Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Предполагам сте свалили дисковете вече, лагер главина, почистили сте повърхностите, сложили сте медна паста против ръжди, не сте пренатегнали торкса за диска, после сте почистили диска и сте го мацнали и него леко с медната паста и тогава качвания на джантата? И без пренатягане на джантите.
Казвам го защото от ръжди по главина /диска... Също може да тресе и уж всичко е ок ама...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Казвам го защото от ръжди по главина /диска... Също може да тресе и уж всичко е ок ама...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Има нещо друго... Според мен тежестта на гумата и джантата спомагат тези вибрации да изчезват или да се усилват. На един познат с е39 му сменяме всяка година гумите - 15 цола летни и зимни върху едни и същи джанти, и с едните тресе, с другите не. Балансът го правя винаги аз на една и съща машина. На един приятел пък му се появи тресене при ускорение в зоната на надув на турбината. Колата е съвсем различна - Фиат Браво ЖТД. Ремапнаха я и почна да вибрира около 2000рпм при пълна газ Беше зимата още. Сега му сложих летните гуми и оп - вибрацията е сигурно 3 пъти по-слаба... Трета случка - познат с 330хд е90. Тресе при 120. Като му сложиха летните се оправи. Със зимните първата година беше ок, на втората почна да тресе. Колкото и тъпо да звучи моя извод е, че има някаква критична маса на джанта+гума, която води до резонанс. Тъпо, защото теоретично имаме перфектен баланс с каквито и да е гуми и джанти. Нещичко по трансмисията се влияе.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
host написа:Предполагам сте свалили дисковете вече, лагер главина, почистили сте повърхностите, сложили сте медна паста против ръжди, не сте пренатегнали торкса за диска, после сте почистили диска и сте го мацнали и него леко с медната паста и тогава качвания на джантата? И без пренатягане на джантите.
Казвам го защото от ръжди по главина /диска... Също може да тресе и уж всичко е ок ама...
Sent from my SM-G930F using Tapatalk
Ееее това са лайшки грешки.
Има колега от форума на който продадох АТЕ-тата след 1500км каране Беше ги карал при стругар и се оказаха прави на конец.Купих пак АТЕ повер диск и пак същия х*й.Нови накрайници и полиуретанови тампони на носачите и проблема си остана
Казаха ми,че има вероятност вибрациите да идват от турбината на скоростите,но не знам как се хваща това?!?Скоростите си работят съвсем нормално.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
(bubsa) написа:Казаха ми,че има вероятност вибрациите да идват от турбината на скоростите,но не знам как се хваща това?!?Скоростите си работят съвсем нормално.
На равна газ се хваща трансформатора. Но то подскачала цялата кола, ако е заминал и май не е нашия тип вибрация.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
При мен вибрацията идваше ясно изразено отзад в дясно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Колеги, преди да се захванете със смяната на каквито и да е части по окачването, заради прословутите вибрации, проверете в какво състояние са ви амортисьорите. Нито един майстор няма да предположи, че едно тресене може да е породено от амортисьор. Един прецакан амортисьор води до радиални кривини в съответната гума. Който не вярва може да намине да му подаря две "убави" гуми с добър ДОТ и 6 мм грайфер, които по-скоро подскачат, отколкото да се търкалят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Ами то затова като отидеш за баланс на гумите майсторът има очи да гледа дали всичко им е ок. Според мен е малко вероятно да тресе от заминал амортисьор, но не споря.
- g_dobreff
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 190
- Регистриран на: 23.04.2009
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530I M sport
- Мечтае да кара: //M5
- Детайли за колата: Saloon Manual Transmission
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Здравейте, реших да изтрия праха от темата и да я върна на дневен ред. След всичко изписано и изчетено този проблем си остава актуален при е39тките. При мен вибрациите се получават в диапазона от 90-130км/ч. от 130 до 170 изчезват (за нагоре не съм тествал). Преди около 500км смених носачи комплект предни и задни, кормилни накрайници вътрешни и външни, биалетки предни и задни, буренцата на задния мост, задни дискове с накладки (имаха ръб и имах съмнения), накладки на ръчната ( не че са от значение) като всички части са нови, а не рециклирани. Вчера направих един трип до столицата и с ужас установих, че проблема с вибрациите все още съществува. Джантите са перфектно прави и балансирани с чисто нови зимни 225/55/16 бриджстоун, като летния сетъп - 17 цола спорт пакет също е перфектен. Започвам да си мисля за крива полуоска или дизбалансиран кардан. Вибрациите ги усещам в задната част на колата. Колата е 530и ръчка, което предполагам изключва възможността за вибрации от автомата. При спиране вибрациите не се засилват и утихват при скорост под 90 км/ч.
Поздрави
Поздрави
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Според мен проблема крива полуоска е малко вероятен. За да изкривиш това дебело желязо, се иска нещо зверско да си правил по колата, пък тя е и седан на всичко отгоре. За кардана, виж гуменото каре евентуално как е. Вече за проверка на кардана, в сервиз. Пак прегледай гумите и джантите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Висящия лагер и карето на кардана след него също ги проверете, както и каретата на полуоските...
- filipov1975
- Потребител
- Мнения: 22
- Регистриран на: 13.03.2016
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: e38-750i
- Мечтае да кара: вече го кара
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Току що идвам от гумаджия. Тресене, вибрации. Резултат- втулки за 30лв и спи градо.
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
При мен това тресене изчезна след като Мони от Обеля си купи модерна машина за баланс Хънтър
След хиляди левове за части,джанти и гуми след баланс на новата машина не можах да си позная колата
Преди това с едно момче от Диана правихме баланс и размяна на гуми поне 6-7 пъти и все си тресеше.
Та ако всичко по колата е здраво и качествено остава това като решение.Явно е39-ките са мнго чувствителни на тема баланс.
След хиляди левове за части,джанти и гуми след баланс на новата машина не можах да си позная колата
Преди това с едно момче от Диана правихме баланс и размяна на гуми поне 6-7 пъти и все си тресеше.
Та ако всичко по колата е здраво и качествено остава това като решение.Явно е39-ките са мнго чувствителни на тема баланс.
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Или попадаме на хора, които не знаят как се прави това. Защото какво излиза, всички ли трябва да ходим на динамичен баланс, на спец. марка балансираща машина, за да е направен един просто баланс? Не вярвам. И в Диана София съм ходил за баланс, представяте ли си, 300 км в едната посока за един баланс. Пари на вятъра, заради некомпетентността на някого. Наглед проста процедура, пък защо се получава така, не знам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
По скоро е до гумаджия. Аз правя от много отдавна при един квартален майстор, машината му е стара, но проблем с баланса нямам, с тресене също.
- FaceOff
- ентусиаст
- Мнения: 1255
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: колело
Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!
Един познат наскоро започна работа във фирма за продажба и поддръжка на автосервизно оборудване - подемници, баланс машини... Каза че на повечето баланс машини не е правено калибриране откакто са купени.. независимо кога е било това..
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани