Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- jordanjovkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525tds '00
Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Здравейте колеги, пускам първото си мнение във форума.
Потърсих информация по случая, видях че има доста теми по въпроса, но точно това, което ми трябва не го открих и затова пускам нова тема. Извинявам се ако отговорите на въпросите ми са били дискутирани вече.
Преди 3 години катастрофирах и се отвориха двата предни централни airbag-a, бяхме двама в колата. След това така нареченият 'майстор', който ми препоръчаха да оправя колата, си остави ръцете отвсякъде. На два пъти след като взех колата готова ми светваше лампичката на таблото за airbag-a, ходих да чистят грешки и от две години и половина нямам такива проблеми.
Наскоро си купих BMW Scanner 1.4 с кабел от Sklad66 и реших да диагностицирам какво е положението. За SRS модулът нямаше грешки. Но това, което ме притесни беше, че BMW Scanner винаги на живите данни за 'Passenger's seat occupancy recognition A113' извежда 'Passenger seat is not occupied', въпреки, че правя тестовете седнал на пътническата седалка.
Според тази стойност се наплаших, че не работи кантара на пасажерската седалка и никога няма да се отвори пътническия airbag, затова днес си поиграх малко да разгледам положението. Под седалката имаше един изведен дълъг кабел, който е бил срязан на две и на двата му края беше запоен резистор. В момента не помня съпротивлението му, май беше много малко (утре ще го проверя). След като го откачих от единия край за да видя каква грешка ще даде ми изведе грешката 'Belt tensioner, front passеnger'.
Този добавения резистор предполагам шунтира пиропатрона на колана. Понеже не съм запознат на това каква му е функцията и с това 'залъгване' със съпротивлението какъв проблем се решава и дали реално се решава?
Оказа се, че кантара работи някак си, когато замеря съпротивлението след сядане на седалката при мен дава 13 кОМ, а когато жена ми седне дава 10 кОМ. При 'залъгване' на системата с диод, кондензатор и резистор се слага 56 кОМ резистор. Тези стойности от 10-13 кОМ в нормалните работни граници ли са? Ако кантара си е напълно изправен защо BMW Scanner-a постоянно си дава 'Passenger seat is not occupied'.
Реших да пробвам какво ще стане след като залъжа системата с гореописаните три електронни елемента. Направих си даже два такива и с двата BMW Scanner-a показваше в живите данни 'Passenger seat is not occupied'. Това не ми се вижда никак логично. Ел. елементите ги свързвам правилно, разбирам от 'ток и жици'. Да не би BMW Scanner-a по принцип да не се справя с правилното прочитане на данните от кантара (или от симулирането му с ел. елементите) и да трябва това да се тества с друг диагностичен софтуер?
Друг вариант, който се сетих е вместо да залъгвам системата (ако кантара ми не работи правилно) да опитам по софтуерен път да изключа проверката за наличие на пътник на седалката и по този начин винаги да се отваря и пътническия airbag независимо дали седи някой там. В Equipment на SRS модула за Options изключих опцията 'Seat occupancy recognition', като предполагах, че това е каквото ми трябва, но веднага ми се изведе грешката 'Seat occupancy recognition 1 (SBE1)'. Това ли е правилната опция за целта или аз бъркам нещо?
Накратко искам да питам:
- Дали кантара ми, който показва стойности 10-13 кОМ е в изправност?
- Защо след като закача трите ел. елемента за залъгване на системата, BMW Scanner все дава 'Passenger seat is not occupied'?
- Как се изключва софтуерно чрез BMW Scanner тази проверка за стойността на кантара (за да може винаги да се отваря airbag-a)?
Благодаря за помощта.
Потърсих информация по случая, видях че има доста теми по въпроса, но точно това, което ми трябва не го открих и затова пускам нова тема. Извинявам се ако отговорите на въпросите ми са били дискутирани вече.
Преди 3 години катастрофирах и се отвориха двата предни централни airbag-a, бяхме двама в колата. След това така нареченият 'майстор', който ми препоръчаха да оправя колата, си остави ръцете отвсякъде. На два пъти след като взех колата готова ми светваше лампичката на таблото за airbag-a, ходих да чистят грешки и от две години и половина нямам такива проблеми.
Наскоро си купих BMW Scanner 1.4 с кабел от Sklad66 и реших да диагностицирам какво е положението. За SRS модулът нямаше грешки. Но това, което ме притесни беше, че BMW Scanner винаги на живите данни за 'Passenger's seat occupancy recognition A113' извежда 'Passenger seat is not occupied', въпреки, че правя тестовете седнал на пътническата седалка.
Според тази стойност се наплаших, че не работи кантара на пасажерската седалка и никога няма да се отвори пътническия airbag, затова днес си поиграх малко да разгледам положението. Под седалката имаше един изведен дълъг кабел, който е бил срязан на две и на двата му края беше запоен резистор. В момента не помня съпротивлението му, май беше много малко (утре ще го проверя). След като го откачих от единия край за да видя каква грешка ще даде ми изведе грешката 'Belt tensioner, front passеnger'.
Този добавения резистор предполагам шунтира пиропатрона на колана. Понеже не съм запознат на това каква му е функцията и с това 'залъгване' със съпротивлението какъв проблем се решава и дали реално се решава?
Оказа се, че кантара работи някак си, когато замеря съпротивлението след сядане на седалката при мен дава 13 кОМ, а когато жена ми седне дава 10 кОМ. При 'залъгване' на системата с диод, кондензатор и резистор се слага 56 кОМ резистор. Тези стойности от 10-13 кОМ в нормалните работни граници ли са? Ако кантара си е напълно изправен защо BMW Scanner-a постоянно си дава 'Passenger seat is not occupied'.
Реших да пробвам какво ще стане след като залъжа системата с гореописаните три електронни елемента. Направих си даже два такива и с двата BMW Scanner-a показваше в живите данни 'Passenger seat is not occupied'. Това не ми се вижда никак логично. Ел. елементите ги свързвам правилно, разбирам от 'ток и жици'. Да не би BMW Scanner-a по принцип да не се справя с правилното прочитане на данните от кантара (или от симулирането му с ел. елементите) и да трябва това да се тества с друг диагностичен софтуер?
Друг вариант, който се сетих е вместо да залъгвам системата (ако кантара ми не работи правилно) да опитам по софтуерен път да изключа проверката за наличие на пътник на седалката и по този начин винаги да се отваря и пътническия airbag независимо дали седи някой там. В Equipment на SRS модула за Options изключих опцията 'Seat occupancy recognition', като предполагах, че това е каквото ми трябва, но веднага ми се изведе грешката 'Seat occupancy recognition 1 (SBE1)'. Това ли е правилната опция за целта или аз бъркам нещо?
Накратко искам да питам:
- Дали кантара ми, който показва стойности 10-13 кОМ е в изправност?
- Защо след като закача трите ел. елемента за залъгване на системата, BMW Scanner все дава 'Passenger seat is not occupied'?
- Как се изключва софтуерно чрез BMW Scanner тази проверка за стойността на кантара (за да може винаги да се отваря airbag-a)?
Благодаря за помощта.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
От там се изключва, махаш отметката на seat occupancy, но преди да направиш това задължително трябва да разкачиш буксата от датчика който е под седялката, тази която е с 3 пина, бяла на цвят. Ако не го направиш това, а при закачена букса се опиташ да изключиш кантара има голяма вероятност да прецакаш централата.
- jordanjovkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525tds '00
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Благодаря ти, hrpopov217. Опитах да извадя тази букса, но заяждаше, след това използвах клещи и се счупи буксата. Все пак си остана вътре без да дава грешка. То се е видяло, няма да я пипам повече. Остава да разбера дали кантара ми работи правилно.
Никой ли не знае какви са нормалните граници за съпротивлението, което трябва да дава кантара на пасажерската седалка когато има седнал човек?
Никой ли не знае какви са нормалните граници за съпротивлението, което трябва да дава кантара на пасажерската седалка когато има седнал човек?
- bobo1903
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 125
- Регистриран на: 3.01.2010
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E39 528 i
- Мечтае да кара: E60 М
- Детайли за колата: Black :D
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
И аз имам подобен проблем . Колата ми е 97' набор на диагностика изгасна лапмата за аирбег'а , но след известно време (1 ,2 дена) пак почна да свети и след като прочетох кво си писал (...се наплаших, че не работи кантара на пасажерската седалка и никога няма да се отвори пътническия airbag) и аз почнах да се притеснявам какво може да се случи ,ако някой ден се наложи да работи и да не поработи .
Колата я притежавам от 2 месеца и незнам за къв проблем става въпрос.
Колата я притежавам от 2 месеца и незнам за къв проблем става въпрос.
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
bobo1903 написа:И аз имам подобен проблем . Колата ми е 97' набор на диагностика изгасна лапмата за аирбег'а , но след известно време (1 ,2 дена) пак почна да свети и след като прочетох кво си писал (...се наплаших, че не работи кантара на пасажерската седалка и никога няма да се отвори пътническия airbag) и аз почнах да се притеснявам какво може да се случи ,ако някой ден се наложи да работи и да не поработи .
Колата я притежавам от 2 месеца и незнам за къв проблем става въпрос.
Ако и на теб кантара ти е за смяна имаш 3 варинта:
1) да го изключиш с BMW Scaner
2) http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... ht=air+bag
3) viewtopic.php?f=35&t=198667&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA+airbag
- TheFreeRider
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 1.12.2006
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Z4 3.0i & Mini F60 JCW
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Закачете колата на диагностика, всичко ще си каже. Може да имаш лоша връзка с някоя възглавница.
- jordanjovkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525tds '00
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
hrpopov217 написа:Ако и на теб кантара ти е за смяна имаш 3 варинта:
1) да го изключиш с BMW Scaner
2) http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... ht=air+bag
3) viewtopic.php?f=35&t=198667&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA+airbag
Този вариант с 56 кОМ резистор при мен не дава положителен резултат, BMW Scanner пак си дава, че седалката не е occupied. Иначе при всичките случай досега нямам грешка в SRS модула, нито при диагностиката, нито на таблото да свети лампичката за airbag-a.
Тези дни четох из чуждестранните форуми, има доста изписано, но нищо не е ясно като цяло. Дали при празна седалка кантарът трябва да дава отворена верига без съпротивление (или малко съпротивление) и след това като има седнал човек да се повишава съпротивлението, или пък обратното не става ясно? Някъде пишеше, че когато съпротивлението на кантара е в определен диапазон се зачита, че на седалката няма никой, а всякакви стойности извън този диапазон се зачитат все едно, че има човек за да може да се отвори седалката. Нямам идея....
Там е по-разпространен друг вариант за залъгване на системата (и тук съм го виждал, но е по-рядко споменаван) чрез съвсем други стойности на съпротивление. Резистор 100 ОМ, след това диод и след това пак резистор 100 ОМ. Съвсем различно крайно съпротивление спрямо първия вариант, дори в порядък!?! Купих си такива елементи и утре ще изпробвам дали скенера ще покаже, че има седнал човек на седалката.
- jordanjovkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525tds '00
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
bobo1903 написа:И аз имам подобен проблем . Колата ми е 97' набор на диагностика изгасна лапмата за аирбег'а , но след известно време (1 ,2 дена) пак почна да свети и след като прочетох кво си писал (...се наплаших, че не работи кантара на пасажерската седалка и никога няма да се отвори пътническия airbag) и аз почнах да се притеснявам какво може да се случи ,ако някой ден се наложи да работи и да не поработи .
Колата я притежавам от 2 месеца и незнам за къв проблем става въпрос.
bobo1903, ако си от София може да се срещнем и да закачим скенера, то ще изпише къде е проблема.
- jordanjovkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 26.12.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 525tds '00
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Това нещо вече работи. След като свързах елементите BMW Scanner-а вече винаги показва, че има седнал човек на седалката.
Използвах това свързване.
- 2 резистора със съпротивление 100 ОМ
- 1 диод 1N4001 или 1N4002 или 1N4003 или 1N4004 или 1N4005 или 1N4006 или 1N4007, всеки от изброените върши работа.
Сивият край на диода трябва да е свързан към синия кабел към буксата.
Не знам дали при всички Е39 по този начин чрез тези елементи системата възприема съпротивлението за съответстващо на седнал човек на седалката, но при мен това е начинът. Аз съм с 525tds.
Би било добре за собствено успокоение, който си е направил залъгването на системата чрез другата схема с 56 кОМ резистор, 100 pF кондензатор и диод свързани успоредно, да провери на диагностика как му се възприема пътническата седалка, като свободна или като заета.
Използвах това свързване.
- 2 резистора със съпротивление 100 ОМ
- 1 диод 1N4001 или 1N4002 или 1N4003 или 1N4004 или 1N4005 или 1N4006 или 1N4007, всеки от изброените върши работа.
Сивият край на диода трябва да е свързан към синия кабел към буксата.
Не знам дали при всички Е39 по този начин чрез тези елементи системата възприема съпротивлението за съответстващо на седнал човек на седалката, но при мен това е начинът. Аз съм с 525tds.
Би било добре за собствено успокоение, който си е направил залъгването на системата чрез другата схема с 56 кОМ резистор, 100 pF кондензатор и диод свързани успоредно, да провери на диагностика как му се възприема пътническата седалка, като свободна или като заета.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
niki81vd написа:Това с времето става всеобщ проблем. Аз съм от време навреме в нервна криза с тая лампа. Рядко, при местене на седалката или пипне за нещо изпуснато около буксите , тоя балон пред седалката светва
Сега съм на път да изключа кантарното устройство и да се рахатясам. Проблема е че при удар се отваря всичко, но поне не свети.
В други модели автомобили решението се крие в механично изключване на пасажерския бег, а тук автоматизирано с кантарно устройство на седалката, което с времето сдава багажа или след автомивки, където санитарите с колена стъпват по седалката за бърсане на табло и джам.
При теб са решили проблема с изключване на кантарното устройство софтуерно, схемите в предложените теми с резистори е същата работа, само че механично лъжеш датчика че има човек. При теб е направено културно, а аз съм действал с побългаряване , но скоро и аз влизам в културния клуб , че ми писна да ми вади очите
Обади се когато идваш насам, ще ти го изключа!
- ivailo0
- младши ентусиаст
- Мнения: 371
- Регистриран на: 13.04.2014
- Местоположение: Варна / Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530dA M-Tech ///M-Pack
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Здравейте колега, да посъживя темата с моите премеждия.
С SSS Progman-а си декодирах/ занулих всики модули по калата.
Всичко ок, но преди това си бях изключил проверката на кантара и коланите със Скенера и си реших проблемите с досадната лампа и т.н.
След нулирането ест. трябваше да направя същото но ударих на камък, изкл. кантара, коланите да не ги проверява но ми остана да свети лампата. Показва ми че всичко е ок, не проверява кантар и т.н но пак свети и съм малко до никъде.
Ще се радвам на съвети.
Поздрави и Честита коледа
PS: Получи се така, че не мога да изтрия грешките на модула с никоя програма, яко го забърках
Не успявам и да го кодирам:
С SSS Progman-а си декодирах/ занулих всики модули по калата.
Всичко ок, но преди това си бях изключил проверката на кантара и коланите със Скенера и си реших проблемите с досадната лампа и т.н.
След нулирането ест. трябваше да направя същото но ударих на камък, изкл. кантара, коланите да не ги проверява но ми остана да свети лампата. Показва ми че всичко е ок, не проверява кантар и т.н но пак свети и съм малко до никъде.
Ще се радвам на съвети.
Поздрави и Честита коледа
PS: Получи се така, че не мога да изтрия грешките на модула с никоя програма, яко го забърках
Не успявам и да го кодирам:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- mumford
- 320ci
- Мнения: 573
- Регистриран на: 26.05.2006
- Местоположение: СА
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: M52B20TU
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
На една Е39 свети чека за airbag постоянно, а е махната отметкана на seat occupancy. Какво друго трябва да се направи софтуерно за да спре ?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
Трябва и хардуерно да се махне.
- ivopicha
- ентусиаст
- Мнения: 1166
- Регистриран на: 19.11.2003
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E61 530D
- Мечтае да кара: BMW 760Li
- Детайли за колата: сива, 06.2004 г.
Re: Премеждия с Airbag, кантар на седалката и BMW Scanner
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани