Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги от няколко дена парното ми въобще не работи , преди работеше когато си поиска.Когато дам степените на макс и карам над 3000 оборота духа съвсем лекичко и днес реших да сваля този "таралеж" ето снимки ако може да ми кажете дали има шанс да се поправи.Колата е бмв е39 97г
http://prikachi.com/images.php?images/867/7643867J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/868/7643868J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/867/7643867J.jpg
http://prikachi.com/images.php?images/868/7643868J.jpg
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Да , този таралеж , може да се ремонтира без проблем ....
Таралежа ти е от "най -хубавите" с три транзистора ....
Таралежа ти е от "най -хубавите" с три транзистора ....
- tsvetozavar
- Потребител
- Мнения: 2
- Регистриран на: 27.10.2014
- Пол: Мъж
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте колеги.Понеже и аз се зблъсках с този проблем и прочетох тази тема,която много ми помогна(държа да отбележа,съответно благодарности на всички)реших и аз да напиша нещо.Дано да бъда полезен.Известно време Ежко ми правеше проблеми докато отказа парното тотално.След като прочетох темата и разбрах как да сваля въпросния таралеж,извадих гадината от дупката му и го тупнах в един камък няколко пъти с бодлите надоло след което го сложих на мястото му.Гадината вече не ми е правила проблеми доста време.Ако някой има този проблем може да пробва моя метод за оправяне.Дано да съм бил полезен.УСПЕХ
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
freeack написа:Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?
ако затяга мотора на вентилатора ще грее много ясно и освен, че ще стопи таралежа ако не изгори бушона ще стопи и буксата и кабелите, просто при високи обороти на вентилатора, товара е голям и щом има греене значи проблема е някъде там и колкото и други таралежи да сложиш ще ги стопи всичките.
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
freeack написа:Здравейте, и аз имам проблеми с таралежа, свалих го, но тъй като не съм много по пипкавите неща реших да го дам за рециклаж на човек който прави тези неща. Човека ми обясни че процедурата е аз му давам моя неработещ, той ми дава друг който вече е рециклирал и си решавам проблема. След като го сложих само след 1 час работа забелязах че е загрял адски много целия таралеж и буксата и кабелите. След като изстина колата го свалих и два пина бяха се стопили на от буксата. Изчетох темата и видях че има проблем с рециклажа на различни от оригиналите таралежи, загледах се в този който ми е дал той и се оказа че е Валео. Та въпроса ми е дали този конкретен таралеж е причината да разтопи буксата и да си търся моя оригинален или проблема е бил и от преди това?
Колега , ако таралежа , който са ти дали е с дебели бодли , то той е оригинален (има оригинални Valeo). Другия тип таралежи , който са афтърмаркет са с тънки бодли ....
Та ако въпросния таралеж е с дебели бодли и ако е направен както трябва , то едва ли проблема е в него .... Иначе таралежите с тънките бодли имат този недостатък поради лоша връзка на пиновете с платката се получава високо контактно съпротивление , в резултат тока през устройството става голям , нагрява сериозно (топи пластмасата около пиновете) и може дори да изгори .....
Тези устройства по принцип работят в натоварен температурен режим - около 60-65 градуса (и това се води нормално) , за това всяко допълнително усложнение (непочистен филтър , лоши връзки по веригата , проблемен вентилатор ) , може да доведе до проблеми ....
Това , което можеш да направиш(ако умееш да боравиш с мултицет) , за да определиш проблема е :
1.Свързваш 1-ви и 4-ти пин на буксата с кабелите (по този начин подаваш маса на вентилатора)
2. Свързваш последователно амперметър м/у 2-ри и 5-ти пин на буксата (така подаваш плюс на вентилатора)
3. Подаваш на контакт и мериш консумацията на ток
Това упражнение се прави с цел да се установи дали има нещо по веригата , което да "тормози" таралежа. По този начин най добре и показателно се вижда дали проблема е в нещо от самата инсталация (било лоша връзка , проблем с вентилатор ) или самия таралеж не си е мал .
- I.V.G.
- младши ентусиаст
- Мнения: 334
- Регистриран на: 1.06.2007
- Местоположение: PLEVEN
- Пол: Мъж
- Кара: E-39TDS
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Защо не мога да отворя първите снимки на Напстер от Picvaley?
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
- aivanov99
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 203
- Регистриран на: 11.10.2014
- Местоположение: София
- Кара: 2002 Е39 525dA Touring
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
http://olx.bg/i2/taralezh-bmv-525-e39-i ... 34e3b930f5
Това ще стане ли за моята кола?
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
Това ще стане ли за моята кола?
Sent from my SM-N7505 using Tapatalk 2
- Vacheto
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 112
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520/540
- Мечтае да кара: Е39
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Таралежа закрепва ли се с някакви болтове или други крепежи? Моя го свалях днес за презапояване и го измъкнах на ръка, а има две уши като за някакви видии. Иначе след процедурата върви безотказно. С какво попълвате после на мястото на стария силикон или там каквото е?
- ichevski
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 4.12.2014
- Местоположение: София
- Кара: е39
- Детайли за колата: BMW E39 525tds
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
Искам да попитам този таралеж подлежи ли на ремонт или трябва да търся друг.Не мени оборотите на вентилатора.но когато я оставя за повече от 1 ден без да я карам и пада акумолатора до волта.Пробвах да го запоя ,но и след интервенцията онзи ден пак бях без акумолатор.Акумолатора е нов и не ми се иска да го поразявам повече.Благодаря предварително.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ichevski
- Потребител
- Мнения: 4
- Регистриран на: 4.12.2014
- Местоположение: София
- Кара: е39
- Детайли за колата: BMW E39 525tds
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И ако подлежи на ремонт на кой да го дам.Може и на лични.
- niki87bg
- Потребител
- Мнения: 40
- Регистриран на: 28.03.2014
- Местоположение: Несебър
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530D
- Мечтае да кара: M5
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
А ти направили опит да пуснеш вентилатора директно , за да си сигурен че проблема не е в него а в таралежа - Защото при мен се оказа вентилатора а не таралежа , направи проба с директно пускане без таралежа ........ в темата е описано кое как да направиш
Поздрави
Поздрави
ЖЕНА и БМВ не ми ли въртят дупе не ми ги хвали !!!!
- cristo
- Потребител
- Мнения: 8
- Регистриран на: 9.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: X1, e84, 143 hp, year 2011
Re: Ремонт на таралеж Е39/Е46/Е53
И аз да кажа, много благодаря за темата! Днес направих процедурата по ремонта на таралежа и на първо четене изглежда успешна. Преди две години колега (няма да казвам кой) го ремотира - одруса ме добре, но човек като не знае. Направи го, де ... до онзи ден, когато пак усетих симптомите - вентилаторът работи неравномерно, мени скоростта, не спира след вадене на ключа, изтощава акумулатора и т.н. Ако не се бях сблъсквал с проблема преди, щях да се шашна, но се стегнах, прочетох темите и го захванах. Поради предишния ремонт и налятия силикон беше много трудно да се изчопли до пиновете за презапояване, но стана. Затова сега не съм го заливал със силикон, а само го залепих с изолирбанд. Дано да изкара още няколко годинки, а дотогава, да се метна на нещо по-новичко
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани