампите светват след известно каране и при загряла кола остават постоянно така докато не изстине колата. Лампите светват всеки път по различен повод - дупка; тръгване; спиране; на място; в завой; при кихане в колата
С две думи - га си искат, НО загряла ли е колата не изгасват до изстиването й.
При мен на дианостика също излиза само датчик налягане на АБС. Досега съм направил следните проби, за да отсея други възможни проблеми и локализирам откъде идва драмата:
- проверка на всички датчици на АБС-а - по съпротивление и по диодна верига с мултимер - абсолютно еднакви стойности и на четирите (без фрапантни разлики спрямо стойностите по чуждите форуми). Последва махане на всеки един и почистване, пак мерене - същите стойности. Проверявали сме ги и в реално време в движение - в норми. Зачерквам ги.
- онзи ден на загряла кола (съответно жълти лампи навсякъде по таблото), смених управлението на модула с такъв от кола без проблеми и съответно същия номер 005. Никакъв положителен ефект - лампите продължиха да светят. Поне това за мен е зачеркване на управлението на АБС модулът.
Интересното е, че тези лампи започнаха да светят след смяна на окачването отпред - всичко без амортесьори и рейка. За да отсея предположенията - да, колата е минала реглаж и не, не дава/записва грешки за сензорите за положение на волана. Ако има проблем със сензор за позиция на волана трябва да записва грешка с натрупване и при отстраняване на проблема грешката сама да се трие. Колата сме я закачали на диагностика във всякакви режими (светещи/несветещи лампи; волан направо/накриво; в движение) - такава грешка няма.
Остана проверка на самият датчик за налягане. Към него отиват 3 кабела - захранване 5V, маса и сигнал към DCS модула според натиска на спирачния педал (между 0,2 - 4V). Когато лампите не светят горното е изпълнено, но светнат ли захранването към датчика и сигнала вече ги няма. Дали самият датчик се скапва или нещо му спира захранването за мен е непонятно.
Така и така съм решил да сменям спирачната течност, ще сваля датчика и ще направя проба с друг. Според едно аверче проблемът може да идва от въздух в спирачната система или от стара течност, сътветно затлачен датчик
КАкто и да е. Нещата, които ще направя така или иначе и които са препоръчителни са:
- топлоизолация на АБС модула
- смяна на спирачната течност
- подмяна на гуменото тампонче на АБС модула към купето. Според разни хора по чуждите форуми, при разбит/стар тампон вибрациите се предават директно на модула и оттам идват проблемите със спойките. Вижда ми се резонно.
Като го преборя проблема, задължително ще пиша в тази и в една друга тема защото е адски дразнещо да не работи тая система, особено сега - все едно си карам е30-ката без шпер ама с 400кг отгоре...
При мен лампите светват след известно каране и при загряла кола остават постоянно така докато не изстине колата. Лампите светват всеки път по различен повод - дупка; тръгване; спиране; на място; в завой; при кихане в колата

При мен на дианостика също излиза само датчик налягане на АБС. Досега съм направил следните проби, за да отсея други възможни проблеми и локализирам откъде идва драмата:
- проверка на всички датчици на АБС-а - по съпротивление и по диодна верига с мултимер - абсолютно еднакви стойности и на четирите (без фрапантни разлики спрямо стойностите по чуждите форуми). Последва махане на всеки един и почистване, пак мерене - същите стойности. Проверявали сме ги и в реално време в движение - в норми. Зачерквам ги.
- онзи ден на загряла кола (съответно жълти лампи навсякъде по таблото), смених управлението на модула с такъв от кола без проблеми и съответно същия номер 005. Никакъв положителен ефект - лампите продължиха да светят. Поне това за мен е зачеркване на управлението на АБС модулът.
Интересното е, че тези лампи започнаха да светят след смяна на окачването отпред - всичко без амортесьори и рейка. За да отсея предположенията - да, колата е минала реглаж и не, не дава/записва грешки за сензорите за положение на волана. Ако има проблем със сензор за позиция на волана трябва да записва грешка с натрупване и при отстраняване на проблема грешката сама да се трие. Колата сме я закачали на диагностика във всякакви режими (светещи/несветещи лампи; волан направо/накриво; в движение) - такава грешка няма.
Остана проверка на самият датчик за налягане. Към него отиват 3 кабела - захранване 5V, маса и сигнал към DCS модула според натиска на спирачния педал (между 0,2 - 4V). Когато лампите не светят горното е изпълнено, но светнат ли захранването към датчика и сигнала вече ги няма. Дали самият датчик се скапва или нещо му спира захранването за мен е непонятно.
Така и така съм решил да сменям спирачната течност, ще сваля датчика и ще направя проба с друг. Според едно аверче проблемът може да идва от въздух в спирачната система или от стара течност, сътветно затлачен датчик

КАкто и да е. Нещата, които ще направя така или иначе и които са препоръчителни са:
- топлоизолация на АБС модула
- смяна на спирачната течност
- подмяна на гуменото тампонче на АБС модула към купето. Според разни хора по чуждите форуми, при разбит/стар тампон вибрациите се предават директно на модула и оттам идват проблемите със спойките. Вижда ми се резонно.
Като го преборя проблема, задължително ще пиша в тази и в една друга тема защото е адски дразнещо да не работи тая система, особено сега - все едно си карам е30-ката без шпер ама с 400кг отгоре...
- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
А някой сети ли се да отиде на реглаж !!!???
Преден заден мост !
Преден заден мост !

Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
spec-V написа:А някой сети ли се да отиде на реглаж !!!???
Преден заден мост !
Точно това си мислех да направя утре, защото волана ми стой леко наляво.
Може ли да е от това ???
- gido
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 761
- Регистриран на: 12.02.2008
- Местоположение: Пазарджик-Велинград
- Пол: Мъж
- Кара: X5
- Мечтае да кара: MX5
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
калибровай си датчика за завъртане на волана,ако нестане си за комп на абс,преготвяш 200лв за ремонт,аз се отървах само с калиброване.
- Elesar74
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Имах същия проблем, крив волан и DSC-то свети. Реглаж и нещата си дойдоха на мястото.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Много хубаво, но на колега (а и на мен) записва грешка в друг сензор.
- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
booobby написа:spec-V написа:А някой сети ли се да отиде на реглаж !!!???
Преден заден мост !
Точно това си мислех да направя утре, защото волана ми стой леко наляво.
Може ли да е от това ???
Направи точно това и лампата няма да свети !

Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Уви, имах голямо желание да си направя реглаж на преден и заден мост, но всичко е "бетон" по окачването и не можахме да развием дори един болт (все пак е германка)
Направи ми впечатление, че по някой път ми изгасва абс-а и свети само блокажа и удивителния знак. Също последните няколко пъти при палене не свети и при рязко подаване на газ (да превърти гуми) пак сме в коледна елха на таблото ( блокаж, абс, и жълтия удивителен както е на снимката)
Другия колега с подобен проблем нека направи реглаж за да видим какво ще стане, а пък някой нещо друго да му хрумва ?!?
Направи ми впечатление, че по някой път ми изгасва абс-а и свети само блокажа и удивителния знак. Също последните няколко пъти при палене не свети и при рязко подаване на газ (да превърти гуми) пак сме в коледна елха на таблото ( блокаж, абс, и жълтия удивителен както е на снимката)
Другия колега с подобен проблем нека направи реглаж за да видим какво ще стане, а пък някой нещо друго да му хрумва ?!?
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Реглаж съм минал, ама явно никой не чете мненията изцяло.
Иначе симптомите са ни 1:1. И при мен някой път свети само 'удивителната' или някаква комбинация от трите, нооо загрее ли модулът - всичко.
Вчера цял ден гледах разкостени и поправяни (повече неуспешно) управления на АБС модули из нета. Всичко вътре е залято със силиконова паста за стабилизиране на компонентите. Комбинацията от вибрации и висока температура обаче за съжаление скапва спойките вътре, които са правени с ултразвук и с доста тънки проводници. Обикновено някой или няколко от проводниците започва да се откъсва от контактната повърхност. Когато модулът се нагрее, силиконовата паста се размеква и вибрациите доизкъртват с времето проводника. В повечето случай когато се размекне пастата се губи контакт, когато стегне (изстине модулът) контакта е налице.
Масово мнение е, че това си е една от детските болести при е39/е38.
Ето едно клипче, за да знаете какво е вътре (тази фирма извършва качествен ремонт, но за цени нямам идея)
http://www.youtube.com/watch?v=lpyZ8t4E04Q
С коя програма се калибрира сензора за позиция на волана?
Иначе симптомите са ни 1:1. И при мен някой път свети само 'удивителната' или някаква комбинация от трите, нооо загрее ли модулът - всичко.
Вчера цял ден гледах разкостени и поправяни (повече неуспешно) управления на АБС модули из нета. Всичко вътре е залято със силиконова паста за стабилизиране на компонентите. Комбинацията от вибрации и висока температура обаче за съжаление скапва спойките вътре, които са правени с ултразвук и с доста тънки проводници. Обикновено някой или няколко от проводниците започва да се откъсва от контактната повърхност. Когато модулът се нагрее, силиконовата паста се размеква и вибрациите доизкъртват с времето проводника. В повечето случай когато се размекне пастата се губи контакт, когато стегне (изстине модулът) контакта е налице.
Масово мнение е, че това си е една от детските болести при е39/е38.
Ето едно клипче, за да знаете какво е вътре (тази фирма извършва качествен ремонт, но за цени нямам идея)
http://www.youtube.com/watch?v=lpyZ8t4E04Q
С коя програма се калибрира сензора за позиция на волана?
- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
dankata написа:Реглаж съм минал, ама явно никой не чете мненията изцяло.
Иначе симптомите са ни 1:1. И при мен някой път свети само 'удивителната' или някаква комбинация от трите, нооо загрее ли модулът - всичко.
Вчера цял ден гледах разкостени и поправяни (повече неуспешно) управления на АБС модули из нета. Всичко вътре е залято със силиконова паста за стабилизиране на компонентите. Комбинацията от вибрации и висока температура обаче за съжаление скапва спойките вътре, които са правени с ултразвук и с доста тънки проводници. Обикновено някой или няколко от проводниците започва да се откъсва от контактната повърхност. Когато модулът се нагрее, силиконовата паста се размеква и вибрациите доизкъртват с времето проводника. В повечето случай когато се размекне пастата се губи контакт, когато стегне (изстине модулът) контакта е налице.
Масово мнение е, че това си е една от детските болести при е39/е38.
Ето едно клипче, за да знаете какво е вътре (тази фирма извършва качествен ремонт, но за цени нямам идея)
http://www.youtube.com/watch?v=lpyZ8t4E04Q
С коя програма се калибрира сензора за позиция на волана?
Възможен е и този сценарии на филма , но все пак според мен е малко вероятен!
По скоро някой АБС датчик,датчика на корм.прът........ в крайна сметка,колко хора са направили ремонт на въпросния блок по този ,или алтернативен начин ,и са стигнали до извод ,че точно в него е бил проблема?!
И има ли някой в БГ ,който да го извършва този вид ремонт?
Програма за калибриране не знам,но в БМВ могат,задават му се някви градуси итн..бла бла не съм сигурен и те така



Мисълта ми е ,че ако човек си купува кормилните щанги,отива на (майстор,гайкаджия,монтьор,.. итн.) монтира ги ,после отива на реглаж и получаваш някви настройки,които а дже ба не отговарят на настройките на скапания датчик на кормилото и ей ти на светеща лампичка (дразнител)

- spec-V
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 158
- Регистриран на: 30.05.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F31
- Детайли за колата: ...E36 M50 B20
E36 M52 B20
E39 M57 D25
E46 coupe M57 D30
Е39 M57 D30
E46 coupe M52 B28TU
Е91 N43B20A
E46 coupe M54B30 SMG II
F31 Touring N47D20C
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
Е те за това говорим !
ДАТЧИК, ЪГЪЛ НА УПРАВЛЕНИЕ 443.35 лв
https://www.google.bg/search?q=32306793 ... B800%3B600
ДАТЧИК, ЪГЪЛ НА УПРАВЛЕНИЕ 443.35 лв

https://www.google.bg/search?q=32306793 ... B800%3B600
- dankata
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 683
- Регистриран на: 28.01.2004
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530iA Touring
- Мечтае да кара: e3-е39
- Детайли за колата: 2001
Re: E39 530D 2001 DSC-то работи когато си иска ?!?
spec-V написа:dankata написа:Реглаж съм минал, ама явно никой не чете мненията изцяло.
Иначе симптомите са ни 1:1. И при мен някой път свети само 'удивителната' или някаква комбинация от трите, нооо загрее ли модулът - всичко.
Вчера цял ден гледах разкостени и поправяни (повече неуспешно) управления на АБС модули из нета. Всичко вътре е залято със силиконова паста за стабилизиране на компонентите. Комбинацията от вибрации и висока температура обаче за съжаление скапва спойките вътре, които са правени с ултразвук и с доста тънки проводници. Обикновено някой или няколко от проводниците започва да се откъсва от контактната повърхност. Когато модулът се нагрее, силиконовата паста се размеква и вибрациите доизкъртват с времето проводника. В повечето случай когато се размекне пастата се губи контакт, когато стегне (изстине модулът) контакта е налице.
Масово мнение е, че това си е една от детските болести при е39/е38.
Ето едно клипче, за да знаете какво е вътре (тази фирма извършва качествен ремонт, но за цени нямам идея)
http://www.youtube.com/watch?v=lpyZ8t4E04Q
С коя програма се калибрира сензора за позиция на волана?
Възможен е и този сценарии на филма , но все пак според мен е малко вероятен!
По скоро някой АБС датчик,датчика на корм.прът........ в крайна сметка,колко хора са направили ремонт на въпросния блок по този ,или алтернативен начин ,и са стигнали до извод ,че точно в него е бил проблема?!
И има ли някой в БГ ,който да го извършва този вид ремонт?
Програма за калибриране не знам,но в БМВ могат,задават му се някви градуси итн..бла бла не съм сигурен и те така![]()
(е баси исказването)
Мисълта ми е ,че ако човек си купува кормилните щанги,отива на (майстор,гайкаджия,монтьор,.. итн.) монтира ги ,после отива на реглаж и получаваш някви настройки,които а дже ба не отговарят на настройките на скапания датчик на кормилото и ей ти на светеща лампичка (дразнител)
Може да ти се струва малко вероятен, но повече от половината хора по чуждите форуми след ремонт/смяна на блока си решават проблемите. Нагледах се на снимки с прекъснати проводници в управлението на модула.
При другите обикновено е датчик АБС. Нищожен процент се оказват със заминала pre-charge pump или сензор за позиция на волана. Нито един не прочетох да е разрешил драмата след смяна на датчик налягане АБС (грешката, която ми излиза на мен и на колегата), понеже повечето прибягват до смяна на целия модул. Всъщност имаше един дето беше сменил всичко наред и накрая си купил цял модул

Все още не искам да повярвам, че след като ми вади грешка датчик налягане, датчиците на колелата са ок, пробвал съм с друго управление от непроблемен модул и съм минал реглаж, проблемът е в сензора за позиция на волана. Ако проблемът е там, няма да се влияе от това дали е загряла колата или не. И най-малкото ще плюе грешка.
Дали някой тук прави ремонта така както на клипа, съмнявам се.
27 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани