Замяна на катализатора със здрав
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Замяна на катализатора със здрав
Колата ми започна да боботи на празен ход повече и около 2500-3000 оборота звука се увеличава. Първоначално помислих, че нещо се е разкачило по генерация, но в крайна сметка май катализатора се е отчупил вътре в корпуса и дрънчи.
Не видях някой колега да се е похвалил, че е заменил оригиналния катализатор с друг на старо или нов. При бензиновите мотори катализаторите съдържат платина, която активира CO до CO2 и въглеводородите в CO2 и вода. На практика живота на тези гърнета може да достигне до живота на автомобила, а майсторите доста често спекулират с това като заменят здрави гърнета за "резонаторни" и после избиват доста пари от платината на вторични суровини. Единствено неправилната работа на мотора може да съсипе такъв катализатор - наличие на масло в отработените газове или наличие на прясно гориво, което се възпламенява там и повишава температурата. Случва се при неработеща ламбда сонда. Както и да е... не ми харесва идеята за заместител на катализатора и затова смятам да заложа на здрав катализатор от друг бензинов автомобил.
Да не превръщаме темата в дискусия за/против катализатора и замяната му с алтернативно гърне. Искам да обсъдим поставянето на работещ катализатор. В този ред на мисли - някой знае ли какво има в катализатора на M52B20? От хора които са отваряли такъв съм чувал, че не може да се запуши... метален е и има платинена пита.
Не видях някой колега да се е похвалил, че е заменил оригиналния катализатор с друг на старо или нов. При бензиновите мотори катализаторите съдържат платина, която активира CO до CO2 и въглеводородите в CO2 и вода. На практика живота на тези гърнета може да достигне до живота на автомобила, а майсторите доста често спекулират с това като заменят здрави гърнета за "резонаторни" и после избиват доста пари от платината на вторични суровини. Единствено неправилната работа на мотора може да съсипе такъв катализатор - наличие на масло в отработените газове или наличие на прясно гориво, което се възпламенява там и повишава температурата. Случва се при неработеща ламбда сонда. Както и да е... не ми харесва идеята за заместител на катализатора и затова смятам да заложа на здрав катализатор от друг бензинов автомобил.
Да не превръщаме темата в дискусия за/против катализатора и замяната му с алтернативно гърне. Искам да обсъдим поставянето на работещ катализатор. В този ред на мисли - някой знае ли какво има в катализатора на M52B20? От хора които са отваряли такъв съм чувал, че не може да се запуши... метален е и има платинена пита.
- blacksapphire
- ентусиаст
-
- Мнения: 1353
- Регистриран на: 5.05.2008
- Местоположение: Sofia
- Кара: G02 ///M40d
Re: Замяна на катализатора със здрав
Ето я темата viewtopic.php?f=35&t=191084&hilit=%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80
b20 и b25 са с платинена пита, b28 e с 2 железни катализатора.
b20 и b25 са с платинена пита, b28 e с 2 железни катализатора.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав
Аз темата съм я чел, но там всеки си е махнал/заменил катализатора с алтернатива. Искам по-скоро да чуя мнение за поставянето на здрав катализатор. Тези с платинената пита наистина ли се разрушават много бавно и има ли шанс да се вземе от друг автомобил и да е здрав - някой правил ли го е и какви са му впечатленията?
- sadex5
- ентусиаст
-
- Мнения: 1200
- Регистриран на: 26.09.2006
- Местоположение: NEW YORK-Empire state
- Пол: Мъж
- Кара: X5 2003 e39 540
Re: Замяна на катализатора със здрав
Аз съм сменял на мойте 4 БМВ та катализаторите с нови. Защото веднъж на 2 години минавам емишън тест и няма как просто да не е в норма..Купувал съм и от ИБЕЙ и от разни интернет магазини, обикновенно цената им е към 200 долара с 2 години пълна гаранция. Отделно живота на един катализатор е към 150 хиляди километра. Лично аз не бих си взел втора ръка, поради простата причина че няма да ми даде норма на газовете.
- mipowers
- Потребител
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: 18.03.2007
- Местоположение: Stockholm
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 520!
Re: Замяна на катализатора със здрав
Gemar написа:Аз темата съм я чел, но там всеки си е махнал/заменил катализатора с алтернатива. Искам по-скоро да чуя мнение за поставянето на здрав катализатор. Тези с платинената пита наистина ли се разрушават много бавно и има ли шанс да се вземе от друг автомобил и да е здрав - някой правил ли го е и какви са му впечатленията?
Искам да те поздравя за това,че искаш да си сложиш здрав катализатор.Най-добрия вариант е да вземеш от някоя катастрофирала,която се продава за части и не е е с превъртян километраж и знаеш истинските километри и респективно търсиш на по-малко км.Другия вариант е Ибей,както споменава и колегата.Относно разрушаването-пак е относително,какъв бензин,състояние на мотор и т.н.ВШвеция взимат и стари катализатори за смяна,но повечето залагат на новото,разбираемо е ,според стандарта а и контрола не е майтап работа.Надали някой ще ти каже адекватно какво да правиш в Бг,знаеш какво се случва по-добре от мен-колата да върви(а колко върви със свален катализатор....повече е от внушение)и да тровиме децата с изгорели газове,ние така или иначе сме изтровени!
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав
Благодаря.
Да, цената не е плашеща на afterstock решенията за катализатори. Ето Magnaflow какво предлагат като алтернативи, но ме притеснява, че се водят някакви high performance, high flow... с други думи - не ме притеснява high performance-а, а нивата на шум след поставяне. Дадох линка за да покажа на колегите, които са давали по 200лв за резонатори заместители на катализатора, че за приблизително същата сума се поставя нов катализатор и то с по-висока проводимост от оригиналния (е разбира се следва доставката да се уточни).
Да, цената не е плашеща на afterstock решенията за катализатори. Ето Magnaflow какво предлагат като алтернативи, но ме притеснява, че се водят някакви high performance, high flow... с други думи - не ме притеснява high performance-а, а нивата на шум след поставяне. Дадох линка за да покажа на колегите, които са давали по 200лв за резонатори заместители на катализатора, че за приблизително същата сума се поставя нов катализатор и то с по-висока проводимост от оригиналния (е разбира се следва доставката да се уточни).
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав
Само да ви up-на около катализаторите. Оригинален в Дарукар струва 1984лв. Magnaflow предлагат решение за директно вграждане (демонтираш старото гърне и монтираш новото) на цена 753лв и доставка 50EUR, но предлагат и т.нар. универсален катализатор на цена 130лв и цена за доставка 30EUR. Разликата между Direct-Fit-а и универсалния е, че универсалния се поръчва по диаметър на входяща и изходяща тръба и има заваръчни дейности за да се монтира, докато Direct-Fit-а се монтира за отрицателно време. Увериха ме, че параметрите на универсалния катализатор са същите като този за Direct-Fit. Сервиз HEED са представител явно, защото от главния офис на Magnaflow ме препратиха към Heed и всъщност те ми споделиха цените на катализаторите.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
- Retrofit
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 762
- Регистриран на: 4.01.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: M62B46
Re: Замяна на катализатора със здрав
Честито, сега ако минеш и на газ анализатор преди и след монтажа на новия катализатор, да се види разликата в параметрите, ще бъде полезно за всички.
Re: Замяна на катализатора със здрав
Gemar написа:... Както и да е... не ми харесва идеята за заместител на катализатора и затова смятам да заложа на здрав катализатор от друг бензинов автомобил.
Да не превръщаме темата в дискусия за/против катализатора и замяната му с алтернативно гърне. Искам да обсъдим поставянето на работещ катализатор. ...


- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав
И така - резултати. Катализатора на Magnaflow го премахнах. Получава се звънлив резонанс около 2500 оборота под товар. Нивото на шум не ми хареса - прекалено спортно ми дойде. Днес го замених с катализатор от Крафт на цена около 380лв - резонанса като цяло го има в същия диапазон, но шума е много по-малък. Обясниха ми, че е заради количеството каталитичен материал. На Magnaflow питата е с дебелина около 10см, а на този който взех е горе долу 23-24см (на око колкото на оригиналния катализатор). В Крафт ми казаха, че Америка няма нищо общо с Европа и затова генерациите които продават се различават от нашите... и са прави де. На газ анализ излиза под нормите, но не мога да кажа стойности. За мое учудване се наблюдава и разлика в ускорението. Вадя си изводи от това, че със стария катализатор имах едно замисляне около 1500 оборота при настъпване, а сега набира уверено до прекъсвач под товар. Странно беше за мен, защото стария катализатор беше надробен и смятах, че газовете се движат свободно.
Както и да е - някой да иска катализатор Magnaflow?.. някой непретенциозен към или търсещ резонаторния звук
Както и да е - някой да иска катализатор Magnaflow?.. някой непретенциозен към или търсещ резонаторния звук

- insane_v
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Замяна на катализатора със здрав
А случайно да имаш клипчета с тоя катализатор, с който си сега и с тоя на Магнафлоу. Иска ми се да чуя как се чува и с двата. Ако ми хареса как звучи с тоя на Магнафлоу ще си поръчам и аз или направо ще купя твоя ако става за моята 318IS с М44Б19.
- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав
Със стария нямам за жалост - много бързо взех решение да го сменя и не можах да снимам. С новия мога да направя. А Magnaflow-а ще стане при теб, даже най-вероятно ще е една идея по-тих заради малко по-ниския обем на мотора. В крайна сметка трябва да се опита за да се разбере със сигурност, иначе и аз щях нещо друго да сложа още в началото. А ако ти имаш интерес ми пиши, може да се разберем нещо.
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Замяна на катализатора със здрав
Късно се включвам, за което се извинявам предварително, но просто искам да задам следния въпрос.
Автора твърди че на практика катализаторите са вечни, може и да е така.
Но в главата ми щукнаха няколко въпроса, които любопитството ми ме бута да задам:
1. Защо в такъв случай самите производители препоръчват смяната им на определени километри (и също така защо питата се натрошава след време)
2. При положение, че в родната ни страна, караме с "най-чистия" възможен бензин (дизел), това не оказва ли влияние върху живота на катализатора, както и факта че от горивата остава такъв нагар, че човек може да стане за секунди като негър зад някой дизел например.
3. Също така интервенции от типа промиване с водо(паро)струйка работят ли, и до колко?
ПС: В интерес на истината след всичките интервенции по колата ми, ми дойде мерак да я направя максимално безшумна със звук близък до този на нова от същия модел, все пак Е32 е първия модел, който е специално проектиран в чисто новия ( по онова време) BMW Sound Centrum, в който чрез доста микрофони са изледвани всички възможни звукови излъчвания около и в колите.
Автора твърди че на практика катализаторите са вечни, може и да е така.
Но в главата ми щукнаха няколко въпроса, които любопитството ми ме бута да задам:
1. Защо в такъв случай самите производители препоръчват смяната им на определени километри (и също така защо питата се натрошава след време)
2. При положение, че в родната ни страна, караме с "най-чистия" възможен бензин (дизел), това не оказва ли влияние върху живота на катализатора, както и факта че от горивата остава такъв нагар, че човек може да стане за секунди като негър зад някой дизел например.
3. Също така интервенции от типа промиване с водо(паро)струйка работят ли, и до колко?
ПС: В интерес на истината след всичките интервенции по колата ми, ми дойде мерак да я направя максимално безшумна със звук близък до този на нова от същия модел, все пак Е32 е първия модел, който е специално проектиран в чисто новия ( по онова време) BMW Sound Centrum, в който чрез доста микрофони са изледвани всички възможни звукови излъчвания около и в колите.

- Gemar
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 615
- Регистриран на: 10.02.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '98 E39 M52B20
Re: Замяна на катализатора със здрав


По първа точка - имай предвид, че между катализаторите за дизел и тези за бензин има някаква разлика - може това да оказва влияние върху живота им. Другото което със сигурност се отразява на катализатора е изгарянето на масло - или иначе казано - неизправен мотор. Не знам химията в бензина какво казва по този въпрос.
По точка 3 - не знам дали промиването работи. По-скоро не, защото става дума за наслояване и нагар. Все едно да искаш да измиеш горивните камери с пароструйка. Може и да греша разбира се

Аз също исках да е безшумна като заводски, но след изсипване на пари за 1/3 оригинален катализатор стигнах до извода, че трябва да се доплатят останалите 2/3 за да стане. Мен компромисния вариант ме удовлетворява - все пак трябва да има баланс между разход на пари и резултат. И в крайна сметка получих това, което целях де - колата излиза на анализатора и шума е близък до оригиналния, но все пак не същия.
16 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани