[Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
[Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Идва топлото
Дали на всички климатиците са изрядни. На мен лично не ми работи първата степен на външната перка и в края на миналата година бях сложил втората да сработва на място на първата като бях сменил пиновете в буксата. Сега е време за ремонт. Както повечето вече знаят - перката има 3 степени които се командват от 2 резистора. Причината да изчезне първата степен е изгарянето на единия резистор. Продава се ремонтен комплект резистори - номер 8 от схемата, но цената им е 94.73лв според Дарукар.
Параметрите на резисторите са следните - 0.2ohm на 80Watt и 0.5ohm на 85Watt (като за мощността на първия не съм съвсем сигурен.. може да е на 80 вата, но това няма такова значение в случая). Най-често изгаря резистора 0.5 ohm, който отговаря за първата (бавна) степен на перката. Такъв резистор няма да намерите по магазините - нито по мощност, нито по съпротивление. Аз поръчах сходен резистор от Farnell в UK през Comet Electronics. Това, което взех е резистор 0.47ohm на 100Watt. Съпротивлението му е една идея по-ниско от оригиналното, което ще накара перката да се върти една идея по-бързо на първа степен (което съгласете се не е по-зле) и отделно е разчетен за 100 вата, а не за 85 както оригиналния резистор. Цената му е 12.05 лв (както се вижда от снимката долу) и трябва да се запои на мястото на изгорелия резистор. Малко по-голям е от оригиналните, но това също не мисля, че е проблем. До резисторите се стига трудно - трябва да се свали предната броня и дифузьора. В тази статия е описан процеса за стигане до перката на климатика.

Параметрите на резисторите са следните - 0.2ohm на 80Watt и 0.5ohm на 85Watt (като за мощността на първия не съм съвсем сигурен.. може да е на 80 вата, но това няма такова значение в случая). Най-често изгаря резистора 0.5 ohm, който отговаря за първата (бавна) степен на перката. Такъв резистор няма да намерите по магазините - нито по мощност, нито по съпротивление. Аз поръчах сходен резистор от Farnell в UK през Comet Electronics. Това, което взех е резистор 0.47ohm на 100Watt. Съпротивлението му е една идея по-ниско от оригиналното, което ще накара перката да се върти една идея по-бързо на първа степен (което съгласете се не е по-зле) и отделно е разчетен за 100 вата, а не за 85 както оригиналния резистор. Цената му е 12.05 лв (както се вижда от снимката долу) и трябва да се запои на мястото на изгорелия резистор. Малко по-голям е от оригиналните, но това също не мисля, че е проблем. До резисторите се стига трудно - трябва да се свали предната броня и дифузьора. В тази статия е описан процеса за стигане до перката на климатика.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Последна промяна Gemar на 01 Апр 2011, 15:12, променена общо 1 път
- Ivo Georgiev
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 4.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 5er-Reihe
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Браво за темата
Дано на никой не му се налага. А как стой въпроса с перките с три пина? Същите ли са резисторите?

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Аз не знам. Няма да е зле някой от колегите, които продават на части фейслифтов модел да премерят резисторите за да се знае за 2-та модела перки какво да се купува.
- im0tep
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1501
- Регистриран на: 17.05.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: ше Е 39 520 98 г.
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Фейслифтовете май не подлежаха на ремонт,имаше писано някъде из форума за тях
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
xcalibur написа:Браво за тематаДано на никой не му се налага. А как стой въпроса с перките с три пина? Същите ли са резисторите?
Няма резистори при фейсовите перки колега, перката се управлява от ДДЕ-то и то си задава скоростите.

- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
моята е фейсова и също е с резистори. навсякъде където питах ми се изсмяха за мощността и съпротивлението, но пък бях свалил броня и перка и Явор спаси положението от една ударена.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- NAPSTERS
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 3.03.2006
- Местоположение: СОФИЯ
- Пол: Мъж
- Кара: Каквото запали
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
[quote="Gemar"]Идва топлото
Дали на всички климатиците са изрядни. На мен лично не ми работи първата степен на външната перка и в края на миналата година бях сложил втората да сработва на място на първата като бях сменил пиновете в буксата. Сега е време за ремонт. Както повечето вече знаят - перката има 3 степени които се командват от 2 резистора. Причината да изчезне първата степен е изгарянето на единия резистор. Продава се ремонтен комплект резистори - номер 8 от схемата, но цената им е 94.73лв според Дарукар.
Жоре, неискам да ти развалям темата и ентосиазма, ама преди време пробвах с такъв резистор самоче 80 ватов , и буквално се опече. не случаино оригиналните ерове са керамични и вътре са навити с бая дебел кантал. при около 15 ампера консумация на мотора на вентилатора , и спада на напрежението в резитора го карат да загрява зверски.
този резистор буквално става като нагревател на поялник, прегрява бързо и прекъсва. пробваи с този който си взел 100 ватавия, и дано стане. ще следя темата като го направиш да споделиш резултата

Жоре, неискам да ти развалям темата и ентосиазма, ама преди време пробвах с такъв резистор самоче 80 ватов , и буквално се опече. не случаино оригиналните ерове са керамични и вътре са навити с бая дебел кантал. при около 15 ампера консумация на мотора на вентилатора , и спада на напрежението в резитора го карат да загрява зверски.
този резистор буквално става като нагревател на поялник, прегрява бързо и прекъсва. пробваи с този който си взел 100 ватавия, и дано стане. ще следя темата като го направиш да споделиш резултата

- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
motor написа:моята е фейсова и също е с резистори. навсякъде където питах ми се изсмяха за мощността и съпротивлението, но пък бях свалил броня и перка и Явор спаси положението от една ударена.
Колега перката с три кабела на буксата не е с резистори, като отварях моята вътре има една платка с интеграл и няма резистори. Още повече такива каквито е постнал колегата горе. Ти с каква букса си? Фейсовата перка е с три кабела.

- BhO
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 82
- Регистриран на: 22.02.2009
- Местоположение: 48°12'N 16°22'E
- Кара: 530da touring
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Моята е фейслифт и с четири вместо три кабела. Даже бях пуснал тема. По вин излиза че е с три ама не е.
В бмв тоя който искаше да ми продава новата духалка и той се почесваше умно. Добре че имаше едно
момче от сервиза със същата кола като моята който специално извикаха да ми обясни що съм със старият вентилатор
на фейсова кола, че леко бях побеснял.Та обяснеието е ......
Всъщност хайде да видим кой ще се досети първи.
Колата е 2001 по вин. и има климатроник.
Инженерите в бмв също не домислят нещата.

В бмв тоя който искаше да ми продава новата духалка и той се почесваше умно. Добре че имаше едно
момче от сервиза със същата кола като моята който специално извикаха да ми обясни що съм със старият вентилатор
на фейсова кола, че леко бях побеснял.Та обяснеието е ......

Всъщност хайде да видим кой ще се досети първи.
Колата е 2001 по вин. и има климатроник.
Инженерите в бмв също не домислят нещата.
- Ivo_Borisov
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3602
- Регистриран на: 10.09.2008
- Местоположение: Смолян
- Кара: E39 530D
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Фейсова имам предвид фейсова перка, която е с три кабела на буксата. А вече какво имате в колите не знам 


- motor
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 278
- Регистриран на: 7.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: back to diesel(Ld)
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
от кога перките се делят на фейслифт и стари? сигурно са с по-добро аеродинамично работно колело.
колата ми е Prod. date 2002-01-22, перката ми е с резистори, резистора по спомен го свалихме от един ТДС. Идват жеги и сигурно доста резистори ще изгорят, евала на колегата, че е отделил време да рови по сайтовете и да намери подобен резистор от сайт с бърза доставка до БГ. Ще се надяваме да каже примерно като почнат жегите и се кара на клима дали не е изгорял случайно.
колата ми е Prod. date 2002-01-22, перката ми е с резистори, резистора по спомен го свалихме от един ТДС. Идват жеги и сигурно доста резистори ще изгорят, евала на колегата, че е отделил време да рови по сайтовете и да намери подобен резистор от сайт с бърза доставка до БГ. Ще се надяваме да каже примерно като почнат жегите и се кара на клима дали не е изгорял случайно.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)
- cls6666
- ентусиаст
-
- Мнения: 1327
- Регистриран на: 14.03.2009
- Местоположение: Бургас[Сливен]
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 525 tds '97
- Мечтае да кара: CL65 AMG
- Детайли за колата: дизел
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
може би не се делят на преди и след фейса, а преди март 2002 и след...поне в каталозите на части е така
иначе темата е много добра и е сравнително евтино решение
иначе темата е много добра и е сравнително евтино решение
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
NAPSTERS написа:Жоре, неискам да ти развалям темата и ентосиазма, ама преди време пробвах с такъв резистор самоче 80 ватов , и буквално се опече. не случаино оригиналните ерове са керамични и вътре са навити с бая дебел кантал. при около 15 ампера консумация на мотора на вентилатора , и спада на напрежението в резитора го карат да загрява зверски.
този резистор буквално става като нагревател на поялник, прегрява бързо и прекъсва. пробваи с този който си взел 100 ватавия, и дано стане. ще следя темата като го направиш да споделиш резултата
След като го монтирам ще видим какво ще излезе. На Е34-ката ми беше правена също първата скорост от предния собственик и издеяни. Мен само ме притеснява спойката на кабелите към резистора и може с керамични клеми да ги хвана, иначе радиатора е голям и вярвам, че ще успее да охлажда резистора.
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
е при мен май излезе най-ефтино и здраво,взех от пежо то си е стойка с кантал и букса ,вързах го пред перката да се охлажда ,на буксата запоих без да разглобявам нищо ,
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: [Ремонт] Първа степен на външната ел. перка
Поради сравнително постоянният интерес към ремонта на лични съобщения пиша тук за да потвърдя, че близо 2 години ремонта е успешен и решението продължава да работи.
24 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани