Отново за АБС
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Отново за АБС
Колеги знам че има други такива теми....изчел съм ги, но не се оказаха полезни така че пускам нова.
Значи проблема започна по следния начин, започна есента да ми се включва АБС когато това не е необходимо(на предните колела), а след известно време каране светваха лампите за АБС и АСЦ, като оставя колата изгасена за половин един час лампите гаснат и след малко каране пак светват, когато видях стрелката на скоростомера да пада и да играе смених заден ляв датчик и проблема се оправи за около седмица.това беше преди около месец.Сега пак почна същата работа - паля тръгвам всичко е наред, след 15 мин каране почва АБС да се включва при всяко натискане на спирачката, след още 15 мин светват лампите.
На диагностика показва грешки 24, 67, 4 със диагностика на Сименс К650 мисля беше.едната от грешките е неправилен брой зъби, заради това я качихме на валяци за да засечем каква скорост отчита всяко то колелата, на предните твърдо държи 5км/ч, но на задните стойността играе 5-6км/ч, като седи предимно на 5 и от време на време премигва на 6
предните гуми са 235/40/18 (нови) задните 265/35/18 (напълно изтъркани) но проблема го имаше и с 4 еднакви зимни гуми 225/55/16, казвам това понеже се замислих дали разликата в периметъра на предните и задните гуми поради грайфера, който едните го имат а другите не, не оказва влияние....
Колата е 530д 06/00 комби автомат модула на АБС е 001
логичния ми въпрос е дали да сменям главините, дали датчици, при положение че левия е нов или пък проблема е в модула
Значи проблема започна по следния начин, започна есента да ми се включва АБС когато това не е необходимо(на предните колела), а след известно време каране светваха лампите за АБС и АСЦ, като оставя колата изгасена за половин един час лампите гаснат и след малко каране пак светват, когато видях стрелката на скоростомера да пада и да играе смених заден ляв датчик и проблема се оправи за около седмица.това беше преди около месец.Сега пак почна същата работа - паля тръгвам всичко е наред, след 15 мин каране почва АБС да се включва при всяко натискане на спирачката, след още 15 мин светват лампите.
На диагностика показва грешки 24, 67, 4 със диагностика на Сименс К650 мисля беше.едната от грешките е неправилен брой зъби, заради това я качихме на валяци за да засечем каква скорост отчита всяко то колелата, на предните твърдо държи 5км/ч, но на задните стойността играе 5-6км/ч, като седи предимно на 5 и от време на време премигва на 6
предните гуми са 235/40/18 (нови) задните 265/35/18 (напълно изтъркани) но проблема го имаше и с 4 еднакви зимни гуми 225/55/16, казвам това понеже се замислих дали разликата в периметъра на предните и задните гуми поради грайфера, който едните го имат а другите не, не оказва влияние....
Колата е 530д 06/00 комби автомат модула на АБС е 001
логичния ми въпрос е дали да сменям главините, дали датчици, при положение че левия е нов или пък проблема е в модула
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
Re: Отново за АБС
Щом и километража ти играе - виж заден десен. Поне на мен такива номера ми правеше 

enjoy life and drink cold beer
Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

Политиката у нас е по-страшна от организираната престъпност

- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Отново за АБС
такааааа, ето развитието по моя проблем:
значи да започнем от там че не е коректно да казваме че километража взима информация от заден ляв датчик, всъщност взима от АБС модула, който от своя страна чете въпросния датчик.В този ред на мисли и играещ километраж предположих че темпомата няма да работи или пък колата ще мени оборотите в движение заради неравномерната скорост, а темпомата винаги ще се опитва да гони зададената му.Нищо подобно обаче, темпомата ми работи напълно коректно(пробвах го с навигация, там показва скоростта)оборотите не се менят и колата си върви нормално макар и със скорост 140 да показва 45-55км/ч.Оказва се че темпомата взима инфо директно от датчиците(или един от тях) но не и от километража, до тук ако ми следите мисълта се оказва че имам работещи датчици, но сигнала от заден ляв докато стигне до километража, минавайки през АБС модула се бъгва.По тази логика проблема би трябвало да е в модула, а не в датчиците които дават идентична информация....разликата в показанията на скоростта е заради разликата във височината на предните и задните гуми(35 задни 40 предни).
Друг много важен фактор насочващ ме към модула е сериозната зависимост в поведението на АБС/АСЦ системата според външната температура - колко по топло става толкова за по кратко работят системите.....днес е доста студено и прекосявайки цяла софия лампите така и не светнаха, а и по принцип проблема се задълбочи със затоплянето на времето....а знаем че именно температурата в коша е причината за дефектирането на тези модули
значи да започнем от там че не е коректно да казваме че километража взима информация от заден ляв датчик, всъщност взима от АБС модула, който от своя страна чете въпросния датчик.В този ред на мисли и играещ километраж предположих че темпомата няма да работи или пък колата ще мени оборотите в движение заради неравномерната скорост, а темпомата винаги ще се опитва да гони зададената му.Нищо подобно обаче, темпомата ми работи напълно коректно(пробвах го с навигация, там показва скоростта)оборотите не се менят и колата си върви нормално макар и със скорост 140 да показва 45-55км/ч.Оказва се че темпомата взима инфо директно от датчиците(или един от тях) но не и от километража, до тук ако ми следите мисълта се оказва че имам работещи датчици, но сигнала от заден ляв докато стигне до километража, минавайки през АБС модула се бъгва.По тази логика проблема би трябвало да е в модула, а не в датчиците които дават идентична информация....разликата в показанията на скоростта е заради разликата във височината на предните и задните гуми(35 задни 40 предни).
Друг много важен фактор насочващ ме към модула е сериозната зависимост в поведението на АБС/АСЦ системата според външната температура - колко по топло става толкова за по кратко работят системите.....днес е доста студено и прекосявайки цяла софия лампите така и не светнаха, а и по принцип проблема се задълбочи със затоплянето на времето....а знаем че именно температурата в коша е причината за дефектирането на тези модули
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Отново за АБС
Грешиш! Темпомата взима сигнал от оборотомера т.е. ДДЕ/ДМЕ. Държи не зададена скорост а обороти на мотора.
п.п. Не знам какво толкова го умувате това с датчиците, вземи си втора употреба за проба и ще разбереш дали е датчик или модул. И иди на качествена диагностика с ДИС или Инпа, там ще си напише всичко!
п.п. Не знам какво толкова го умувате това с датчиците, вземи си втора употреба за проба и ще разбереш дали е датчик или модул. И иди на качествена диагностика с ДИС или Инпа, там ще си напише всичко!

- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Отново за АБС
Извинявам се че пиша в темата на колегата,ама видях нещо интересно написано тука и искам да попитам:
Проблем ли е че моята Е38 730d я карам с следните гуми, 215/65/16 предни и 235/60/16 задни ?
В смисъл нямам никакви индикации за проблем....ама ми стана интересно
Проблем ли е че моята Е38 730d я карам с следните гуми, 215/65/16 предни и 235/60/16 задни ?
В смисъл нямам никакви индикации за проблем....ама ми стана интересно

Re: Отново за АБС
sambeto написа:Извинявам се че пиша в темата на колегата,ама видях нещо интересно написано тука и искам да попитам:
Проблем ли е че моята Е38 730d я карам с следните гуми, 215/65/16 предни и 235/60/16 задни ?
В смисъл нямам никакви индикации за проблем....ама ми стана интересно
Тя разликата ти е 4мм в диаметър , което е половин процент разлика в оборотите затва нямаш ядове , свиркай си . А за темпомата на автоматик пак ли следи оборотите , че май не е така .
- sambeto
- ентусиаст
-
- Мнения: 1422
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: Варна/Враца/Селановци
- Пол: Мъж
- Кара: Е65 745d
- Мечтае да кара: Мотор с Кош!
- Детайли за колата: Огин!
Re: Отново за АБС
vladobate написа:sambeto написа:Извинявам се че пиша в темата на колегата,ама видях нещо интересно написано тука и искам да попитам:
Проблем ли е че моята Е38 730d я карам с следните гуми, 215/65/16 предни и 235/60/16 задни ?
В смисъл нямам никакви индикации за проблем....ама ми стана интересно
Тя разликата ти е 4мм в диаметър , което е половин процент разлика в оборотите затва нямаш ядове , свиркай си . А за темпомата на автоматик пак ли следи оборотите , че май не е така .
Благодаря за отговора братле,колкото до темпомата....ми не съм го пускал още,а и на старата ми кола Е39 ТДС за 5 години не съм го пуснал нито веднъж


- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Отново за АБС
Ivo_Borisov написа:Грешиш! Темпомата взима сигнал от оборотомера т.е. ДДЕ/ДМЕ. Държи не зададена скорост а обороти на мотора.
п.п. Не знам какво толкова го умувате това с датчиците, вземи си втора употреба за проба и ще разбереш дали е датчик или модул. И иди на качествена диагностика с ДИС или Инпа, там ще си напише всичко!
Ми нищо подобно....ако взима сигнал от оборотомера, как ще обясним примерно вдигането на оборотите по баир, за да може колата да продължи със същата скорост....дори и при ръчни скорости можеш да пуснеш на запаметената вече скорост при различни предавки, т.е. и при различни обороти.
На диагностики ходих колега....всяка дава различни проблеми и никоя нищо конкретно...а и най-малкото на диагностика не излиза "прецакани спойки в модула на АБС"

Както написах по-горе датчиците дават еднаква информация и четирите, така че там проблем няма
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Отново за АБС
Е на баир и на равно все си е към оборотите. Просто когато даваш газ на баира мотора си държи същите обороти. Когато караш примерно със 120 км/ч на пета оборотите ти не се променят освен ако не ти буксува съединителя разбира се
Карал съм АМ Тракия и в двете посоки с развален датчик и без километраж и си върви на темпомат без да знае каква скорост поддържа
За АБС най лесното е да пробваш дали е датчик ама ти си решаваш в крайна сметка!


За АБС най лесното е да пробваш дали е датчик ама ти си решаваш в крайна сметка!

Re: Отново за АБС
Не ги разбирам Е39-ките ама за скоростта не взима ли сигнал от датчика на дифа щото на всички други БМВ0та дет съм имал все оттам пък не е като да не са с АБС или с АСЦ или Тракшън . То и затова кат сложиш 15 цола джанти и 17- и с явна разлика в обиколката на гумите в крайна сметка ще си показва едни и същи коректни стойности.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Отново за АБС
Владо на Е39 няма датчик на диф-а, скоростомера взима сигнал от заден ляв датчик на АБС-а. 


Re: Отново за АБС
Ivo_Borisov написа:Владо на Е39 няма датчик на диф-а, скоростомера взима сигнал от заден ляв датчик на АБС-а.


- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Отново за АБС
никой май не чете какво пиша... 
С ГЛАВНИ БУКВИ, ЯВНО СЕ НАЛАГА - КАРАМЕ СИ КОЛАТА НА ТЕМПОМАТ СЪС 100КМ/Ч, НА РАВНО.....В ЕДИН МОМЕНТ ИДВА БАИР, СТРЪМЕН, КОЛАТА ПЪВРО ДАВА ГАЗ, АКО НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ВРЪЩА СКОРОСТ ВДИГА ОБОРОТИТЕ, НО ПОДДЪРЖА СЪЩАТА СКОРОСТ!!!!
дори и без да връща скорост ако има баир колата дава газ оборотите се вдигат до достигане на запаметената скорост....с други думи....колата се движи с една и съща скорост, но в диапазон на оборотите от поне 1000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! това е за автомат
при ръчка, ако запаметиш една определена скорост, можеш да пътуваш с нея и на 5-а и на 4-а
предавка, с РАЗЛИЧНИ обороти!!!!!!!!!!!!!!!!
километража не е необходим за работата на темпомата, километража НЕ взима инфо директно от абс датчика, а от АБС модула, който чете въпросния заден ляв датчик
все едно да кажеш че в момента гледаш процесора на компа.....всъщност гледаш монитора който получава данни от процесора/дъното/видеото, ако монитора не работи какво виждаме?!?!....по елементарно не мога да го обясня!!!!!!!!!!!!!!
при разкачени 4 датчика на АБС темпомата НЕ работи, това има ли нещо общо с оборотомера ?!?!

С ГЛАВНИ БУКВИ, ЯВНО СЕ НАЛАГА - КАРАМЕ СИ КОЛАТА НА ТЕМПОМАТ СЪС 100КМ/Ч, НА РАВНО.....В ЕДИН МОМЕНТ ИДВА БАИР, СТРЪМЕН, КОЛАТА ПЪВРО ДАВА ГАЗ, АКО НЕ Е ДОСТАТЪЧНО ВРЪЩА СКОРОСТ ВДИГА ОБОРОТИТЕ, НО ПОДДЪРЖА СЪЩАТА СКОРОСТ!!!!
дори и без да връща скорост ако има баир колата дава газ оборотите се вдигат до достигане на запаметената скорост....с други думи....колата се движи с една и съща скорост, но в диапазон на оборотите от поне 1000 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! това е за автомат
при ръчка, ако запаметиш една определена скорост, можеш да пътуваш с нея и на 5-а и на 4-а
предавка, с РАЗЛИЧНИ обороти!!!!!!!!!!!!!!!!
километража не е необходим за работата на темпомата, километража НЕ взима инфо директно от абс датчика, а от АБС модула, който чете въпросния заден ляв датчик
все едно да кажеш че в момента гледаш процесора на компа.....всъщност гледаш монитора който получава данни от процесора/дъното/видеото, ако монитора не работи какво виждаме?!?!....по елементарно не мога да го обясня!!!!!!!!!!!!!!
при разкачени 4 датчика на АБС темпомата НЕ работи, това има ли нещо общо с оборотомера ?!?!
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Отново за АБС
Колега когато колата поддържа една и съща скорост няма за какво да увеличава оборотите. Давам пример с ръчка, нека някой с автомат да каже как се кара на автомат. Но при ръчка колата си поддържа едни и същи обороти на една и съща скорост при една и съща предавка
Оборотите не се променят! Няма да ти го напиша с главни букви защото не е в правилата на форума
Дали ще запаметя на 5-та 2000 оборота или на 4-та 3000 оборота, все си запаметява оборотите. Не съм пробвал с четири откачени датчика дали работи темпомата и съм сигурен че никой не си е откачал датчиците да го пробва. Но ако някой е разкачал буксата на модула нека сподели. Аз съм сигурен че пак ще работи!
За АБС- ами много ясно че през модула минава инфото за скоростомера. Но ако датчика е скапан откъде ще взима инфо модула?


За АБС- ами много ясно че през модула минава инфото за скоростомера. Но ако датчика е скапан откъде ще взима инфо модула?

- kraininski
- ентусиаст
-
- Мнения: 899
- Регистриран на: 23.04.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 530d
Re: Отново за АБС
отказвам се да споря с теб колега, за пореден път не четеш какво пиша....пробвай само следното, запамети 100км/ч на 5-а скорост, натисни съединителя и дай 4-та, след това натисни копчето за възтановяване на запаметената скорост и ще видиш че колата ще достигне пак 100км/ч със запаметената на 5-а предавка скорост, но с по-високи обороти
за 7-и път ще повторя че да автоматика се форсира при нужда, дори връща скорости, оборотите демек се менят, скоростта не!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
и да откачал съм и 4-те датчика
а да ми коментираш че ръчката при каране с една скорост държи едни обороти е несериозно, мисля че коментираме далеч по-сложни неща за да не знаем такива елементарни !!!
колега без лоши чувства но ще те помоля да не коментираш, след като дори не четеш какво пиша, а отказваш дори и да помислиш над това което ти пишеш
за 7-и път ще повторя че да автоматика се форсира при нужда, дори връща скорости, оборотите демек се менят, скоростта не!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
и да откачал съм и 4-те датчика
а да ми коментираш че ръчката при каране с една скорост държи едни обороти е несериозно, мисля че коментираме далеч по-сложни неща за да не знаем такива елементарни !!!
колега без лоши чувства но ще те помоля да не коментираш, след като дори не четеш какво пиша, а отказваш дори и да помислиш над това което ти пишеш
"And You'll Always Be My Whore Cause You're The One That I Adore"
53 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани