Проблем с газово на Е39 M52B20.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 30 Мар 2013, 17:25

Дълго се чудя какво да бъде заглавието на темата. Проблема е следният. От 3 дни имам проблем с газовото. Не иска да обръща на газ или когато обърне придърпва и няма ряз. Изпарителите стоят студени и не могат да се стоплят дори при напълно загрял двигател. Ходих при газаджия каза, че настройките са добре, понеже преди 3 дни сменях акумулатора и тогава се появи проблема мислех, че нещо се е разбутало. Имам проблем и с парното. Като е на макс температура и скорост на духане почва да се губи. От дясно почти винаги духа хладно, а като я вкарам малко в обороти почва да си духа топло, но не и горещо както в ляво. Днеска реши да видя дали не прави някъде въздушен джоб. Свалих входният маркуч за водата от единият изпарител и вода не потече. Помислихме че не е обезвъздушена добре. Запалихме, загря, пуснах парното на макс, уж обезвъздушихме, изкарахме за пробно кръгче, но проблема си стой. Сега започна и да загрява. Минава следващото отделение и стига м/у последната чертичка и червената зона. Изпарителите и антифриза бяха студени. От входният маркуч на изпарителя прокапа едва-едва. Колата е с 2 изпарителя и компютър на Фобос. Не знам от къде се взима вода за изпарителите, понеже я купих със сложено газово. Аз смених компютъра на газовото, понеже другия беше Ланди Омегас, много стар и ми правеше много проблеми. Също и сложих още един изпарител, понеже този който бяха сложили беше до 110коня. Цяла зима нямах проблеми с колата. Проблема дойде след смяната на акумулатора (най-вероятно е съвпадение). Радиатора на колата се стопля.
Чудя се дали може да имам запушено някъде? Дайте някакъв съвет да знам в понеделник като я вкарам в сервиз от къде да започнем.
Изображение


Аватар
Мнения: 1321
Регистриран на: 10.03.2006
Местоположение: Peterborough
Кара: CLS350 и Е39

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от ivoo » 31 Мар 2013, 1:03

Ivo.Ganchew написа: уж обезвъздушихме,

Точно от тук ти е проблема колега . Защото УЖ сте я обезвъздушили. Изгледай този клип http://www.youtube.com/watch?v=Q6BeQozdOYc за да видиш какво трябва да направиш.

Потребител
Аватар
Мнения: 32
Регистриран на: 29.08.2011
Пол: Мъж
Кара: E39 528i 1998
Мечтае да кара: Картофи за Самоков ,F06,e38 ....
Детайли за колата: Черна :D

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от judo_champion » 31 Мар 2013, 1:10

Колега при мене е абсолютно същия проблем и като паля колата някаква задавена е подавам газ за да запали :conf:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 31 Мар 2013, 1:31

ivoo написа:
Ivo.Ganchew написа: уж обезвъздушихме,

Точно от тук ти е проблема колега . Защото УЖ сте я обезвъздушили. Изгледай този клип http://www.youtube.com/watch?v=Q6BeQozdOYc за да видиш какво трябва да направиш.


Колега, цяла зима колата работеше без проблем на газ и бензин. Проблема с газовото се появи преди 3 дни. До сега колата без обезвъздушена. Може ли да прави проблем от това, че единият изпарител стои на по-високо ниво от радиатора (съответно и разширителният съд). Макар че пак не ми се връзва защо точно сега, а не и преди това?! :(
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6272
Регистриран на: 24.04.2007
Местоположение: София
Кара: Е39М54В30

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от zvetiko » 31 Мар 2013, 12:55

Колега, изпарителя не трябва да е над радиатора, защото обезвъздушаването става много трудно. Ако има възможност му смени мястото. Ако няма възможност опитай да го напълниш с помоща на една кръгла еднолитрова бутилка- да кажем от антифриз. Изрязваш и дъното, после някой я притиска към гърлото за пълнене на радиатора за да не потече когато я напълниш така, че нивото на антифриза да е над изпарителя. По принцип има специална помпа за пълнене и обезвъздушаване, но не навсякъде я имат. С това, което описват на клипа е малко вероятно да се получи нещо положително, може да стане само при определени случаи на отваряне на системата за охлаждане на двигателя. Общо взето процедурата е следната- пълни се както показват, затваря се всичко, пуска се парното на максимум и колата се кара докато загрее, като няколко пъти се изфорсирва двигателя. Това нещо се прави около мястото където после ще се остави колата, защото понякога стрелката за температурата на антифриза тръгва към червената зона и трябва да се спре бързо още при първите признаци за това. След това се изчаква да двигателя изстине до степен да може да се отвори капачката за наливане на антифриз без да изкипява, но не и да е изстинал, защото термостата ще е затворил и така се оставя няколко часа, най-добрият вариант е за цяла нощ- при изстиването антифриза се свива и изгонва целият въздух, на другият ден се долива колкото е необходимо и процедурата по обезвъздушаването е приключила.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 31 Мар 2013, 14:19

Днеска след няколко часови опити, най-накрая успяхме да я обезвъздушим по схемата на клипчето. Направих и тест драйв из града на ръчкане и колата не загря. Изпарителите успяха да се стоплят и те, като преди да почнем цялата процедура смених местата на входният и изходният маркуч, понеже сега входният беше на горният изпарител, а сега го смъкнах на долният. Сега ще я следя как се държи, но определено ще помисля как да ги завъртя за да може и двата изпарителя да са на по-ниско ниво от радиатора. Благодаря на колегата за клипчето, наистина много ни помогна! [quote="zvetiko"][/quote]
Колега, благодаря и на теб за разяснението, ако се появи пак такъв проблем ще пробвам и с твоят съвет (дано не се налага, че ми писна вече :ranting: ).
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 703
Регистриран на: 16.07.2003
Местоположение: София

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от 6estaka » 31 Мар 2013, 20:31

А има ли вариант водната помпа да не върти водата?И задължително свали по-ниско изпарителя.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 31 Мар 2013, 23:28

Ако беше водната помпа, нямаше ли да продължи да загрява?
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 100
Регистриран на: 27.09.2008
Местоположение: tsarevo
Пол: Мъж
Кара: E39 520i
Мечтае да кара: 760li

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от kalin4o1986 » 01 Апр 2013, 18:25

Колега и аз съм минал по тоя път и следващият път ако ти се случи нещо подобно без да си пипал нещо по колата и се появи такъв проблем да знаеш че термостата ти е за смяна.При мен колата не загряваше,парно имаше,обезвъздушена на сто процента и изпаритела пак студен.Заради тоя термостат щях да сменям гарнитура на главата. :nono: Когато той не работи правилно прави такива бели по газовото. :yes:
BMW M-POWER

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 69
Регистриран на: 1.10.2007
Местоположение: Пловдив ,Дълго поле
Пол: Мъж
Кара: E39 да се върти

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от rangel_9g » 01 Апр 2013, 21:25

Колега ако изпарителя е вързан към парното проблема може и да е от запушени или повредени клапанчета на парното щом и парно не си имал
ПОЧИВАЙ В МИР МИТАК!!!
Изображение
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater[/img][/url]

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 02 Апр 2013, 7:57

Там е работата, че не знам къде е вързан. Гледах ама не мога да видя. Газаджията който ми слага вторият изпарител, каза че е вързано всичко както трябва. За сега се държи добре. Ръчкам я и не загрява. При първа възможност ще се опитам да сваля изпарителят по-надолу.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 296
Регистриран на: 4.03.2011
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 520i M52B20TU

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от mishoval » 03 Апр 2013, 0:45

Не ми е ясно защо и кой ти е казал, че за този двигател са необходими 2 изпарителя? Доколкото знам, и съм прочел, това е необходимо за двигатели над 250 к.с. Май газаджията те е леко набутал? Аз карам вече 2 г. с ГИ с твоя двигател /двоен ванос съм/ с 1 редуктор, и нямам проблеми отностно вървеж и разход.
Да не би проблема да е от наличието на 2-рия изпарител?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 126
Регистриран на: 18.06.2012
Местоположение: Добрич
Пол: Мъж
Кара: Две Е39ки -BMW 520, BMW 540 Touring

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от Ivo.Ganchew » 03 Апр 2013, 8:27

С два изпарителя съм понеже, както казах по-горе единия беше слаб до 110 коня, а беше и нов, и за това аз реших да сложа втори, вместо един по-голям. Може и наистина там да е грешката, не знам. Ще видим какво ще стане. За сега е добре и парното дори само като го включа прави баня в колата. Надявам се да нямам повече проблеми.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 27.06.2009
Местоположение: Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: e39
Мечтае да кара: e60 M5
Детайли за колата: M пакет

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от marin_rangelov » 18 Май 2013, 18:01

колеги преди 2 години си качих чисто нов газов инжекцион,и от тука започнаха проблемите.
1-непрехвърля на газ
2-изпаритела незагряваше
След година започна едно пукане на радиатори и надуване на маркучи,така си и карах през 3-4 месеца сменях радиатор
Като ходех при газаджията ме оверяваше че по газовото всичко е на ред.Преди няколко седмици започна едно по сериозно доливане сутрин на вода,много корави маркучи и поредния сменен радиатор се пукна за 2 дни.Писна ми вече и започнах да се подготвям за ремонт на глава за издухана гарнитура.Ставам сутринта и отварям капачката на радиатора и с отварянето водата беше изхвърлена под някаква необяснима до този момент за мен причина.След което всичко около колата замираса на газ.Хрумнами че изпаритела вкарава газ във водата.Спях газта от зад от ботилката и нямаше вече надути маркучи.От там си купих чисто нов италиански изпарител,пак нов радиатор и вече 10дни карам без никакви проблеми.Заключението е че още при качването на чисто нов инжекцион изпаритела е бил дефектен,и ми е създавал тези проблеми.И по неприемливото за мен е че след направения от мен ремонт и след изтичането на гаранцията на газовото газаджията ми заявява че можеби изпаритела ми е за смяна.Надявам се да съм обяснил разбираемо колеги и да бъда полезен на някого.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Проблем с газово на Е39 M52B20.

Мнение от bohcho » 07 Дек 2013, 12:25

zvetiko написа:Колега, изпарителя не трябва да е над радиатора, защото обезвъздушаването става много трудно. Ако има възможност му смени мястото. Ако няма възможност опитай да го напълниш с помоща на една кръгла еднолитрова бутилка- да кажем от антифриз. Изрязваш и дъното, после някой я притиска към гърлото за пълнене на радиатора за да не потече когато я напълниш така, че нивото на антифриза да е над изпарителя. По принцип има специална помпа за пълнене и обезвъздушаване, но не навсякъде я имат. С това, което описват на клипа е малко вероятно да се получи нещо положително, може да стане само при определени случаи на отваряне на системата за охлаждане на двигателя. Общо взето процедурата е следната- пълни се както показват, затваря се всичко, пуска се парното на максимум и колата се кара докато загрее, като няколко пъти се изфорсирва двигателя. Това нещо се прави около мястото където после ще се остави колата, защото понякога стрелката за температурата на антифриза тръгва към червената зона и трябва да се спре бързо още при първите признаци за това. След това се изчаква да двигателя изстине до степен да може да се отвори капачката за наливане на антифриз без да изкипява, но не и да е изстинал, защото термостата ще е затворил и така се оставя няколко часа, най-добрият вариант е за цяла нощ- при изстиването антифриза се свива и изгонва целият въздух, на другият ден се долива колкото е необходимо и процедурата по обезвъздушаването е приключила.




Здравейте колеги , темата е стара но не мисля да пускам нова и понеже и моя редуктор е високо с падането на температурите и аз имам проблем с въздуха и изпарителя. Всичко е идентично като при колегата пуснал темата за много кратко време обръща на газ и изпарителя замръзва и пак обръща и пак замръзва и така докто колата не стопли до 90 градуса , че и повече. Направих всичко както в мнението което цитирам но нищо не се промени. Изгледах клипа спазих всичко , колата загря доста и като се прибрах цяла нощ всички пробки и капачката отворени. Забелязах че нивото от следобеда до тази сутрин не беше мръднало , но все пак долях малко ан6ифриз.
Моля даите още някъква идея за обезвъздушаване ... от провинцията съм и тук няма кои да ми съдейства.

П.п. писах мнението от телефон извинете ме за грешките.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook