Термостат за 530д
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Термостат за 530д
Днес смених за втори път термостата този път сложих Behr, за разлика преди година оригинален каморски. Тествах колата с включени градуси от скритото меню. Вдигна температура макс до 87С отвори термостата и върна на 78С, после държеше около 82-84С .На връщане от Витоша през Бояна по нанадолнището 82-79С на околовръстното 82-84. Прибрах се оставих я да поработи на място държи твърдо 84С. Надявах се на повече градуси честно казано. Като пусна парното пада на 82С. С един термостат съм. Вече съм се специализирал в смяната на термостати.без капка загуба на антифриз . Вече си мисля самия датчик на температурата да не отчита точно. Изгасена колата показва 84С на положение преди стартер вдига на 90С...
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Термостат за 530д
Тази сутрин почистих температурния датчик с почистващ спрей и всичко се оправи. Разликата между положение преди контакт е 1С . Колата държи 92-93С както и да я карам. Радиатори и кулер идеално чисти. Доволен съм от резултата.
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Термостат за 530д
Колега , може ли да обясниш как става смяната на термостата
- spower
- ентусиаст
- Мнения: 1499
- Регистриран на: 28.09.2005
- Кара: любимата ни марка да е първа ;)
- Мечтае да кара: римска колесница с М-пакет ;)
Re: Термостат за 530д
[quote="dak"]Колега , може ли да обясниш как става смяната на термостата [/quo
1. Дифузора: държи се на 2 щипки вадят се малките клинчета и те излизат.
2. Развиваш перката: ключ 32 2бр като единия трябва да е изпилен и дебел 4мм да може да се държи контра /перката е с обратна резба!!!/
3. Като минеш през т.1 и т.2 вадиш едновременно перката с дифузора.
4. Отвиваш капачката на казанчето на антифриза. Визмаш едно маркуче и го слагаш на пробката на радиатора / намира се в долен десен ъгъл като си застанал пред двигателя с отворен капак/ отвиваш червената врътка и протича антифриза и си го събираш в съд. Изтича около 3л горе долу.
5. Вече имаш достъп до термостата, развиваш 4те му болта като преди това откачаш маркучите /държат се на скоби, които се изтеглят около 1см нагоре за да освободят. Понякога иска разклащане, че са запекли.
6. Преди да развиеш термостата си приготви една бутилка от минерална вода,кола, фанта,бира 2л срязана през средата и като развиеш 4те болта на термостата подлагаш под него като го вадиш около 600мл от там излиза антифриз.
7. По обратен ред сглобяваш всичко, като преди да налееш антифриза обратно отвиваш пробката на пластмасовата тръба от дясно на термостата. Пълниш с антифриз казанчето докато през пробката излезе антифриз.
Ако има нещо неясно питай на ЛС
Успех в начинанието!
1. Дифузора: държи се на 2 щипки вадят се малките клинчета и те излизат.
2. Развиваш перката: ключ 32 2бр като единия трябва да е изпилен и дебел 4мм да може да се държи контра /перката е с обратна резба!!!/
3. Като минеш през т.1 и т.2 вадиш едновременно перката с дифузора.
4. Отвиваш капачката на казанчето на антифриза. Визмаш едно маркуче и го слагаш на пробката на радиатора / намира се в долен десен ъгъл като си застанал пред двигателя с отворен капак/ отвиваш червената врътка и протича антифриза и си го събираш в съд. Изтича около 3л горе долу.
5. Вече имаш достъп до термостата, развиваш 4те му болта като преди това откачаш маркучите /държат се на скоби, които се изтеглят около 1см нагоре за да освободят. Понякога иска разклащане, че са запекли.
6. Преди да развиеш термостата си приготви една бутилка от минерална вода,кола, фанта,бира 2л срязана през средата и като развиеш 4те болта на термостата подлагаш под него като го вадиш около 600мл от там излиза антифриз.
7. По обратен ред сглобяваш всичко, като преди да налееш антифриза обратно отвиваш пробката на пластмасовата тръба от дясно на термостата. Пълниш с антифриз казанчето докато през пробката излезе антифриз.
Ако има нещо неясно питай на ЛС
Успех в начинанието!
Чуквам първа, чуквам втора, а на трета палиме мотора: https://bit.ly/3fQigcM
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Термостат за 530д
Много благодаря колега , Поздрави
Re: Термостат за 530д
Да вдигна малко от прахта темата
Имам проблем, според някой не, но като гледам температурата в менюто, на байр си вдигам 100-градуса, и като цяло си държи 96-97, пусна ли парното темпа си пада на 92.
Смених термостата с нов оригинален, радиаторите са чисти, ново виско на Беер,нямаше ефект, обезвъдушена е колата, пак същотото
Случва се следното, карам на равно държи 96-97, почвам да давам газ 100-101, слизам пипам радиатора, мера му темпа 40-градуса, долния маркуч и той студен, отворил е но нещо минимално явно. Тоест двигателя стига 100-градуса, но само той, радиатора и термостата са на 30-40-градуса, направо вече се чудя какво може да е
Имам печка и да не би нещо там да се случва, обезвъдушил съм и там от пробката, някой да е има идея или съвет къде да пипам
Имам проблем, според някой не, но като гледам температурата в менюто, на байр си вдигам 100-градуса, и като цяло си държи 96-97, пусна ли парното темпа си пада на 92.
Смених термостата с нов оригинален, радиаторите са чисти, ново виско на Беер,нямаше ефект, обезвъдушена е колата, пак същотото
Случва се следното, карам на равно държи 96-97, почвам да давам газ 100-101, слизам пипам радиатора, мера му темпа 40-градуса, долния маркуч и той студен, отворил е но нещо минимално явно. Тоест двигателя стига 100-градуса, но само той, радиатора и термостата са на 30-40-градуса, направо вече се чудя какво може да е
Имам печка и да не би нещо там да се случва, обезвъдушил съм и там от пробката, някой да е има идея или съвет къде да пипам
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Термостат за 530д
Виското как е , моята в жегите вдигаше 100 гр. , замених водната помпа и вискотото и сега повече от 88 лятото не вдига , термостата го смених защото зимата не можежше да загрее и печката работеше почти нонстоп
Re: Термостат за 530д
dak написа:Виското как е , моята в жегите вдигаше 100 гр. , замених водната помпа и вискотото и сега повече от 88 лятото не вдига , термостата го смених защото зимата не можежше да загрее и печката работеше почти нонстоп
Виското е ново, Беер, зацепва си, но въпреки това двигателя е 96-7-8-9-100-градуса, а радиатора само горната част, долния маркуч сякаж е празен, мек на мекица беше тази вечер. Струята в казанчето е силна само на всяка 2-3-секунди прекъсва са стотни от секундата, въртя всички врътки за обезвъдушаване и излиза само антифриз
Помпата и тя е на година и нещо, марка Долц, ако трябва ще я сваля и огледам.
- dak
- младши ентусиаст
- Мнения: 704
- Регистриран на: 29.05.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530D 184 кс. седан
Re: Термостат за 530д
Нищо не каза за водната помпа , сменявана ли е ? За термостата имаше тема как се проверява .
Re: Термостат за 530д
Писъл съм, как не съм Долц е Б222- сменяна преди 2-години, в нея се съмнявам като качество.
Радиатора и на сто градуса на двигателя е студен в лявата част, тази вечер ще го мия отвътре.
Радиатора и на сто градуса на двигателя е студен в лявата част, тази вечер ще го мия отвътре.
- vesoyanev2011
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 19.06.2014
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: 525d ,2001г.
Re: Термостат за 530д
Колега ,ще споделиш ли какъв е резултата след вътрешно измиване на охладителя?
Външно моите охладители са почистени перфектно.Антифриз само оригинален,помпата е сменяна отдавна( ХЕПУ) и не съм имал проблем с нея,температурата си беше 88-89!
В момента при мен температурата стои около 93-95 при всякакви условия(зиме,лете,с парно,без парно с климатик,градско,извънградско).Само при дълго спускане пада до 90 градуса,а при баир чуква и 96.
С оригинален нов термостат съм,който уж трябва да държи около 88-90 градуса,но май отваря едва след 90+ !!!Пипам маркуча и едва при достигане на 91-92 градуса се стопля!
Четох ,че за М57 от БМВ са направили и оригинални термостати,които да отварят на 92 градуса,но на моя си пише 88 градуса.
Изчетох маса мнения и документи,но не ми е напълно ясно.Със старият термостат,преди да се развали наистина си държеше 88-89 градуса.
Някой знае ли на колко градуса точно трябва да се зацепи виско съединителя?Никъде не успях да открия документация по въпроса...?
Външно моите охладители са почистени перфектно.Антифриз само оригинален,помпата е сменяна отдавна( ХЕПУ) и не съм имал проблем с нея,температурата си беше 88-89!
В момента при мен температурата стои около 93-95 при всякакви условия(зиме,лете,с парно,без парно с климатик,градско,извънградско).Само при дълго спускане пада до 90 градуса,а при баир чуква и 96.
С оригинален нов термостат съм,който уж трябва да държи около 88-90 градуса,но май отваря едва след 90+ !!!Пипам маркуча и едва при достигане на 91-92 градуса се стопля!
Четох ,че за М57 от БМВ са направили и оригинални термостати,които да отварят на 92 градуса,но на моя си пише 88 градуса.
Изчетох маса мнения и документи,но не ми е напълно ясно.Със старият термостат,преди да се развали наистина си държеше 88-89 градуса.
Някой знае ли на колко градуса точно трябва да се зацепи виско съединителя?Никъде не успях да открия документация по въпроса...?
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2379
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Термостат за 530д
С един от Долц си писахме, щото бях бесен... След смяна с тяхна помпа имах точно същия резултат като при теб. Питах го проектанта, или инженера, оти бе сте сложили тия дупки до оста, било за по-добро охлаждане на въпросната. Казах му че нещо се е объркал, и не му работи схемата... При мен вдигаше до 105-106 под товар .
Смених нефелния продукт с хепу, и заспа...
Смених нефелния продукт с хепу, и заспа...
Re: Термостат за 530д
Владо написа:С един от Долц си писахме, щото бях бесен... След смяна с тяхна помпа имах точно същия резултат като при теб. Питах го проектанта, или инженера, оти бе сте сложили тия дупки до оста, било за по-добро охлаждане на въпросната. Казах му че нещо се е объркал, и не му работи схемата... При мен вдигаше до 105-106 под товар .
Смених нефелния продукт с хепу, и заспа...
Така се случи и при мен, позагледах се и забелязах, че отливката не е ок на Долца, със Салери съм и нямам проблем вече.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани