Перката на климатика не работи - решен проблем !

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от sean-john » 05 Юли 2012, 15:36

Колега deyan-enchev благодаря ти за подробните мнения относно проблема ти.След като и аз си отремонтирах перката на климатика и го напълних, налягането в системата не се покачи над ~18 бара и се разтревожих.Помислих си ,че резистора на втората степен (който смених с нов) нещо пак не е наред,но от мненията ти съдя,че втора степен се включва при 20 бара... Тествах на място (32C външна ) усилен докрай климатик,но втора степен не се включи... температурата на антифриза не подмина 97C...следователно и 3-та не тръгна... Малко съм на кръстопът,но да си мисля ли,че всичко е наред при мен :roll:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от deyan-enchev » 05 Юли 2012, 16:31

Радвам се, че съм успял да помогна описвайки ежедневието си покрай досадното търсене на причините за неработещата ми перка.

Не се тревожи, в ситуацията си просто виското ти обдухва добре и 2та радиатора и затова налягането не се покачва. Въпреки че при мен дори и под 30градуса външна температура втората степен се включва (все още не съм си оправил първата).
Можеш да започваш да се тревожиш, само ако си с налягане >21/22 бара и все още нямаш втора степен включена.

При 18 както ти пишеш, не би трябвало да има + от пресостата на + на реле К22 следователно не ползваш и втората степен.

Докато ти духа хладно вътре, и климатика ти поддържа зададената в купето температура всичко изглежда да е наред.

ПС: Мнението на колегата gentata е много правилно и не бива да се пропуска въпреки дължината си.
Аз не съм много просветен в ел. инсталациите и А/Ц системите като цяло, но поне имаше кой да питам от приятелския ми кръг. Особенно климатичния ми майстор е човек на който му се цапа/занимава и иска да учи нови неща.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 950
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: Габрово/Атина
Пол: Мъж
Кара: ше е36,е39, сега и аз незнам
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от sean-john » 05 Юли 2012, 20:40

Благодарско колега,прочетох всички мнения в темата и съм имал в предвид написаните неща,найстина много полезна информация :bowdown: :yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 3
Регистриран на: 4.07.2012

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от mungata » 05 Юли 2012, 21:08

Да, перката не работеше на нито една степен, но днес я оставих в един сервиз в Русе, който е специализиран в автоелектрониката и я оправиха.
За моя радост стрелката на температурата се спря на средата дори при пуснат климатик на макс в жега като днешната - някой казват, че ако виското е добре не трябва да загрява и без тази перка, но явно си я иска колата в големите жеги и с пуснат климатик, на място.
Оправили са единият резистор, ако не се лъжа (токовете са ми много слаба страна), също и електродвигателя на перката е бил клеясъл, тъй като явно не е работил последните години :). Общо взето връщам тази кола към живота лека по лека.
Малко по-нагоре при описване на проблема си колегата deyan-enchev споменава за три степени на перката, а майстора днес го попитах колко са и той отговори 2 !?
Виждам също в някои теми колегите са писали за някакво скрито меню, където се виждало точно на колко градуса е охлаждащата течност в момента, ако случайно някой може да сподел как се вади това меню ще е супер!
Поздрави!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 680
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от wladio » 06 Юли 2012, 8:21

mungata написа:Да, перката не работеше на нито една степен, но днес я оставих в един сервиз в Русе, който е специализиран в автоелектрониката и я оправиха.
За моя радост стрелката на температурата се спря на средата дори при пуснат климатик на макс в жега като днешната - някой казват, че ако виското е добре не трябва да загрява и без тази перка, но явно си я иска колата в големите жеги и с пуснат климатик, на място.
Оправили са единият резистор, ако не се лъжа (токовете са ми много слаба страна), също и електродвигателя на перката е бил клеясъл, тъй като явно не е работил последните години :). Общо взето връщам тази кола към живота лека по лека.
Малко по-нагоре при описване на проблема си колегата deyan-enchev споменава за три степени на перката, а майстора днес го попитах колко са и той отговори 2 !?
Виждам също в някои теми колегите са писали за някакво скрито меню, където се виждало точно на колко градуса е охлаждащата течност в момента, ако случайно някой може да сподел как се вади това меню ще е супер!
Поздрави!

с кой борд си -малък, голям?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от Ivo_Borisov » 06 Юли 2012, 21:02

mungata написа:Да, перката не работеше на нито една степен, но днес я оставих в един сервиз в Русе, който е специализиран в автоелектрониката и я оправиха.
За моя радост стрелката на температурата се спря на средата дори при пуснат климатик на макс в жега като днешната - някой казват, че ако виското е добре не трябва да загрява и без тази перка, но явно си я иска колата в големите жеги и с пуснат климатик, на място.
Оправили са единият резистор, ако не се лъжа (токовете са ми много слаба страна), също и електродвигателя на перката е бил клеясъл, тъй като явно не е работил последните години :). Общо взето връщам тази кола към живота лека по лека.
Малко по-нагоре при описване на проблема си колегата deyan-enchev споменава за три степени на перката, а майстора днес го попитах колко са и той отговори 2 !?
Виждам също в някои теми колегите са писали за някакво скрито меню, където се виждало точно на колко градуса е охлаждащата течност в момента, ако случайно някой може да сподел как се вади това меню ще е супер!
Поздрави!

Колега, електрическата перка се включва защото си пуснал климатика. Отделен въпрос е че се включва и като резерва при около 101 градуса ама до там стигне ли се, не е нормално и имаш проблем. :idea:
За скритото меню, виж тази важна тема! viewtopic.php?f=35&t=13124
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от kalingk » 14 Юли 2012, 19:09

Да се вмъкна в темата на колегата и да питам и аз.Днес,се качих в колата и бях неприятно изненадан.Бях останал без климатик,не се пускаше под никакъв предлог/до преди 2-3 седмици си имах клима,не съм сигурен колко е била силна студената струя,но си духаше добре/.Отидох на майстор и човека,каза,че нямам фреон.Вакуумира системата и сипа 680 грама фреон.Климатика тръгна,перката също,но веднага угасихме колата,понеже е била вдигнала 24-25 бара.Запалихме отново и гледахме перката отпред,вдигна 1-2-3-та степен без проблем,вътре си стана студено,но взе да вдига пак 24-25 атмосфери.Навън както знаете е 40 градуса,а климата я бях сложил на 16 градуса с максимален вентилатор в купето.Майстора каза,да погледана между радиаторите за боклуци и че ако е пълно с мръсотия там,може да ми създаде неприятности като изхвърли фреона.Да питам,нормално ли е да вдигне такива големи атмосфери като перката съм сигурен,че работи и навън е 40 градуа или да ходя да разглобявам радиатори да видя да ги чистя/това все пак е предположение,че има мръсотия там/.
Благодаря!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2582
Регистриран на: 24.05.2007
Местоположение: квартала на младите
Пол: Мъж
Кара: малки котета на задната седалка
Мечтае да кара: по-леко
Детайли за колата: Черна скрап

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от deyan-enchev » 14 Юли 2012, 21:01

На втора степен перката прави нещо като торнадо, дори и при 40 градуса ще работи климатика добре.
Послушай майстора и виж първо за боклуци между ламелите на климатичния "радиатор" а и между двата радиатора водния и климатичния.

Лошото е, че не помня дали имаше игла на сглобките около радиатора и вероятно фреона ще отиде зян.
За инфо игла има на пресостата и като го отвиете и в случай че не е заяла не се губи кой знае колко фреон.

Пиши какво става, темата трябва да се развива, а не през една седмица да се питат еднакви неща и да остават незавършени теми.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от kalingk » 14 Юли 2012, 21:15

Перката се върти накрая буквално както казваш и ти като торнадо,почва леко и за 5-10 секунди почва да бучки страшно :mhihi: .Аз откачих леко дифузьора и горните панти дето стягат и двата радиатора.И се вижда що годе добре,няма нищо между водния и климатичният радиатор,смисъл нищо което да ми пречи да ги разделя,боклуци има само в краищата/мухи и шумки/,но на места има пепел все едно съм набил стъклена вата на петна по водният,но не е фрапиращо.Все пак,утре ще сваля виското и дифузьора и ще видя да бутна повече назад водният радиатор и направо бъркам с водоструйката.Правя го така с цел да не източвам антифриз или фреон.По ме притеснява,момента,че няма течове по мотора/чист като в аптека/ и къде е изчезна фреона :kuku: .Говорих с един съсед,неговото мондео е на 24-5 бара също налягането на климатика,но все пак да питам и вас дали са опасни тези барове и възможно ли е от такива високи да ми е изпуснал компресора фреона?
ПП.Това на М57 мотор.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от plam81 » 16 Юли 2012, 14:35

Колеги като видях темата проверих и моята перка която също се оказа, че не работи.
Може би е така още от когато съм я купил преди 4-5г.
Търся и този бушон 75 да проверя него преди да я закарам в сер. но няма намиране..
Търсих зад жабката след като свалих кората зад нея но има само 3 големи букси с кабели
и нищо друго. При ТДС-а къде трябва да е?
Иначе си прави студено.
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

Потребител
Аватар
Мнения: 21
Регистриран на: 20.08.2010

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от madjo1313 » 16 Юли 2012, 15:39

Искам да използвам темата за да питам как да реша моя проблем с перката защото спря да работи.Намерих бушоните 75 и 76 които са зад жабката оказаха се здрави също така намерих и релетата за 1 и 2 степен и те са здрави защото като им подам напрежение на бобините им и перката си работи,но като пусна климата перката не тръгва.тези релета от къде точно се управляват, не знам вече какво да разглобявам.Колата е 520 98г.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от plam81 » 16 Юли 2012, 15:45

Преди малко откачих буксата на перката и замерихме самата перка която е с 4кабела и се установи, че няма никъде между кабелите съпротивление.
Буксата която идва към перката има захранване само на двата кабела.
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от plam81 » 17 Юли 2012, 18:10

Днес колата беше в сервиз да се види климатика.
Оказа се, че има 800гр. фреон а трябва да е 1210гр.
След дозареждането му пак не тръгна перката на нито една степен
като налягане то се вдигна до към 22бар.
От там в друг сер, само за ел.
Установи се, че двата резистора са заминали. След щателно търсене
в Ст.Загора не намерих нищо. Само оригинални от БМВ.

Предлагат ми да я пуснат постоянно да върти с пускането на климатика, дали е добър вариянт
и какви биха могли да бъдат последствията
.
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 477
Регистриран на: 2.03.2009

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от latrel » 17 Юли 2012, 18:23

emok написа:Във връзка с настъпващите горещини проверете си дали вентилатора на радиатора климатика сработва веднага след като се пусне климатроника.
Моя не сработваше и с помоща на описаното в тая тема си смених едно от съпротивленията и сега всичко е ок. В момента в който включа климатроника и перката започва да се върти. Някой казват че не е задължително веднага да се завърти, други - че трябва веднага да тръгне. Зависи от налягането на фреона в системата , но каквото и да е до 2-3 мин трябва да сработи.
Добре е тая тема да отиде във важните. Оригиналните резистори са скъпи около 90лв (казаха ми и 150лв в един магазин) и в доста магазини не излизат като резервна част ,а искат да ви продадат направо целия вентилатор с резисторите- около 480лв( неоторизиран сервиз и магазин) . Истината е че тези резистори са просто електрически компоненти :
1. 80W / 0.2 ома
2. 85W / 0.5 ома
Направете си проба дали вентилатора работи на макс. скорост като подадете (+) на кафевия кабел и (- ) на дебелия черен кабел от буката пред радиатора както е описано в темата преди това.За степените може да проверите като подавате (-) на другите черни кабели и (+ ) на кафевия.
Дори ако само единия резистор е изгорял ( моя случай ) перката не сработва въобще или ако сработва - само на най високата степен ( но аз не съм я чувал ) .
Намерих единия резистор 80W / 0.2 ома от стара перка а за другия си купих 2 резистора по 7.20лв на 50W / 1 ом ,които като се свържат паралелно се получава 100W / 0.5 ома - точно каквото е ориналното но дори малко по-мощно. Те ми останаха неизползвани тъй като само малкия 80W / 0.2 ома беше изгорял и подмених само него.
ВАЖНО - Задължително е резисторите да се запоят с голям и мощен поялник тъй като кабелите са много дебели и докато ги запойте с малкия може да ги прегреете и изгорите и със сигурност спойката няма да е качествена.
Не е нужно резисторите да са с абсолютно точна стойност , но е желателно тъй като те просто намалят оборотите на перката и разлика с 10 оборота в минута повече или по малко едва ли ще е фатална.
Надявам се да съм бил полезен.


и темата viewtopic.php?f=35&t=56873&hilit=%D1%81%D1%8A%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F+%D0%BF%D0%B5%D1%80%D0%BA%D0%B0+%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 438
Регистриран на: 28.05.2008
Местоположение: Ст.Загора
Пол: Мъж
Кара: Е39 2.5ТДС->330D Automat Tourin
Мечтае да кара: М5

Re: Перката на климатика не работи - решен проблем !

Мнение от plam81 » 17 Юли 2012, 22:42

:clap: :yes: Благодаря колега.
ИзображениеИзображение


Гуми и Джанти предимно за БМВ
Тел. 0885267795

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook