Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от jivakula » 15 Юли 2012, 12:08

Здравейте!
Монтирах си навигация 4:3 МК2 и смених таблото от такова с "малък борд" на такова с "гоялм борд". Стигнах до момента на кодиране на колата за да показват всички стойности по него. Пробвах да сменя VIN-a с BMW Scaner 1.36 и стигнах до съобщението "Factory Default" . С NCS Expert-а също не можах да сменя VIN-a, показва ми тази грешка:
p.JPG

Пробвах да сменя и GM, VN и SA, но също не се получава.
Пробвах и с DIS, но и там стигнах до тук:
b.JPG


Колата е е39/525TDS, 1996г. Може ли някой да ми помогне с това, къде бъркам. Някакви идеи?

Благодаря
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mad_presley » 15 Юли 2012, 20:02

Никъде не бъркаш, просто за да прекодираш от малък към голям борд трябва да смениш VIN-а на километража. Щом не става с BMW Scanner-а, значи трябва да се направи на програматор. Търси си човек, който връща километри, за да ти смени ВИН-а и тогава може да опиташ прекодиране.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2190
Регистриран на: 5.01.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от meha » 15 Юли 2012, 20:39

или ако имаш опция да върнеш това табло си намери такова с външно IKE,там може без да разпояваш чипове,да смениш VIN,поне аз така направих!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от jivakula » 15 Юли 2012, 21:02

Таблото няма как да върна. Изчетох доста теми, къде сте писали за тези неща. С BMW Scanner-a ми изписа, че за да стане смяната на VIN-а трябва да избера първо опцията "Factory default" и после да програмирам таблото, но ме достраша. А DIS-а спря на този прозорец(в първия пост), върти само часовника и до там.
Друг въпрос: Ако си върна таблото с малкия борд, как мога да махна това "CODE" ,което ми изписва като запаля колата? С BMW Scanner-а съм премахнал "Anti Thief code".
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mad_presley » 15 Юли 2012, 21:07

Не можеш да махнеш CODE, докато не сложиш голям борд. За VIN-а вече ти казах, няма да стане със скенера, а на програматор.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от jivakula » 15 Юли 2012, 21:41

Добре, благодаря Ви за помощта.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от Se7ven » 16 Юли 2012, 12:07

Защо кодинг индекса ти е 80, да не е прекодирвано нещо грешно таблото със скенера или НЦС-а? А и за да стане това с ДИС-а трябва кодинг индекса да е 12 иначе пак няма да можеш да направиш ретрофит като хората. Единствения ти вариянт остава НЦС-са да го прекодираш без да сменяш VIN.

п.с. Също може да се нагласи да работи без ретрофит и със скенера.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mad_presley » 16 Юли 2012, 12:57

Se7ven написа:Защо кодинг индекса ти е 80, да не е прекодирвано нещо грешно таблото със скенера или НЦС-а? А и за да стане това с ДИС-а трябва кодинг индекса да е 12 иначе пак няма да можеш да направиш ретрофит като хората. Единствения ти вариянт остава НЦС-са да го прекодираш без да сменяш VIN.

п.с. Също може да се нагласи да работи без ретрофит и със скенера.

Кодинг идекса е 80, защото е сложил табло по-ново от малката навигация. Като си кодира колата за голям борд, въобще няма да го бърка, дали е прекодрана за нави или не е.
С НЦС-а не може да вкара екстра SA555 (ike high), защото кодировката ще му спре със съобщение VIN is faulty.

Със скенера не може да направи нищо подобно. Може само да копира ЗЦС-а в новото табло, но това него не го грее, защото колата му е с кодировка за малък борд.

Както казах по-горе, сменя ВИН-а на километража на програматор, пуска си ретрофит за голям борд с ДИС-а и мъките му приключват.

Ето този колега може да смени ВИН-а например memberlist.php?mode=viewprofile&u=5556

ентусиаст
Аватар
Мнения: 887
Регистриран на: 20.10.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: BMW X5, Е60, Е30
Мечтае да кара: с талон
Детайли за колата: БМВ

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от Se7ven » 16 Юли 2012, 13:19

Аз имах друго на предвид, да прекодира с НЦС-а LCM-а за голям борд, като за да няма проблем с VIN-a прочита VIN-на от ЕВС-а, така няма да вижда IKE а CОМ, но в случая не му трябва, сменя за high bord. После със скенера прави VIN-a на LCM-а еднакъв със вина от новото табло, оправя таблото пак със скенера да пуска сигнал за нави, ако е било друго и така ще тръгне всичко по заобиколния начин.
Аз в момента съм така понеже и моя ВИН неможе да се сменя. Също така може да пробва да направи ретрофит като смени VIN-a на LCM-a с този на IKE-то, но не става на всяко табло, при мен обаче стана с ДИС-а, за което още ми е странно!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mad_presley » 16 Юли 2012, 14:16

Se7ven написа:Аз имах друго на предвид, да прекодира с НЦС-а LCM-а за голям борд, като за да няма проблем с VIN-a прочита VIN-на от ЕВС-а, така няма да вижда IKE а CОМ, но в случая не му трябва, сменя за high bord. После със скенера прави VIN-a на LCM-а еднакъв със вина от новото табло, оправя таблото пак със скенера да пуска сигнал за нави, ако е било друго и така ще тръгне всичко по заобиколния начин.
Аз в момента съм така понеже и моя ВИН неможе да се сменя. Също така може да пробва да направи ретрофит като смени VIN-a на LCM-a с този на IKE-то, но не става на всяко табло, при мен обаче стана с ДИС-а, за което още ми е странно!

Eееее, то така много брутално, то направо не е кодиране, ами събиране :D

То като е така, най-слесно става с BMW Decoder v0.4. Вкарваш си ZCS-a, BMW Decoder-ра ти вади екстрите, започваш да добавяш, записваш си новото SA, след това го вкарваш ръчно в IKE-то с ДИС и кодираш всичко по новото SA...ама струва ли си всичко това, след като просто може да си смени ВИН-а и всичко да е ОК.
На твоя километраж също се сменя ВИН-а, просто не си отишъл при когото трябва :D

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1428
Регистриран на: 23.04.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 530xd

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от badsharki » 17 Юли 2012, 9:52

На мен също ми е интересно защо кодинг индекса на колегата е 80. Нещо е омазано здраво с това табло. Няма спор, че всичко да си дойде на мястото, прекодирането да мине гладко и да си стане като истинско трябва да се смени ВИН-а, ... но с този несъществуващ кодинг индекс ... :dunno:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от jivakula » 20 Юли 2012, 8:28

Здравейте! Относно индекс 80: след няколко опита да се променят параметрите ZCS - SA, VN, GA....VIN с програмта NCS Expert и BMW Scanner се получи това нещо :). Преди това NCS-a изписваше 12h. Имах друга версия на INPA и NCS Expert-а, но след като си инсталирах DIS трябваше да сменя и тях. С NCS Expert-а съм променил само SA кода на EWS модула с опцията - 555. Пробвах да променя нещата и с SSS Progman. След това, при опит за запис на параметрите се изписваше с този индекс - 80h.
За таблото: не ме притеснява много дали се е прецакало или не. Взел съм го от колега от форума, почти за без пари, а и пикселите не работят всичките.
Мисля да потърся колега от форума да ми смени VIN-а и после ще видя какво ще се получи.
Използвах информацията от този сайт - http://www.jeae.dk/e39/eftermontering/i ... der_EN.htm.

Балгодаря за помощта на всички :yes: .
Последна промяна jivakula на 20 Юли 2012, 20:02, променена общо 1 път
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 132
Регистриран на: 17.05.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е61 525d, F11 525d xDrive
Мечтае да кара: само BMW-та

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от jivakula » 20 Юли 2012, 13:37

След разговор с колегата Лъчо, се оказа, че и той не може да ми помогне :| . От тук следват две решения - ново табло на което да може да се направи процедурата или ....елиминиране на цялата навигация :conf: .
Незнам какво би се получило с идеята на колегата Se7ven!!!
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 902
Регистриран на: 26.10.2008
Местоположение: ДУПНИЦА Скрапинг
Пол: Мъж
Кара: coupe e36 m42 , цоупе е46 325ci
Мечтае да кара: ///M

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mitrax » 20 Юли 2012, 13:44

пичове , аз имам същия проблем в момента с е46 . Смених таблото заради дефект в старото ( като е закачено то - останалите модули по шината не работят ОК , и диагностика не ги намира ) Сегашното табло не мога да му кодирам борд комп , защото му свети точката.

Разбирам , че дали става промяната на вин-а и километрите през буксата зависи от типа на паметта в таблото. Срещнах някаде че таблата на мотометер се оправят през буксата , а на бош трябва да се сваля чипа.
Някаква по - точна информация има ли някой , кои памети , кои табла , какво що ...

Старото ми табло е поразено от корозия , ако намеря паметта му и я прелепя на новото , което е с малко по - стари хардуерна и софтуерна версия ще имам ли успех ?
поздрави!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: Смяна на табло "High IKE" и монтаж на навигация

Мнение от mad_presley » 20 Юли 2012, 21:03

jivakula написа:След разговор с колегата Лъчо, се оказа, че и той не може да ми помогне :| . От тук следват две решения - ново табло на което да може да се направи процедурата или ....елиминиране на цялата навигация :conf: .
Незнам какво би се получило с идеята на колегата Se7ven!!!

Защо не може да стане, да не би да е с M35 чип? Дори и така да е, пак става със смяна на чипа. Намери някой, който връща километри или автоключар да ти го направи. Как ще сваляш навигацията, заради толкова елементарно нещо :conf:

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook