Стряскаща история със все пак щастлив край.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Стряскаща история със все пак щастлив край.
Колеги нека споделя и аз малко опит тъй като смятам, че може да се окаже от полза за повечето от вас, тъй като качеството на частите и косумативтие в милата ни татковина е еднакво ниско, (за жалост) почти навсякъде.
Историята започва на 31 сутринта, когато най-нормално си тръгнах с 520та към работа, изчаквайки я да си загрее първо на място, а след това съвсем спокойно си потеглих към работа. Тук трябва да кажа че пътя към работа не е дълъг, около 1.5 км. но аз нали съм си тежко мързелив
трябва да съм с кола, що да ходя пеша
)
Така паркирам я на работа със идеята че вечерта, ще остане там тъй като, пред блока винаги е като втора световна на Н.Г., като единственото нещо, което направих през деня беше, да я преместя буквално на 2 метра разстояние от първоначалната и позиция . До тук всичко ток, отидох си на нова година изкарахме си готино И на следващия ден росен пресен, отивам да си прибера колата при което, въртя стартера и и филма започна
двигателя припали, според мен на не повече от 2 цилиндъра направо си притресе и изгасна, викам си задавих я и вече при следващото въртене колата направо ме изуми, върти все едно и я няма главата без абсолютно никаква компресия при което веднага се появиха "разбирачи" с теориите си, че съм скъсал верига вал и т.н. Помъчих се още един два пъти да я запаля и я оставих, тя буквално въртеше без грам компресия дори един цилиндър не правеше опит да запали. Оставих я, тъй като трябваше да замина извън града за няколко дни.
Връщам се след 1 седмица и веднага в сервиза майстора, като я чу направо ме поздрави с репликата "честито ще отваряме мотора" , като го чух това, аз издухах гарнитура супер зле вече почнах да мисля варианти, от къде да вадя пари .. обаче тук вече си проличава кой майстор е добър и кой гледа да ти вземе парите. Човека почна да я разфасова отгоре съответно свалихме капака всичко на място верига стегната, валове здрави, всичко пушка почнахме на ръка да въртим коляновия вал и той перфектен даже беше зацепен правилно
почваме обаче да мерим компресия на първи цилиндър 3 бара. на втори 0.250 другите бяха също нещо подобно ... почнахме, да го мислим какво може да е всичко здраво, компресия никаква. въртяхме сукахме, не можахме да разберем от къде идва това, всичко здраво върти спокойно без да затяга никъде обаче вътре нещо не е наред при което вече решихме че ще се отваря мотора и майстора ми предложи поне да го затворим и да се помъчим още малко да го запалим да видим, какво е ударил, или дали духа дето са вика на 2 на 3 4 цилиндъра да припали, се нещо да се чуе .... затваряме капака закачихме колата на батерия и започна голямото въртене, което си продължи около 5 6 мин. нон стоп . По едно време колата обаче взе да се съживява единия цилиндър почна да се обажда след него 2ри 3ти и от там майстора докато я мъчеше каза, Браяне това е гъсто масло, след което продължи запалихме я на 4 цилиндъра със 300 зора и много въртене колата, почна да пуши неимоверно от всичкото масло, което изляхме в цилиндрите, за да уплътнява и от бензина който беше останал в смукателите. (тук е момента да спомена че маслото с което беше е МОТУЛ 6100 Synegie 10w40, купено от колега от форума). Така колата почна да работи на 4 цилиндъра, при което след 2 3 мин. издухване на системата се появиха и другите два .. тогава ми обясниха че това се получава когато маслото е прекалено гъсто и неподходящо за този мотор заради, което не е могло да изпразни повдигачите и е оставило отворени клапаните и от там идва загубата на компресия. от там, както е запалена колата направихме един курс 60 км. с 140 150 по магистралата да загрее хубаво маслото за да може да изпразни повдигачите и веднага го сменихме, като на финала на сагата майстора ми каза, че съм се разминал възможно най-тънко тъй като ако не беше запалил мотора щяхме да почнем да го разглобяваме, а от там работата отиваше на 500 600 лв минимум и накрая нищо нямаше да установим.
Извода от тази история колеги за мен специално е да подлагам на съмнение всичко което купувам и най-вече нещата от интернет, тъй като аз, както смятам че и повечето от вас искат най доброто за колата си .
Дано поста ми се окаже полезен и своевременен ако някой друг колега има подобни проблеми
)
Историята започва на 31 сутринта, когато най-нормално си тръгнах с 520та към работа, изчаквайки я да си загрее първо на място, а след това съвсем спокойно си потеглих към работа. Тук трябва да кажа че пътя към работа не е дълъг, около 1.5 км. но аз нали съм си тежко мързелив


Така паркирам я на работа със идеята че вечерта, ще остане там тъй като, пред блока винаги е като втора световна на Н.Г., като единственото нещо, което направих през деня беше, да я преместя буквално на 2 метра разстояние от първоначалната и позиция . До тук всичко ток, отидох си на нова година изкарахме си готино И на следващия ден росен пресен, отивам да си прибера колата при което, въртя стартера и и филма започна



Връщам се след 1 седмица и веднага в сервиза майстора, като я чу направо ме поздрави с репликата "честито ще отваряме мотора" , като го чух това, аз издухах гарнитура супер зле вече почнах да мисля варианти, от къде да вадя пари .. обаче тук вече си проличава кой майстор е добър и кой гледа да ти вземе парите. Човека почна да я разфасова отгоре съответно свалихме капака всичко на място верига стегната, валове здрави, всичко пушка почнахме на ръка да въртим коляновия вал и той перфектен даже беше зацепен правилно

Извода от тази история колеги за мен специално е да подлагам на съмнение всичко което купувам и най-вече нещата от интернет, тъй като аз, както смятам че и повечето от вас искат най доброто за колата си .

Дано поста ми се окаже полезен и своевременен ако някой друг колега има подобни проблеми

- boris
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1928
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: X5
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Че маслото ти е неподходящо за Е39ката е ясно. Но този проблем всъщност е в повдигачите и се среща от време на време при М52ту и М54-ките дори и с хубаво тънко синтетично масло.
Ако ти се прояви отново, пробвай преди да гасиш да изчакаш 10сек. да поработи на празен ход.
Ако ти се прояви отново, пробвай преди да гасиш да изчакаш 10сек. да поработи на празен ход.

- niagolov
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: 10.02.2008
- Местоположение: Бургас
- Пол: Мъж
- Кара: E-36 купе
- Мечтае да кара: E-46 купе
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Сега какво масло сложи колега?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Надали маслото е виновно, макар да не е подходящото за този двигател. 5W40 му дават. Май ще е добре да се извадят и почистят повдигачите, за да не береш ядове и занапред.
- МИТАКА1654
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 144
- Регистриран на: 19.12.2008
- Местоположение: Долна Митрополия
- Пол: Мъж
- Кара: biturbo wc,Honda cbr929rr
- Детайли за колата: Audi A6'12 3.0tdi
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Колега,никой ти не е виновен за "българската" работа да минеш тънко.При положение,че на този мотор му дават пълна синтетика 5w40,като за студено време му дават дори 0w40(аз карам с такова),ти си решил да минеш на полусинтетика,която при минусови температури става на грес.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Колега, вероятно защото може би повече я караш "на късо" (спомена нещо за километър и нещо до работа) и заради по-гъстото масло повдигачите все са си пълни с гъсто масло и все там си седи... 

"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Маслото колеги беше избрано след прочитането на няколко теми във форума, където го похвалиха не един път дори мисля че споменаха че въпреки формулата 10в40 било на 70% синтетика и т.н., а комбинацията от това че беше и сравнително достъпно, като цена ме подмамиха, и не смятам че съм минал тънко, защото удоволствието ми струваше над 100лв, което за мен не е евтино. Никога не съм правил компромис със тея неща, тъй като вече съм си патил от евтини части. а сега карам с Mobil и все още няма как да дам наблюдения, тъй като го миксирам едва от няколко дни.
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Nickelback написа:Колега, вероятно защото може би повече я караш "на късо" (спомена нещо за километър и нещо до работа) и заради по-гъстото масло повдигачите все са си пълни с гъсто масло и все там си седи...
имаш право колега възможно е и това да е. Сетих се за това когато сменихме маслото и попитах майстора ми дали може пак да стане подобно нещо заради карането и на късо той ме увери че не би трябвало да се влиае колата от подобни неща или поне не чак до такава степен че да не може да разбие маслото. най-лошото, което може да излезе от късите разстояния е конденз в маслото от бързото загряване и след това изстиване съответно.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
МИТАКА1654 написа:Колега,никой ти не е виновен за "българската" работа да минеш тънко.При положение,че на този мотор му дават пълна синтетика 5w40,като за студено време му дават дори 0w40(аз карам с такова),ти си решил да минеш на полусинтетика,която при минусови температури става на грес.
На нов двигател му дават 0/40 твоя на 300-400 хиляди според теб такъв ли е?
Според мен колегата не се е опитал да минава тънко а просто от много четене и мнения и аз изхвърлих масло на няма и 3000км..

И аз мисля че проблема е поради карането на къси разтояния...
Castroll е маслото..

http://www.youtube.com/watch?v=dW227-Bj4wQ

https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Аз пък си мисля, че проблема не е нито в маслото нито в повдигачите. Колегата спомена често движение на къси разстояния, това води до много конденз в гърнетата който конденз е замръзнал и газовете няма как да излязат. Затова отначало само е припалила и угаснала. Като са я вкарали в сервиза за няколко часа на топло, гърнетата са се отпуснали и затова е запалила. Пробий един малък отвор със свредло в задното гърне и ще видиш колко много вода ще изтече.
- anzak
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2753
- Регистриран на: 16.08.2008
- Местоположение: Бургас
- Кара: F07 535D
- Мечтае да кара: SL500
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....
Барай шишарката Минкеее ....
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
braina написа:.....като единственото нещо, което направих през деня беше, да я преместя буквално на 2 метра разстояние от първоначалната и позиция.....
Колега, ако си я палил за тези два метра - причината е в тях. Не мисля, че е масло, къси разстояния, повдигачи и т.н. Има нещо объркано в софтуера на колата или навремето са имали други проблеми, но като цяло при първоначално палене времената на впръскване са много големи и мотора се "дави" ако го угасиш почти веднага.
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Много филми гледате. Това "мерим компресия на първи цилиндър 3 бара. на втори 0.250 другите бяха също нещо подобно ..." прочете ли го ?
Едно е да се държи като отегчена съпруга, друго си е като ококорена комшийка.
- Nickelback
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1862
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: Hemi 370 cu. in.
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
anzak написа:Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....
Аз въобще не мисля, че Motul 6100 Synegie 10w40 е евтино масло



"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- boksioraE39
- кандидат дрифтър
-
- Мнения: 1508
- Регистриран на: 18.12.2009
- Местоположение: София/Белград
- Пол: Мъж
- Кара: 535d M-sport
- Мечтае да кара: Зад дъщеря си!
- Детайли за колата: My BMW does not believe in tears..
Re: Стряскаща история със все пак щастлив край.
Nickelback написа:anzak написа:Те са го казали хората че евтиното излиза по скъпо после ама ....
Аз въобще не мисля, че Motul 6100 Synegie 10w40 е евтино маслоКойто иска да ходи правери в официалния вносител, че гаранция е по 20+ лв. литъра. Просто маслото е гъстичко за много ниските температури през зимата. Според мен за двигател на над 200к километра за лятото е нелошо масло
Ако човек кара средно по 10000км. годишно понякога смяната на маслото може и да съвпадне с момента преди зимния период и човек да сложи по-рядко масло. Но понякога няма да съвпадне и се налага да изкараш още някой месец с гъстото масло... Може да сипеш и по-рядко, но напролет или пък ако почнеш да караш повече ще почне да го харчи... А бе много е сложно и си зависи от състояние на двигателя, кой колко кара, как кара, на късо, на дълго, градско, извънградско. Универсална рецепта няма...
Така е!


https://www.youtube.com/watch?v=scJPUQU5YOo
Има моменти благословени от всевишния,в мъки и беди дори и без насъщния,когато тихо си припяваме в непрогледен мрак,"ДЯКОНЕ СЛЕД 100-ГОДИНИ НАС НИ ИМА ПАК"!!!
СЪРЦЕ,ДУША ЗА ЛЕВСКИ СОФИЯ!
41 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани