Педала на спирачките става твърд.

5-та серия ('95-'03)

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 679
Регистриран на: 16.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е39

Педала на спирачките става твърд.

Мнение от wladio » 05 Юни 2011, 20:02

колеги,педала на спирачките става твърд,когато колата преседи на едно място повече от час два?имате ли си обяснение?колата е 525 тдс.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от tsb_bg » 05 Юни 2011, 20:26

При изгасен двигател не работи вакумния усилител на спирачките.
Ако всичко е наред като натискаш спирачката докато запалиш двигателя, педала потъва (омеква) малко и остава така до следващото гасене на двигателя

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от Retrofit » 05 Юни 2011, 20:35

Не е нормално педала да е твърд преди да запалиш, ако не е натискан преди това.
Според мен губиш вакум в системата от някъде, я напукан маркуч, я някое възвратно клапанче не задържа.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от nightdriver » 05 Юни 2011, 20:38

от някъде ти се губи вакума... може сервоусилвателя да се е скапал...прегледай вакум маркучите
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от tsb_bg » 05 Юни 2011, 21:26

wladio написа:колеги,педала на спирачките става твърд,когато колата преседи на едно място повече от час два ...

Когато колата седи на едно място, т.е. двигателя не работи от къде идва този вакум та да се губи?
Ако има проблем с вакума той се проявява при работещ двигател - педала остава твърд и по-тежък, защото го няма допълнителното налягане върху буталото на главния спирачен цилиндър от вакумния усилител.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1501
Регистриран на: 17.05.2008
Местоположение: Варна
Кара: ше Е 39 520 98 г.

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от im0tep » 05 Юни 2011, 21:29

Когато напомпаш педала на спирачките на ИЗГАСЕН двигател е нормално да се втвърди,иначе не !

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от nightdriver » 05 Юни 2011, 21:31

е как от къде идва , нали има вакумен резервоар , който запазва вакума
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от tsb_bg » 05 Юни 2011, 21:46

Някои дизели имат вакумна помпа, но вакумен резервоар????
Вакум в системата и в двата случая се създава само при работещ двигател

http://www.kfz-tech.de/Engl/Bremskraftverst.htm

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от Retrofit » 05 Юни 2011, 21:53

Вакум се създава само при работещ двигател, но не трябва да се губи след като двигателя е изгасен и педала на спирачката не се натиска. Самото серво на спирачките задържа вакум в мембраната, трябва да има някъде възвратен клапан който не позволява да се губи вакума при изгасен мотор, ако не задържа ще се губи след престой, или ако е поставен на някой маркуч който с времето се е напукал и от там да засмуква въздух.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от tsb_bg » 05 Юни 2011, 22:06

Тук са всички елементи от системата на вакумния усилител на TDS-a
Аз калапан не виждам а и смисъл да се поддържа вакум на загасен двигател при положение, че още със завъртането на стартер се създава подналягане в смукателния колектор (т.е усилителя започва дадейства веднага) също не виждам

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... epression/

PS Да не говорим, че и вакум резервоар не виждам

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от Retrofit » 05 Юни 2011, 22:13

Изображение

Номер 11 е един от клапаните, не е изключено да има и на номер 8 или 9.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от nightdriver » 05 Юни 2011, 22:15

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=45

номер 6 е вакумния резервоар
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1163
Регистриран на: 5.07.2008
Местоположение: banlieu parisienne
Пол: Мъж
Кара: 530da turing

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от nightdriver » 05 Юни 2011, 22:22

при автоматика е задължително да имаш запазен вакум , в противен случай след запалването включвайки на D , колата тръгва директно ако спирачния педал ти е твърд / без вакум/ !
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4463
Регистриран на: 24.06.2005

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от tsb_bg » 05 Юни 2011, 22:25

No 11 е еднопосочен клапан, който по-скоро поддържа постоянен вакум преди мембраната при различни обороти (различно подналягане в смукателния колектор).
На теория би трябвало да осигури поне едно спиране с допълнителна помощ от сервото при инцидентно угасване на двигателя и ако е изправен трябва да задържи налягане но педала си е твърд.
За No 8 и No 9 си пише че са уплътнител и конектор

От доста време карам само автоматици и в момента имам 3
Сутрин като завъртя на стартер при натиснат педал на спирачката, той е твърд и висок, след което леко потъва и спирачката се натиска с чувствително по-малко усилие
Никоя от колите не тръгва след като се запали двигателя и като се включи на скорост (D), като при това натискам съвсем леко спирачка колкото да задържи колата и да мога да превключа от (Р)
Последна промяна tsb_bg на 05 Юни 2011, 22:42, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 762
Регистриран на: 4.01.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: M62B46

Re: Педала на спирачките става твърд.

Мнение от Retrofit » 05 Юни 2011, 22:41

Само не знам къде е разликата между възвратен кланап и еднопосочен?!
Точно номер 11 задържа вакума, но не преди мембраната на сервото, а точно в нея, обратно няма как да е, нали е еднопосочен клапан...
Когато изгасиш, от вакум помпата до този клапан налягането е равно на атмосферното ;)

Следваща

Назад към E39

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook