M52B20 гори масло
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
M52B20 гори масло
Здравейте, колеги проблема е написан в заглавието на темата. Четох почти всички теми по въпроса и някои неща ми останаха неизяснен. Ясно ми е за сегменти и гумички и т.н, но ситуацията при мен е малко по-различна от колегите с подобен проблем.
1- колата пуши само като достигне работна температура
2- само като пускам надолнище и спре горенето (стрлката за моментния разход показва 0) и след това като подам газ изкарва облаци син пушек и явно като изгори маслото попаднало в цилиндрите спира да пуши.(клапана за картерни газове съм го изолирал неможе да го вкарва от там)
3- като карам нагоре или като постоянно давам газ няма следа от пушек
4- двигателя си работи съвсем нормално .
5- нямам катализатори
Та въпросите ми са от къде може да попада това масло в цилиндрите само при посочените по-горе ситуации и какво може да го предизвиква? Дали става въпрос отново за сегменти и гумички или може от някоя гарнитура или незнам от какво друго?
Маслото е Мотул 5в40 взето от колега от форума. Сега съм на 6000км и съм долял 1.5л
1- колата пуши само като достигне работна температура
2- само като пускам надолнище и спре горенето (стрлката за моментния разход показва 0) и след това като подам газ изкарва облаци син пушек и явно като изгори маслото попаднало в цилиндрите спира да пуши.(клапана за картерни газове съм го изолирал неможе да го вкарва от там)
3- като карам нагоре или като постоянно давам газ няма следа от пушек
4- двигателя си работи съвсем нормално .
5- нямам катализатори
Та въпросите ми са от къде може да попада това масло в цилиндрите само при посочените по-горе ситуации и какво може да го предизвиква? Дали става въпрос отново за сегменти и гумички или може от някоя гарнитура или незнам от какво друго?
Маслото е Мотул 5в40 взето от колега от форума. Сега съм на 6000км и съм долял 1.5л
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: M52B20 гори масло
Първо щателно огледай за течове. Провери гарнитурата на капака на главата, и най-вече гарнитурките около свещите. Останалото са гумички на клапаните и сегменти (щом клапана за картерните е изолиран). Почти задължително е и да пробваш с друго масло със същия вискозитет, за да изключиш възможността за кофти партида на това, което си налял.
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Гарнитура на капака и свещите съм сменял преди няма и 10к км. Пушенето ясно се изрази, след като ходих и се върнах от морето, тоест по-дълъг път. Факта , че започва да пуши като загрее колата ме навява на мисълта за опечени гумички . Възможно ли е от гарнитура на главата да се получава това нещо ? И как си го обяснявате , че пуши след спускане, след като е изолиран клапана ?
За течове съм гледал от единия ъгъл на картера таи малко.
За течове съм гледал от единия ъгъл на картера таи малко.
- amd
- клавиатурен мунингист
- Мнения: 4174
- Регистриран на: 22.05.2004
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i 1997
- Мечтае да кара: E36 323ti
Re: M52B20 гори масло
Първото, което ми мина през ума е съвсем различно от това, за което вие пишете Хубаво споменавате сегменти, ама аз мисля, че има шанс проблема да са самите цилиндри и по-конкретно износено Nikasil покритие. В следствие, дори сегментите да не са много износени, ако цилиндровата стена е станала като буре (макар и в доста малки размери), ще гори масло и ще пуши (а и сигурно ще губи компресия в известна степен). Аз лично бих препоръчал (макар да не съм майстор) мерене на компресията на отделните цилиндри. Уж при износване на сегменти/цилиндър, компресията трябва да е по-ниска от нормалното. Това е лесен тест.
BMW only!
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Дори и така да е колега , даже да са и сегментите , немога да си обясня защо при определени условия попада масло в цилиндрите , а не постоянно (тоест да изкарва облаци постоянно ).
За комресията смятам да я замеря, но четох , че ако има масло в горивната камера то уплътнява и може да покаже добра компресия , дори по-голяма от фабричните стойности.
Ще извадя и свещите да ги погледан имат ли нагар по тях и дали е на всички или на някои от тях.
За комресията смятам да я замеря, но четох , че ако има масло в горивната камера то уплътнява и може да покаже добра компресия , дори по-голяма от фабричните стойности.
Ще извадя и свещите да ги погледан имат ли нагар по тях и дали е на всички или на някои от тях.
- Cyberloner
- младши ентусиаст
- Мнения: 361
- Регистриран на: 5.08.2007
- Местоположение: София
- Кара: е53
Re: M52B20 гори масло
Ако има масло в горивната камера, то не уплътнява, а се пали и изкуствено завишава компресията.
Последна промяна Cyberloner на 09 Сеп 2014, 14:04, променена общо 1 път
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
Първия двигател ми го правеше това м52б20 94г и то ми го направи и с оригинално ФВ масло(няма как да е менте, защото го взимам директно от вносителя) и с мотул 5в40, единствено подобрение имаше с масло 10в40, след като смених двигателя и разглобих напълно- не открих нищо по цилиндрите въпреки, че очаквах да видя паднал никасил, сегментите си бяха с добър ключ и нямаше спекли. Моята препоръка е смяна на гумичките на клапаните при доверен човек и отново проба с продължителен принудителен празен ход.
Казвам при доверен човек, който му се занивама, че на задните цилиндри си е кофти и да е наясно как се зацепват тия двигатели, че има особености дето не се спазват от някои "майстори"
Казвам при доверен човек, който му се занивама, че на задните цилиндри си е кофти и да е наясно как се зацепват тия двигатели, че има особености дето не се спазват от някои "майстори"
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Тея гумички са 24лв комплекта хубави , и смяната не им е такава философия, само където трябва инструмент за зацепването на ваноса(понеже съм с един) и някой , който знае как се прави. Колко излиза смяната им в сервиз някой с опит може да сподели?
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
another90sm написа:Тея гумички са 24лв комплекта хубави , и смяната не им е такава философия, само където трябва инструмент за зацепването на ваноса(понеже съм с един) и някой , който знае как се прави. Колко излиза смяната им в сервиз някой с опит може да сподели?
Другото , което е че на празен ход дори и загряла отново не пуши. Само като пускам надолнище незнам какво се случва точно в този момент , но от някъде и по някаква причина попада масло в горивните камери и като подадеш газ и го изгори (съответно изкара пушаци отзад) спира да кади до следващото спускане и то само на загрял мотор.
То не е философия просто е къртовски труд и ще те питам като стигнеш до 5ти и 6ти цилиндър и ми кажи как е, недей ми обяснявай колко е лесно щото съм го правил . И това не е ладичка с 8 дръгливи клапана тука са 24 и ще си глътне един ден смяната. За зацепването под 50лв мисля няма да ти го зацепят както трябва, за смяната на гумичките не по малко от 100лв даже и това ми се вижда малко като знам колко гъзене ще има. Иначе имах твоите симптоми 1към1 като на едно спускане глътна толкова масло, че като подадох газ пушеше плътно бял дим сигурно 1-2км и скри 2-3 ленти докато изчисти липсваше към 0,5л има няма 20км. След което му сипах най обикновено БМВ 10в40 и се кротна.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Труда по смяната си е труд и отнема време и знам какво е при 5-ти и 6-ти цилиндър и аз от личен опит, но както и да е .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
- maxpower
- ентусиаст
- Мнения: 1241
- Регистриран на: 17.07.2005
- Местоположение: София, Божурище
- Пол: Мъж
- Кара: Alfa 159 JTD :(
- Мечтае да кара: настрани
Re: M52B20 гори масло
another90sm написа:Труда по смяната си е труд и отнема време и знам какво е при 5-ти и 6-ти цилиндър и аз от личен опит, но както и да е .
Въпроса е дали гумичките са причината за това нещо и колко може да е разхода на масло от тях , някак си немога да си обясня защо само тогава го гори пустото масло .
Защото маслото изтънява понеже е загряло, а и вече не е първа младост и почва да става по неустоичиво когато е загряло, това съпроводено с гумички на 15тина години и силния вакум при смукалтените клапани, който се образува при продължително спускане на принудителен празен ход. Не е гаранция, че е от това, но при условие, че си изкл клапана за картерни газове като възможност това е следващия логичен избор. От там нататък отиваме на такива ремонти, които просто не се икономически оправдани и по добрия избор е смяната на мотора с друг.
Аз пък да питам като изкл клапана за картерните газове как го направи? Да не си оставил долу вързан към щеката и само да си му затапил входа от към цииндровата глава?
Също свали свещите и провери след спускането кои са омаслени всичките или само някои.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
Затапих входа към колекторите, тръбата от капака на клапаните е под колата да излизат парите, а маркуча от щеката си стои отворен.
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: M52B20 гори масло
Колеги и аз имам същия проблем.Баварката ми е м52б20 98г. с единичен ванос.Направих основен ремонт на мотора като смених сегментите,пълна ревизия на главата,нови гумички и нов клапан на картерните газове плюс нови гарнитури навсякъде.Е проблема не се реши по надолнище без газ и после като подам и отзад пропушва яко.На ход топла ,студена колата не пуши.Маслото ми е БМВ 10/40.Единствено на диагностика ми излиза като грешка "механична повреда на ваноса" но колата си върви нормално и незнам този ванос дали има нещо общо с пропушването.
BMW M-POWER
- another90sm
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 13.01.2012
- Местоположение: На всякъде
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
- Мечтае да кара: M6
Re: M52B20 гори масло
А отчиташ ли загуба на масло. Защото има колеги със същия проблем , но при по-дълги спускания , които не отчитат загуба на масло от смяна до смяна или поне е минимална.
- kalin4o1986
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 27.09.2008
- Местоположение: tsarevo
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Мечтае да кара: 760li
Re: M52B20 гори масло
Ами след ремонта сложихме масло БМВ 5/30 наливно за разработка като майстора казваше,че сегментите след 5-6000 км. ще се сносят и пропушването си го имаше.За 4000км с това масло съм долял 1л. като не го изгори целия.След тези 4000км. наляхме вече 10/40 БМВ туба.Проблема с пропушването остана но нямам навъртяни км от смяната му и незнам дали го гори.След 2-3000км ще си проличи но щом пуши сигурно ще го гори.Преди ремонта бях с масло 10/40 Фукс титан и за 4000км ми изгори 3л.Вече незнам кво още да сменям- май вече ще е марката.
BMW M-POWER
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани