Разсъждения относно рейка за Е39

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от bigdady » 14 Авг 2016, 12:03

От каквото и да GM III high като се прекодира по колата тръгва. Но ако имаш опции които колата донор ги е нямала не са кодирани и няма да работят, просто трябва да си ги активираш те са заложени в модула. Иначе рейката би трябвало да става от бензин и дизел без значение.
Моя модул беше от комби и докато не го прекодирахме си търсеше задното отварящо се стъкло и ми светеше отворен багажник.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 14 Авг 2016, 12:31

Това ме интересуваше, всичките опции са налични в модула ,просто според вида на автомобила ,в твоя случай е била комби и е била активирана тази опция да търси задния прозорец. В нашите за седан също най-вероятно е има тази опция просто е неактивна , по същия начин да разбирам ,че дори колата от която ще го взема да е нямала опциите които имам аз ,пак при кодирането мога да си ги активирам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 750
Регистриран на: 15.03.2006
Местоположение: гр.София
Пол: Мъж
Кара: 525d
Мечтае да кара: m6 grandcoupe
Детайли за колата: e39 01

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от bigdady » 15 Авг 2016, 9:37

Zlatiyan_Genchev написа:Това ме интересуваше, всичките опции са налични в модула ,просто според вида на автомобила ,в твоя случай е била комби и е била активирана тази опция да търси задния прозорец. В нашите за седан също най-вероятно е има тази опция просто е неактивна , по същия начин да разбирам ,че дори колата от която ще го взема да е нямала опциите които имам аз ,пак при кодирането мога да си ги активирам.

Да точно така този модул high версия е най натоварения и поддържа всичко.
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 368
Регистриран на: 17.03.2005
Пол: Мъж
Кара: '04 330xi touring

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от izzzo » 26 Дек 2017, 17:34

Позволявам си да вдигна малко стара тема, с цел да допълня малко информацията.
Минах от обикновена рейка, на такава със сервотроник. И да, разликата между двете е от земята до небето. Сложих "новата" рейка, стигнах до кабела за скоростта и с изненада установих, че нямам синя букса на таблото :mhihi: . В последствие разбрах, че говорите за "high" табло с големия борд, който е с три букси, едната от които- синя. Да, ама аз съм с табло с малък борд, там са две букси- бяла и черна, ами сега? Доста време ми отне да намеря точните схеми, та сигнала за скорост на табло с малък борд е пин 19 на бялата букса.
Понеже бях с "low" GM модул, го смених с "high" такъв. Първото нещо, което ми направи впечатление че не работи, е дистанционното заключване. Може би го има писано във форума, но ще го кажа и тук: обучаването на ключа става по следния начин:
1: Влизате в колата, всички врати са затворени, вкарвате ключа и завъртате на контакт- позиция 2. След което веднага се връща на позиция 0, и се вади ключа.
2: Натискате бутона за отключване и го държите натиснат.
3: Докато още държите бутона за отключване натиснат, натискате 3 пъти бутона за заключване.
Ако всичко е нормално, вратите ще се заключат и веднага отключат, което означава че обучението е минало успешно.
След това кодирането на ГМ модула става най-лесно с NCS dummy, цъкате си опциите които ви е кеф(и които са налични в колата ви) и се наслаждавате на лекия волан :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 29.09.2017
Пол: Мъж
Кара: bmw e39 530d
Мечтае да кара: bmw e39 m5

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от bobilot » 28 Дек 2017, 23:20

Здравейте колеги , искам да попитам за един странен шум, който мисля че идва от рейката...при десен завой с по-голяма скорост и по-остър завой се чува странен шум, като чели нещо опира някъде ... как мислите от какво е

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от FaceOff » 20 Апр 2018, 1:42

Здравейте колеги, като голям лаик по отношение на електроника имам няколко въпроси, понеже сменям рейката от обикновена с такава със серво. Така и не знам кой е голям и кой малък борд, но изчетох доста теми, в които колегите сменят малък с голям, за да сложат навигация, и след като колата е с нави, сигурно съм с голям борд. Съответно таблото е с три, а не с две букси, съответно трябва да прекарам кабел от пин 1 на синята букса на таблото до пин 23 на черната букса (това предполагам е средната, една от двете по-малки) и двете кабелчета от рейката до пинове 9 и 11 на голямата букса на гм модула (това разбира се го прочетох по-напред в темата :bowdown: )
Та въпросите ми са -
- какъв кабел трябва да купя :oops: и колко дълъг?
- няма ли как показанието за скоростта да се вземе от компа, нали е по-близо, пък и да не разглобявам таблото, и ако все пак разглобявам таблото от къде да прокарам кабела до гм модула?
- къде да влезна (разполагам с Инпа), за да си запаметя настройките на сегашния модул (low) за да си ги прехвърля после на новия (high) и двата са HW21 и SW23?
Благодаря!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 20 Апр 2018, 11:00

FaceOff написа:Здравейте колеги, като голям лаик по отношение на електроника имам няколко въпроси, понеже сменям рейката от обикновена с такава със серво. Така и не знам кой е голям и кой малък борд, но изчетох доста теми, в които колегите сменят малък с голям, за да сложат навигация, и след като колата е с нави, сигурно съм с голям борд. Съответно таблото е с три, а не с две букси, съответно трябва да прекарам кабел от пин 1 на синята букса на таблото до пин 23 на черната букса (това предполагам е средната, една от двете по-малки) и двете кабелчета от рейката до пинове 9 и 11 на голямата букса на гм модула (това разбира се го прочетох по-напред в темата :bowdown: )
Та въпросите ми са -
- какъв кабел трябва да купя :oops: и колко дълъг?
- няма ли как показанието за скоростта да се вземе от компа, нали е по-близо, пък и да не разглобявам таблото, и ако все пак разглобявам таблото от къде да прокарам кабела до гм модула?
- къде да влезна (разполагам с Инпа), за да си запаметя настройките на сегашния модул (low) за да си ги прехвърля после на новия (high) и двата са HW21 и SW23?
Благодаря!

- Купуваш си алармаджийски кабел топлоустойчив ,че откъдето и да го пуснеш към рейката ще се пече от температурата на двигателя дибелина макс - 0.5 кв.м тъй като от там минава слаб ток, като дължина 5 метра ще ти стигнат.
-Под GM модула имаш пинове и кабел откъдето може да се вземе сигнал за скоростта - от там минава сигнала към ABS. Така че там ти е най-краткото разстояние откъдето можеш да вземе този сигнал.Таблото не е няква философия да го свалиш, така ли иначе трябва да прекараш 2-та кабела към рейката,като пътя откъдето трябва да ти минат е от GM модула , зад навигацията, зад таблото от там през гофрето на жилото за предния капак излиза под шофъорския филтър и от там прекарваш надолу към рейката.
-Модула неможе да ти се кодира с Инпа. за целта ще е нужно с NCS Expert или BMW Scanner.С NCS е най-добре, там можеш да си сейвнеш файла от твоя модул и после да се качат настройките на другия модул ,като се променят настройките за Servotronic

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от FaceOff » 20 Апр 2018, 20:22

Zlatiyan_Genchev написа:- Купуваш си алармаджийски кабел топлоустойчив ,че откъдето и да го пуснеш към рейката ще се пече от температурата на двигателя дибелина макс - 0.5 кв.м тъй като от там минава слаб ток, като дължина 5 метра ще ти стигнат.
-Под GM модула имаш пинове и кабел откъдето може да се вземе сигнал за скоростта - от там минава сигнала към ABS. Така че там ти е най-краткото разстояние откъдето можеш да вземе този сигнал.Таблото не е няква философия да го свалиш, така ли иначе трябва да прекараш 2-та кабела към рейката,като пътя откъдето трябва да ти минат е от GM модула , зад навигацията, зад таблото от там през гофрето на жилото за предния капак излиза под шофъорския филтър и от там прекарваш надолу към рейката.
-Модула неможе да ти се кодира с Инпа. за целта ще е нужно с NCS Expert или BMW Scanner.С NCS е най-добре, там можеш да си сейвнеш файла от твоя модул и после да се качат настройките на другия модул ,като се променят настройките за Servotronic


Благодаря колега!
Доколкото разбирам може да се вземе сигнал за скоростта от тези пинове под ГМ модула, само трябва да намеря кой, но щом трябва да прокарвам кабелите от модула до рейката зад таблото, така или иначе ще е свалено и ще си взема от буксата на таблото. Реално и от таблото до модула и от модула до рейката е двойка кабели, нали? Значи ако купя 5м , като ги направя двойни, става 2,5м? Не можах да намеря в интернет кабели за авто аларми, утре ще питам в един-два магазина за които се сещам.

пп. Да се поправя малко, че видях една глупост дето съм написал. От таблото до модула е един кабел, а от модула до рейката са два.
Май такъв кабел ми трябва? ПВА2 - http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB+%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD+0.50mm+%D0%9F%D0%92-%D0%902+%D0%B6%D1%8A%D0%BB%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD
Или такъв - https://www.tashev-galving.com/042+TKB+311/%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB+%D0%9F%D0%A1%D0%9A%D0%93-+H05S-K-+SIF
И ако не намеря масло и температуроустйчив, мисля да го вкарам в някво маркуче или термосвиваем шлаух в часта от където излиза в коша и стига до рейката.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 22 Апр 2018, 14:50

FaceOff написа:
Zlatiyan_Genchev написа:- Купуваш си алармаджийски кабел топлоустойчив ,че откъдето и да го пуснеш към рейката ще се пече от температурата на двигателя дибелина макс - 0.5 кв.м тъй като от там минава слаб ток, като дължина 5 метра ще ти стигнат.
-Под GM модула имаш пинове и кабел откъдето може да се вземе сигнал за скоростта - от там минава сигнала към ABS. Така че там ти е най-краткото разстояние откъдето можеш да вземе този сигнал.Таблото не е няква философия да го свалиш, така ли иначе трябва да прекараш 2-та кабела към рейката,като пътя откъдето трябва да ти минат е от GM модула , зад навигацията, зад таблото от там през гофрето на жилото за предния капак излиза под шофъорския филтър и от там прекарваш надолу към рейката.
-Модула неможе да ти се кодира с Инпа. за целта ще е нужно с NCS Expert или BMW Scanner.С NCS е най-добре, там можеш да си сейвнеш файла от твоя модул и после да се качат настройките на другия модул ,като се променят настройките за Servotronic


Благодаря колега!
Доколкото разбирам може да се вземе сигнал за скоростта от тези пинове под ГМ модула, само трябва да намеря кой, но щом трябва да прокарвам кабелите от модула до рейката зад таблото, така или иначе ще е свалено и ще си взема от буксата на таблото. Реално и от таблото до модула и от модула до рейката е двойка кабели, нали? Значи ако купя 5м , като ги направя двойни, става 2,5м? Не можах да намеря в интернет кабели за авто аларми, утре ще питам в един-два магазина за които се сещам.
5 -те метра кабел ще ти е нужен за двойния от рейката до GM модула зад жабката. Това за таблото е по твой избор - ако ти се пуска кабел от него до GM модула си пусни, ако не краткия път е от пина за скоростtа на ABS който е максимално близо до GM модула. Отвори си схемата в WDS или накарай някой който е малко по на ти със схемата. Втория кабел е подходящ който разглеждаш. Ако неможеш да откриеш поръчай си онлайн от https://vikiwat.com/pskg-a1-kabel-1h0-5.html.
пп. Да се поправя малко, че видях една глупост дето съм написал. От таблото до модула е един кабел, а от модула до рейката са два.
Май такъв кабел ми трябва? ПВА2 - http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB+%D0%BC%D0%BE%D0%BD%D1%82%D0%B0%D0%B6%D0%B5%D0%BD+0.50mm+%D0%9F%D0%92-%D0%902+%D0%B6%D1%8A%D0%BB%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BD
Или такъв - https://www.tashev-galving.com/042+TKB+311/%D0%9A%D0%B0%D0%B1%D0%B5%D0%BB+%D0%9F%D0%A1%D0%9A%D0%93-+H05S-K-+SIF
И ако не намеря масло и температуроустйчив, мисля да го вкарам в някво маркуче или термосвиваем шлаух в часта от където излиза в коша и стига до рейката.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от FaceOff » 11 Май 2018, 23:00

Благодарение на форума и тази тема, се радвам вече и на тази екстра! :bowdown:
Купих си рейка и модул от колега от форума, бях решил да си я дам за рециклиране все пак, за да не правя упражнението два пъти, но майстора каза, че спокойно съм можел и да не му я нося, била в идеално състояние. Естествено бях свалил и помпата за рециклаж, но за нея пък човека каза, че не ставала, имала пукнатина на корпуса, и от същата кола взех и помпа, пак в чудесно състояние, по думите на майстора.
За буксата към рейката естествено се бях сетил да си подготвя, но се оказа, че в буксите към ГМ модула на пин 9 и 11 на голямата и на пин 23 на по-малката изобщо нямам кабелните обувчици, не съм се сетил да погледна предварително. Това за колегите, които ще предприемат такава смяна на рейка, да си погледнат буксите дали са празни на тези пинове. Рейката тръгна само със смяната на новия модул (high), явно е бил от кола със серво, но пък ми изчезна алармата. Утре ще звънна да си поръчам и един Скенер и се надявам да мога да си я активирам.
Използвах, че беше свалено магарето, да си сменя и гарнитурата на картера, и си смених стабилизиращата щанга с такава от мтех на 25мм. Лошото се оказа цената на тампоните за тая щанга (а старите ги бях хвърлил с лека ръка :mhihi: ).. ама.. дано не ги сменям скоро

пп Всъщност се сетих, че май трябва да си обуча ключа. Тъкмо бях до колата да пробвам, ама не става..

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 507
Регистриран на: 11.10.2010
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: Е39 M52B20 TU
Мечтае да кара: Е39 M5

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Zlatiyan_Genchev » 17 Май 2018, 11:37

FaceOff написа:Благодарение на форума и тази тема, се радвам вече и на тази екстра! :bowdown:
Купих си рейка и модул от колега от форума, бях решил да си я дам за рециклиране все пак, за да не правя упражнението два пъти, но майстора каза, че спокойно съм можел и да не му я нося, била в идеално състояние. Естествено бях свалил и помпата за рециклаж, но за нея пък човека каза, че не ставала, имала пукнатина на корпуса, и от същата кола взех и помпа, пак в чудесно състояние, по думите на майстора.
За буксата към рейката естествено се бях сетил да си подготвя, но се оказа, че в буксите към ГМ модула на пин 9 и 11 на голямата и на пин 23 на по-малката изобщо нямам кабелните обувчици, не съм се сетил да погледна предварително. Това за колегите, които ще предприемат такава смяна на рейка, да си погледнат буксите дали са празни на тези пинове. Рейката тръгна само със смяната на новия модул (high), явно е бил от кола със серво, но пък ми изчезна алармата. Утре ще звънна да си поръчам и един Скенер и се надявам да мога да си я активирам.
Използвах, че беше свалено магарето, да си сменя и гарнитурата на картера, и си смених стабилизиращата щанга с такава от мтех на 25мм. Лошото се оказа цената на тампоните за тая щанга (а старите ги бях хвърлил с лека ръка :mhihi: ).. ама.. дано не ги сменям скоро

пп Всъщност се сетих, че май трябва да си обуча ключа. Тъкмо бях до колата да пробвам, ама не става..


Ключа от дистанционното отключва и заключва ли ти? След смяната на GM модула задължително трябва да си обучиш ключа:
1.Отключи колата
2.Влез и затвори вратата
3.Завърти ключа на контакт и после изключи
4.Извади ключа и задръж бутона за отключване
5.Натисни бутона за заключване 3 пъти в рамките на 10 секунди/през цялото време държиш бутона за отключване/
6.Отпусни бутона за отключване
При правилно програмиране,колата се заключва и отключва,и диода на ключа започва да мига бавно за около 10 секунди.
Ако не стане от първия път процедурата се повтаря отново /без 1 и 2-ра позиция/

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от FaceOff » 17 Май 2018, 17:46

20 пъти пробвах колега, четох теми, насочвах ключа напред, назад... не става

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 638
Регистриран на: 30.09.2007
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: E38 M62B44TU
Мечтае да кара: Сбъднах си мечтата
Детайли за колата: DF85926

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от georgipass » 13 Юли 2018, 16:37

А на какво напрежение реално работи клапана на сервотроника,когато колата не се движи ? Някой знае ли?
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 254
Регистриран на: 3.12.2009
Местоположение: Пловдив
Кара: atlantis blue

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Challenger » 13 Юли 2018, 20:15

колеги, клапана как се проверява дали работи правилно? че ми прави мизерии ... не винаги се върти лесно волана. колата е фабрично със сервотроник.грешки не записва

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Разсъждения относно рейка за Е39

Мнение от Z3Ro* » 22 Яну 2019, 12:48

Да споделя малко инфо за рециклиране на рейка. Та моята тропаше, но нямаше течове. Рециклираха ми я при Жан - фирмата се казва Жизет. Минах през друга фирма за демонтаж/монтаж, че нямам условия. Та Жизет, ако не е свалена от тях рейката, дават гаранция 3 месеца. Поне на мен толкова ми дадоха. Правих я тази година март месец. Като я монтирахме, нито тропаше, нито имаше луфт на волана. Преди това и воланът ми биеше леко при спиране от 100, след ремонта и това биене изчезна. Струваше ми цялата работа 300 лъва за Жизет и 120 за демонтаж и реглаж в друга фирма. Та така нямах ядове допреди месец. Първо леко започна да ми бие воланът, после започна и да потропва нещо. Мерих дискове - в норма са. Така или иначе бях планувал смяна на 4 амортисьора, та ги смених. Предните два тропаха. След това остана едно много глухо тропане. Реших, че не сме огледали нещо, въпреки че се старахме, и днес пак на подемника. Диагнозата е луфт в рейката - всичко друго е стегнато, но рейката мърда нагоре/надолу от пръта на гребена. Та повече няма да се занимавам с такива маневри...

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook