е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от PeReZ » 04 Мар 2012, 21:07

Здравейте, колеги!
След много търсене и какви ли не премеждия и дилеми си купих черно БМВ Е39 540i с ръчни скорости.
Адски много й се радвам и смея да заявя, че доставя наистина незабравимо удоволствие.

Имам някои въпроси, на които се надявам да ми отговори ;]]
:arrow: 1. Моята загрява доста бавно - за 10 минути загрява до средата на синята зона, според вас нормално ли е?

:arrow: 2. Въпросът е насочен главно към каращите 540 с ръчни скорости.
Педалът на газта е изключително твърд в сравнение с останалите БМВ-та, които съм имал/карал (включително и 540 автомат).
Вашите така ли са, т.е. това с някаква идея ли е направено така или да го мъча ?ю

Благодаря!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Ivo_Borisov » 04 Мар 2012, 21:39

По първия въпрос, това в движение или на място? Все пак трябва да загрява по бързо, най вероятно термостат. При този мотор термостата е електрически.
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от mad_presley » 04 Мар 2012, 21:45

PeReZ написа: :arrow: 1. Моята загрява доста бавно - за 10 минути загрява до средата на синята зона, според вас нормално ли е?


За 10мин дори и на място трябва да е стигнала поне 85*С. Това и при -10*. Имаш си проблем с термостат най-вероятно, но това се вижда на диагностика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от gentata » 04 Мар 2012, 21:47

Да ти е честита и със здраве да си я караш :bchug: . За температурата при мен за 10-ина минути излиза от синия сектор, това в големите студове. За педала на газта не е нормално да е така, но до колкото знам първите 540i 1996-7 (M62B44) са с механично задвижване на дросела за газта т.е. със жило от педала до двигателния отсег. След това (M62TUB44) са с електронно управление - потенциометър на педала и двигател/редуктор за задвижване на дросела. Във втория вариант няма причина за която да е тежък педала - малко WD-40 и е готов :yes:
:driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от PeReZ » 05 Мар 2012, 23:07

Благодаря ;]]
Термостатът наистина излезе на диагностика, така че ще бъде сменен още утре, а педала май вече е наред след едно хубаво смазване. Живи и здрави!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4438
Регистриран на: 5.02.2008
Местоположение: Варна
Кара: E39 M5

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от mad_presley » 05 Мар 2012, 23:53

PeReZ написа:Благодаря ;]]
Термостатът наистина излезе на диагностика, така че ще бъде сменен още утре....

Eдин съвет, купи си оригинален от М Кар, за да не ти излезе скъп след това ;)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 5.11.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от PeReZ » 06 Мар 2012, 1:00

mad_presley написа:
PeReZ написа:Благодаря ;]]
Термостатът наистина излезе на диагностика, така че ще бъде сменен още утре....

Eдин съвет, купи си оригинален от М Кар, за да не ти излезе скъп след това ;)


След като прочетох (благодарение на инфото тук) какво представлява термостата при м62 - определено ще купя оригинален, не ми се вкарва в излишни филми за разлика от 50лв.

ЕДИТ: Купих оригинален термостат от Мкар. Оказа се, че диагностиката не е излъгала и термостатът не е работил правилно - не е затварял докрай, защото всички кусури свързани със загряването изчезнаха и вече грешката при диагностика я няма.

ЕДИТ2: твърдостта на педала на газта също се нормализира, явно просто колата не е била карана дълго време и затова е трябвало да се раздвижи.
Благодаря на всички!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Hristo » 13 Яну 2018, 23:09

Ще ме извинявате, че вдигам стара тема, но не намерих изобщо друга с проблем в педала на газта.
Доста по- твърд и тежък на натискане ми е педала в сравнение с шестцилиндрови е39 и е36. И от на м62 ту-той е перце, но там вече няма жило и е основателно.
Дайте съвет каква профилактика да направя. В жилото ли е проблема, в педала ли..... :banghead:
Благодарско

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1658
Регистриран на: 4.11.2009
Местоположение: Край морето
Пол: Мъж
Кара: седнал
Детайли за колата: Правиланта 39-ка

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от gentata » 15 Яну 2018, 0:03

Hristo написа:... В жилото ли е проблема, в педала ли..... :banghead:
Благодарско

Задал си отговор :mhihi:
Или е едното или другото, може да се добави и механизма на дросела. Пробвай със смазване на жилото и на механизма при дросела. Ако няма проблеми с темпомат/ASC може да изключиш проблем с дросела, но не пречи пак да се смаже.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Hristo » 15 Яну 2018, 9:47

Няма проблеми с дросела или темпомата, асц-то си спъва газта като се намеси.
С жилото как се процедира, може ли в домашни условия от непросветен фен да се направи. Нещо като инструкция стъпка по стъпка може ли да дадете.
Ако трябва да се разкача жилото съм чувал че може да има ядове с асц-то...

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 213
Регистриран на: 25.12.2009
Местоположение: Бургас
Пол: Мъж
Мечтае да кара: BMW

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Ganchev__ » 15 Яну 2018, 23:23

Приятел с Е34 540 М60б40 имаше този проблем, педала на газта беше с твърдостта на спирачката. :lol:
Свалихме декоративния капак на мотора и напръскахме жилото и бронята в която върви обилно със спрей от типа на вд-40.
Педала омекна осезаемо след манипулацията.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 361
Регистриран на: 5.08.2007
Местоположение: София
Кара: е53

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Cyberloner » 16 Яну 2018, 14:20

Ganchev__ написа:Приятел с Е34 540 М60б40 имаше този проблем, педала на газта беше с твърдостта на спирачката. :lol:
Свалихме декоративния капак на мотора и напръскахме жилото и бронята в която върви обилно със спрей от типа на вд-40.
Педала омекна осезаемо след манипулацията.

На мен по подобен начин са ми смазвали жило на съдинител на друга кола - отвиха го и сипаха малко двигателно масло(5-10мл не повече), след което раздвижиха жилото на ръка, за да влезе хубаво навсякъде. Така и продадох колата няколко години след това без никакви проблеми.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от host » 16 Яну 2018, 16:04

ако след почистване на жилото отново има съпротивление или първите няколко мм натискане е по-твърд ... дросела е за почистване ;) говоря от опит не налучквам

успех

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1130
Регистриран на: 30.04.2004
Местоположение: Габрово
Пол: Мъж
Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
Мечтае да кара: М5
Детайли за колата: много синя и много черна

Re: е39 540i - няколко въпроса (твърд педал на газта и др.)

Мнение от Hristo » 16 Яну 2018, 16:53

Хванах помощник да държи дросела отворен и в това време натиснах педала- няма никакво съпротивление по жилото. Въпреки това го напръсках, че гумената му изолация вече я няма. Напръсках и трите пружини на дросела. Струват ми се доста стегнати тези пружини в сравнение с на м50, но и дросела е по- голям. Педала не се натиска кой знае колко трудно, просто в сравнение с м62 ту с ел. газ и м50/ м52 2.0 е по- труден.
На едно 535 и две 528 съм срещал горе-долу като моя :kuku: Може това да е от причините да минат на ел. газ.
Малко ме притеснява да разглобя дросела да не повредя нещо

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook