Въпрос за ЕТ на джанти
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Въпрос за ЕТ на джанти
Здравейте колеги,имам нужда от малко помощ ако някой е компетентен и знае за какво става въпрос е добре дошъл.Така става въпрос за ЕТ-то на джантите,смятам да сложа джанти от е46 с ЕТ 47 на е39-ка на която фабричните джанти са с ЕТ 20,и очевидно ще ми трябват фланци.Въпроса ми е какво точно означава това съкращение "ЕТ" и какво точно се измерва с него,и ако евентуално някой знае колко милиметра фланец трябва да си сложа за да стоят джантите нормално и да отговарят на това ЕТ 20 а не прибрани на вътре както е в моя случай.Предварително се извинявам ако съм дублирал подобна тема и има писано нещо по въпроса но просто не можах да я открия.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Трябват ти 27 мм. фланци .
- daka1972
- младши ентусиаст
- Мнения: 352
- Регистриран на: 9.04.2009
- Местоположение: коларовград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW отново серия 3 бенз
- Мечтае да кара: волска каручка
- Детайли за колата: събира много и малко, според повода
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
на е39 джантата с гумата е изнесена повече на вън спрямо главината а с джанти от е 46 е обратния вариант , дори без фланци както ти е казал колегата може да опира джантата в спирачният апарат или в амортесьор
- ncuxapamz
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 21.02.2009
- Кара: 1999 Е39 diesel
- Мечтае да кара: Е61
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Колкото е по-голямо ЕТ-то, толкова повече джантата стои навътре в калника. За джанти от тройка ще трябва да престържеш и централния отвор с 1,5мм - до 74.1мм.
Имай впредвид и, че изкуственото изнасяне на джантите чрез фланци нарушава центъра на устойчивост на джантата и колата след време може да се разкрачи и да износи прекомерно някои части на окачването.
По-добре си намери джанти от пета или седма серия, за да са нещата както трябва.
Имай впредвид и, че изкуственото изнасяне на джантите чрез фланци нарушава центъра на устойчивост на джантата и колата след време може да се разкрачи и да износи прекомерно някои части на окачването.
По-добре си намери джанти от пета или седма серия, за да са нещата както трябва.
Последна промяна ncuxapamz на 27 Окт 2011, 22:34, променена общо 1 път
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
ncuxapamz написа:ще трябва да престържеш и централния отвор с 15мм - до 74.1мм.
15мм. викаш , а ?
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Относно централния отвор джантите си пасват идеално,самите джанти са Алпина и просто бяха на една е46-ца заедно с втулки към тях.Като махнахме втулките джантите си заспаха но пак казвам че седят навътре без да опират никъде.Искам без да се измества прекалено центъра, чрез подходящите фланци да станат на ЕТ-то на е39-ката не повече.
- ncuxapamz
- Потребител
- Мнения: 23
- Регистриран на: 21.02.2009
- Кара: 1999 Е39 diesel
- Мечтае да кара: Е61
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Ilko Ivanov написа:ncuxapamz написа:ще трябва да престържеш и централния отвор с 15мм - до 74.1мм.
15мм. викаш , а ?
evo_9 написа:Относно централния отвор джантите си пасват идеално,самите джанти са Алпина и просто бяха на една е46-ца заедно с втулки към тях.Като махнахме втулките джантите си заспаха но пак казвам че седят навътре без да опират никъде.Искам без да се измества прекалено центъра, чрез подходящите фланци да станат на ЕТ-то на е39-ката не повече.
То Ет-то е в зависимост от широчината на джантата или незнайно защо масово разпространеното "J". Демек един модел джанти, предлагани за петица може да са 8" широки с ЕТ15, но може и да са 9" широки и в такъв случай няма да има нужда от толкова изнесен офсет (ЕТ) и същия ще бъде 20 или 22 или 25. Аз съм срещал джанти с ЕТ - 25(минус дваесеипет), яко, а? Малко се отнесох от темата...
Набави както казва Илко Иванов едни фланци 25-30мм, защото ми се струва, че точно толкова трябват
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
ет е разстоянието в мм между равнината на фланеца за захващане на джантата и равнината през средата на джантата... бива положително /фланеца е навън от средата/ и отицателно /навътре/...
ет не зависи от джи-то на джантата, но съвместно с него определя възможността дадена джанта да се монтира...
колега, не си играй с фланци... задължително ще се разочароваш накрая, особено пък такъв размер... ако ги имаш тези джанти потърси възможност за замяна, или ги продай, и си вземи правилния за 39 размер
ет не зависи от джи-то на джантата, но съвместно с него определя възможността дадена джанта да се монтира...
колега, не си играй с фланци... задължително ще се разочароваш накрая, особено пък такъв размер... ако ги имаш тези джанти потърси възможност за замяна, или ги продай, и си вземи правилния за 39 размер
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
30 мм фланец ако види немския инженер, ще му побелеят косите Аз си бях намерил джанти Style 69 нови, почти за без пари, за мен едни от най-красивите за е39 след М паралела. Отивам на адреса от обявата, гледам всичко идеално, драскотинка нямаха. И викам на човека абе защо ги продаваш, дай да видя 5 цата къде е, какво си купил на мястото на тези джанти. А той вика, ама каква 5 ца, аз имах Х5......Умрях на място, ЕТ то на Х5 е 48.........
Когато си бях в БГ на брат ми на служебната АКЮРА се наложи да правим фланци, джантите и бяха доста специални, а бяхме намерили някакви вече и ходих при едно момче до бившия сервиз Мототехника на бул. Черни връх, а телефона му е 0888 372323...
За мен това е един от най-добрите ,,проектанти'' на фланци и факира на аргона
Когато си бях в БГ на брат ми на служебната АКЮРА се наложи да правим фланци, джантите и бяха доста специални, а бяхме намерили някакви вече и ходих при едно момче до бившия сервиз Мототехника на бул. Черни връх, а телефона му е 0888 372323...
За мен това е един от най-добрите ,,проектанти'' на фланци и факира на аргона
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Владо написа:ет е разстоянието в мм между равнината на фланеца за захващане на джантата и равнината през средата на джантата... бива положително /фланеца е навън от средата/ и отицателно /навътре/...
ет не зависи от джи-то на джантата, но съвместно с него определя възможността дадена джанта да се монтира...
колега, не си играй с фланци... задължително ще се разочароваш накрая, особено пък такъв размер... ако ги имаш тези джанти потърси възможност за замяна, или ги продай, и си вземи правилния за 39 размер
Добре колега съгласен съм но! J-то на фабричните джанти и тези които искам да сложа е еднакво просто едните са с ЕТ-20 другите с ЕТ47 като прибавим фланеца който например ще е 27мм самото ЕТ се изравнява,и аз лично не виждам проблем като самото ЕТ стане в нормата на фабричните джанти,не по голямо.Каква всъщност е разликата.Не съм много компетентен затова пуснах темата но като помисля логично при изравнени параметри на двете джанти макар и едните с допълнителен фланец нещата би трябвало да са ок.
- Владо
- старши ентусиаст
- Мнения: 2381
- Регистриран на: 24.07.2006
- Местоположение: 02..., +3592...
- Пол: Мъж
- Кара: myCar 5.3. and iCar 3.9.
- Мечтае да кара: още по-бавно
- Детайли за колата: ...
01" 525d m57
04" X5 m57
06" Liberty 2,8 CRD
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
така е колега, с тези фланци изравняваш положението, и като размери всичко ще е ок...
проблема е физическото наличие на фланци изобщо... брал съм ядове на малката с едни фланци, макар и 10мм, вярно там са 4 болта, но за себе си направих категоричния извод, че фланец повече няма да сложа
отпред няма проблеми, вероятно ще държат... проблемите са отзад... изкъртиха се центриращите втулки, разместиха се, и дотам...
ако слагаш, най-добре някой с акъла си да ти ги изработи много точно по-размер от як материал... по възможност с по-дебела и здрава втулка... също да са с 10 дупки... 5 за хващане на фланеца към главината, и 5 за джантата към фланеца... цял дълъг болт през джантата и фланеца не бих сложил никога при тези размери...
успех... каквото и да решиш ...
проблема е физическото наличие на фланци изобщо... брал съм ядове на малката с едни фланци, макар и 10мм, вярно там са 4 болта, но за себе си направих категоричния извод, че фланец повече няма да сложа
отпред няма проблеми, вероятно ще държат... проблемите са отзад... изкъртиха се центриращите втулки, разместиха се, и дотам...
ако слагаш, най-добре някой с акъла си да ти ги изработи много точно по-размер от як материал... по възможност с по-дебела и здрава втулка... също да са с 10 дупки... 5 за хващане на фланеца към главината, и 5 за джантата към фланеца... цял дълъг болт през джантата и фланеца не бих сложил никога при тези размери...
успех... каквото и да решиш ...
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Владо написа:така е колега, с тези фланци изравняваш положението, и като размери всичко ще е ок...
проблема е физическото наличие на фланци изобщо... брал съм ядове на малката с едни фланци, макар и 10мм, вярно там са 4 болта, но за себе си направих категоричния извод, че фланец повече няма да сложа
отпред няма проблеми, вероятно ще държат... проблемите са отзад... изкъртиха се центриращите втулки, разместиха се, и дотам...
ако слагаш, най-добре някой с акъла си да ти ги изработи много точно по-размер от як материал... по възможност с по-дебела и здрава втулка... също да са с 10 дупки... 5 за хващане на фланеца към главината, и 5 за джантата към фланеца... цял дълъг болт през джантата и фланеца не бих сложил никога при тези размери...
успех... каквото и да решиш ...
Благодаря за изчерпателния съвет колега,искам само да изкоментираме това за дългия болт дето казваш през джантата и фланеца.Тук май пак стигаме до изходна позиция.Моите оригинални болтове да кажем са от фабричните джанти които бяха с ЕТ 20,та нали точно такова ЕТ смятам да постигна чрез фланците,опората на болтовете ще легне отново на джантата и главината фланеца ще се ползва само за преходник с единствена цел да си доидат джантите на нормалното им положение,самите фланци остават по средата.Не знам аз така си обяснявам нещата може и да греша.Но пак изброявам всичко по ред на номерата:Еднакво J на двата вида джанти,еднакъв централен отвор за главината(проверено),да кажем и вече еднакво ЕТ20 чрез фланеца и наличието на болтовете които така или иначе си бяха на предишните джанти(без да използвам други по дълги).......?
- sadex5
- ентусиаст
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
Човека ги иска и това е
Казах аз по нагоре че без пари ми даваха джанти дето струват 2000 $ и пак не ги взех, точно че фланец ми звучи като протеза Оффроудаджиите си правят и по 40 мм ама там скоростите са им други, и има място да правиш дупки по фланеца.
И ако мислиш да ползваш 50 мм болтове, първо си направи една голяма застраховка живот, от вибрацията се късат по 3, виждал съм лично !
Максимално дебели фланци за е39 които легално може да се купят от тунинг фирма със милион сертификати за е39 са по 10-15 мм, други не съществуват ! И тогава се ползват шпилки, а не дълги болтове...
Казах аз по нагоре че без пари ми даваха джанти дето струват 2000 $ и пак не ги взех, точно че фланец ми звучи като протеза Оффроудаджиите си правят и по 40 мм ама там скоростите са им други, и има място да правиш дупки по фланеца.
И ако мислиш да ползваш 50 мм болтове, първо си направи една голяма застраховка живот, от вибрацията се късат по 3, виждал съм лично !
Максимално дебели фланци за е39 които легално може да се купят от тунинг фирма със милион сертификати за е39 са по 10-15 мм, други не съществуват ! И тогава се ползват шпилки, а не дълги болтове...
Re: Въпрос за ЕТ на джанти
sadex5 написа:Човека ги иска и това е
Казах аз по нагоре че без пари ми даваха джанти дето струват 2000 $ и пак не ги взех, точно че фланец ми звучи като протеза Оффроудаджиите си правят и по 40 мм ама там скоростите са им други, и има място да правиш дупки по фланеца.
И ако мислиш да ползваш 50 мм болтове, първо си направи една голяма застраховка живот, от вибрацията се късат по 3, виждал съм лично !
Максимално дебели фланци за е39 които легално може да се купят от тунинг фирма със милион сертификати за е39 са по 10-15 мм, други не съществуват ! И тогава се ползват шпилки, а не дълги болтове...
Добре,добре просто се интересувам бе хора и аз горе съм писал че НЕ СЪМ КОМПЕТЕНТЕН ПО ВЪПРОСА затова питам !!! Последно,тези шпилки евентуално каде се слагат и какво представляват,защото започвам да си мисля вече за разпродажба
Разбрах в общи линий какво мислите по въпроса.И последно искам да питам да си кажете мнението,има ли вариант фланеца да се завари за джантата или и за това ще ми трябва застраховка живот
23 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани