Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1074
Регистриран на: 2.05.2008
Кара: 520i face

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от bioz » 15 Мар 2018, 14:23

FaceOff написа:Един познат наскоро започна работа във фирма за продажба и поддръжка на автосервизно оборудване - подемници, баланс машини... Каза че на повечето баланс машини не е правено калибриране откакто са купени.. независимо кога е било това..


Еи тва е цялата истина. Не само, че не са калибрирани ами и повечето гумаджии не знаят как става.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от (bubsa) » 15 Мар 2018, 22:04

И гумаджиите са виновни и производителите на гуми :confused:
Преди 10 дена си купих 4 нови дънлопа,като отидох при Мони и видя какво съм домъкнал ми вика "стискай палци да са прави" :shock: Направо посърнах.
От 4-те 3 бяха перфектни,а 4-тата с малко заигравка и въртене по джантата е на ръба...Каза,че няма проблем щом машината я одобрява и наистина се оказа така.
Заговорихме се и ми обясни как това на обикновенна баланс машина няма как да се хване и се започва ходене по мъките.

Щом я докарах с мишлен,континентал и дънлоп да съм на тръни дали са качествени :censored:
Учудващо зимните дейтънки бяха прави на струна.
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Elesar74 » 16 Мар 2018, 11:52

Според мен проблемна гума, крива или неравномерно износване, се вижда и без машина. Проблеми от амортисьор, само като си прокараш ръката по повърхността и можеш да усетиш неравномерното износване. Ако са карани меки, страничния борд е зле. Ако пък е крива, само като я завърти машината и се вижда как се усуква или подскача. Сега, това е опит от моите наблюдения и разговори с гумаджии, . Обаче ако аз знам, това, колко повече един гумаджия трябва. Май прекалено се доверяват на машините, а пък те както казвате, я не са калибрирани, я не им разбират, я кой знае какво друго. Сега някой да не се обиди от моите думи, не слагам никой под общ знаменател. нито съдя някого. Просто споделям опит.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от g_dobreff » 16 Мар 2018, 15:49

filipov1975 написа:Току що идвам от гумаджия. Тресене, вибрации. Резултат- втулки за 30лв и спи градо.


Каква е причината да сложите втулки? Проблем с централния отвор на джантите или проблем в леглата на главините?

Потребител
Аватар
Мнения: 22
Регистриран на: 13.03.2016
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: e38-750i
Мечтае да кара: вече го кара

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от filipov1975 » 16 Мар 2018, 17:14

Оригинални(може би) джанти, но се оказа че отвора е по-широк. Иначе доколкото знам, новите си вървят с пластмасови втулки.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от (bubsa) » 16 Мар 2018, 19:46

Elesar74 написа:Според мен проблемна гума, крива или неравномерно износване, се вижда и без машина. Проблеми от амортисьор, само като си прокараш ръката по повърхността и можеш да усетиш неравномерното износване. Ако са карани меки, страничния борд е зле. Ако пък е крива, само като я завърти машината и се вижда как се усуква или подскача. Сега, това е опит от моите наблюдения и разговори с гумаджии, . Обаче ако аз знам, това, колко повече един гумаджия трябва. Май прекалено се доверяват на машините, а пък те както казвате, я не са калибрирани, я не им разбират, я кой знае какво друго. Сега някой да не се обиди от моите думи, не слагам никой под общ знаменател. нито съдя някого. Просто споделям опит.

То е ясно,че гума на галош всеки може да различи.Така се случи,че последните 3-4 години съм си купил за 4 коли по 4 зимни и 4 летни гуми и говоря за нови гуми!А аз не се доверявам само на машината,а и на гумаджията!Никъде другаде не мият с пароструйка гумите и джантите преди да правят по тях каквото и да е.А през това време главините се полират до метален блясък и се пръскат с 2 вида спрей за да няма после ръжда и окис от алуминия(и джантите където лягат на главината се полират)Та си е важно и това.
Просто споделих как съм "укротил" тресенето на 2 е39-ки,а всеки си решава какво да прави :bchug:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 190
Регистриран на: 23.04.2009
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530I M sport
Мечтае да кара: //M5
Детайли за колата: Saloon Manual Transmission

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от g_dobreff » 17 Мар 2018, 10:17

Понеже скоро предстои смяна на гумите, най-вероятно първо ще пробвам със втулки. Изглежда най-безболезнено, а така или иначе ще се свалят джантите. Ще споделя какво се е случило.
Поздрави

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2284
Регистриран на: 10.04.2008
Пол: Мъж
Кара: Долното
Детайли за колата: E39 525d

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Elesar74 » 19 Мар 2018, 9:17

Bubsa, това дето си го писал, за полирането на главините, спрейове и т.н., не съм виждал нито един гумаджия да го прави. Правил съм баланс на гуми в Разград, Търговище, Варна, Русе, Шумен, София, Дупница. Не казвам че не трябва, просто не съм го виждал. Дори никой не гледа в какво състояние са главините, свалят джантата, балансират и връщат. Това е общо взето процедурата. Явно си прав, че никъде това не се прави, на което аз пък съм свидетел.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от host » 19 Мар 2018, 10:43

Elesar74 написа:Bubsa, това дето си го писал, за полирането на главините, спрейове и т.н., не съм виждал нито един гумаджия да го прави. Правил съм баланс на гуми в Разград, Търговище, Варна, Русе, Шумен, София, Дупница. Не казвам че не трябва, просто не съм го виждал. Дори никой не гледа в какво състояние са главините, свалят джантата, балансират и връщат. Това е общо взето процедурата. Явно си прав, че никъде това не се прави, на което аз пък съм свидетел.


това не значи че не трябва да се прави ;)

и моите клиенти не ми вярват, че като кажа "почистване" и им кормя лаптопите до край , всичко се чисти ако трябва механично, ако трябва с препарати, тества и се сглобява ... 90% от хората ми казват, че си мислели, че просто ще им го духна на въздух и така като другаде ... за това почнах чак да снимам разлобените машини тип "преди-след" и да им качвам снимките на хардовете с датата и какво е правено ... защото за съжаление всеки може да лъже и маже

аз за съжаление гумаджии освен за качване на гума на джанта вече се убедих да НЕ ползвам в Пловдив, просто всеки гледа да ти вземе парите, тряска, удря, дере и пренавива ... и накрая аз вместо клиент, ставам потърпевш

купих си винтоверт ударен, ама понеже нямам място къде да държа крокодил с обикновения крик, свалям си сам зимните джанти, чистя си главините, медна паста и си качвам летните джанти, стягам си сам болтовете и ми е мирна главата

човешката мизерия и мързел са безгранични колеги ;) във всяка една сфера ... и много често такива "дребни" недоглеждания и детайли водят до големи проблеми

пиша го не да се изтъквам или нещо такова, но просто положението е трагично навсякъде с малки излючения

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 20 Мар 2018, 6:20

Няма как навсякъде да се прави това... И рядко е толкова наложително. Сега... бил съм свидетел и на другата крайност - познат отива в голяма верига търговци на гуми, купува два броя, монтират му ги и после се оплака, че бие страшно много. Дойде, свалих едната и около главината се оказа една чаена лъжичка окис :mhihi: , който не знам как може да не забележиш при монтажа. Това с чистенето до блясък съм го правил на моето е39 и ефекта е нула... Преди 3 дни колата биеше около 100, вчера я карах на същото място със същата скорост и не трепва. Карето на кардана е ново, но полско... Нямам идеи вече и се отказвам. Почвам да си мисля, че гумите понякога се деформират по-малко, друг път повече при престой. Преди две седмици по Хемус (не беше качвана на магистрала от няколко месеца) първите 10км беше страшно биене на 140-150, после напълно изчезна. Ще следя по-внимателно с летните как ще и ще споделям. Сега като се сетя при покупката колата беше седяла няколко месеца без да се кара и тогава грам биене нямаше. :mhihi:

А във връзка с услугите, предлагани в която и да е сфера всеки може да се замисли кое колко време отнема, какъв положителен ефект дава (галене на егото на клиента не се счита за такъв) и колко парички струва. Предполагам разбирате защо няма как да има ВИП услуги във всеки сервиз. Важното е да се върши кадърно работа. За съжаление западат нещата... При мен всяка втора или трета кола за реглаж идва от друг майстор неремонтирана докрай или въобще недиагностицирана. Клиентът като чуе как е дал един пари и още трябва да дава, че да стане колата и... му се доплаква.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2104
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: F10

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от (bubsa) » 20 Мар 2018, 19:01

При него това не е вип услуга.Прави се на 20-ките на S класите и на 13-ките на малолитражките :mhihi: Просто човека си обича работата и я върши както трябва!
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1668
Регистриран на: 29.06.2007
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 320i
Детайли за колата: e36 coupe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от host » 20 Мар 2018, 20:20

Dirty M5 driveR написа:Няма как навсякъде да се прави това... И рядко е толкова наложително. Сега... бил съм свидетел и на другата крайност - познат отива в голяма верига търговци на гуми, купува два броя, монтират му ги и после се оплака, че бие страшно много. Дойде, свалих едната и около главината се оказа една чаена лъжичка окис :mhihi: ,


колега не говорим за VIP-ове и глупости , а точно както и ти си описал случай ... отиваш при "специалист" и той вместо с експертизата си да знае кое може и не може да се пропуска ... кара през просото "Защото има още като тебе" и ставаш жертва на бързия бизнес

спестеното тръкване на главината с тел, и малко медна паста след това и да се огледат апаратите и дисковете (така и така си ги свалил) не е изискване на нещо нечовешко, именно както и в моята сфера както съм споменал като си платиш , очакваш някой реално да си свърши работата , а не да отбие номера

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Мар 2018, 5:41

Еми сори, ама тия форуми вманиачават хората прекалено. Като ми дойде сега клиента за смяна на 4 гуми аз какво трябва да направя - да му ги измия, да ги сменя, да почистя главините с тел, да мажа с медна паста и накрая като му кажа колко струва всичко (и ми е отнело един час, вместо 20 мин.) какво излиза - че днес ще обслужа 5 човека, вместо 20. ;) В сезона на смяна на гумите нали се сещате какво означава това за бизнеса, а и за хората, дето по очевидни причини не искат да отделят 1 ден за тази работа. Задълбочаване може да има в случай на ясен проблем и някакви насоки за разрешаването му. Навсякъде се работи така, защото иначе няма производителност и печалба на база себестойност на услугата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1636
Регистриран на: 16.11.2011
Местоположение: Монтана
Пол: Мъж
Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
Мечтае да кара: Murcielago SV

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Z3Ro* » 21 Мар 2018, 5:50

Търкането с телена четка отнема по половин минута на главина...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: Вибрация в пода и волана след 100км/ч и нагоре!

Мнение от Dirty M5 driveR » 21 Мар 2018, 9:08

Да - то всичко отнема по половин минута и като теглиш чертата работиш за оня, дето духа. Айде стига... Ходете, където ви ги търкат и се радвайте. Аз тук не видях някой да си е оправил биенето с телената четка. ;)

ПредишнаСледваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook