Монтаж резистори на климатичната перка

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от deyan-enchev » 12 Авг 2012, 22:44

С много лев ви товарят в Русе
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от joffri » 07 Юли 2013, 22:40

Здравейте колеги,
Да не пускам нова тема ще използвам тази.Перката на климатика ми не работи.Колата е 530д 2002-ра год.Перката ми е с 4 пина и има такива резистори отгоре.Въпроса ми е:Възможно ли е да не е от резисторите а да има някаква друга причина поради която да не бачка тая перка.Не е блокирала.Върти се свободно.Ако е самия електромотор,възможен ли е ремонт и къде евентуално в София мога да го дам за поправка?
Благодаря предварително.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от hrpopov217 » 07 Юли 2013, 23:39

Това 530д, 2002г и перка с резистори малко невероятно изглежда :shock: Даже и да са ти изгоряли резисторите, перката трябва да работи на последната степен.Резисторите можеш да си ги замериш. Ако мотора на перката е оригиналния на Сименс, трудничко се отваря да се ремонтира.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от joffri » 08 Юли 2013, 7:39

Да мотора е Сименс.Днес ще добавя снимки.Можеш ли да поясниш какво имаш в предвид с "последна степен".
Благодаря

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 555
Регистриран на: 15.06.2008
Местоположение: Varna-Balchik
Кара: Е60 530i 04, G30 540i

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от hrpopov217 » 08 Юли 2013, 14:16

Ето я схемата на перката която се управлява от резистори Изображение. Както виждаш последната трета степен, която е и най-бързата не минава през резисторите а 12V отиват директно в мотора, така че тя работи даже и при изгорели резистори. Стига мотора да е здрав. Но почти съм сигурен, че твоята перка се управлява от DME-то. Виж дали някой, когато е сменял перката, не е сложил такава от преди фейса, защото ще тръгне точно никога. Виж дали в буксата която, идва от колата не идват само 3 кабела.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от joffri » 08 Юли 2013, 16:15

Ходих да замерят резисторите.И двата си работят.Мотора също но се оказа че дава някакво съпротивление.Според техника на който я носих са износени четки на електро мотора.Но той ми отказва да го разглоби защото нямал инструментите за тази работа :ranting: иначе щял да ги смени ако донеса разглобен мотора.
Пак съм в задънена улица.Явно перката си работи. :banghead:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от joffri » 08 Юли 2013, 19:24

Ето снимките както обещах.Плс хелп!В реал оем си я дава за мойта кола тая перка.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от Ivo_Borisov » 08 Юли 2013, 21:41

Перката върти ли се свободно, да няма отлепени магнити? Отворете я тая перка да я видите, няма нищо сложно вътре :dunno:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от gentata » 08 Юли 2013, 22:19

Точно с такъв двигател се разправях на ТДС-а но нещо пропуснах фотосесията :mhihi:
Разглобяването: леко със шлайфче се изпиляват тези участъци които съм посочил (и останалите, които не се виждат на снимката) и двигателя се разглобява. Проблем са износените четки и/или блокирали в държачите си. При мен се оказа че има още хляб в тях бяха блокирали в държачите и след раздвижване не се наложи смяната им. Вентилатора все още работи вече около 2 години след намесата. Сглобяването е малко тънка част 1-ви вариант (и желателен) е със секач и чук да се запресова пак както си е било, 2-ри вариант точкова заварка. При мен сърши работа 1-вия.
IMG-20130708-00431.jpg

:driving:
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 84
Регистриран на: 19.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Bmw 530d 2002g
Мечтае да кара: E39 M5

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от joffri » 24 Юли 2013, 10:42

Здравейте колеги.Оправих перката.Беше се прецакал единия резистор.Перката работи,тествана е.Проблема с отказването да включи обаче остана.Вчера отворихме управлението на перката което при мен се намира зад единия фар и дадохме платката на късо след което перката заработи.Работи нормално на всички степени но махна ли ключето от обувката спира да работи отново.Ако някой е ремонтирал блока за управление на перката досега моля да ми даде някаква информация къде може да е проблема и евентуално къде да търся бушона или релето което отговаря за тази перка защото нито в жабката нито в багажника го намирам.Да поясня само че когато дам на късо някоя от степените се чува цъкане на релетата под филтъра за купето.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 722
Регистриран на: 11.06.2006
Местоположение: София бате центъра на....
Пол: Мъж
Кара: ше 30,38,39 вече само Гранд Чероки
Мечтае да кара: Грейдер на Ибиза

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от RORO » 01 Май 2014, 14:39

gentata написа:Точно с такъв двигател се разправях на ТДС-а но нещо пропуснах фотосесията :mhihi:
Разглобяването: леко със шлайфче се изпиляват тези участъци които съм посочил (и останалите, които не се виждат на снимката) и двигателя се разглобява. Проблем са износените четки и/или блокирали в държачите си. При мен се оказа че има още хляб в тях бяха блокирали в държачите и след раздвижване не се наложи смяната им. Вентилатора все още работи вече около 2 години след намесата. Сглобяването е малко тънка част 1-ви вариант (и желателен) е със секач и чук да се запресова пак както си е било, 2-ри вариант точкова заварка. При мен сърши работа 1-вия.
IMG-20130708-00431.jpg

:driving:






Колеги много се извинявам , че вадя тази тема ПАК .Въпроса ми е някой може ли да каже какви са параметрите на двете съпротивления .Благодаря .

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.05.2010
Пол: Мъж

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от nane » 11 Май 2014, 23:14

Здравейте колеги от скоро съм притежател на Е46 и имам следния проблем.Значи колата е със климатрник и като я купих пускам и климатроника и тръгва компресора тръгва щракне но явно или имам теч или трябва да се допълни почва да се опитва да преправя въздуха но почти не доловимо.Но перката не тръгва а според мен трябва щом натиснеш копчето да се включва,поне на бащами аудито е така беше му спукан радятора на климатика но като натиснеше копчето перките тръгват,незнам при БМВ-то как е и за това се обръщам към вас.Дали трябва да се включва веднага след пускането на климатроника или имами аз проблем с перката.Благодаря предварително!! :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от gentata » 11 Май 2014, 23:28

RORO написа:....Колеги много се извинявам , че вадя тази тема ПАК .Въпроса ми е някой може ли да каже какви са параметрите на двете съпротивления .Благодаря .

viewtopic.php?f=35&t=246188

nane написа:....Дали трябва да се включва веднага след пускането на климатроника или имам проблем с перката. Благодаря предварително!! :)

Да трябва да се включи вентилатора отпред на 1-ва степен с включването на компресора (от бутона със снежинката) на климатроника.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 99
Регистриран на: 8.05.2010
Пол: Мъж

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от nane » 12 Май 2014, 8:41

Благпдаря колега,а как може да тествам дали проблема е във самата перка или другаде,да кажем като принудително пускане и ако не е в перката проблема кое е следващото което трябва да проверявам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 313
Регистриран на: 26.03.2012
Местоположение: Tryavna
Пол: Мъж
Кара: BMW 520i 1998 М52B20 / M54B20
Детайли за колата: ебати бавареца :)

Re: Монтаж резистори на климатичната перка

Мнение от bohcho » 19 Юни 2014, 10:59

Колеги , казус ...
Имам перка с 4 пина при която роботеше само на бързата степен. Мерих съпротивлението на двата резистора само единия(втория) показа , че има такова. Днес ми пристигна нов резистор с стойност 100В Р0.47 монтирах го с "устър клемички" (мисля , че така се казваха) , но отново не тръгва.
Повторно измерих съпротивлението да не съм омазал нещо при свързването от преди , до след резистора си има всичко.
Обаче като меря през буксата на перката отново само за последната степен на перката се появява съпротивление. Кабелите са здрави!! От къде може да идва проблема :dunno: Фреон има дозаредих предния ден ,духа ледено но перката не се включва.

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook