M52B20 гори масло

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 85
Регистриран на: 19.12.2012
Местоположение: село Плевен
Пол: Мъж
Кара: сред идиоти.
Мечтае да кара: e31 850csi

Re: M52B20 гори масло

Мнение от skipper » 15 Сеп 2013, 18:40

kalin4o1986 написа:Колеги и аз имам същия проблем.Баварката ми е м52б20 98г. с единичен ванос.Направих основен ремонт на мотора като смених сегментите,пълна ревизия на главата,нови гумички и нов клапан на картерните газове плюс нови гарнитури навсякъде.Е проблема не се реши :banghead: по надолнище без газ и после като подам и отзад пропушва яко.На ход топла ,студена колата не пуши.Маслото ми е БМВ 10/40.Единствено на диагностика ми излиза като грешка "механична повреда на ваноса" но колата си върви нормално и незнам този ванос дали има нещо общо с пропушването.

Колега прочети тук : viewtopic.php?p=2254407
Признаците на повредата са: загуба и неравномерно разпределяне на мощността, предимно в ниските обороти, както и неравномерно форсиране на двигателя. още: мудно потегляне, колебания в оборотите...
в някои случаи се генерира диагностичен код за грешка:
P1519 (BMW 212, 0xD4): Vanos mechanically stuck (jamming). - механична повреда в "Vanos" системата
Oo (|||)(|||) oO
First law of electronics: "Every device is powered by the white smoke that resides within it, when the white smoke comes out, the device doesn't work anymore.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: M52B20 гори масло

Мнение от maxpower » 16 Сеп 2013, 20:12

another90sm написа:Затапих входа към колекторите, тръбата от капака на клапаните е под колата да излизат парите, а маркуча от щеката си стои отворен.

Нещо не ми стана ясно. Клапана си е още на колектора, просто си му затапил входа от към главата и изхода към клечката за маслото също си я затапил, а тръбата към клечката се вее и тя в атмосферата?
kalin4o1986 написа:Ами след ремонта сложихме масло БМВ 5/30 наливно за разработка като майстора казваше,че сегментите след 5-6000 км. ще се сносят и пропушването си го имаше.За 4000км с това масло съм долял 1л. като не го изгори целия.След тези 4000км. наляхме вече 10/40 БМВ туба.Проблема с пропушването остана но нямам навъртяни км от смяната му и незнам дали го гори.След 2-3000км ще си проличи но щом пуши сигурно ще го гори.Преди ремонта бях с масло 10/40 Фукс титан и за 4000км ми изгори 3л.Вече незнам кво още да сменям- май вече ще е марката.



На тия двигатели как ги сменяте тия сегменти просто не знам, това не е чугунен блок отделно от това, че без да се свали гланца на цилиндъра новите сегменти няма да легнат никога към тая стена както се били улегнали старите. И като свалихте сегментите измерихте ли ги ключ нещо хлабина в каналите, или щом сме ги свалили дай ще сложим едни нови? От зор да направите добро си разваляте колите. Старите ти сегменти тамън са се улегнали с цилиндрите и са обрали елипсата дето се е натрупала с годините, като си сложил новите сегменти няма как да оберат тая елипса щото просто са кръгли още и сега вече никога не може да се разбере от какво е било проблема. На моя блок като го измерих беше с елипса 0,04мм , което хич не е малко, но сегментите бяха с ключ в границите на нов двигател.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 309
Регистриран на: 13.01.2012
Местоположение: На всякъде
Пол: Мъж
Кара: BMW 320i e36 coupe M50B20
Мечтае да кара: M6

Re: M52B20 гори масло

Мнение от another90sm » 17 Сеп 2013, 0:22

Колега входа където влиза клапана в колектора е запушен. Тръбата , която излиза от капака на клапаните (от където излизат и маслените пари) е под колата , а този маркуч, който влиза в картера си стои и съм го остави отпушен.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: tsarevo
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: 760li

Re: M52B20 гори масло

Мнение от kalin4o1986 » 10 Окт 2013, 17:03

Здравейте, да споделя при мен какво се случи и как се развиха нещата. След смяна гарнитура на капака на клпаните в началото нещата бяха стряскащи, най-вероятно се е насъбрало доста масло в колектора и пушеше убийствено, това ме вкара във филм. Почнаха да ми говорят за гумички, за сегменти за сртрашни цифри, свалях клапана на картерните газове многократно, опитвах с по мека пружина на клапана, с какво ли, пуши та не се трае, по кръстовищата изчезвам като нинджа в яко дим. В крайна сметка, бях съсипал оригиналната пружина, и намерих друга, по твърда. Монтирах я , пробвах дали работи клапана създавайки вакуум с прахосмукачка и монтирах. За около 80 км изчисти всичко, дори при продължително спускане около 8-10 км няма вече никакви пушеци. Извода е , двигателя трябва е херметичен спрямо атмосферата, въздух трябва да минава единстено през дросела и стъпковото моторче, всеки теч от гарнитури по картер и капак клапани е предпотавка и една от причините да попада масло в горивната камера, при положение че сегменти и гумички са в перфектно състояние. Не вярвах че незнетелен теч на масло от гарнитура капак клапани ще доведе до такива резултати с разход на масло, пушене след спускане, а влияе на поведението на двигателя, динамиката е по влошена.





Колега малко развитие има при мен но пак не съм много сигурен!
Както ти казваш мотора трябва да е херметизиран.Днес вдигнах капака и започнах да търся течове но не открих нищо.Колата на студен мотор при отваряне на капачката на маслото не гаснеше.Нещо ми трепна от вътре и си викам дай пак да го сваля този шибан клапан въпреки че е на 6-7 месеца.Свалих клапана и го отворих.Загледах се в мембраната и кво да гледам-тя скъсана на две места.От там по телефона и поръчах нов клапан.Преди малко го монтирах.Запалих колата махнах капачката на маслото и чудо :clap: колата изгасна.Направих едно пробно кръгче но пушенето си го има :banghead: .Дали трябва да е покарам по продължително за да изчезне пушенето или трябваше веднага да изчезне?Вече не знам какво да правя :dunno: .
BMW M-POWER

Потребител
Аватар
Мнения: 13
Регистриран на: 16.02.2014
Пол: Мъж
Кара: BMW e36 M52B20
Мечтае да кара: M50B28Turbo
Детайли за колата: Нищо особено

Re: M52B20 гори масло

Мнение от Kristiqn_3613 » 08 Сеп 2014, 12:54

skipper написа:
kalin4o1986 написа:Колеги и аз имам същия проблем.Баварката ми е м52б20 98г. с единичен ванос.Направих основен ремонт на мотора като смених сегментите,пълна ревизия на главата,нови гумички и нов клапан на картерните газове плюс нови гарнитури навсякъде.Е проблема не се реши :banghead: по надолнище без газ и после като подам и отзад пропушва яко.На ход топла ,студена колата не пуши.Маслото ми е БМВ 10/40.Единствено на диагностика ми излиза като грешка "механична повреда на ваноса" но колата си върви нормално и незнам този ванос дали има нещо общо с пропушването.

Колега и моето M52B20 С еденочен ванос дава същия проблем. Препушва и вкарва масло в колектора И ми дава разход на масло около 800мл-литър на 1000км.
Та мисълта ми е (понеже ако се наложи да му правя пълна ревизия ще сменя колата, но пълна ревизия няма да правя на тази стара кола) щом от най малкия теч на масло и разхерметизиране на двигателя го прави това пропушване възможно ли е да е заради: Оплатнението на капачката за маслото; Двете оплътнения на щеката за маслото; оплатнението между смукача и дросела и гуфрирания маркуш между дебитомера и смукача :? Извинявам се ако има нещо но на мен тва уплътнение между смукача и дросела ме съмнява и реших само да пиопитам :)

Потребител
Аватар
Мнения: 14
Регистриран на: 15.05.2016
Местоположение: plovdiv
Пол: Мъж
Кара: e39 520i

Re: M52B20 гори масло

Мнение от diw » 13 Мар 2018, 23:52

Колеги, ще споделя малко информация.
Имах симптомите като на автора на темата.
Колата ми е с м52в20 и гореше 3 литра масло на
10000км и при спускане на моторна спирачка пушеше. Пробвах с различни по вискозитет и
марки масла, смяна филтър карт. газове без резултат.
Но след смяната на гумички на клапаните има
положителен резултат. :)
За 5000 км долях 0,5 литра масло.
Пробвах спускане с 4 човека на моторна спирачка и няма пушеше от ауспуха.

Предишна

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook