Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Здравейте, съфорумници,
Днес си правих експерименти с виско съединителя и бих искал да споделя резултата с вас.
Четох насам натам за тези виско съединители и общо-взето няма какво да му се развали на това нещо.
Вътре има силиконово масло и дискове, няма нищо което се трие или износва и не виждам смисъл от купуване на ново и хвърляне на излишни 200лв.
Та... направих следното... купих си силиконово масло с вискозитет 10 000 cst (може и по-тънко, това е доста гъсто и перката върти като реактивен двигател
)
Ето и малко снимки на процедурата стъпка по стъпка:
1. Сваляте виското от самата перка, като си маркирате с отвертката една линийка положението му, за да може да си го върнете после на същото място.

2. После натискате биметалната пластина в единия край силно и с една тънка отвертка избутвате пластината за да се плъзне в страни (НЕ Я ОГЪВАЙТЕ!):

3. След това вадите скобата, която държи маншона:

4. После вадите иглата в средата:

5. После махате маншона:

6. Нагрявате цялото виско във фурна, печка, скара или пистолет за горещ въздух:

7. Пълните със силиконовото масло колкото може да събере, пак нагрявате, пак пълните и така няколко пъти, докато спре да поема масло.
Голяма играчка е, трябват часове и много, мнооооого търпение, защото през тая малка дупчица маслото се точи супер бавно.
8. Сглобявате всичко и се радвате на чисто новото си виско

Най-вероятно никога няма да откаже това виско, вечно ще върти перката с достатъчна сила.
:):)
Край на проблемите!
Днес си правих експерименти с виско съединителя и бих искал да споделя резултата с вас.
Четох насам натам за тези виско съединители и общо-взето няма какво да му се развали на това нещо.
Вътре има силиконово масло и дискове, няма нищо което се трие или износва и не виждам смисъл от купуване на ново и хвърляне на излишни 200лв.
Та... направих следното... купих си силиконово масло с вискозитет 10 000 cst (може и по-тънко, това е доста гъсто и перката върти като реактивен двигател

Ето и малко снимки на процедурата стъпка по стъпка:
1. Сваляте виското от самата перка, като си маркирате с отвертката една линийка положението му, за да може да си го върнете после на същото място.

2. После натискате биметалната пластина в единия край силно и с една тънка отвертка избутвате пластината за да се плъзне в страни (НЕ Я ОГЪВАЙТЕ!):

3. След това вадите скобата, която държи маншона:

4. После вадите иглата в средата:

5. После махате маншона:

6. Нагрявате цялото виско във фурна, печка, скара или пистолет за горещ въздух:

7. Пълните със силиконовото масло колкото може да събере, пак нагрявате, пак пълните и така няколко пъти, докато спре да поема масло.
Голяма играчка е, трябват часове и много, мнооооого търпение, защото през тая малка дупчица маслото се точи супер бавно.
8. Сглобявате всичко и се радвате на чисто новото си виско


Най-вероятно никога няма да откаже това виско, вечно ще върти перката с достатъчна сила.

Край на проблемите!
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...
Барай шишарката Минкеее ....
- gentata
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1658
- Регистриран на: 4.11.2009
- Местоположение: Край морето
- Пол: Мъж
- Кара: седнал
- Детайли за колата: Правиланта 39-ка
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
А има една тънкост че виското (ако е здраво) е зацепено до около 3-4000об/мин., като след това трябва да започне да преплъзва. В противен случай при около 5-6000об/мин има голяма вероятност перката да се пръсне от центробежната сила и като се случи това има много интересни теми за последствията. Като пример смяна капак, радиатори, въздуховоди, водни помпи, ремъци и т.н., които като ремонти многократно ще превишат 200-та лева за ново виско.


Последна промяна gentata на 01 Апр 2013, 18:01, променена общо 2 пъти
- M10
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2009
- Регистриран на: 13.11.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
- Мечтае да кара: зил 130
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
bobixaka написа:Най-вероятно никога няма да откаже това виско, вечно ще върти перката с достатъчна сила.:):)
Край на проблемите!
Ако това е проблема, премахни го и направи един твърд фланец от помпата до перката


- stormrider
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
" Очите му,отнели
и до края на своя живот,
осъден бил да страда
от слепия народ...."-край на цитата
и до края на своя живот,
осъден бил да страда
от слепия народ...."-край на цитата
С много любов към децата!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
anzak написа:тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...
Я сподели какъв ще е филма?!

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
boksioraE39 написа:anzak написа:тоя 'рециклаж' нали се сещаш в какъв филм може да те вкара ...
Я сподели какъв ще е филма?!
3 години никакви грижи

Проблема е като се скапе лагера

Друг е въпроса колко е пипкава пластинката и как се настройва

Изобщо не препоръчвам интервенцията, не за друго, а за да няма после сърдити и обидени с подбит капак, скъсани ремъци и други проблеми


- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Питам защото преди доста време съм гледал процедурата на живо и въпросното Е34 вече сигурно 4-5-години се кара без проблем и за тва тоя с филмите ми е интересно к'во ще каже сега...

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
От 5 години карам с пълнено виско. Най-напред поради липса на друго масло го бях напълнил с масло за диференциала. Обаче по малко го изхвърляше - едно пълнене изкарваше една година. Сега съм го напълнил с някакво по-гъсто силиконово масло което го ползват при шевните машини - става втора година и няма проблем. По някога тествам състоянието на виското като го завъртя с ръка при загасен двигател - то си проличава дали се върти свободно или се замисля. Дори и тази "биметална" пластина съм я заменил от самото начало с изрязяна подобна от гъвкава шпатула. Проблема е да се намери подходящото масло... Вярно, че идеята не е за този форум предвид становището "БМВ караш а пари нямаш" (нещо подобно съм чел безброй пъти из форма), ама когато се появят такива ще си купя хеликоптер.
Да допълня, че не съм съгласен с метода на пълнене описан по-горе. Това пълнене "до горе" ми се струва прекалено. Аз го пълня със спринцовка както си е монтирано и в този случай при 50% пълно протича през отвора.
Да допълня, че не съм съгласен с метода на пълнене описан по-горе. Това пълнене "до горе" ми се струва прекалено. Аз го пълня със спринцовка както си е монтирано и в този случай при 50% пълно протича през отвора.
Последна промяна Chapai на 31 Мар 2013, 9:36, променена общо 1 път
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Ми то реално тогава не трябваше да ги има темите:
Ремонт на таралежа Е39
Смяна на изгорели диоди за стопове Е39
Рециклиране на рейки,предници и т.н
Това че си намерил решение за нещо и не пръскаш пари не те прави цървул.
Както казах по темата на въпросната кола нито е изтичало маслото нито нищо,щом стигна почти до Новосибирск...
Ремонт на таралежа Е39
Смяна на изгорели диоди за стопове Е39
Рециклиране на рейки,предници и т.н
Това че си намерил решение за нещо и не пръскаш пари не те прави цървул.

Както казах по темата на въпросната кола нито е изтичало маслото нито нищо,щом стигна почти до Новосибирск...


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
meha написа:Колегата е направил опит,и с нищо и никой не задължава! Който иска да си купи ново,друг втора употреба,трети да го пълни!
Човека се е постарал,описал е всичко подробно и снимков материал-похвално!
Това вече колко е сигурно,все сам си преценява плюсове/минуси!
Много си прав че човека се е постарал и подробни снимки да сложи но "тузарите" трябва да се включат..


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
- mad_presley
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Евала за ентусиазма колега
Важно!!! Тва не го препоръчвам на колегите с М62 двигатели, защото там нещата с въското са малко по-различни. В смисъл силикона вътре е с вискозитет за по-вискоки температури. Както можете да видите в realoem, виското за М62 двигател си е само за М62 и не става за други двигатели. А и при 102 до 107*С работа на двигателя, си трябва читаво виско



Важно!!! Тва не го препоръчвам на колегите с М62 двигатели, защото там нещата с въското са малко по-различни. В смисъл силикона вътре е с вискозитет за по-вискоки температури. Както можете да видите в realoem, виското за М62 двигател си е само за М62 и не става за други двигатели. А и при 102 до 107*С работа на двигателя, си трябва читаво виско

- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Всъщност аз не съм съгласен с колега Пресли, защото единствената разлика е точно в биметалната пластинка, според мен.
Тя играе ролята на термостат - отваря и затваря циркулацията на маслото вътре, при зададена температура.
Имах някъде по компютъра докумети с напречен разрез на виско, кое как и тн.
Колкото до маслото - да трябва да е силиконово, както спомена колегата, визкозитета не е най-решаващото нещо, но е доста съществен.
Феновете на Порше (за тия дето мразят циганииките по БМВ-тата, поздрави), на запад са си го направили същия тюнинг с такова масло за Тойота - Toyota silicone oil, part number 08816-03001. Маслото е точно за виско съединител.
За колега който е махнал пластинката - върни я, защото без нея е постоянно зацепено, а с друг предмет може и да не е зацепено изобщо.
Избощо, както казах - играта е в пластинката, заради което силно не препоръчвам да си играе кой да е с виското, заради риска от прегряване.
Тя играе ролята на термостат - отваря и затваря циркулацията на маслото вътре, при зададена температура.
Имах някъде по компютъра докумети с напречен разрез на виско, кое как и тн.
Колкото до маслото - да трябва да е силиконово, както спомена колегата, визкозитета не е най-решаващото нещо, но е доста съществен.
Феновете на Порше (за тия дето мразят циганииките по БМВ-тата, поздрави), на запад са си го направили същия тюнинг с такова масло за Тойота - Toyota silicone oil, part number 08816-03001. Маслото е точно за виско съединител.
За колега който е махнал пластинката - върни я, защото без нея е постоянно зацепено, а с друг предмет може и да не е зацепено изобщо.
Избощо, както казах - играта е в пластинката, заради което силно не препоръчвам да си играе кой да е с виското, заради риска от прегряване.


- bobixaka
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 83
- Регистриран на: 15.07.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39
- Мечтае да кара: BMW М5
Re: Пълнене на виско BEHR (520i М52)
Хайде сега и аз малко да се включа в дискусията 
Мерси за коментарите, както положителните, така и отрицателните.
Най-важното, което искам да споделя е, че перката НЕ Е ЗАЦЕПЕНА НА 100%!!!!
Силиконовото масло позволява определена степен на "приплъзване" на дисковете вътре във виското!
Тоест при 6000 оборота/мин. перката няма да се върти с толкова, а с доста по-малко защото силиконовото масло не "залепва" дисковете!
По-опасно е да се зацепи на 100%, както казват някои, да се направи фланец и перката да е на 100%... НИКОГА НЕ СЕ ПРАВИ ТАКА!!!
Ако зацепиш перката на 100% тя ще се пръсне и ще ти пробие капака, радиатора и всички възможни поразии ще направи
Пълненето с масло е вариант, с който правиш съединителя на перката зацепен на определен %, примерно 50%.
Когато двигателят върти с 6000 оборота./мин. перката ще върти с 3000 оборота/мин. и НЯМА ДА СЕ ПРЪСНЕ!

Мерси за коментарите, както положителните, така и отрицателните.
Най-важното, което искам да споделя е, че перката НЕ Е ЗАЦЕПЕНА НА 100%!!!!
Силиконовото масло позволява определена степен на "приплъзване" на дисковете вътре във виското!
Тоест при 6000 оборота/мин. перката няма да се върти с толкова, а с доста по-малко защото силиконовото масло не "залепва" дисковете!
По-опасно е да се зацепи на 100%, както казват някои, да се направи фланец и перката да е на 100%... НИКОГА НЕ СЕ ПРАВИ ТАКА!!!
Ако зацепиш перката на 100% тя ще се пръсне и ще ти пробие капака, радиатора и всички възможни поразии ще направи

Пълненето с масло е вариант, с който правиш съединителя на перката зацепен на определен %, примерно 50%.
Когато двигателят върти с 6000 оборота./мин. перката ще върти с 3000 оборота/мин. и НЯМА ДА СЕ ПРЪСНЕ!
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани