Монтаж на фейслифт стопове на преди-фейслифт кола

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Монтаж на фейслифт стопове на преди-фейслифт кола

Мнение от popov_chris » 11 Фев 2012, 23:51

Ситуацията е следната:
Купих си чифт ползвани стопове от въпросните но не съм ги пробвал при самата покупка, купих и баласт пак оригинален Hella за преди-фейслифтови коли (от Англия, при стоповете няма значение), но днес като ги пробвах се оказа че работи всичко по тях без диодните реотани при включени светлини на контакт (колата е без скостна кутия в момента). Възможно ли е да е заради слаб акумулатор - моя беше изтощен, но го позаредих за малко? Светнаха мигач на стоповете и спирачката, както и фаровете - къси с оригинален ксенон и дълги обикновени, но реотаните мълчаха и на двата стопа. Мисля си че ако баластите не са читави нямаше да светят и крушките на мигача и спирачката на стоповете и въобще стопа да мълчи изцяло, но те са OK и при двата.
Последна промяна popov_chris на 19 Фев 2012, 23:35, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 919
Регистриран на: 12.11.2005
Местоположение: Враца
Пол: Мъж

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от kalingk » 12 Фев 2012, 0:23

Виж какво е направил колегата @penevi 1979 на предпоследната страница тук viewtopic.php?f=35&t=114284&start=150
и може да си ги пробваш сам без трафчета за 1-2 лева е цялата процедура.
ПП Не е нужен поялник,съпротивленията са с доста дълги крачета и без това.
Успех!!!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 12 Фев 2012, 0:41

Колега ти какви стопове си купил, оригинални от фейсова кола ли? или фейсови стопове предназначени за преди фейсови е39-ки?
Имат разлика в управлението на диодите, едните са на 12 волта, а другите на 6-10 волта.
Ако отзад на самия стоп имаш общо два цветни кабела за самите диоди, значи работят на 12 волта и не ти трябват баласти, само трябва някой да ти прекодира лайт модула за лед стопове.
Виждам, че колата ти е 520д, значи лайт модула ти трябва да е LCM III който поддържа LED стопове, намираш човек с лаптоп да ти пусни един ретрофит и си готов.
Иначе може да пробваш диодите с една малка батерия на 12 волта за кратко, или адаптер на 12 волта 100-200мА.

Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 12 Фев 2012, 1:27

Колега Retrofit, от първия тип са с 2 кабелчета, на черната пластмаса най-долу на гърба на стопа е написано следното:
ECE - Tail light 12V 1W
SAE - Tail light 12V / SML 12V 1.3W


Само това което ме притеснява е че колегата от който ги купих каза че примигвали на преди-фейслифтова кола, а днес пробивах 2 нови дупки под долните две и се налага огъване на ламарината на колата където се хваща стопа (днес издивях като го установих, първо посегнах към ножовката...). Точно тези неща ме карат да мисля че имам фейслифтови стопове за фейслифтова кола, но това противоречи на казаното за 2-те кабелчета и написаното на фара. С баластите работят крушките без да ми се струват слаби?? Ако баласта пуска 6V би трябвало едвам да мъждукат.
Наистина кажете кой от двата типа фарове съм купил че съвсем се обърках? А ме е доста страх да ги връзвам на 12V.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 12 Фев 2012, 2:35

Щом не лягат на купето, значи са си фейсови оригинално вграждани, работят на 12 волта но с ограничен ток, ако ги вържеш директно ще изгорят след време диодите.
Баластите играят роля само за реотаните, за другите лампи кабелите са директно от инсталацията на колата.
Щом са ти с два кабела стоповете, вземи един най-обикновен универсален адаптер от 1.5-12в и ги тествай дали светят, имат поляритет, ако ги размениш няма да светнат.
Също, за да не чукаш с чука ламарината, може с едра пила да изпилиш самия ръб на стопа, където ляга уплътнението, пили се по външния край, около крушката за стоп-а.
Нагледно:
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

А това е за купето, новите дупки и леко разширяване на едната дупка:
Изображение
Последна промяна Retrofit на 12 Фев 2012, 3:10, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 12 Фев 2012, 3:09

Значи да не продавам баластите и ще трябва да ги вържа към тези стопове? На самите баласти също пише 12V и никъде не се споменава 5-6V. До колкото се забелязва при окабеляването към баластите поне едно кабелче минава директно от едната букса към другата без да минава през баласта за разлика от повечето. Има ли вероятност баластите да не пускат достатъчно висок волтаж към диодите и затова да не светят (всмисъл да подават 5-6V при необходими 12V)?

Явно най-добрия вариант остава да тествам стоповете при някой колега с Фейслифтова Е39 от София, който не е изцедил докрай акумулатора като мен.

Картинките за разпробиването са много добри за целта! Само не разбрах след разширяването на едната правоъгълна дупка за фасонката налага ли се след това огъване на ламарина или не при това положение? Пилата по стоповете мисля да я оставя като краен вариант.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 12 Фев 2012, 3:19

Пак не ме разбираш колега, не гледай какво пише на стопа и на баласта, 12 волта на баласта означава входно напрежение.
Включи ги тези баласти, дай на габарит и измери колко волта излизат след него за габарита, ако въобще не идва ток, сигурно имат проблем.
Твоите стопове работят на 12 волта, но с ограничен ампераж, за да не изгорят им трябва 100мА ток, и най-добрия вариант е човек с лаптоп, който да ти кодира ЛЕД стопове и нищо друго, освен да си вържеш кабелите.

Стоповете е задължително да ги изпилиш с пилата, иначе няма да прилегнат към купето, а по добре стопа да пилнеш, отколкото да очукаш ламарината и после я уплътнява я не.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 14 Фев 2012, 23:09

Като се замислих и направих измервания за разликата между фейслифтовия и пре-фейслифтови стоп ще взема да те послушам за пиленето на стопа (около 5-6 мм). Това с огъването на ламарина хич не ми допада а и шанса да стане както трябва не е толкова голям. Имам само два въпроса:
Освен часта от стопа маркирана от теб с червени чертички, налага ли се пилене някъде другаде още по стопа? Питам защото ме притеснява изпъкнала част със диодите вероятно зад извивката на стопа, съвсем близо до пиленото което предлагаш.
За ламарината ако правилно съм разбрал никъде не я огъвам, а единствено разширявам в посока нагоре последната дупка със 7 мм?
Доколкото разбрах след тези дейсвия стопа ще прилепне перфектно както пре-фейслифтовия.
Благодаря още веднъж!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 15 Фев 2012, 12:16

Първо, правиш промените по купето както са описани на схемата, която съм ти прикачил.
Обърни внимание, че дупката за долна външна шпилка трябва да е 16мм за да премине през ламарината.
След като направиш промените по купето, тогава налагаш стопа, виждаш колко не приляга и започваш с пиленето на стопа в участъка с червените черти, само там е проблемната част.

Между другото ти провери ли стоповете, работят ли реотаните?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 15 Фев 2012, 13:56

Левия стоп работи напълно, пробвах го на фейслифтова кола, десния мълчи, този път и крушките (а предния път работеха с баласта след като натиснах хубаво буксата), но предполагам че се дължи на лош контакт тъй като 8-те пина на буксата на десния (самия стоп) са силно корозирали и сега търся хубав контактен спрей. Направо има ръжда по пиновете и медна патина, та се чудя с какво да ги чистя, не знам дали контактните спрейове чистят окиси като ръждата. За ръждо-преобразувател се въздържам тъй като пасивира повърхноста на метала. Приемам всякакви съвети.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 15 Фев 2012, 14:31

Предполагам си пробвал левия стоп на лявата букса на колата и после десния стоп на дясната букса?
Кабелите на буксите са огледално подредени, и ако включиш десния стоп на буксата на левия стоп, няма да работи.
Намажи крачетата с ръждо-преобразувател и ги изшкури после с финна шкурка, като внимаваш да не се отчупят, контактния спрей няма да ти свърши работа.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 17 Фев 2012, 1:07

Да, и аз се замислих дали не съм разменил баластите (сега видях че пише ляв или десен). Тъй като доста бързах и беше се постъмнило много е вероятно това да е станало тъй като ако обърна полюсите на крушките те пак ще светят, но диодите не :) Точно така изглеждаше картинката, което беше странно при положение, че запали ксенона и дългите без проблем при уж паднал акумулатор.
Днес ползвайки едно лабораторно захранване и подадох на диодите 12V като ограничих консумацията до 70mА. В резултат и 4-те реотана на двата стопа светнаха супер - не премигваха и бяха в съшото време достатъчно ярки. След това си направих експеримент намалявайки напрежението с 1V и се оказа че прага на сработване на диодите при този таван на консумацията е между 8 и 9V. Под това напрежение мълчат. Сега остава да тествам системата от стопове с вързани баласти на преди-фейслифта кола и ако всичко е ОК хващам пилата и бормашината :D
От баласта наистина идва само едно кабелче (+ за диодите), останалите 5 кабелчета преминават дирекно в новата букса без да минават през баласта, а в баласта влизат 3 от старата букса.
Разбрах защо едната от дупките на колата да е 16 мм - едната шпилка пречи и трябва да премине заедно с пласмасата около нея малко през ламарината. Реално така стопа остава захванат с гайки на 3 шпилки (напълно достатъчно). Още веднъж благодаря колега :bowdown: :bowdown: :bowdown:

P.S. С какво лепило лепиш уплътнението обратно след изпилването? Локтайта и т.н. подобни не е добра идея мисля, по скоро някакво еластично може би?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 17 Фев 2012, 12:13

Така, за шпилката която преминава през ламарината се поставя една алуминиева втулка която върви в комплект със стоповете, когато си ги купиш нови.
Ето това представлява:
Изображение

Можеш да сложиш няколко подложни шайби, които ще ти свършат същата работа.

Казах ти за баластите, че няма да работят със тези стопове, независимо на фейс или преди фейс кола ги включваш.
Както сам си измерил, диодите на твоите стопове сработват при 8-9 волта, а баластите подават сигурно 6-7 волта които не са достатъчни за да светят. Закачи баластите на твоята кола и измери какъв волтаж имат на изхода и ще ти стане ясно.
Тези модули са предназначени за стопове, които са специално изработени за преди-фейсова е39-ка, а именно тези които са с 4 кабела отзад за диодите, при тях въпросните палят още при 6 волта.
Кабелите които влизат в баласта са за да им се приложи товар, за да не ти отчита изгоряла крушка и за да се намали волтажа за диодите, стоповете ти ако бяха предназначени за работа с модули, единствената модификация по колата щеше да е правенето на дупките за шпилките и фасунгата.

Уплътнението е залепено за стопа, за да е фиксирано на точното място, като го стегнеш то уплътнява от самия натиск.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 139
Регистриран на: 15.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Е39 520d

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от popov_chris » 17 Фев 2012, 13:11

Доколкото разбирам ще трябва да си намеря само преходници между двете букси и да се избере опцията "LED-стопове" от настройките на лайт-модула. Колата е произведена 03/2000 год. и доколкото четох някъде из форума трябва да е с LCM3 който има такава опция. Явно без да играе лаптопа няма да се мине.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Молба към колегите от София с фейслифтови Е39

Мнение от Retrofit » 17 Фев 2012, 13:48

Може и без лаптоп, но трябва да слагаш съпротивления...
Струва ли си, като може да го направиш по културния начин.

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook