Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от host » 12 Апр 2017, 19:24

Предполагам сте свалили дисковете вече, лагер главина, почистили сте повърхностите, сложили сте медна паста против ръжди, не сте пренатегнали торкса за диска, после сте почистили диска и сте го мацнали и него леко с медната паста и тогава качвания на джантата? И без пренатягане на джантите.

Казвам го защото от ръжди по главина /диска... Също може да тресе и уж всичко е ок ама...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Апр 2017, 19:39

Има нещо друго... Според мен тежестта на гумата и джантата спомагат тези вибрации да изчезват или да се усилват. На един познат с е39 му сменяме всяка година гумите - 15 цола летни и зимни върху едни и същи джанти, и с едните тресе, с другите не. Балансът го правя винаги аз на една и съща машина. На един приятел пък му се появи тресене при ускорение в зоната на надув на турбината. Колата е съвсем различна - Фиат Браво ЖТД. Ремапнаха я и почна да вибрира около 2000рпм при пълна газ :mhihi: Беше зимата още. Сега му сложих летните гуми и оп - вибрацията е сигурно 3 пъти по-слаба... Трета случка - познат с 330хд е90. Тресе при 120. Като му сложиха летните се оправи. Със зимните първата година беше ок, на втората почна да тресе. Колкото и тъпо да звучи моя извод е, че има някаква критична маса на джанта+гума, която води до резонанс. Тъпо, защото теоретично имаме перфектен баланс с каквито и да е гуми и джанти. Нещичко по трансмисията се влияе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от (bubsa) » 12 Апр 2017, 19:43

host написа:Предполагам сте свалили дисковете вече, лагер главина, почистили сте повърхностите, сложили сте медна паста против ръжди, не сте пренатегнали торкса за диска, после сте почистили диска и сте го мацнали и него леко с медната паста и тогава качвания на джантата? И без пренатягане на джантите.

Казвам го защото от ръжди по главина /диска... Също може да тресе и уж всичко е ок ама...

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Ееее това са лайшки грешки.
Има колега от форума на който продадох АТЕ-тата след 1500км каране :mhihi: Беше ги карал при стругар и се оказаха прави на конец.Купих пак АТЕ повер диск и пак същия х*й.Нови накрайници и полиуретанови тампони на носачите и проблема си остана :dunno:
Казаха ми,че има вероятност вибрациите да идват от турбината на скоростите,но не знам как се хваща това?!?Скоростите си работят съвсем нормално.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 12 Апр 2017, 19:49

(bubsa) написа:Казаха ми,че има вероятност вибрациите да идват от турбината на скоростите,но не знам как се хваща това?!?Скоростите си работят съвсем нормално.


На равна газ се хваща трансформатора. Но то подскачала цялата кола, ако е заминал и май не е нашия тип вибрация.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Elesar74 » 12 Апр 2017, 21:40

При мен вибрацията идваше ясно изразено отзад в дясно.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от stony1 » 12 Апр 2017, 22:30

Колеги, преди да се захванете със смяната на каквито и да е части по окачването, заради прословутите вибрации, проверете в какво състояние са ви амортисьорите. Нито един майстор няма да предположи, че едно тресене може да е породено от амортисьор. Един прецакан амортисьор води до радиални кривини в съответната гума. Който не вярва може да намине да му подаря две "убави" гуми с добър ДОТ и 6 мм грайфер, които по-скоро подскачат, отколкото да се търкалят.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 13 Апр 2017, 5:40

Ами то затова като отидеш за баланс на гумите майсторът има очи да гледа дали всичко им е ок. Според мен е малко вероятно да тресе от заминал амортисьор, но не споря.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от g_dobreff » 14 Мар 2018, 8:35

Здравейте, реших да изтрия праха от темата и да я върна на дневен ред. След всичко изписано и изчетено този проблем си остава актуален при е39тките. При мен вибрациите се получават в диапазона от 90-130км/ч. от 130 до 170 изчезват (за нагоре не съм тествал). Преди около 500км смених носачи комплект предни и задни, кормилни накрайници вътрешни и външни, биалетки предни и задни, буренцата на задния мост, задни дискове с накладки (имаха ръб и имах съмнения), накладки на ръчната ( не че са от значение) като всички части са нови, а не рециклирани. Вчера направих един трип до столицата и с ужас установих, че проблема с вибрациите все още съществува. Джантите са перфектно прави и балансирани с чисто нови зимни 225/55/16 бриджстоун, като летния сетъп - 17 цола спорт пакет също е перфектен. Започвам да си мисля за крива полуоска или дизбалансиран кардан. Вибрациите ги усещам в задната част на колата. Колата е 530и ръчка, което предполагам изключва възможността за вибрации от автомата. При спиране вибрациите не се засилват и утихват при скорост под 90 км/ч.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Elesar74 » 14 Мар 2018, 11:34

Според мен проблема крива полуоска е малко вероятен. За да изкривиш това дебело желязо, се иска нещо зверско да си правил по колата, пък тя е и седан на всичко отгоре. За кардана, виж гуменото каре евентуално как е. Вече за проверка на кардана, в сервиз. Пак прегледай гумите и джантите.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1637
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Z3Ro* » 14 Мар 2018, 13:09

Висящия лагер и карето на кардана след него също ги проверете, както и каретата на полуоските...

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 13.03.2016
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: e38-750i
Мечтае да кара: вече го кара

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от filipov1975 » 14 Мар 2018, 15:43

Току що идвам от гумаджия. Тресене, вибрации. Резултат- втулки за 30лв и спи градо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от (bubsa) » 14 Мар 2018, 20:39

При мен това тресене изчезна след като Мони от Обеля си купи модерна машина за баланс Хънтър :D
След хиляди левове за части,джанти и гуми след баланс на новата машина не можах да си позная колата :shock:
Преди това с едно момче от Диана правихме баланс и размяна на гуми поне 6-7 пъти и все си тресеше.
Та ако всичко по колата е здраво и качествено остава това като решение.Явно е39-ките са мнго чувствителни на тема баланс.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Elesar74 » 15 Мар 2018, 9:41

Или попадаме на хора, които не знаят как се прави това. Защото какво излиза, всички ли трябва да ходим на динамичен баланс, на спец. марка балансираща машина, за да е направен един просто баланс? Не вярвам. И в Диана София съм ходил за баланс, представяте ли си, 300 км в едната посока за един баланс. Пари на вятъра, заради некомпетентността на някого. Наглед проста процедура, пък защо се получава така, не знам.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3602
Регистриран на: 10.09.2008
Местоположение: Смолян
Кара: E39 530D

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Ivo_Borisov » 15 Мар 2018, 10:21

По скоро е до гумаджия. Аз правя от много отдавна при един квартален майстор, машината му е стара, но проблем с баланса нямам, с тресене също.
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1255
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Мечтае да кара: колело

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от FaceOff » 15 Мар 2018, 13:15

Един познат наскоро започна работа във фирма за продажба и поддръжка на автосервизно оборудване - подемници, баланс машини... Каза че на повечето баланс машини не е правено калибриране откакто са купени.. независимо кога е било това..

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook