Ръчна спирачка - регулиране
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
Ръчна спирачка - регулиране
Здравейте,
имам зле работеща даже може да се каже не работеща ръчна спирачка.
Минах преглед но искам да я оправя, защото ме дразни.
Опитах да натегна болтовете под кожата на ръкохватката но ефект няма.
Как точно се натяга жилото и какво трябва да направя...?
имам зле работеща даже може да се каже не работеща ръчна спирачка.
Минах преглед но искам да я оправя, защото ме дразни.
Опитах да натегна болтовете под кожата на ръкохватката но ефект няма.
Как точно се натяга жилото и какво трябва да направя...?
- mfandakov
- младши ентусиаст
- Мнения: 356
- Регистриран на: 11.09.2010
- Местоположение: Кричим
- Пол: Мъж
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Ами просто е сменяш това http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... ake_shoes/ номер 10
В града човек експлоатира човека,а в селото е точно обратното!
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Ръчна спирачка - регулиране
сваляш гумата, завърташ диска единия от отворите да е леко вдясно и надолу, ако светнеш с фенерче, ще видиш има механизъм за регулиране, с права отвертка се регулира(подобно е на всички коли с барабанни спирачки отзад(по стари)
От схемата на колегата, механизма за регулиране е с Номер 6
От схемата на колегата, механизма за регулиране е с Номер 6
- Sesko
- ентусиаст
- Мнения: 937
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: е60 525 x-drive
- Мечтае да кара: M6
Re: Ръчна спирачка - регулиране
mfandakov написа:Ами просто е сменяш това http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E3 ... ake_shoes/ номер 10
Не е задължително да се сменят колега , повечето случаи се оправя с регулиране както е описал колегата над мен
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Мързи ме да го превеждам.
The parking brake is a drum system integrated into the rear brake rotors. It can be adjusted with the wheels installed, although the rear wheels will have to be raised off the ground.
- Lift the parking brake lever boot out of console. While holding cables stationary, loosen parking brake cable nuts until cables are completely slack.
- Raise rear of car.
- Remove one lug bolt from each rear wheel. Turn road wheel until lug bolt hole lines up with parking brake adjuster [dead bottom, ie 6 o'clock position]
- Using flat-bladed screwdriver, reach into brake drum through lug hole. Turn brake adjuster until wheel no longer turns. Back adjuster off 12 notches.
- Working inside the car, set parking brake several times to seat cable. Then pull parking brake lever up 2 notches. Tighten cable adjusting nuts until it is just possible to turn rear wheels with slight resistance.
- Release lever and make sure rear wheels turn freely.
- Turn on ignition. Pull up parking brake lever 1 notch and make sure that parking brake warning light comes on. If not, adjust parking brake warning light contact switch.
- Install parking brake lever boot. Install road wheel lug bolts.
The parking brake is a drum system integrated into the rear brake rotors. It can be adjusted with the wheels installed, although the rear wheels will have to be raised off the ground.
- Lift the parking brake lever boot out of console. While holding cables stationary, loosen parking brake cable nuts until cables are completely slack.
- Raise rear of car.
- Remove one lug bolt from each rear wheel. Turn road wheel until lug bolt hole lines up with parking brake adjuster [dead bottom, ie 6 o'clock position]
- Using flat-bladed screwdriver, reach into brake drum through lug hole. Turn brake adjuster until wheel no longer turns. Back adjuster off 12 notches.
- Working inside the car, set parking brake several times to seat cable. Then pull parking brake lever up 2 notches. Tighten cable adjusting nuts until it is just possible to turn rear wheels with slight resistance.
- Release lever and make sure rear wheels turn freely.
- Turn on ignition. Pull up parking brake lever 1 notch and make sure that parking brake warning light comes on. If not, adjust parking brake warning light contact switch.
- Install parking brake lever boot. Install road wheel lug bolts.
- kluna_
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 14.02.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Ето го и в ТИС-а http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/50/67
Аз вчера сменях едното жило на ръчната, че се беше скъсало и днес ще регулирам, защото не ми остана време вчера. Иначе смяната си е гадна работа, откача се кардана, генерацията и още няколко неща. Общо взето си е трудоемко. Ако някой има за смяна жило, мога да помагам със съвети.
Аз вчера сменях едното жило на ръчната, че се беше скъсало и днес ще регулирам, защото не ми остана време вчера. Иначе смяната си е гадна работа, откача се кардана, генерацията и още няколко неща. Общо взето си е трудоемко. Ако някой има за смяна жило, мога да помагам със съвети.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Колеги, пробвах това с регулирането, но нещо не ми се получава. Струва ми се че отверката влиза между пружината и долната челюст/дано ме разбирате/ и не става. Нека някой ако е регулирал, да помогне със съвет!
- spacepl
- старши ентусиаст
- Мнения: 3330
- Регистриран на: 29.03.2007
- Местоположение: Pleven
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530D F07 530D
- Мечтае да кара: и да не приближава сервиза :)
- Детайли за колата: трошляче някакво :)
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Мда, има нещо такова, помъчи се повече и приложи повече сила, ще стане и аз бях така. Светни си със нещо през дупката на болта и погледни да ли си я позиционирал правилно. Трябва да виждаш ето това кръглото със зъбите.
- IVORY
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 100
- Регистриран на: 26.09.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: 520i benzin/ gaz 1997
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Колега моята ръчна също не държеше -особено едното колело,та реших да видя за какво става въпрос.Първия начин е както е описал колегата„racing_team_vidin„,ноооо е игра през тая дупка да успееш.Аз реших да сваля калотките и да извадя диска -за да видя за какво аджиба става въпрос.Феродото беше почти ново-просто врътнах една навивка на механизма за регулиране и пробвах да видя как влиза диска(трябва да постъргва по феродото като го въртиш).след което сглобих и сега имам ръчна.Успех
Последна промяна IVORY на 14 Сеп 2012, 17:16, променена общо 1 път
- Стефановски
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 76
- Регистриран на: 8.05.2008
- Местоположение: Мездра
- Пол: Мъж
- Кара: 525 tds, но заслужава да кара Х6
- Мечтае да кара: М5, но кара 525 tds
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Колеги, ами ако задната спирачка е дискова, а не челюстна как стават настройките?
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Ще пробвам по упорито На снимките в обяснението ми се струваше много лесно, ама явно не е
- nightdriver
- ентусиаст
- Мнения: 1163
- Регистриран на: 5.07.2008
- Местоположение: banlieu parisienne
- Пол: Мъж
- Кара: 530da turing
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Ivo_Borisov написа:Ще пробвам по упорито На снимките в обяснението ми се струваше много лесно, ама явно не е
Най- бързо става , да свалиш диска и въртиш на ръка чарка до положение , при което диска трудно да влезе върху челюстите , после взимаш плоската отверка и ги отпускаш докато диска започне да се върти свободно . И да стържат леко , не е проблем , после ще се оходят
- JOTTO_DEL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 221
- Регистриран на: 28.08.2009
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: на вода!
- Мечтае да кара: Airbus A380! :)
Re: Ръчна спирачка - регулиране
Правих тази процедура преди 3 месеца само, че при Е46! Първо отвих гаиките на ръчната (тези които обтягат жилата вътре в купето) и след това мъчих да наглася така диска, че да видя цилиндърчето със "зъбите" и от там да го регулирам. Но падна доста игра и реших да махна дисковете и от там вече нещата стават доста по-лесни. При мен челюстите бяха доста изтрити, но ги нагласих и регулирах да видя колко ще държи ръчната с износени. След като е натегнах първо от цилиндърчето после от вътре в купето и вече имах ръчна спирачка, но вече 3-ти месец карам и усещам как всеки изминал ден по-малко се отпуска и скоро е очаквам пак да спре да държи, но при мен знам, че са за смяна челюстите(феродото).
Затова по-добре първо виж дали имаш феродо и тогава натягай, защото ако е на свършване ще ти изкара някои друг месец и пак ще трябва да разглабяш. Успех!
Затова по-добре първо виж дали имаш феродо и тогава натягай, защото ако е на свършване ще ти изкара някои друг месец и пак ще трябва да разглабяш. Успех!
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Ръчна спирачка - регулиране
При мен стана с регулиране, но като свалих дисковете. Иначе нямам нерви да ръчкам с отверката и да пробвам дали стана Сега ръчната е супер, още повече че съм и с нови накладки
35 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани