Проблем с термодатчик на печка Thermo Top Z/C - решен!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
2 мнения
• Страница 1 от 1
- atanaz
- Потребител
-
- Мнения: 19
- Регистриран на: 15.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
- Мечтае да кара: 530d:)
Проблем с термодатчик на печка Thermo Top Z/C - решен!
Здравейте колеги,
реших си следния проблем с моята печка: на диагностика (при Napster) печката не запалваше горелката, при всички необходими условия за това. Причината бе в термодатчика в самата печка, който показваше 125 градуса (а реално бе 50 градуса).
Този датчик е монтиран в електронния блок на печката и опира в корпуса на горивната камера. Той мери температурата на антифриза и в зависимост от стойността, управлението на печката решава дали да я запали. Мери температура до максимум 125 градуса и това е причината диагностиката да показва толкова, когато датчика 'изгори'. На снимката е ограден в червено:
Датчикът представлява отрицателен термистор (NTC) със съпротивление 10к (килоома). Аз го смених с този:
http://www.proton-bg.com/Article_Detail ... e_ID=13640
Мястото е достатъчно, монтирах го след леко изпиляване и термо паста.
Тъй като всички други помпи и свещи бяха наред, след смяната печката запали още първия път, в който външната температура бе под 5 градуса. Работи докато загрее антифриза около 60 градуса и спира.
При външна температура около 0, с помощта на печката колата загрява до 45 градуса за около 4-5 мин. Без печка и трябваха 8-9мин! (530д).
реших си следния проблем с моята печка: на диагностика (при Napster) печката не запалваше горелката, при всички необходими условия за това. Причината бе в термодатчика в самата печка, който показваше 125 градуса (а реално бе 50 градуса).
Този датчик е монтиран в електронния блок на печката и опира в корпуса на горивната камера. Той мери температурата на антифриза и в зависимост от стойността, управлението на печката решава дали да я запали. Мери температура до максимум 125 градуса и това е причината диагностиката да показва толкова, когато датчика 'изгори'. На снимката е ограден в червено:
Датчикът представлява отрицателен термистор (NTC) със съпротивление 10к (килоома). Аз го смених с този:
http://www.proton-bg.com/Article_Detail ... e_ID=13640
Мястото е достатъчно, монтирах го след леко изпиляване и термо паста.
Тъй като всички други помпи и свещи бяха наред, след смяната печката запали още първия път, в който външната температура бе под 5 градуса. Работи докато загрее антифриза около 60 градуса и спира.
При външна температура около 0, с помощта на печката колата загрява до 45 градуса за около 4-5 мин. Без печка и трябваха 8-9мин! (530д).

Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Проблем с термодатчик на печка Thermo Top Z/C - решен!
Браво,добре си се сетил да направиш снимки и отлично обяснено!
Да отива към важни
Да отива към важни

2 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани