Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 16.09.2011
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от gergii » 04 Окт 2014, 16:51

Здравейте колеги от няколко дена парното ми въобще не работи , преди работеше когато си поиска.Когато дам степените на макс и карам над 3000 оборота духа съвсем лекичко и днес реших да сваля този "таралеж" ето снимки ако може да ми кажете дали има шанс да се поправи.Колата е бмв е39 97г
http://prikachi.com/images.php?images/867/7643867J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/868/7643868J.jpg


Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 27.10.2014
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от tsvetozavar » 31 Окт 2014, 18:55

Здравейте колеги.Понеже и аз се зблъсках с този проблем и прочетох тази тема,която много ми помогна(държа да отбележа,съответно благодарности на всички)реших и аз да напиша нещо.Дано да бъда полезен.Известно време Ежко ми правеше проблеми докато отказа парното тотално.След като прочетох темата и разбрах как да сваля въпросния таралеж,извадих гадината от дупката му и го тупнах в един камък няколко пъти с бодлите надоло след което го сложих на мястото му.Гадината вече не ми е правила проблеми доста време.Ако някой има този проблем може да пробва моя метод за оправяне.Дано да съм бил полезен.УСПЕХ :driving:

Потребител
Аватар
Мнения: 1
Регистриран на: 19.12.2012
Пол: Мъж

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от freeack » 01 Ное 2014, 12:30

Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от oci » 24 Ное 2014, 15:41

freeack написа:Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?

ако затяга мотора на вентилатора ще грее много ясно и освен, че ще стопи таралежа ако не изгори бушона ще стопи и буксата и кабелите, просто при високи обороти на вентилатора, товара е голям и щом има греене значи проблема е някъде там и колкото и други таралежи да сложиш ще ги стопи всичките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от metodi80 » 26 Ное 2014, 19:21

freeack написа:Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?


Колега , ако таралежа , който са ти дали е с дебели бодли , то той е оригинален (има оригинални Valeo). Другия тип таралежи , който са афтърмаркет са с тънки бодли ....
Та ако въпросния таралеж е с дебели бодли и ако е направен както трябва , то едва ли проблема е в него .... Иначе таралежите с тънките бодли имат този недостатък поради лоша връзка на пиновете с платката се получава високо контактно съпротивление , в резултат тока през устройството става голям , нагрява сериозно (топи пластмасата около пиновете) и може дори да изгори .....
Тези устройства по принцип работят в натоварен температурен режим - около 60-65 градуса (и това се води нормално) , за това всяко допълнително усложнение (непочистен филтър , лоши връзки по веригата , проблемен вентилатор ) , може да доведе до проблеми ....
Това , което можеш да направиш(ако умееш да боравиш с мултицет) , за да определиш проблема е :
1.Свързваш 1-ви и 4-ти пин на буксата с кабелите (по този начин подаваш маса на вентилатора)
2. Свързваш последователно амперметър м/у 2-ри и 5-ти пин на буксата (така подаваш плюс на вентилатора)
3. Подаваш на контакт и мериш консумацията на ток
Това упражнение се прави с цел да се установи дали има нещо по веригата , което да "тормози" таралежа. По този начин най добре и показателно се вижда дали проблема е в нещо от самата инсталация (било лоша връзка , проблем с вентилатор ) или самия таралеж не си е мал .

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 334
Регистриран на: 1.06.2007
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж
Кара: E-39TDS

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от I.V.G. » 10 Дек 2014, 10:02

Защо не мога да отворя първите снимки на Напстер от Picvaley?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от aivanov99 » 31 Дек 2014, 17:56

Моя таралеж е такъв:
Изображение
Да се занимавам ли да го презапоявам или да търся нов?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3949
Регистриран на: 18.07.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '12 BMW F10
Мечтае да кара: самолет

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от oci » 02 Яну 2015, 0:30

aivanov99 написа:Моя таралеж е такъв:
Изображение
Да се занимавам ли да го презапоявам или да търся нов?

Търси си друг

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 203
Регистриран на: 11.10.2014
Местоположение: София
Кара: 2002 Е39 525dA Touring

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от aivanov99 » 02 Яну 2015, 13:34

http://olx.bg/i2/taralezh-bmv-525-e39-i ... 34e3b930f5

Това ще стане ли за моята кола?

Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 112
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: Ямбол
Пол: Мъж
Кара: Е39 520/540
Мечтае да кара: Е39

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от Vacheto » 05 Яну 2015, 14:57

Таралежа закрепва ли се с някакви болтове или други крепежи? Моя го свалях днес за презапояване и го измъкнах на ръка, а има две уши като за някакви видии. Иначе след процедурата върви безотказно. С какво попълвате после на мястото на стария силикон или там каквото е?
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.12.2014
Местоположение: София
Кара: е39
Детайли за колата: BMW E39 525tds

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от ichevski » 18 Яну 2015, 21:30

10923591_10202203073798120_8897311697127527760_n.jpg
10398708_10202203074118128_6598400911874367854_n.jpg
Здравейте колеги.

Искам да попитам този таралеж подлежи ли на ремонт или трябва да търся друг.Не мени оборотите на вентилатора.но когато я оставя за повече от 1 ден без да я карам и пада акумолатора до волта.Пробвах да го запоя ,но и след интервенцията онзи ден пак бях без акумолатор.Акумолатора е нов и не ми се иска да го поразявам повече.Благодаря предварително.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Потребител
Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: 4.12.2014
Местоположение: София
Кара: е39
Детайли за колата: BMW E39 525tds

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от ichevski » 20 Яну 2015, 22:42

И ако подлежи на ремонт на кой да го дам.Може и на лични.

Потребител
Аватар
Мнения: 40
Регистриран на: 28.03.2014
Местоположение: Несебър
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530D
Мечтае да кара: M5

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от niki87bg » 21 Яну 2015, 10:05

А ти направили опит да пуснеш вентилатора директно , за да си сигурен че проблема не е в него а в таралежа - Защото при мен се оказа вентилатора а не таралежа , направи проба с директно пускане без таралежа ........ в темата е описано кое как да направиш
Поздрави
ЖЕНА и БМВ не ми ли въртят дупе не ми ги хвали !!!!

Потребител
Аватар
Мнения: 8
Регистриран на: 9.05.2010
Пол: Мъж
Кара: X1, e84, 143 hp, year 2011

Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53

Мнение от cristo » 22 Яну 2015, 15:10

И аз да кажа, много благодаря за темата! Днес направих процедурата по ремонта на таралежа и на първо четене изглежда успешна. Преди две години колега (няма да казвам кой) го ремотира - одруса ме добре, но човек като не знае. Направи го, де ... до онзи ден, когато пак усетих симптомите - вентилаторът работи неравномерно, мени скоростта, не спира след вадене на ключа, изтощава акумулатора и т.н. Ако не се бях сблъсквал с проблема преди, щях да се шашна, но се стегнах, прочетох темите и го захванах. Поради предишния ремонт и налятия силикон беше много трудно да се изчопли до пиновете за презапояване, но стана. Затова сега не съм го заливал със силикон, а само го залепих с изолирбанд. Дано да изкара още няколко годинки, а дотогава, да се метна на нещо по-новичко :)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook