От обикновен към Flip Key DIY

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от sean-john » 02 Апр 2013, 15:34

Здравейте колеги,

в тази тема ще опиша как да замените най-стария(и най-грозния :mhihi:) ключ при е39 през диамантения и накрая към Flip Key.


Нужните неща са :

Вашия стар ключ

Диамантен със платката вътре (най лесно и евтино е от някоя морга...само гледате да е 433.92Mhz на гърба го пише).Тука е момента да спомена,че ако не искате Flip Key,а само диамантен,ще ви трябва нов с платката вътре и същата метална заготовка отпред като на оригиналният ви(Hu58 или Hu92).Ако се спирате до тук,ще ви трябва и някакво лепило за пластмаса от сорта на Bison,Poxypol и т.н. каквото си изберете.

Една батерия 3V RC2016 (може и да не ви трябва)

Макетен нож

Малка кръстата и права отверка

Flip Key,аз си го купих от колегата във форума xm_net има платена обява в раздела сервизи и тн...Много съм доволен от колегата,отношение,качество всичко е перфектно...искам да ви предупредя да внимавате от къде си купувате такива (или каквито и да е други авто ключове) защото ключаря при когото ходих,за малко да ме върне...писнало му било да нарязва такива и били големи боклуци,изхабявала се фрезата,били се "ронели" и т.н....но като започна да нарязва този ключ каза,че се реже като масло и заготовката била много добра (споделям неговото мнение,защото много си поприказвахме с него поне 30-40тина минути,аз нищо не разбирам от тези неща)

Първото нещо което аз направих е да видя дали диамантеният ключ с който се сдобих ще може да управлява централното и алармата на моята кола.Вземате двата ключа и влизате в колата,затваряте всички врати и давате на контакт като връщате на позиция 0 почти веднага.Задържате на оригиналния си ключ копчето за отключване и натискате с другата ръка копчето за заключване 3 пъти...после пускате другото копче,колата ще се заключи и отключи, правите веднага същата процедура с вторият ключ.Ако след края на процедурата колата отново се заключи и отключи то всичко наред и централното и алармата могат да се оправляват и от двата ви ключа.

Тука искам да вметна,че ако имате други ключове те трябва да се обучат заедно с предните два,защото иначе ще спрът да работят.Имате 30 секунди да обучите всички ключове които имате (това го срещнах тук във форума)

След това разглобявате оригиналният(стар) ключ,има 2 болчета под капака на гърба.

Изображение

Махате платката и под нея се вижда чипа за запалването.

Изображение

Изображение


Взимате го и сглабяте ключа обратно.Той ви остава и може да отключва колата механично или дистанционно,но няма да може да палите с него.


Сега идва ред на по трудната част разглабянето на диамантения.Ако сте по внимателни и спокойни можете да го направите дори без да нараните нищо.Със макетното ножче започвате да изрязвате лепилото.Аз започнах от задната страна където се слага ключодържател.


Внимавайте да не нараните платката вътре.


След като го разглобите,изваждате платката.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение



Сега трябва да махнете медната част от платката,аз го направих като с малка права отверка (или с върха на макетния нож) разкрачите краченцата.

Изображение


Слагате платката обратно,чипа от стария се слага на мястото на медната част,после малко лепило и си имате нов ключ диамантен ключ.




А ако искате flip key взимате платката от диамантения и чипа за запалването от стария..слагате ги вътре и сглобявате...батерията не съм я сменял...ключа се разглобява лесно и когато имам нужда,ще мога да я сменя.После на ключар да ви нареже металната заготовка и готово.

Изображение

Изображение


Всичко ми излезе 47 лева

30 лева flip key-а + няколко лева доставка

15 лева нарязването

Диамантеният ключ си го имах.


Това е...не е кой знае какво и не съм го измислил аз,но доста време не ми беше ясно как стават тия заменки и се поинтересувах и реших да събера информацията от чужди форуми, от клипове в тубата и да го направя...както и да си имаме това инфо в нашия форум.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 591
Регистриран на: 16.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 730 d
Мечтае да кара: X5

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от mpp82 » 02 Апр 2013, 20:24

Колега няколко пъти съм чел за тази интервенция но така и не успях да си я представя точно.Перфектно си се справил и с обясненията. :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: Toyota Yaris D4D 2015.

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от Elesar74 » 02 Апр 2013, 20:34

Поздравления колега. DIY темите в този форум набират сила и май има нужда от отделна важна тема, че това не е съвсем Tips&Tricks. Още веднъж, поздравления.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от sean-john » 02 Апр 2013, 21:54

Благодаря колеги,аз също мисля така за DIY темите,че ще е добре да се съберат в една обща.Дано има все повече ,защото лично аз много ги уважавам,ако имах повече умения и възможност редовно бих правил.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 183
Регистриран на: 18.01.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 530i E39

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от kener » 02 Апр 2013, 22:24

За всички, които смятат да правят тази маниполация -> Внимавайте какво правите. Аз съм с диамантения ключ и когато го прехвълих в новата заготовка се оказа, че предавателя не предава добре -> IWS от време на време четеше грешен код(чете код и докато работи) и така след едно кръкче от 10-на км изгасих колата и след това не можах да я запаля с никои ключ, докато не изтрих натрупаните(една но много пъти) грешки. За късмет бях на удобно място и PC-то беше с мен.

Не знам как стоят нещата с транспондерите, но моя съвет е да вържете една ИНПА и да гледата как се разпознава новия ключ и дали не прави грешки.
40653

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 259
Регистриран на: 19.12.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от xm_net » 03 Апр 2013, 12:37

Ако мога и аз да се намеся в темата на колегата! Възможно е да възникне проблем при прехвърляне на оригинална платка от ромбоиден ключ в сгъваем, защото при нея транспондерът (чипът) е запоен върху самата платка и се оказва, че разстоянието между него и антената (гривната около контактния патрон) идва малко в повече... Тогава е възможно не всеки път EWS-a да си "говори" коректно с транспондера, което от своя страна води до случката описана от колегата kener. В ситуацията обяснена в конкретната тема това няма как да се случи, тъй като се ползва отделен чип, който се поставя в дъното на кутийката на сгъваемия ключ т. е. максимално близо до антената. Но все пак, за да няма проблеми е добре да се знае, че за предпочитане е да се минава от стария ключ към сгъваемия отколкото от ромб-а към сгъваемия (разбира се става дума за колегите, които имат интерес към подобна манипулация).

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от sean-john » 03 Апр 2013, 12:47

Точно това мислех и аз да напиша колега,при описаните от мен "заменки" няма да има проблеми,защото и в двата случея (от обикновен към диамантен и от обикновен към Flip) чипа винаги е или където е бил предишният(дори при диамантеният е малко по близо) или на идентично място като близост.От диамантен към Flip незнам,но има доста теми в нета (на английски).На мен не ми е трябвало и не съм ги чел,тази темата е да се замени най-старият ключ.С какъв ? Всеки си избира и двата варианта ще работят :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от oci » 03 Апр 2013, 21:27

sean-john написа:



Сега трябва да махнете медната част от платката,аз го направих като с малка права отверка (или с върха на макетния нож) разкрачите краченцата.

Изображение


Слагате платката обратно,чипа от стария се слага на мястото на медната част,после малко лепило и си имате нов ключ диамантен ключ.





Поздравления за темата на колегата, НО с една забележка като махнеш бубината това на което му викаш медното нещо няма как да се зарежда батерията и сигнала на излъчване на ключа също няма да е като хората, т.е тази бубина това и е ролята, чрез нея ключа излъчва в същото време чрез четеца се зарежда батерията, ако искаш да я махнеш за да не се бъркат двата чипа просто отпояваш елмоса от платката и си готов без да пипаш бубината иначе без нея батерията ще се изтощи и ще я смениш не от изхабяване, а от незнание.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от sean-john » 04 Апр 2013, 10:08

sean-john написа:
...батерията не съм я сменял...ключа се разглобява лесно и когато имам нужда,ще мога да я сменя.


Знам колега,точно за това съм посочил,че е нужна нова батерия по желание.Медната бубина трябва да се премахне във всеки случей,иначе колата дори и с чипа от стария ключ няма да пали,също така незнам къде другаде би се побрал чипа.Единствено съм забравил да спомена за тези колеги които ще правят заменката стар-диамантен, да поставят новата непрезареждаема батерия.Мерси за напомнянето.

п.с. проблем със сигнала нямам...диамантения ключ който имах ми стой от 4 години без да е палено с него...батерията би трябвало да е доста слаба...но централното,отключва и заключва от същото,да не кажа по голямо разтояние от стария.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от oci » 04 Апр 2013, 11:20

sean-john написа:
sean-john написа:
...батерията не съм я сменял...ключа се разглобява лесно и когато имам нужда,ще мога да я сменя.


Знам колега,точно за това съм посочил,че е нужна нова батерия по желание.Медната бубина трябва да се премахне във всеки случей,иначе колата дори и с чипа от стария ключ няма да пали,също така незнам къде другаде би се побрал чипа.Единствено съм забравил да спомена за тези колеги които ще правят заменката стар-диамантен, да поставят новата непрезареждаема батерия.Мерси за напомнянето.

п.с. проблем със сигнала нямам...диамантения ключ който имах ми стой от 4 години без да е палено с него...батерията би трябвало да е доста слаба...но централното,отключва и заключва от същото,да не кажа по голямо разтояние от стария.


Нали това ти казвам за да не се бъркат двата чипа просто отпояваш този които е на платката или само му повдигаш първото краче, и тогава колата ще си пали с транспондерчето което местиш.
Иначе колегата xm_net продава нови заготовки в които си място за транспондера под самата платка струва 10 лв, и всичко си пасва перфектно и така ще запазиш зареждането на оригиналната батерия.
Иначе поздравления още веднъж за темата :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от sean-john » 04 Апр 2013, 12:24

От това което аз знам (съм чел) чипа в диамантеният ключ е точно под медната бубина(8 пиновият),а не самата тя...точно тя служи за зареждането на батерията както и за "захранването" на чипа.Ако искаме да остане зареждането на батерията трябва да разпоим този 8 пинов чип...но не срещнах някой да го е правил и за това не съм го описал.Това аз съм чел и не твърдя,че е 100% вярно... :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от oci » 05 Апр 2013, 9:47

sean-john написа:От това което аз знам (съм чел) чипа в диамантеният ключ е точно под медната бубина(8 пиновият),а не самата тя...точно тя служи за зареждането на батерията както и за "захранването" на чипа.Ако искаме да остане зареждането на батерията трябва да разпоим този 8 пинов чип...но не срещнах някой да го е правил и за това не съм го описал.Това аз съм чел и не твърдя,че е 100% вярно... :yes:


Абсолютно си прав именно за това ти говорех, че е достатъчно само чипа да отпоиш, а бубината да остане :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 3.07.2012
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Кара: е39 96г.
Мечтае да кара: ново е39

Re: От обикновен към Flip Key DIY

Мнение от bmw560is » 03 Юли 2013, 19:16

oci написа:
sean-john написа:От това което аз знам (съм чел) чипа в диамантеният ключ е точно под медната бубина(8 пиновият),а не самата тя...точно тя служи за зареждането на батерията както и за "захранването" на чипа.Ако искаме да остане зареждането на батерията трябва да разпоим този 8 пинов чип...но не срещнах някой да го е правил и за това не съм го описал.Това аз съм чел и не твърдя,че е 100% вярно... :yes:


Абсолютно си прав именно за това ти говорех, че е достатъчно само чипа да отпоиш, а бубината да остане :yes:


Колеги ще ме извинявате ама днес си правих заменка, най стария(грозния :lol: ) към ромбовидният.
Изненада колата не пали (чипа е отпоен, тоест премахнат на цяло) ко прайм?
Отговор: ми оказа се че бобината треа се махне и чудо запали си от раз, както винаги.
За по сигорно слагам пак бобината не пали махам пали.
Установих ,още нещо че със и без бобина хваща от едно и също разтояние.
Колата е39 от средата на 96.
Изображение

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook